Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39Fin
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2013
    • 1761
    • HKI/Orimattila

    Originally posted by Juhaska View Post
    Mutta jännästi on jo kuskin jakkaran sivutuki kulunut, vaikka kilsoja ei ole paljoa mitään. :think
    Alfassahan voi istuskella vaikka ei ajeliskaan
    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
    E39 523iA Oxfordgreen

    Comment

    • Juhaska
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 3982
      • Suomi

      Originally posted by E39Fin View Post
      Alfassahan voi istuskella vaikka ei ajeliskaan


      Kuskinpenkin ja konehuoneen väliä kävellyt, että "mikäs v*ttu tässä taas on vialla..."

      Komea laite, kuitenkin.
      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

      Comment

      • jluoma
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2015
        • 685
        • Lappeenranta

        Toyota Yaris Verso 1,3l bensa ja Automaatti. Työn puolesta jouduin kerran lainaamaan kun oma kulkine oli verstaalla, ja ehdottomasti en suosittele koskaan kenellekään, aivan kammottava ajettava ja lisäksi vielä hidas ja tehoton.
        Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

        325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

        Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

        Comment

        • Susiraja
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 361
          • Helsinki

          Ihmiset jaksaa noita alfoja haukkua, mutta aika harvalla on tainnu omana olla. Miulla on kolme alfaa ollu ja ei voi epäluotettaviks moittia. Ekalla 156 V6:lla ajelin 50tkm ja tuona aikana vaihdoin etupyörän laakerin, pari polttimoa, takaiskarit ja akun. Meni eteenpäin 140tkm mittarissa. Siistikuntoinen laite oli ja on näköjään edelleenkin. Oli äskettäin vähemmillä kilsoilla nettiautossa vaikka vuosia on puolenkymmentä vierähtäny Laitteessa ei ollu edes lohkolämmitintä, mutta niin se 32 asteen pakkasestakin tulille hörähti. Liisarina ollu uus giulietalla kerkesin ajaa 23tkm ja toimi ongelmitta niin ku pitääkin. Samaa ei voinu sanoo uudesta A4 audista... Nyt on -88 spideri kesäautona. Se on sähköiltään aika luotettava italialainen ku ei taida sähköllä toimia muuta ku valot ja mankka Ei oo turhaan airbagejä tai abseja.
          Last edited by Susiraja; 29-06-2015, 08:04. Reason: typoja korjailtu
          www.finnishcodriver.blogspot.fi

          Comment

          • rocroc
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 573
            • keminmaa

            Originally posted by Vecara View Post
            Kyllä oli.
            Erottui kyllä edukseen mersujen seasta, todella hieno auto kyllä, pitäs vain uskaltaa itsellekkin ostaa

            Comment

            • Vecara
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 342
              • Rovaniemi

              Originally posted by E39Fin View Post
              Aijai pakko sanoa että kateeks käy. 159 kabiiniin kun istahtaa niin tulee sama olo kun useassa bemarissa. Kuskin paikalle istuessa tuntee olevansa kaikkien laitteiden ympäröimänä kun kojelauta käännetty kuskia päin. Sitten se mittaristo ja kaikki.
              Eikä ajettavuudessakaan valittamista lainkaan. Nopea ohjaus tuo aina hymyn huulille varsinkin kun ajeli kylillä. Mutkateillä ihan ajamisen iloa ja toisaalta maantiellä mukava ja kulkee kuin kiskoilla. Alfakuumeilua on täällä ollut havaittavissa myös, tosin ei välttämättä käyttikseks

              159 on kyllä mun makuun halpa vehje. Kestää (kirjoittajan mielestä) vertailun 3-sarjalaiseen, on vaan ilmeisesti se maine jonka takia vaikea myydä -> hinnat alhaiset ja myyntiajat pitkät.
              Originally posted by veku View Post
              Kaverilla oli 156 uudesta asti taisi olla 2.0 bensakoneella .
              Siinä oli kyllä murheita alustan, moottorinohjauksen erilaisten antureiden kanssa sekä loppuajasta söi öljyä todella paljon.
              Vaihtoon se lähti 130 tkm nurkilla, tämän jälkeen tuli 159 2.2 bensana ja se oli kelpo peli siinä ei mitään isompaan ollut ja oli ihan kiva peli näin bemarimiehen vinkkelistäkin
              Originally posted by heifetz View Post
              Alfojen neliveto on sama kuin Audin quattro, eli takavetopainoitteinen torsen.

              159:iä katselin keväämmällä sillä silmällä mutta jostain syystä unohdin koko auton ja ostin E61:sen. Nyt ehkä hieman kaduttaa, mutta kerkeäähän sitä. 159 on ehkä hienoin kori mitä 'tavis-auto' sarjasta löytyy. Ajaa myös nätisti.
              Originally posted by E39Fin View Post
              Alfassahan voi istuskella vaikka ei ajeliskaan
              Originally posted by rocroc View Post
              Erottui kyllä edukseen mersujen seasta, todella hieno auto kyllä, pitäs vain uskaltaa itsellekkin ostaa
              No nyt voin kertoa: ostin tuon ihan puhtaasti fiiliksellä ja näkemättä autoa muutoin kuin kuvissa (satun vain tuntemaan myyjän ja luottamus pelaa). Olin aikaisemmin ajanut 156 V6:lla joskus kymmenisen vuotta sitten ja Alfat ovat kyllä aina sen jälkeen viehättäneet suuresti.

              Tuo nyt oli vielä just oikealla värikombolla (musta ja vaaleat nahat) ja pienehköillä kilsoilla.. Ja soittaessa selvisi myös täydellinen huoltohistoria niin ostettavaksi se tuli .

              Nyt Keminmaasta Rovaniemelle testiajon jälkeen en ole kyllä lainkaan pettynyt, enemmänkin innosta piukeana! Ajettavuus parasta A-luokkaa (ohjaus uskomattoman tarkka), moottori-/vaihteisto-yhdistelmä pelaa loistavasti yhteen, sisustus todella maukas.. Ja tuo nyt vain oikeasti on niin prkleen kaunis kokonaisuus!

              Vanteet ja alustasarja siihen pitää ostaa - lisäksi muutamia pisteosia pitää tilailla (scudetto, uudet sumarit, ritilä puskuriin..). Alkuperäiset TI-vanteet olisi hakusessa, mutta päädyn todennäköisesti tuumaa pienempiin (18") replicoihin.

              Kertoilen tästä sitten lisää kokemuksien karttuessa
              ** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **

              Comment

              • heifetz
                Bimmer Fanatic
                • May 2015
                • 429
                • Finland

                Vecara Laita pari kuvaa jakoon?
                Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
                Ex. E81 118d LCI Bluewater

                Comment

                • zeniitti
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2011
                  • 574
                  • 127.0.0.1

                  Onko insigniasta kokemuksia? Joku bensaturbo jostain kreisistä syystä houkuttelee.

                  Comment

                  • Vecara
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 342
                    • Rovaniemi

                    Originally posted by heifetz View Post
                    Vecara Laita pari kuvaa jakoon?
                    Tulee, kun saan pari pisteosaa paikoilleen.. Niin ja ne uudet vanteet kunhan tulevat ja ja ja.. Pari viikkoa
                    ** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **

                    Comment

                    • Juhaska
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 3982
                      • Suomi

                      Originally posted by zeniitti View Post
                      Onko insigniasta kokemuksia? Joku bensaturbo jostain kreisistä syystä houkuttelee.
                      No esim. V6 mallissahan on sama pata, kuin 9-3 2.8 V6 Aero Saabissa ja OPC Insignia (todella nätti auto omaan silmään) on periaattessa 9-3 Aero XWD turbo X, eri kopalla.

                      Nelikossa oli öljyvuotoja voimansiirrossa ja taisi siinä V6 padassakin jotain olla, en kyllä nyt lonkalta muista, että mitä.

                      Nelipyttyisistä ei vissiin ollut mitään isompia murheita, toki voin muistaa väärinkin, että kannattaa tutkia ajan kanssa.
                      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                      Comment

                      • Janza182
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4987
                        • 013

                        Tässä kohta vuosi autotta ja kylläkin tuli luvattua etten ostaisi mitään tänä kesänä.. :think

                        Tunnetusti käyn tuulella näissä asioissa ja tykkään kokeilla erillaisia laitteita..

                        Järkikäyttikseksi kiikarissa oli Mini cooper Clubman S, mutta saksanpoika oli helvetin nihkee niin käskin pitää tunkkinsa.

                        Mieleinen C5 Corvette myytiin nenän edestä..

                        Ahdettu jenkki pickup kanssa kiinnosti, mutta senkin myyjä oli aika nihkeä tietoja antaa autosta.. Ei huvita lähtee ajaa 600km/suunta tiedolla että joo, onse auto..

                        454SS pickup kiinnostaisi mut kesäisin nuo roadtripit kyllä verottaisi lompakkoa vähän liiankin pahasti

                        Nyt aloin sitten miettiä että mistä mä oon tykännyt aina: Pieni + kevyt = hauskuuskerroin ISO!

                        Z3? nähty ja vähän jo tylsä siksi + ei niinkään kevyt..
                        Caterham: kyllä, mut koettu (myynti harmittaa..)
                        Lotus Exige: hinnat karkaa..
                        MGB GT: Kyllä mut V8 mallit harvinaisia/arvokkaita

                        Keksinpä etten ole japanilaistakaan autoa omistanut ja siitä tulikin mieleen Mazda MX-5/miata. N.1000kg eli "kevyehkö", pieni ja kehuttu ajoltaan mutta: ~140hp

                        Sittenpä sattui silmään moinen remmiahdettu..ja vielä laillisesti suomessa. Siinähän voisi ollakkin potentiaalia kesäleluksi.

                        Eli asiaan: Kokemuksia Mx-5/miata mazdasta?

                        Tietty voi ehdotella autoa joka täyttää nämä vaatimukset:
                        n.1000kg max
                        n.200hp tai enemmän
                        takaveto/lukko
                        Ilmastoinnit/lämmityslaitteet ei pakollisia
                        ohjaustehostin/jarrutehostin ei pakollisia
                        mahdollisimman vähän sähkö ym. hienouksia. Keep it simple!

                        Melkein väkisin menee japanin tai brittien tuotteeksi. Brittipelit kylläkin lepposia kun tietää että niitä on pakko harrastaa (=lue: korjata koko ajan)

                        Comment

                        • Susiraja
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2004
                          • 361
                          • Helsinki

                          Originally posted by Janza182 View Post
                          Keksinpä etten ole japanilaistakaan autoa omistanut ja siitä tulikin mieleen Mazda MX-5/miata. N.1000kg eli "kevyehkö", pieni ja kehuttu ajoltaan mutta: ~140hp

                          Sittenpä sattui silmään moinen remmiahdettu..ja vielä laillisesti suomessa. Siinähän voisi ollakkin potentiaalia kesäleluksi.

                          Eli asiaan: Kokemuksia Mx-5/miata mazdasta?

                          Tietty voi ehdotella autoa joka täyttää nämä vaatimukset:
                          n.1000kg max
                          n.200hp tai enemmän
                          takaveto/lukko
                          Ilmastoinnit/lämmityslaitteet ei pakollisia
                          ohjaustehostin/jarrutehostin ei pakollisia
                          mahdollisimman vähän sähkö ym. hienouksia. Keep it simple!

                          Melkein väkisin menee japanin tai brittien tuotteeksi. Brittipelit kylläkin lepposia kun tietää että niitä on pakko harrastaa (=lue: korjata koko ajan)
                          Itse kun etsiskelin kevyitä ja tehokkaita autoja, niin melkein koko ajan päädyin selaamaan pistonheadsissa vauxhallin vx220 turboja. Kevyt ja helpolla tehoa. Ohjaus on tosin oikealla, mutta se on sitten voi voi. Car Magazine antoi aikoinaan Performance car of the year tittelin vx220:lle ja kakkoseksi tuli Ferrari 360.
                          www.finnishcodriver.blogspot.fi

                          Comment

                          • AK-87
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2015
                            • 324
                            • Hml

                            Originally posted by Janza182 View Post
                            Keksinpä etten ole japanilaistakaan autoa omistanut ja siitä tulikin mieleen Mazda MX-5/miata. N.1000kg eli "kevyehkö", pieni ja kehuttu ajoltaan mutta: ~140hp

                            Sittenpä sattui silmään moinen remmiahdettu..ja vielä laillisesti suomessa. Siinähän voisi ollakkin potentiaalia kesäleluksi.

                            Eli asiaan: Kokemuksia Mx-5/miata mazdasta?

                            Tietty voi ehdotella autoa joka täyttää nämä vaatimukset:
                            n.1000kg max
                            n.200hp tai enemmän
                            takaveto/lukko
                            Ilmastoinnit/lämmityslaitteet ei pakollisia
                            ohjaustehostin/jarrutehostin ei pakollisia
                            mahdollisimman vähän sähkö ym. hienouksia. Keep it simple!

                            Melkein väkisin menee japanin tai brittien tuotteeksi. Brittipelit kylläkin lepposia kun tietää että niitä on pakko harrastaa (=lue: korjata koko ajan)
                            Mihin sun hahmotelmista on unohtunut Honda S2000? Siinä on tuossa kategoriassa ja noilla spekseillä autoa kerrakseen. Taitaa olla maailman tehokkain 4-pyttyinen vapari (2.0 VTEC) @ 240 hp. Saa moni bemarikuskikin olla tarkkana, jos meinaa tuollaisen kanssa kilvoitella... Itse jossain välissä tuollaista harkitsin, mutta ei ollut valitettavasti mahdollisuutta sitten kaupoille lähteä silloin. Yhtä kävin ihan livenä katselemassa, jessus miten rajulta kuulostaa kun tuollainen mylly vetää kierrokset sinne 9000 paikkeille!

                            Vahva suositus tälle ja mä haluan sitten kyytiin...

                            PS. Lisäksi Miataan verrattuna S2000 on musta aivan pirun paljon paremman näköinen. Miata on sellainen kiltti pieni kottero, kun taas S2000 on sellainen Audi/MB/BMW-saalistaja
                            V60 D4 AWD -16
                            Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
                            ex V60 D4 -13
                            ex E36 323i 4D -96
                            ex E91 320d -06 Stage 1

                            Comment

                            • Janza182
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4987
                              • 013

                              Hyviä ehdotuksia!

                              Vx:ä joskus katsellutkin ja ei huono. Pitääpäs tutkia tarjontaa. RHD ei ongelma. Caterham aikanaan just tuli briteistä moisena. Ei ollut järkeä maksaa melkein 10te siitä että sai ohjauksen LHD..

                              S2000 joskus katsellut ja ei sekään huono. En vaan nyt muista mikä siinä tökki mua muutama vuosi sitten kun kävin paria katsomassa. Pitää ottaa uusintakierros

                              Harvinainen tilanne todellakin omalla kohdalla kun ei ole pakko saada kulkupeliä ja ei ole mitään kuumetta. Silti joku harrastuskohde olisi kiva. Bmw:t valitettavasti alkaa olla nähty ja ei löydy yhtään todella kiinnostavaa mallia. Haaveena on myös ollut omistaa rodi, mutta niissäkin mieleisten hinnat ihan järettömiä..

                              Comment

                              • E39Fin
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2013
                                • 1761
                                • HKI/Orimattila

                                Kokemuksia muun merkkisestä, nimittäin volvosta. Olen ajellut nyt pari-kolme päivää Vuosimallin 2002 Volvo V70 2.4T automaatilla kun sukulaismies pyysi myymään puolestaan. Tätä ennen olen ajanut kahta volvoa: S60 t5 manuaali sekä Xc70 D5 automaatti.

                                Positiivinen yllätys oli se, että tuossa bensakoneisessa automaattilaatikko on melkein poikkeuksetta lukossa kun tuossa vuotta uudemmassa D5:ssä automaattilaatikko ei pysy lukossa jos hiemankin reippaammin koskee kaasuun. Loota toimii siis hyvin omaan makuun tuossa bensapelissä.
                                Positiivista on myös se, että alusta on melko täydellinen Suomen huonokuntoisille maanteille. Mikään monttu ei satu, mutta toisaalta auto ei myöskään reippaammassa ajossa niiaile juurikaan omaa 530xd:tä enempää. Ohjaus on jämäkämpi kuin bemarissa. XC70 ohjaus on aivan tunnoton, joten odotin samanlaista ylitehostettua ohjausta mutta sain parempaa. Äänimaailma on hauska reippaammin ajeltaessa, siis jos pitää 5-sylinterisen murinasta ja turbon suhahteluista. Itse tykkään kovasti

                                Tämän auton kanssa olen myös ihastunut vaaleaan nahkasisustaan ja vaaleaan ulkoväriin sillä vaikka auto on seisonut päivän suorassa auringossa niin auto ei ole kerännyt lämpöä juurikaan kun taas mustalla nahalla varustettu bemari on kuin sauna. Vaalea sisusta tuo myös mukavasti valoa. Volvon penkkejä on pakko mainostaa jälleen sillä nuo "paremmat" nahkapenkit ovat oikeasti hiton mukavat ja niillä reissaa kyllä mieluusti pidempäänkin.

                                Pettynyt olen ehkä hieman tuon 2.4T kulkupuoleen varsinkin kun odotukset oli ehkä yllä mainitun T5-koneisen takia aika korkealla (T5 lastulla tykkäs sutia vielä kolmannellakin vaihteella). E60-korisen penkiltä autoon hypätessä maantienopeuksissa meteli on tietysti aivan eri luokkaa ja tietysti onhan se bensavolvo, eli syöhän se ainakin dieselautoihin tottuneesta pirusti ainetta, ainakin aktiivisella ajotavalla. (keskikulutus 9l/100km kun tottunut 6-alkuisiin kulutuslukemiin).

                                Auto on myynnissä vielä ainakin toistaiseksi. Riskinä on, että tämä auto vie talosta Xc70-volvon valtaistuimen kun auto tuntuu miellyttävän kaikkia ja toisaalta kyllä tuo Xc-volvokin dieseliä vie ja kuuluu kalleimpaan naftaveroluokkaan..

                                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                                E39 523iA Oxfordgreen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎