Originally posted by Juhaska
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by E39Fin View PostAlfassahan voi istuskella vaikka ei ajeliskaan
Kuskinpenkin ja konehuoneen väliä kävellyt, että "mikäs v*ttu tässä taas on vialla..."
Komea laite, kuitenkin.ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Toyota Yaris Verso 1,3l bensa ja Automaatti. Työn puolesta jouduin kerran lainaamaan kun oma kulkine oli verstaalla, ja ehdottomasti en suosittele koskaan kenellekään, aivan kammottava ajettava ja lisäksi vielä hidas ja tehoton.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Ihmiset jaksaa noita alfoja haukkua, mutta aika harvalla on tainnu omana olla. Miulla on kolme alfaa ollu ja ei voi epäluotettaviks moittia. Ekalla 156 V6:lla ajelin 50tkm ja tuona aikana vaihdoin etupyörän laakerin, pari polttimoa, takaiskarit ja akun. Meni eteenpäin 140tkm mittarissa. Siistikuntoinen laite oli ja on näköjään edelleenkin. Oli äskettäin vähemmillä kilsoilla nettiautossa vaikka vuosia on puolenkymmentä vierähtäny Laitteessa ei ollu edes lohkolämmitintä, mutta niin se 32 asteen pakkasestakin tulille hörähti. Liisarina ollu uus giulietalla kerkesin ajaa 23tkm ja toimi ongelmitta niin ku pitääkin. Samaa ei voinu sanoo uudesta A4 audista... Nyt on -88 spideri kesäautona. Se on sähköiltään aika luotettava italialainen ku ei taida sähköllä toimia muuta ku valot ja mankka Ei oo turhaan airbagejä tai abseja.
Comment
-
-
Originally posted by E39Fin View PostAijai pakko sanoa että kateeks käy. 159 kabiiniin kun istahtaa niin tulee sama olo kun useassa bemarissa. Kuskin paikalle istuessa tuntee olevansa kaikkien laitteiden ympäröimänä kun kojelauta käännetty kuskia päin. Sitten se mittaristo ja kaikki.
Eikä ajettavuudessakaan valittamista lainkaan. Nopea ohjaus tuo aina hymyn huulille varsinkin kun ajeli kylillä. Mutkateillä ihan ajamisen iloa ja toisaalta maantiellä mukava ja kulkee kuin kiskoilla. Alfakuumeilua on täällä ollut havaittavissa myös, tosin ei välttämättä käyttikseks
159 on kyllä mun makuun halpa vehje. Kestää (kirjoittajan mielestä) vertailun 3-sarjalaiseen, on vaan ilmeisesti se maine jonka takia vaikea myydä -> hinnat alhaiset ja myyntiajat pitkät.Originally posted by veku View PostKaverilla oli 156 uudesta asti taisi olla 2.0 bensakoneella .
Siinä oli kyllä murheita alustan, moottorinohjauksen erilaisten antureiden kanssa sekä loppuajasta söi öljyä todella paljon.
Vaihtoon se lähti 130 tkm nurkilla, tämän jälkeen tuli 159 2.2 bensana ja se oli kelpo peli siinä ei mitään isompaan ollut ja oli ihan kiva peli näin bemarimiehen vinkkelistäkinOriginally posted by heifetz View PostAlfojen neliveto on sama kuin Audin quattro, eli takavetopainoitteinen torsen.
159:iä katselin keväämmällä sillä silmällä mutta jostain syystä unohdin koko auton ja ostin E61:sen. Nyt ehkä hieman kaduttaa, mutta kerkeäähän sitä. 159 on ehkä hienoin kori mitä 'tavis-auto' sarjasta löytyy. Ajaa myös nätisti.Originally posted by E39Fin View PostAlfassahan voi istuskella vaikka ei ajeliskaanOriginally posted by rocroc View PostErottui kyllä edukseen mersujen seasta, todella hieno auto kyllä, pitäs vain uskaltaa itsellekkin ostaa
Tuo nyt oli vielä just oikealla värikombolla (musta ja vaaleat nahat) ja pienehköillä kilsoilla.. Ja soittaessa selvisi myös täydellinen huoltohistoria niin ostettavaksi se tuli .
Nyt Keminmaasta Rovaniemelle testiajon jälkeen en ole kyllä lainkaan pettynyt, enemmänkin innosta piukeana! Ajettavuus parasta A-luokkaa (ohjaus uskomattoman tarkka), moottori-/vaihteisto-yhdistelmä pelaa loistavasti yhteen, sisustus todella maukas.. Ja tuo nyt vain oikeasti on niin prkleen kaunis kokonaisuus!
Vanteet ja alustasarja siihen pitää ostaa - lisäksi muutamia pisteosia pitää tilailla (scudetto, uudet sumarit, ritilä puskuriin..). Alkuperäiset TI-vanteet olisi hakusessa, mutta päädyn todennäköisesti tuumaa pienempiin (18") replicoihin.
Kertoilen tästä sitten lisää kokemuksien karttuessa** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **
Comment
-
-
Originally posted by zeniitti View PostOnko insigniasta kokemuksia? Joku bensaturbo jostain kreisistä syystä houkuttelee.
Nelikossa oli öljyvuotoja voimansiirrossa ja taisi siinä V6 padassakin jotain olla, en kyllä nyt lonkalta muista, että mitä.
Nelipyttyisistä ei vissiin ollut mitään isompia murheita, toki voin muistaa väärinkin, että kannattaa tutkia ajan kanssa.ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Tässä kohta vuosi autotta ja kylläkin tuli luvattua etten ostaisi mitään tänä kesänä.. :think
Tunnetusti käyn tuulella näissä asioissa ja tykkään kokeilla erillaisia laitteita..
Järkikäyttikseksi kiikarissa oli Mini cooper Clubman S, mutta saksanpoika oli helvetin nihkee niin käskin pitää tunkkinsa.
Mieleinen C5 Corvette myytiin nenän edestä..
Ahdettu jenkki pickup kanssa kiinnosti, mutta senkin myyjä oli aika nihkeä tietoja antaa autosta.. Ei huvita lähtee ajaa 600km/suunta tiedolla että joo, onse auto..
454SS pickup kiinnostaisi mut kesäisin nuo roadtripit kyllä verottaisi lompakkoa vähän liiankin pahasti
Nyt aloin sitten miettiä että mistä mä oon tykännyt aina: Pieni + kevyt = hauskuuskerroin ISO!
Z3? nähty ja vähän jo tylsä siksi + ei niinkään kevyt..
Caterham: kyllä, mut koettu (myynti harmittaa..)
Lotus Exige: hinnat karkaa..
MGB GT: Kyllä mut V8 mallit harvinaisia/arvokkaita
Keksinpä etten ole japanilaistakaan autoa omistanut ja siitä tulikin mieleen Mazda MX-5/miata. N.1000kg eli "kevyehkö", pieni ja kehuttu ajoltaan mutta: ~140hp
Sittenpä sattui silmään moinen remmiahdettu..ja vielä laillisesti suomessa. Siinähän voisi ollakkin potentiaalia kesäleluksi.
Eli asiaan: Kokemuksia Mx-5/miata mazdasta?
Tietty voi ehdotella autoa joka täyttää nämä vaatimukset:
n.1000kg max
n.200hp tai enemmän
takaveto/lukko
Ilmastoinnit/lämmityslaitteet ei pakollisia
ohjaustehostin/jarrutehostin ei pakollisia
mahdollisimman vähän sähkö ym. hienouksia. Keep it simple!
Melkein väkisin menee japanin tai brittien tuotteeksi. Brittipelit kylläkin lepposia kun tietää että niitä on pakko harrastaa (=lue: korjata koko ajan)
Comment
-
-
Originally posted by Janza182 View PostKeksinpä etten ole japanilaistakaan autoa omistanut ja siitä tulikin mieleen Mazda MX-5/miata. N.1000kg eli "kevyehkö", pieni ja kehuttu ajoltaan mutta: ~140hp
Sittenpä sattui silmään moinen remmiahdettu..ja vielä laillisesti suomessa. Siinähän voisi ollakkin potentiaalia kesäleluksi.
Eli asiaan: Kokemuksia Mx-5/miata mazdasta?
Tietty voi ehdotella autoa joka täyttää nämä vaatimukset:
n.1000kg max
n.200hp tai enemmän
takaveto/lukko
Ilmastoinnit/lämmityslaitteet ei pakollisia
ohjaustehostin/jarrutehostin ei pakollisia
mahdollisimman vähän sähkö ym. hienouksia. Keep it simple!
Melkein väkisin menee japanin tai brittien tuotteeksi. Brittipelit kylläkin lepposia kun tietää että niitä on pakko harrastaa (=lue: korjata koko ajan)
Comment
-
-
Originally posted by Janza182 View PostKeksinpä etten ole japanilaistakaan autoa omistanut ja siitä tulikin mieleen Mazda MX-5/miata. N.1000kg eli "kevyehkö", pieni ja kehuttu ajoltaan mutta: ~140hp
Sittenpä sattui silmään moinen remmiahdettu..ja vielä laillisesti suomessa. Siinähän voisi ollakkin potentiaalia kesäleluksi.
Eli asiaan: Kokemuksia Mx-5/miata mazdasta?
Tietty voi ehdotella autoa joka täyttää nämä vaatimukset:
n.1000kg max
n.200hp tai enemmän
takaveto/lukko
Ilmastoinnit/lämmityslaitteet ei pakollisia
ohjaustehostin/jarrutehostin ei pakollisia
mahdollisimman vähän sähkö ym. hienouksia. Keep it simple!
Melkein väkisin menee japanin tai brittien tuotteeksi. Brittipelit kylläkin lepposia kun tietää että niitä on pakko harrastaa (=lue: korjata koko ajan)
Vahva suositus tälle ja mä haluan sitten kyytiin...
PS. Lisäksi Miataan verrattuna S2000 on musta aivan pirun paljon paremman näköinen. Miata on sellainen kiltti pieni kottero, kun taas S2000 on sellainen Audi/MB/BMW-saalistajaV60 D4 AWD -16
Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
ex V60 D4 -13
ex E36 323i 4D -96
ex E91 320d -06 Stage 1
Comment
-
-
Hyviä ehdotuksia!
Vx:ä joskus katsellutkin ja ei huono. Pitääpäs tutkia tarjontaa. RHD ei ongelma. Caterham aikanaan just tuli briteistä moisena. Ei ollut järkeä maksaa melkein 10te siitä että sai ohjauksen LHD..
S2000 joskus katsellut ja ei sekään huono. En vaan nyt muista mikä siinä tökki mua muutama vuosi sitten kun kävin paria katsomassa. Pitää ottaa uusintakierros
Harvinainen tilanne todellakin omalla kohdalla kun ei ole pakko saada kulkupeliä ja ei ole mitään kuumetta. Silti joku harrastuskohde olisi kiva. Bmw:t valitettavasti alkaa olla nähty ja ei löydy yhtään todella kiinnostavaa mallia. Haaveena on myös ollut omistaa rodi, mutta niissäkin mieleisten hinnat ihan järettömiä..
Comment
-
-
Kokemuksia muun merkkisestä, nimittäin volvosta. Olen ajellut nyt pari-kolme päivää Vuosimallin 2002 Volvo V70 2.4T automaatilla kun sukulaismies pyysi myymään puolestaan. Tätä ennen olen ajanut kahta volvoa: S60 t5 manuaali sekä Xc70 D5 automaatti.
Positiivinen yllätys oli se, että tuossa bensakoneisessa automaattilaatikko on melkein poikkeuksetta lukossa kun tuossa vuotta uudemmassa D5:ssä automaattilaatikko ei pysy lukossa jos hiemankin reippaammin koskee kaasuun. Loota toimii siis hyvin omaan makuun tuossa bensapelissä.
Positiivista on myös se, että alusta on melko täydellinen Suomen huonokuntoisille maanteille. Mikään monttu ei satu, mutta toisaalta auto ei myöskään reippaammassa ajossa niiaile juurikaan omaa 530xd:tä enempää. Ohjaus on jämäkämpi kuin bemarissa. XC70 ohjaus on aivan tunnoton, joten odotin samanlaista ylitehostettua ohjausta mutta sain parempaa. Äänimaailma on hauska reippaammin ajeltaessa, siis jos pitää 5-sylinterisen murinasta ja turbon suhahteluista. Itse tykkään kovasti
Tämän auton kanssa olen myös ihastunut vaaleaan nahkasisustaan ja vaaleaan ulkoväriin sillä vaikka auto on seisonut päivän suorassa auringossa niin auto ei ole kerännyt lämpöä juurikaan kun taas mustalla nahalla varustettu bemari on kuin sauna. Vaalea sisusta tuo myös mukavasti valoa. Volvon penkkejä on pakko mainostaa jälleen sillä nuo "paremmat" nahkapenkit ovat oikeasti hiton mukavat ja niillä reissaa kyllä mieluusti pidempäänkin.
Pettynyt olen ehkä hieman tuon 2.4T kulkupuoleen varsinkin kun odotukset oli ehkä yllä mainitun T5-koneisen takia aika korkealla (T5 lastulla tykkäs sutia vielä kolmannellakin vaihteella). E60-korisen penkiltä autoon hypätessä maantienopeuksissa meteli on tietysti aivan eri luokkaa ja tietysti onhan se bensavolvo, eli syöhän se ainakin dieselautoihin tottuneesta pirusti ainetta, ainakin aktiivisella ajotavalla. (keskikulutus 9l/100km kun tottunut 6-alkuisiin kulutuslukemiin).
Auto on myynnissä vielä ainakin toistaiseksi. Riskinä on, että tämä auto vie talosta Xc70-volvon valtaistuimen kun auto tuntuu miellyttävän kaikkia ja toisaalta kyllä tuo Xc-volvokin dieseliä vie ja kuuluu kalleimpaan naftaveroluokkaan..
Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
Comment