Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ioni79
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 738

    Vaimolle tuollainen 1.4T Astra hommattiin sporttipenkeillä kympillä vajaa satkun ajettuna. Ei voi kuin kehua paljon autoa sai tuohon rahaan. Mutta taisi olla yli budjetin yhä?

    Ei tarvinnut miettiä hetkeäkään koeajojen jälkee n. kympin hintaluokan suht tuoreiden ja vähän ajettujen vertailussa mikä tulee.

    Comment

    • vaviah
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 632
      • Turku

      Sen mitä muun merkkisiä autoja tässä lähivuosina tullut ajettua, antaisin kyllä ääneni Fordille. Sekä Focus että Fiesta aivan loistavia ajettavia, ainakin kesäkeleillä. Meillä ollut toisena autona Kuga (aika pitkälle Focuksen tekniikkaa) viimeiset 3 vuotta ja 100tkm, eikä Eberiä lukuunottamatta ole ollut ainuttakaan vikaa/ongelmaa. Ecoboostit ovat hyvä koneita. Litranen tuntuu jopa sporttiselta Fiestan keulalla. Focukseen ehkä vähän alitehoinen.
      X1 18d sDrive -18
      320i GT xDrive -13
      i3 BEV -13
      X1 18dA xDrive -16
      X5 3.0iA -00
      320d Touring -00
      528iA Touring -97
      325 CiA -93
      316i -94
      316 -88

      Comment

      • AnttiJuhani
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 2056
        • Kittilä

        Tullut nyt vuokrattua parina kesänä avoauto ulkomailla. Toissa kesänä Peugeot 207cc 2.0 bensa oli kyllä mieluinen. Siinä oli kai joku tehtaan sporttialusta ja 17" renkaat. Vuoristoserpentiinillä mahtava kokemus.

        Tänä kesänä oli renault megane cabrio 1.5dci ja siinä ei ollut kyllä mitään mukavaa. Moottori tehoton ja alusta löysä. Kolisee joka puolelta. Viideksi päiväksi otin ja kolmantena aamuna vein jo takaisin.

        Nyt tekisi mieli kokeilla z4..

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          Originally posted by KJ View Post
          Suosittelen tutustumaan Focukseen. Itse en olisi kovinkaan huolissani noista litrasista ecoboost pannuista. Onhan niitä jo vissiin 5 vuotta tehty, ja alkupään autoissa rupee niitä kilsoja osassa olemaan. Olis takuulla kuulunut jo, jos ne olis ihan susipaskoja. Ajoltaanhan Focus on mainio, ja tarjoaa kyllä vähän käytettynä oikeasti yllättävän paljon vastinetta rahalle. Mutsilla on siis tuollainen -13 1.0 ecoboost Fokke.
          Kävin Kamuksilla ajamassa litraista ecoboosti focusta. Hyvä oli ajaa ja hiljaisempi selvästi kuin nuo pikkukipot. Eukko valitteli vaihteista ja helpolla tuli "kenguru tankissa" -ilmiö. Pitää vielä käydä pitemmällä koeajolla, jos löytäisi toisen yksilön tästä läheltä (ei viitsi enää mennä samaan liikkeeseen ajamaan samaa autoa, kun en sitä kuitenkaan osta, väri väärä ja trend varustelu, kunto oli rujo)


          Originally posted by Zeta View Post
          Toisaalta useammassa viestissä mainitsi pikkukopperoiden nuhaisuudesta :think
          Juu, en jaksa sen tarkemmin lukea mitä aiheesta kirjoittanu. Oon tarkoittanu, että en noita pikkukippoja ota 1,2l tms, vaparikoneella. Toisaalta 1,33l Yaris oli aika nuhanen. 1,4l Rio oli ihan kohtalaisen riittävä väännöltään ja sellaisella pärjäisi jos olisi hiljaisempi auto, tuskin kuitenkaan isompaa Ceediä/I30 tuollaisella koneella ottaisi. Meille riittäisi joku mikä vastaa tuota kulultaan 1,6l 16v xsaraa, jaksaa suht kohtuullisesti lähteä ohi maantiellä, ainakin jos laittaa pykälän-pari pienemmälle tarpeen mukaan. Yariksessa ei tapahtunu juuri mitään vaikka yksin ajoin. Eli ei tarvii olla mikään "gti", vaikka ei siitä haittaa ole, paitsi hinta nousee jolloin ne nää pois laskuista (tai sitten joutuu ottamaan vanhemman).
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • KJ
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 695
            • Järvenpää

            Originally posted by bemmeri View Post
            Kävin Kamuksilla ajamassa litraista ecoboosti focusta. Hyvä oli ajaa ja hiljaisempi selvästi kuin nuo pikkukipot. Eukko valitteli vaihteista ja helpolla tuli "kenguru tankissa" -ilmiö. Pitää vielä käydä pitemmällä koeajolla, jos löytäisi toisen yksilön tästä läheltä (ei viitsi enää mennä samaan liikkeeseen ajamaan samaa autoa, kun en sitä kuitenkaan osta, väri väärä ja trend varustelu, kunto oli rujo)
            En mä oo ainakaan mutsin fokkessa huomannut vaihteensiirrossa mitään outoa, ja kytkinkin on mun mielestä tosi helppokäyttöinen. Titanium varusteiden myötä yleisilme sekä ulkopuolella että etenkin sisäpuolella paranee ihan merkittävästi.
            F30 330e -17 Alpinweiss 3
            E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2

            Comment

            • vaviah
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 632
              • Turku

              Originally posted by KJ View Post
              En mä oo ainakaan mutsin fokkessa huomannut vaihteensiirrossa mitään outoa, ja kytkinkin on mun mielestä tosi helppokäyttöinen. Titanium varusteiden myötä yleisilme sekä ulkopuolella että etenkin sisäpuolella paranee ihan merkittävästi.
              Samaa mieltä. Mielestäni ohjaustuntuman lisäksi parasta Fordeissa nimenomaan on vaihteisto, joka sopivan jämäkkä, mutta silti herkkäliikkeinen ja tunnokas.
              X1 18d sDrive -18
              320i GT xDrive -13
              i3 BEV -13
              X1 18dA xDrive -16
              X5 3.0iA -00
              320d Touring -00
              528iA Touring -97
              325 CiA -93
              316i -94
              316 -88

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                Omaan käteen keppi tuntuu ihan hyvälle. Eukko survo risteyksessä nelosta kun piti kakkosta, ehkä siitä jäi sitten sille kuva, että vaihteisto hankala. Voi mennä oudon auton piikkiin ja enemmän ajamalla ok. Vai onko sitten edellinen omistaja(t) runnonu keppiä, jotta ei keskitä kunnolla, tms. väljää tullu. Ulkoinen kunto viittasi välinpitämättömään kohteluun.

                Ehkä hivenen "dieselmäinen" oli liikkeellelähtö omasta mielestä, kun tuntui hieman hengetön olevan pienillä kierroksilla, varmasti tottumiskysymys ja kun automaatilla ajellu vuoden verran.


                Missä maassa nuo suomeen tuotavat focukset valmistetaan? Näkyy olevan pietarissakin tehdas.




                Villinä korttina vaihtoautomieleen tullut Opel mokka ja Renun capture. Liekö noissa sitten millainen melu. Ainakin tuo poppelin hinta käytettynä nousisi liian kalliiksi suunniteltuun, etenkin 1,4lT koneella. Näinhän siinä tahtoo aina käydä, budjetti vaan nousee. Sivusilmällä jo vilkuilin uuden focuksen mainosta lehestä, litran ecoboostilla automaatti vaille 24t€.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by bemmeri View Post

                  Missä maassa nuo suomeen tuotavat focukset valmistetaan?
                  Saarlouisissa Saksassa.

                  Comment

                  • Tojopa
                    BTCF Member
                    • Mar 2004
                    • 1592
                    • Kuopio

                    Onko kenelläkään oikeaa kokemusta Alfan 1.9- ja 2.4-litraisista dieseleistä? Luotettavuus tietysti ensimmäisenä listalla, kun autolla pitäisi päivittäin 80-100 kilsaa ainakin liikkua. Samoin muut ominaisuudet kiinnostavat. Ulkonäkö noissa on ainakin ihan ok.


                    Comment

                    • Freak
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 2540
                      • .

                      Originally posted by Tojopa View Post
                      Onko kenelläkään oikeaa kokemusta Alfan 1.9- ja 2.4-litraisista dieseleistä? Luotettavuus tietysti ensimmäisenä listalla, kun autolla pitäisi päivittäin 80-100 kilsaa ainakin liikkua. Samoin muut ominaisuudet kiinnostavat. Ulkonäkö noissa on ainakin ihan ok.


                      http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gt/8004870
                      2,4 litraisesta on kokemuksia reilun 100tkm matkalta. Koppa on toki eri(156 SW), mutta moottorihan on liki pitäen sama.
                      Mitään ongelmia ei ole moottorin kanssa ollut. Kerran on huohotin päässyt jäätymään, mutta siihen taisi olla enemmän käyttäjällä osuutta. 159:ssä huohotin ilmeisesti pääsee helpommin jäätymään kuin 156:ssa. Hiukkassuodatinta ei meidän omassa ole eli siihen en ota kantaa. 159:stä sellainen taitaa kaikista löytyä? Jakohihna on varmaan helpompi vaihtaa 159:iin, kun se on 156:sta leveämpi ja siihenkin onnistuu sentään moottoria irrottamatta. Moniurahihna tai ainakin yksi hihna oli venyvää mallia 159:ssä, jonka kanssa saa kuulemma tapella. Omaa kokemusta ei asiasta kuitenkaan ole. 156:ssa on vain yksi apulaitehihna ja sen vaihtoon tarvitaan kolmisormisen kiinalaistytön kädet.

                      Moottori "rautana" on mielestäni luotettava oli se sitten 1,9 tai 2,4. Ei niistä ainakaan ole mitään erityistä kuulunut vaikka moottoreita on käytetty muissakin merkeissä. Jos konetilassa jotain hajoaa, niin yleensä se osa on valmistettu Saksassa.
                      Last edited by Freak; 09-06-2016, 17:28.
                      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                      Vanha Uuden liiton mies...

                      Comment

                      • Tojopa
                        BTCF Member
                        • Mar 2004
                        • 1592
                        • Kuopio

                        Kiitokset Freak kokemuksista!

                        Onko Alfa muuten ollut millainen merkki ajaa ja omistaa? Onko joitain outouksia tai erikoisuuksia tullut vastaan, negatiivisia tai positiivisia? Mites talviominaisuudet?

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          Originally posted by vaviah View Post
                          Sen mitä muun merkkisiä autoja tässä lähivuosina tullut ajettua, antaisin kyllä ääneni Fordille. Sekä Focus että Fiesta aivan loistavia ajettavia, ainakin kesäkeleillä. Meillä ollut toisena autona Kuga (aika pitkälle Focuksen tekniikkaa) viimeiset 3 vuotta ja 100tkm, eikä Eberiä lukuunottamatta ole ollut ainuttakaan vikaa/ongelmaa. Ecoboostit ovat hyvä koneita. Litranen tuntuu jopa sporttiselta Fiestan keulalla. Focukseen ehkä vähän alitehoinen.
                          Itsellä on kanssa jonkin sortin fiksaatio FoMoCo:n tuotteita kohtaan. Varsinkin pikkukoriset on mukavia. Tekis kovasti mieli laittaa ST fiesta :think

                          Toinen mielenkiintoinen mitä vois ajatella pikkuautoista, olisi Cooper S, mutta ne on järkiään melko arvokkaita vieläkin. Ehkä joku päivä vielä.. ainakin koeajolla.. ja sitten minä kuitenkin ihastuisin siihen ja pitäisi ostaa omaksi. Onko jollakulla kokemuksia näistä Mini Coopereista? Etenkin S-mallista? Onko hintansa väärti, tyyppivikoja?

                          Comment

                          • Freak
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 2540
                            • .

                            Originally posted by Tojopa View Post
                            Kiitokset Freak kokemuksista!

                            Onko Alfa muuten ollut millainen merkki ajaa ja omistaa? Onko joitain outouksia tai erikoisuuksia tullut vastaan, negatiivisia tai positiivisia? Mites talviominaisuudet?
                            Ajo-ominaisuuksiltaan se on huippuluokkaa etuvetoiseksi, kuten olettaa saattaa. Mutkaisella tiellä kurvailee ilokseen, mutta raskaan koneen vaikutuksen huomaa. 159:llä olen ajanut sen verran vähän etten tarkasti pysty sitä analysoimaan, mutta ensimetrien jälkeen fiilis oli, ettei tämä paljoa Bemarista eroa. Se tuntui isommalta ja vakaammalta ajaa kuin 156 ja isompihan se onkin.

                            Onhan Alfa sellainen harrasteauto jo uutena. Järjellä ei aina pysty selittää siinä esiintyviä ratkaisuja. Ilmeisesti suunnittelussa punaisena lankana on ollut, että kunhan vain näyttää hyvältä, käytännöstä viis.

                            Meidän omassa ei ole ärsyttäviä sähkövikoja juuri ollut. Alustan natinoita ja kitinöitä sitäkin enemmän. Alustan osat kestää noin 100tkm, kun käyttää laatuosia, siis TRW. Niitä ne on alunperinkin. Pyörän laakereita on mennyt koko kierros ja kohta varmaan alkaa seuraava. Autolla on ajettu nyt jotain 215tkm. Jarrusatula on toinen vaihdettu käsijarrun takia ja se on yksi ongelma näissä, siis 156:ssa. Vaijerit ovat aina jäässä. Muuten talvella on pärjännyt hyvin. Teetin heti alkuu alumiinisen pohjapanssarin, kun alusta on aika matala vaikkei autoa ole edes madallettu ja vakiopanssari rikkoutuu kohtuu helposti. Meidän omassa ei ole lisälämmitintä, mutta lämpöä piisaa, kunhan ajaa reipasta vauhtia. Moottorissa on rautalohko, mutta silti siinä on öljypohjassa säteilylämmitin. Toki auto lähtee hyvin pakkasillakin käyntiin, kun hehkut on kunnossa.

                            Kulutus pyörii vähän yli kuuden litran tuntumassa. Ajo enimmäkseen matka-ajoa. Tankillisella pääsee yli tuhannen kilsaa, kun vähän pihistelee.

                            Muuten on kyllä jäänyt hyvä mieli, kunhan ei taloudellisesti asiaa ajattele. Automies ei ole automies, jossei ole Alfaa omistanut. Ja jo ennen vanhaan sanottiin, että kaikki on hyvin kun alusta ja moottori on kunnossa, muusta ei tarvitse niin välittää.

                            Jos asia vaivaa, niin tiedät miten siitä pääsee eroon.
                            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                            Vanha Uuden liiton mies...

                            Comment

                            • Tojopa
                              BTCF Member
                              • Mar 2004
                              • 1592
                              • Kuopio

                              Kiitos Freak lisäinfosta!

                              Alfakuume nostaa aina välillä päätään ja joskushan se on laitettava, että voi pitää itseään automiehenä Tällä hetkellä kuumetta vielä lietsoo vaimon kehotukset hakea diesel-Alfa omaan talliin..

                              Comment

                              • TNT
                                BTCF Member
                                • Dec 2005
                                • 3521

                                Originally posted by TorQuel View Post
                                Juu elä suotta lähde noitten italiaanojen kanssa vehtaamaan jos tilanne on tuo, ei muutakun lisää saksalaisia malmikasoja pihaan! Ei muovikaan huono ole mutta se satalankku, tälläkertaa vaikka disulina kun sulta niitä pensavehkeitä jo löytyy
                                Ja kuinkas sitten kävikään. Äsken soittelin upeesta nopeesta cupeesta. Ei vain myyjä halunnut jutella eikä vastannut
                                Originally posted by Jube
                                Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎