Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AnttiJuhani
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 2056
    • Kittilä

    Originally posted by MajorDrake View Post
    2005 mallin B7 S4:een 3400€ jos muistan oikein kuitin summan...
    Ja tuo ei todellakaan ole merkkiliikkeen tekemänä olisi tuplat

    Comment

    • Juhaska
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 3982
      • Suomi

      Originally posted by MajorDrake View Post
      2005 mallin B7 S4:een 3400€ jos muistan oikein kuitin summan...
      Originally posted by AnttiJuhani View Post
      Ja tuo ei todellakaan ole merkkiliikkeen tekemänä olisi tuplat
      Ja jos tuolla ajelee tuon jälkeen taas n.150t-km, niin ei ainakaan minusta ole paha hinta. :think
      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

      Comment

      • Hiddenemarc
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2011
        • 426
        • Rovaniemi

        Originally posted by MajorDrake View Post
        2005 mallin B7 S4:een 3400€ jos muistan oikein kuitin summan...
        Pakkohan tuohon hintaan on sisältyä työt.. Ei vittu ne ketjujen laahaimet nyt sentään mistään kullasta ole tehty. Vagilla on se ihanuus että ne normi kuluvat osat on niin ryökäleen halpoja ettei mitään tolkkua, ainakin omalla kohdalla mitä remppoja jouduin tekemään noissa bemareissa. Tuosta diisselin remppaamisesta vois yhen saunaillan verran olla kerrottavaa...

        Toki jos aletaan ihmettelemään jotain insinöörien riemuvoittoja ni voidaan ottaa puheeksi bemmin x30d:n perästä löytyvän automaattilaatikon ja haukkua sitä urakalla saati sitte s38, s62 ja m5 v10 moottorien kiertokanki remonteista.. Toki jokaisella merkillä on varjopuolensa.

        Juhaska: Se tuplaturbon viritys ja nelivetoisuus on vaan jotain mistä ei enään voi luopua, ja sama linja seuraa nyt sitten käyttiksissäkin. A8 d3 lang mallina on vain jotain niin lystiä koko rahan edestä
        S4 B5
        Urs4 4.2
        A8 D3 4.2 Lang

        ex. M5 e39 -99
        ex. 330 xDA e46 -03
        ex. 523 e39 -96

        Comment

        • Tojopa
          BTCF Member
          • Mar 2004
          • 1592
          • Kuopio

          Kellään kokemusta noista "jenkeistä", eli Chevroletin Epicasta ja Captivasta dieselinä?

          Comment

          • Taski
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2009
            • 380
            • Tampere

            Captivoissa taitaa tekniikka olla ainakin ihan kestävää. Aika monta tapausta on tiedossa joilla ajettu se 300tkm ilman mitään isompia ongelmia. Diesel-automaatteja siis.
            Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

            Comment

            • heksu
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 331
              • Joensuu

              Originally posted by Tojopa View Post
              Kellään kokemusta noista "jenkeistä", eli Chevroletin Epicasta ja Captivasta dieselinä?
              Mulla oli noin 07/2014- 06/2015 välin -08 Epica, ostin 390tkm ajettuna ja myin 423tkm ajettuna.
              Mulla ei ollut muita ongelmia kuin etupenkkien alla olevat liittimet(penkkien sähköt+tunnistinmatot) alkoi olla valmista kauraa. Alkoi siis polttaa airbagin merkkivaloa. Korjaantui kun uusin liittimet ja hieman johtoja liittimistä penkkiin päin. Muuten toimiva peli. Tekniikka siis pääosin kestävää, kori saattaa kukkia sekä joitain sähkövikoja.
              Kattavat ja laadukkaat vakuutukset edullisesti!
              Soita/txt/whatsapp 0406375197
              [email protected]

              Comment

              • mikkis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1900
                • Vantaa

                Kaveri kiinnostunut tämmöisestä CC Passatista, eikö tämä ole juurikin se öljysyöppö konetyyppi? mites se ketju ongelma koskeeko tuota? Muita kokemuksia? itse en kyllä ehkä uskaltaisi ostaa :think

                Comment

                • Tomppa80
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 2088
                  • Raahe

                  Ostin kaveriltani -99 v70t5:sen. Ajettu 238tkm.

                  Moottorin ja vaihdelaatikon valot palaa koetaulussa, liekkö vakavaa, moottori ja laatikko mielestäni pelaa oikein.

                  Auto on tarkoitus huoltaa hyvin, onko jakohihnan vaihto leluineen kallis homma?.

                  Mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota?

                  Yritän rekisteröityä VRCF:n sivuille, mutta vahvistus sähköpostia ei ala kuulumaan.

                  Volvo on 100% originaali vanteita myöten. Onhan se sellainen vapisija ja tärisijä... mootori on kiva.

                  Auto on tarkoitettu emännän käyttöön, mutta pieneksi harrastusvehkeeksikkin siitä on minulle.

                  Pientä laittoa on ulkokuoressa mm. halki oleva ajovalo jne. ruostetta en ole nähnyt missään vielä. Kaveri omisti auton 5v. ja 70tkm. jona aikana autolle on tehty vain pakolliset huollot, mutta korjaamisen tarvetta autossa ei ole ollut yhtään, mikä on aika ihme?
                  Mercedes Benz E -07
                  BMW 523i -96
                  Volvo v70t5 -99
                  Harley Davidson Electra Glide -00
                  Solifer SM -75

                  Comment

                  • jakeluvesimies
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2010
                    • 2726
                    • On the road @ Laplandia

                    Viimeks kun oli vääräuskoinen vag auto, jonka äiteelle myin, niin ei hyvä heilunut. Oli maalarille viemässä konepellin tähden niin jakokuminauha katkesi kesken matkan

                    Tarina on tosi eikä omistaja ole autollaan juuri sen jälkeen ajanut. Hihna on uusi ja konepellin maali ainiin, sitten meni akku ja laturi. Nämä kaikki 200km hänen ajoillaan

                    Tuli semmoinen 1.4i garage queen

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5257
                      • Pirkkala

                      Originally posted by jakeluvesimies View Post
                      Viimeks kun oli vääräuskoinen vag auto, jonka äiteelle myin, niin ei hyvä heilunut. Oli maalarille viemässä konepellin tähden niin jakokuminauha katkesi kesken matkan

                      Tarina on tosi eikä omistaja ole autollaan juuri sen jälkeen ajanut. Hihna on uusi ja konepellin maali ainiin, sitten meni akku ja laturi. Nämä kaikki 200km hänen ajoillaan

                      Tuli semmoinen 1.4i garage queen

                      Vag aika surullista tavaraa nykyään. Vaihtoautokauppaa työkseen tekevä henkilö mainitsi että eniten reklaamaatioita ja ongelmia juuri ko. Konsernin vehkeissä.

                      Oma jakajapumppu-nuhapumppu-ikiliikkujani on ylittänyt jo 500k rajapyykin ja hattua ei ole nostettu. Ei onnistu vag pumppusuutinmoottorilla eikä common raililla. Vanhoilla meriiteillä mennään vag vehkeissä jos kestäviksi mainitaan. Lähinnä siis dieselit kyseessä.

                      Lisäksi diesel koneiden vakio ohjelma täysin käsittämätön. Vetäviä kierroksia naurettavan vähän ja vääntöä ainoastaan yhdellä kohtaa. Ohjelmalla tuhat vetävää lisää, muutama kymmentä heppaa ja pienempi kulutus.

                      Siitä huolimatta saatan käyttöautossa pysyä merkissä mutta en osta liian uutta:think

                      Bemareita muuten lisää mutta bmw on aina harrastepeli ja sellanen löytyy jo.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • protoni
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2008
                        • 1361
                        • Tampere

                        Sekä demareita että vageja omistaneena täytyy sanoa että kyllä molemmista leireistä löytyy yhtä lailla ne mustat lampaat. Käytettyjä kun joutuu harrastaan, niin voi sentään forumeilta vähän haarukoida mitkä mallit ovat enempi ja mitkä vähempi susia. Vagin 1.9 pd:t ja 2.0 cr:t ovat kyllä ihan kestäviä rautoja.

                        Comment

                        • Habanerox
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2015
                          • 79
                          • Vantaa

                          Originally posted by Tomppa80 View Post
                          Ostin kaveriltani -99 v70t5:sen. Ajettu 238tkm.

                          Moottorin ja vaihdelaatikon valot palaa koetaulussa, liekkö vakavaa, moottori ja laatikko mielestäni pelaa oikein.

                          Auto on tarkoitus huoltaa hyvin, onko jakohihnan vaihto leluineen kallis homma?.

                          Mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota?

                          Yritän rekisteröityä VRCF:n sivuille, mutta vahvistus sähköpostia ei ala kuulumaan.

                          Volvo on 100% originaali vanteita myöten. Onhan se sellainen vapisija ja tärisijä... mootori on kiva.

                          Auto on tarkoitettu emännän käyttöön, mutta pieneksi harrastusvehkeeksikkin siitä on minulle.

                          Pientä laittoa on ulkokuoressa mm. halki oleva ajovalo jne. ruostetta en ole nähnyt missään vielä. Kaveri omisti auton 5v. ja 70tkm. jona aikana autolle on tehty vain pakolliset huollot, mutta korjaamisen tarvetta autossa ei ole ollut yhtään, mikä on aika ihme?
                          Entisessä S60:ssä jakohihna+vesipumppu maksoi n.400€ pikkupajalla, Bilialla varmaan tuplat.
                          Kestäviä moottorit noissa mut automaateissa ollut kalliitakin vikoja. Automaatteihin suosittellaan huuhtelevia öljynvaihtoja, se voi jopa poistaa vikavalon + vikojen nollaus.
                          Koiranluita ja alustan osia noissa menee et ne kannattaa tarkastaa.
                          BMW 330d e90 2006

                          Comment

                          • Tomppa80
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 2088
                            • Raahe

                            Originally posted by Habanerox View Post
                            Entisessä S60:ssä jakohihna+vesipumppu maksoi n.400€ pikkupajalla, Bilialla varmaan tuplat.
                            Kestäviä moottorit noissa mut automaateissa ollut kalliitakin vikoja. Automaatteihin suosittellaan huuhtelevia öljynvaihtoja, se voi jopa poistaa vikavalon + vikojen nollaus.
                            Koiranluita ja alustan osia noissa menee et ne kannattaa tarkastaa.
                            Jakohihna reilu 500e....
                            Mercedes Benz E -07
                            BMW 523i -96
                            Volvo v70t5 -99
                            Harley Davidson Electra Glide -00
                            Solifer SM -75

                            Comment

                            • Homer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2005
                              • 3653
                              • Springfield-Jyväskylä

                              Originally posted by Tomppa80 View Post
                              Ostin kaveriltani -99 v70t5:sen. Ajettu 238tkm.

                              Moottorin ja vaihdelaatikon valot palaa koetaulussa, liekkö vakavaa, moottori ja laatikko mielestäni pelaa oikein.

                              Auto on tarkoitus huoltaa hyvin, onko jakohihnan vaihto leluineen kallis homma?.

                              Mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota?

                              Yritän rekisteröityä VRCF:n sivuille, mutta vahvistus sähköpostia ei ala kuulumaan.

                              Volvo on 100% originaali vanteita myöten. Onhan se sellainen vapisija ja tärisijä... mootori on kiva.

                              Auto on tarkoitettu emännän käyttöön, mutta pieneksi harrastusvehkeeksikkin siitä on minulle.

                              Pientä laittoa on ulkokuoressa mm. halki oleva ajovalo jne. ruostetta en ole nähnyt missään vielä. Kaveri omisti auton 5v. ja 70tkm. jona aikana autolle on tehty vain pakolliset huollot, mutta korjaamisen tarvetta autossa ei ole ollut yhtään, mikä on aika ihme?
                              Originally posted by Habanerox View Post
                              Entisessä S60:ssä jakohihna+vesipumppu maksoi n.400€ pikkupajalla, Bilialla varmaan tuplat.
                              Kestäviä moottorit noissa mut automaateissa ollut kalliitakin vikoja. Automaatteihin suosittellaan huuhtelevia öljynvaihtoja, se voi jopa poistaa vikavalon + vikojen nollaus.
                              Koiranluita ja alustan osia noissa menee et ne kannattaa tarkastaa.
                              Omaan t5:een oli jakohihnan vaihto osineen ja jäähdytinnesteet ja termarin vaihto hintaan 350e ad korjaamolla.Kun vähän kyselee niin tuohon hintaan voi saada muuallakin kuin Jyväskylässä. Ajovalon lasit tais olla jotain 35e kpl luokkaa,tai ainakaan hinnasta ei jää kiinni ja tais löytyä motonetistä ja biltemaltakin. Ja automaattilaatikoita tuskin kannattaa noihin alkaa remppaamaan,itsekkin meinasin aikanaan ostaa varaosa-auton 600e että jos alan virittelee ja laatikko ottaakin siitä nokkiisa niin ois varalla.Pitänyt vakiona kuitenkin niin en lähtenyt hakemaan.Eli käytettyä laatikkoa vaan kehiin jos hajoo,kun noita on purettuna ja varaosina jo nettivaraosakin täynnä.Kaasuläppä vikoja noissa tulee jossain vaiheessa yleensä,se voi maksaa noin 500e jos ei löydä juurikin sitten jostain varaosa autosta myytävää.Alustan osia tosiaan menee.Ja jos ajaa paljon hiekkateitä niin niitä voi joutua uusimaan jopa joka vuosi.Iskarin yläpään laakerit ja kumit kanssa kuluvia osia.
                              Last edited by Homer; 28-07-2016, 22:19.

                              Comment

                              • Thmas
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2008
                                • 531
                                • HEL

                                Onko täällä bemaripuolella kokemusta vm 2011-> Audi A6:sesta 3.0 tdi automaattina, tehoversio 204 hv tai 245 hv? Kutoskone ja quattro kiinnostaa kovasti. Lastulla luvataan tuohon lussumpaankin 286 hv. Luulisi olevan ihan riittävä, jos kerta tuo 245 hv versio menee 0-100 km/h reiluun kuuteen sekuntiin. Vaihteisto näissä taitaa olla mallia kaksoiskytkin, onko siitä tullut huolia?

                                Tällä hetkellä sigun F30 ajossa. Haluaisin tavalla tai toisella pysytellä alle 30 ke vehkeissä, siihen ei BMW:lta tahdo löytyä lääkettä varsinkaan jos kilsoja pitäisi olla reilummin alle 150 tkm. Siksi Audiin siirtyminen on päätynyt vahvaan harkintaan.
                                Audi e-tron 55

                                Exiä:
                                1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎