Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ioni79
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 738

    Mulla nykyään 2013 A4 Avant 2.0tfsiq, kulutus maantie 7l keskimäärin ollut ja kaupunki 9l luokkaa.
    En tiedä onko S-tronic vaihtunut tosta 2010, mut mun mielestä hiton smoothi ja nopea, tosin vertailukohteena e93 330D 2007-8 laatikko.

    Comment

    • AnttiJuhani
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 2056
      • Kittilä

      Originally posted by Tomppa80 View Post
      Jakohihna reilu 500e....
      300e vaihdettuna, -02 v70 t5

      Comment

      • AnttiJuhani
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 2056
        • Kittilä

        Originally posted by Tojopa View Post
        Kellään kokemusta noista "jenkeistä", eli Chevroletin Epicasta ja Captivasta dieselinä?
        Isäntä captivalla ajellut useamman vuoden, bensa malli tosin. Vetari menee aina edestä samalta puolelta, olikohan kolmas nyt menossa, vajaan 500e kpl. Todella järkyttävät istuimet ja materiaali sisustassa. Luistonestot ja ajonvakautusjärjestelmä katoaa välillä pelistä hennon lumipöllyn takia. Voi olla jo kunnossa en tiedä. Pakosarjan tiivisteet joutui vaihtamaan jo 100tkm kohdalla.

        Edit: tutun epicassa sama vetari murhe. Dieseli.
        Last edited by AnttiJuhani; 10-08-2016, 19:22.

        Comment

        • touring39
          BTCF Member
          • May 2005
          • 3901
          • Kaarina

          Originally posted by AnttiJuhani View Post
          Isäntä captivalla ajellut useamman vuoden, bensa malli tosin. Vetari menee aina edestä samalta puolelta, olikohan kolmas nyt menossa, vajaan 500e kpl. Todella järkyttävät istuimet ja materiaali sisustassa. Luistonestot ja ajonvakautusjärjestelmä katoaa välillä pelistä hennon lumipöllyn takia. Voi olla jo kunnossa en tiedä. Pakosarjan tiivisteet joutui vaihtamaan jo 100tkm kohdalla.

          Edit: tutun epicassa sama vetari murhe. Dieseli.
          Olikos noi niitä korealaisia Daewoo-merkkisiä autoja? Pientä takapakkia letukalle...
          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

          Ex:
          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

          Comment

          • GameOver
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3026
            • Sjundeå

            Originally posted by touring39 View Post
            Olikos noi niitä korealaisia Daewoo-merkkisiä autoja? Pientä takapakkia letukalle...
            Captiva oli vissiin se citymaasturi. Sama kun Opelin Antero.
            -22 Lexus ES300h
            -08 Subaru Impreza

            ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

            Comment

            • AnttiJuhani
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 2056
              • Kittilä

              Joo koreassa tehty, antaraan pohjautuu toi captiva. Luulen että opel on laadukkaampi versio. Hyvän näkönen tuo captiva mutta siihen se minusta jää.

              Comment

              • TFV
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 3080
                • Nurmijärvi

                7 alkaa olla vaihtovuorossa. Takavedosta en luovu. Uuskoppaset seiskat turhan kalliita, samanlaista en halua enää.
                Mitenkähän jagge? Joku xj8 vuodelta -05 eteenpäin. Ainakin helppo kattella.
                Onko kokemuksia?
                E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                Comment

                • Juhaska
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 3982
                  • Suomi

                  Originally posted by TFV View Post
                  7 alkaa olla vaihtovuorossa. Takavedosta en luovu. Uuskoppaset seiskat turhan kalliita, samanlaista en halua enää.
                  Mitenkähän jagge? Joku xj8 vuodelta -05 eteenpäin. Ainakin helppo kattella.
                  Onko kokemuksia?
                  Ilmajousitus, kuten mm: S-mersuissa mutta taisi osat olla jaggeen aavistuksen kalliimmat.
                  Riippuu toki mistä kautta osia katsoo. :think

                  Jakopään ongelmia näissä on tainnut jonkunverran olla..?

                  Alumiinikori on kyllä iso

                  Ja ainakin omasta mielestä hienoin ja komein edustusluokan auto, mitä tuon ikäisistä löytyy.
                  ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                  Comment

                  • TFV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 3080
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by Juhaska View Post
                    Ilmajousitus, kuten mm: S-mersuissa mutta taisi osat olla jaggeen aavistuksen kalliimmat.
                    Riippuu toki mistä kautta osia katsoo. :think

                    Jakopään ongelmia näissä on tainnut jonkunverran olla..?

                    Alumiinikori on kyllä iso

                    Ja ainakin omasta mielestä hienoin ja komein edustusluokan auto, mitä tuon ikäisistä löytyy.
                    Joo, jaggen mä ostan. Seiska myyntiin.
                    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                    Comment

                    • Susiraja
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 361
                      • Helsinki

                      Originally posted by Juhaska View Post
                      Ilmajousitus, kuten mm: S-mersuissa mutta taisi osat olla jaggeen aavistuksen kalliimmat.
                      Riippuu toki mistä kautta osia katsoo. :think

                      Jakopään ongelmia näissä on tainnut jonkunverran olla..?

                      Alumiinikori on kyllä iso

                      Ja ainakin omasta mielestä hienoin ja komein edustusluokan auto, mitä tuon ikäisistä löytyy.
                      S-sarjan mersuun taitaa ilmajousituksen pumput olla halvimmillaan 500€ pari. Ebaystä äkkiä saa sit jaggeenkin kohtuuhintaan. Jos en väärin muista niin jakopääongelmat taitaa olla jo noissa ikäluokissa kehitelty pois. Japanin huutokaupoista kattelin noita talvella eikä harvat lhd:t oo hinnankirossaan. Tuppaavat olemaan monesti vielä xjr. Eiks se facelifti tullu jo 2003?
                      www.finnishcodriver.blogspot.fi

                      Comment

                      • GameOver
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3026
                        • Sjundeå

                        Brittiautoihin tarvittavat osat on paras tilata ehkäpä.... Aivan oikein, Briteistä.

                        Omat Land Rover osat tuli yleensä about puoleen hintaan verrattuna esim. Pk-seudun brittiautopajoihin, marmoritiskistä puhumattakaan.
                        -22 Lexus ES300h
                        -08 Subaru Impreza

                        ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                        Comment

                        • Rockford
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 8028
                          • Pinsiö

                          Originally posted by Susiraja View Post
                          S-sarjan mersuun taitaa ilmajousituksen pumput olla halvimmillaan 500€ pari. Ebaystä äkkiä saa sit jaggeenkin kohtuuhintaan. Jos en väärin muista niin jakopääongelmat taitaa olla jo noissa ikäluokissa kehitelty pois. Japanin huutokaupoista kattelin noita talvella eikä harvat lhd:t oo hinnankirossaan. Tuppaavat olemaan monesti vielä xjr. Eiks se facelifti tullu jo 2003?
                          Tuo Mercedeksen ilmajousitus on kyllä aikasmoinen. Airmatic siis eli joka nurkassa pussit. W211 E-sarjalaiseen KL-Varaosista oli jossain kohtaa ~800€/kpl pussi. Maailmalta sai ja saa edelleen toki halvemmalla, mutta muistelisin että väkisinkin sen 200-300€/kpl.

                          Tästä päästään siihen, että vaikka pussit olisikin lopulta ehjät, niin tuo järjestelmä on muuten aika vikaherkkä. Esim. kylmällä/talvella saattaa olla laskenut ala-asentoon ja mahdollisesti jumissa. Myös kompura, säiliö, letkut jne. altistuu kaikenmaailman herjoille. Yksi Airmaticilla varustettu 320 W211 ollut ja oli varsin ongelmallinen.

                          Kun toimii, niin todella mukava pehmeä kyyti.
                          -Dodge Charger -73
                          -Mercedes-Benz GLK
                          -VW Transporter

                          Comment

                          • Newbie
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2012
                            • 485
                            • Pargas

                            Originally posted by Thmas View Post
                            Onko täällä bemaripuolella kokemusta vm 2011-> Audi A6:sesta 3.0 tdi automaattina, tehoversio 204 hv tai 245 hv? Kutoskone ja quattro kiinnostaa kovasti. Lastulla luvataan tuohon lussumpaankin 286 hv. Luulisi olevan ihan riittävä, jos kerta tuo 245 hv versio menee 0-100 km/h reiluun kuuteen sekuntiin. Vaihteisto näissä taitaa olla mallia kaksoiskytkin, onko siitä tullut huolia?

                            Tällä hetkellä sigun F30 ajossa. Haluaisin tavalla tai toisella pysytellä alle 30 ke vehkeissä, siihen ei BMW:lta tahdo löytyä lääkettä varsinkaan jos kilsoja pitäisi olla reilummin alle 150 tkm. Siksi Audiin siirtyminen on päätynyt vahvaan harkintaan.
                            Vaimolla on tuollainen A6 3.0 tdi 245 hp Allroad 2014, autolla ei vielä ole hirveästi ajettu, eli 31 tkm, joten ei niitä ongelmiakaan ole esiintynyt, mutta yleisesti voisin todeta olevan hyvin positiivinen kokemus, mitä nyt nappulat on pitkin kabiinia viskottu, eikä siististi yhdessä nipussa kuten bemarissa, (lisävarusteita tarkoitan). Tehoonsa nähden hyvin pirteä, vaihteistona tosiaankin tuo 7 pykäläinen dsg.
                            "When the facts change, I change my mind."

                            Comment

                            • Newbie
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2012
                              • 485
                              • Pargas

                              Originally posted by TFV View Post
                              7 alkaa olla vaihtovuorossa. Takavedosta en luovu. Uuskoppaset seiskat turhan kalliita, samanlaista en halua enää.
                              Mitenkähän jagge? Joku xj8 vuodelta -05 eteenpäin. Ainakin helppo kattella.
                              Onko kokemuksia?
                              En voi kuin suositella, nuo X350 koriset, ovat uudemmalla 4.2 litraisella koneella ja niissä ei enään ollut hajoavia laahaimia jakopäässä. Itselläni oli aikoinaan tuollainen ja rapiat 100 tkm tuli sillä ajettua. Yhtään ajoa keskeyttänyttä vikaa tai ylimääräistä huoltokäyntiä siinä ei ollut, toisin kuin jossain myöhemmässä bemarissa

                              Ainoa vika oli siinä tietyillä nollaasteen kelin aikoina oleva ilmajousituksen varoituksen ilmestyminen, syynä oli sen ilmanoton jäätyminen, korjaantui aina kun oli ollut muutaman tunnin tallissa. Nykyisen mb:n ilmajousitus ei ole ollut tuollaisesta kelistä moksiskaan, joten pieni suunnitteluvirhehän tuo on.

                              Ajoltaan tuo oli todella hyvä, siinä auttoi varmasti osaltaan kevyen alumiinikorin mukanaan tuoma painonsäästö. Se mikä kannattaa tarkastaa on takaluukun poikittaisen kromilistan alapuolelta maalipinta, se noissa tuntuu kuplivan. Omassani se kupli 2,5 vuoden iässä, mutta meni takuuseen ja silloin sanoi huollon mies sen olevan niiden tyyppivika.
                              "When the facts change, I change my mind."

                              Comment

                              • #BaierWaier#
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2004
                                • 212
                                • Kempele

                                Eemeli

                                Mitäs tuommoisessa vanhemmassa e-sarjan mursussa kannattaa ottaa huomioon?
                                Takana taitaa olla ilmajouset joiden luotettavuus bemarin tasoa?



                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎