Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2314
    • Uusimaa

    Originally posted by petterihi View Post
    ...mielipiteitä Honda Accord 2002–2007 malleista. 2.0 tai 2.4 bensa farmari.
    Hyvännäköinen ollakseen japsi. Ja luotettava peli. Ei mikään kovin hiljainen motarilla. Ja ehdottomasti 2,4-koneella. On nelarivapareiden aatelia.
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • Jormuli
      BTCF Member
      • Feb 2013
      • 735
      • Helsinki

      Tänään neljättä kertaa hakemassa osia Lupoon.. Kevyet 105 euroa poistuin köyhempänä, päätti aamulla hajota vielä jarruvalokatkaisin, onneksi olin muutenkin menossa noutamaan lisäjarruvaloa ja muutamaa pistoketta.

      Jos vertaa 2v e46:n ja vuoden ajelua MPS6:n kanssa, on Lupoon joutunut ostamaan enemmän rompetta kuin noihin kahteen yhteensä. Tähän tietysti vaikuttaa monta asiaa mutta ei kovin luottamuksellinen ensikokemus VW maailmasta. Auto itsessään on omasta mielestä fantastinen. jokseenkin häiriintyneen pervo tuo Lupo.
      Exät:
      Lupo Gti
      Mazda 6 MPS
      e46 330dA Individual Touring M-Sport II -02[/B][/SIZE]

      Comment

      • Hakkapeliitta
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2014
        • 552
        • P-Sawo

        Ajoin viime viikolla n 2400km Hyundai Elantralla, vm 2015. Tulos: yllättävän mukava penkki, ei kova eikä pehmeä, hyvä selän sivutuki vaikka oli peruspenkit. Automaattivaihteisto vaihtoi napakasti mutta tietty levottomuus vaivasi.
        Auto on hiljainen alle 120kmh nopeuksissa. Alusta oli ainakin tuossa jenkkiversiossa aivan älyttömän löysä, jopa vaarallinen. Tilava takakontti, kaksi isoa matkalaukkua mahtui ja lisäksi käsimatkatavarat päälle.
        Kulutus melko reippaassa ajossa noin 6L/100km.
        Tuollaisen käytetyn voisi surutta ostaa käyttöautoksi.

        annetaan BMW-osaa

        Comment

        • j-a
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2005
          • 1522
          • PohojosPohojammaa

          Olen hiljattain joutunut ajamaan kahdella eri jaappanialaisella, ja oppina tästä on ollut se, että jos joskus harkitsee jostain syystä jonkun muun kuin Saksalaisen premium-merkin kärryä hankkivansa, niin täytyy koeajaa ensin. Audin, BMW:n ja Mercedeksen kanssa on tullut tehtyä päätöksiä hankkia jokin tietty malli ihan ajamattakin, eli ensimmäiset ajot suoritettu vasta sitten kun auto on jo päätetty ostaa. Näin ei passaa toimia kyllä muiden merkkien kanssa.

          Subaru Forester 2.0A vm.2015, noin 600km ajo: odotetustikin laiska moottori, mutta ihan käsittämätön vaihdelaatikko. Kaasun kun polkaisee pohjaan, niin kierrokset nousee 6000rpm:ään ja siitä sitten laatikko luistattelee niin pitkään että huippunopeus on saavutettu tai kaasun löysää. Ratissa jostain syystä vaihteenvalitsinnamiskat, mutta näistä kun esimerkiksi kiihdyttäessä koitti lyödä isompaa pesään, niin kierrokset tippui hetkeksi, pykälä kai vaihtui, mutta sitten siirryttiin taas vingutukseen. Penkit oli huonot, pelkkä etäisyyden ja korkeuden säätö, eikä hyvää ajoasentoa saanut oikein millään. Kännykän sain naitettua bluetoothin kanssa, mutta itse stereosta ei löytynyt namiskaa mistä olisi saanut bluetooth-audion kuulumaan. Lopulta ratista löytyi "source"-nappi, jota riittävän pitkään naputtamalla sai bluetooth-audion valittua. Jotakin tuhannen tarpeettomia kännykkäapplikaatioita tuossa olisi saanut ruudulla pyörimään myös. En takuulla osta tällaista autoa ikinä. Jos jotain positiivista hakemalla hakee, niin peruutuskamera toimi ihan hyvin ja oli kätevä.

          Mazda 6 farkku, vm.2016, 2-litrainen bensa-automaatti, päivittäistä ajoa viikon ajalta: laiska on tämäkin, mutta laatikko sentään ei toimi ihan niin pöljästi kuin Subarussa, vaikka 90-luku tästäkin laatikosta tulee mieleen. Penskojen mielestä Infotainment-systeemi on hieno, ja ruudulla näkyvä 3D-renderöity Mazdan logo on tyylikkäämpi kuin BMW:n logo. Noh, infotainment näyttää kyllä modernimmalta kuin F25:ssä, ja toimiikin ihan kohtuullisen hyvin. Ulkokuori myös modernisti muotoiltu, tulee mieleen nyky-korealaisten rohkea muotoilu. Muuten aika hajuton ja mauton peli. Ajoasennon saa kohtuulliseksi, penkit ei ole niin kehnot kuin Subarussa. Peruutuskamera toimii tässäkin hyvin. Pakon edessä tällainen voisi käyttiksenä mennäkin jos moottorissa olisi vähän enemmän ruutia. Toivotaan kuitenkin että kassa kestää jatkossakin ajella Saksalaisilla.
          Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

          Ylimääräisenä tarjolla:

          E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

          F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

          Comment

          • Tojopa
            BTCF Member
            • Mar 2004
            • 1592
            • Kuopio

            Originally posted by Jormuli View Post
            Tänään neljättä kertaa hakemassa osia Lupoon.. Kevyet 105 euroa poistuin köyhempänä, päätti aamulla hajota vielä jarruvalokatkaisin, onneksi olin muutenkin menossa noutamaan lisäjarruvaloa ja muutamaa pistoketta.

            Jos vertaa 2v e46:n ja vuoden ajelua MPS6:n kanssa, on Lupoon joutunut ostamaan enemmän rompetta kuin noihin kahteen yhteensä. Tähän tietysti vaikuttaa monta asiaa mutta ei kovin luottamuksellinen ensikokemus VW maailmasta. Auto itsessään on omasta mielestä fantastinen. jokseenkin häiriintyneen pervo tuo Lupo.
            Täälläkin varsin huonoa kokemusta VW-leiristä. Taannoin ostin bensakoneisen Boran, johon sai laittaa uutta osaa enemmän kuin yhteenkään muuhun omaan autoon. Katkaisin remonttikierteen sopivassa välissä ja laitoin auton vaihtoon. Vannoin tuon olleen viimeinen VW, mutta nyt keväällä tuli tarvetta dieselille ja sorruin "ikiliikkuja" 1.9 tdi-koneiseen vitoskopan golfiin. Sillä ehdin ajaa 1700 kilsaa, kunnes koneesta laukesi suutin tai venttiili. Ainoastaan merkkiliike olisi suostunut ottamaan auton korjattavaksi. Pienempien puljujen reaktio oli varsin mielenkiintoinen, välttelevät volkkarin pumppusuutindieseleitä kuin ruttoa. Onneksi auto kelpasi projektina eteen päin, niin ei tarvinnut purkaa tai pistää paaliin. Nyt on kuppi aika täynnä volkkareita..

            Comment

            • Janza182
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4987
              • 013

              Erillainen kokemus volkkarista

              Meillä on tuollainen -06 passat variant 2.0fsi bensa manuaali. SUOMIAUTO!
              Pari vuotta ollut ja nyt tuli eka rehellinen vika eli käsijarrun sähkömoottori pimeni.
              Plussaa myös se, että ei syö yhtään öljyä tai mitään nestettä. Osittain voi olla syynä tuo tiheämpi öljynvaihto (15tkm vs. 30tkm) joka tehty uudesta asti.

              Oikeastaan ärsyttävin juttu on takaovien ruostuminen avauskahvan juuresta. Nämä pitää viedä laitettavaksi pikimmiten jollekkin, mutta ärsyttää kun väri sellainen että varmasti tulee sävyeroja

              Comment

              • A^A
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 2168
                • Seinäjoki

                Originally posted by Janza182 View Post
                Erillainen kokemus volkkarista

                Meillä on tuollainen -06 passat variant 2.0fsi bensa manuaali. SUOMIAUTO!
                Pari vuotta ollut ja nyt tuli eka rehellinen vika eli käsijarrun sähkömoottori pimeni.
                Plussaa myös se, että ei syö yhtään öljyä tai mitään nestettä. Osittain voi olla syynä tuo tiheämpi öljynvaihto (15tkm vs. 30tkm) joka tehty uudesta asti.

                Oikeastaan ärsyttävin juttu on takaovien ruostuminen avauskahvan juuresta. Nämä pitää viedä laitettavaksi pikimmiten jollekkin, mutta ärsyttää kun väri sellainen että varmasti tulee sävyeroja
                Pakko on itsekkin kehua 3C passattia. Ostin viikko sitten -08 1.9tdi 280tkm ajetun passatin. Ei voi kun kehua, todella hyvä ja hiljainen ajaa, älyttömän pieni kulutus. Samoin täälä kuplii parista avauskahvan juuresta mutta bemariin tottuneelle ei tunnu missää
                n.4000e budjettiin aivan ylivoimainen valinta..
                Varmaan se räjähtää käsiin nyt kun oikein kehuu mutta tyytyväinen tällähetkellä kovasti
                EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                Comment

                • -TT
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2010
                  • 192
                  • Oulu

                  Originally posted by A^A View Post
                  Pakko on itsekkin kehua 3C passattia. Ostin viikko sitten -08 1.9tdi 280tkm ajetun passatin. Ei voi kun kehua, todella hyvä ja hiljainen ajaa, älyttömän pieni kulutus. Samoin täälä kuplii parista avauskahvan juuresta mutta bemariin tottuneelle ei tunnu missää
                  n.4000e budjettiin aivan ylivoimainen valinta..
                  Varmaan se räjähtää käsiin nyt kun oikein kehuu mutta tyytyväinen tällähetkellä kovasti
                  En tiedä mihin olet tottunut, mutta juuri tuollaisella passatilla on tullut muutama vuosi ajettua. Keskikulutus matka-ajossa kesällä ja talvella on noin 5.7-5.9l/100km. Omasta mielestä se syö aivan älyttömän paljon, kun pistää vakkariin 115km/h On tullut testattua noin 15 kertaa putkeen 600km vakkarilla ja löpö maistuu. Sitten se on ajettavuudeltaan, kuin ooppeli ilman iskareita.
                  Ei voi edes verrata saman ikäiseen E60:seen ajettavuudessa. Passatissa kesärenkaan 205/55/16 Misukka ja talvi 215/55/16 HP7
                  Ainut positiivinen asia, että ei maksa mitään ostaessa.
                  Kytkin/nokka-akseli ja turbo leviää helposti juuri tuosta 3C:stä.
                  Myydessä tai vaihtaessa toiseen tuntuu, että mikään autoliike ei halua Passatia vaihdossa
                  Coupe :think
                  sigpic

                  Comment

                  • hander
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2013
                    • 152
                    • Mylly

                    Originally posted by -TT View Post
                    En tiedä mihin olet tottunut, mutta juuri tuollaisella passatilla on tullut muutama vuosi ajettua. Keskikulutus matka-ajossa kesällä ja talvella on noin 5.7-5.9l/100km. Omasta mielestä se syö aivan älyttömän paljon, kun pistää vakkariin 115km/h On tullut testattua noin 15 kertaa putkeen 600km vakkarilla ja löpö maistuu. Sitten se on ajettavuudeltaan, kuin ooppeli ilman iskareita.
                    Ei voi edes verrata saman ikäiseen E60:seen ajettavuudessa. Passatissa kesärenkaan 205/55/16 Misukka ja talvi 215/55/16 HP7
                    Ainut positiivinen asia, että ei maksa mitään ostaessa.
                    Kytkin/nokka-akseli ja turbo leviää helposti juuri tuosta 3C:stä.
                    Myydessä tai vaihtaessa toiseen tuntuu, että mikään autoliike ei halua Passatia vaihdossa
                    Täällä kans pelkkää kuittia tuosta 3c:stä. Omasta pimeni sähkökäkkäri, kuskin oven ulkokahva, vakkari, kaksoismassa, varmaan nokatkin ku alkoi nykimään ja rattilukko pakkasilla. Oli 10 vuotta vanha ja +300tkm ostaessa. Kalliita ja ärsyttäviä vikoja.
                    - vw

                    Menneet:
                    e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                    vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                    Comment

                    • A^A
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 2168
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by -TT View Post
                      En tiedä mihin olet tottunut, mutta juuri tuollaisella passatilla on tullut muutama vuosi ajettua. Keskikulutus matka-ajossa kesällä ja talvella on noin 5.7-5.9l/100km. Omasta mielestä se syö aivan älyttömän paljon, kun pistää vakkariin 115km/h On tullut testattua noin 15 kertaa putkeen 600km vakkarilla ja löpö maistuu. Sitten se on ajettavuudeltaan, kuin ooppeli ilman iskareita.
                      Ei voi edes verrata saman ikäiseen E60:seen ajettavuudessa. Passatissa kesärenkaan 205/55/16 Misukka ja talvi 215/55/16 HP7
                      Ainut positiivinen asia, että ei maksa mitään ostaessa.
                      Kytkin/nokka-akseli ja turbo leviää helposti juuri tuosta 3C:stä.
                      Myydessä tai vaihtaessa toiseen tuntuu, että mikään autoliike ei halua Passatia vaihdossa
                      No, kuten sigusta näkee, bemareita on ollut jos jonkunlaista. Onko 5.7 - 5.9l/100km sun mielestä älytön keskikulutus isolle sedanille? Toki itse en ole noin paljoa saanut viemään. Sen kyllä huomannut että sielä +110km/h vauhdissa kulutus nousee aika jyrkästi, tääläpäin ei motareita eikä työmatkoilla yli 80 rajotuksia niin pysynyt siinä 5 pinnassa kulutus.
                      Missään nimessä ei ole E60 tasolla ajettavuus eikä mielestäni nyt tarvi verratakkaan kun vastaava e60 maksaa sen x3 tähän verrattuna.
                      En tiedä onko autossasi vikaa tai mihin itse olet tottunut mutta mun perseeseen tuo on kyllä oikeen hyvä ajaa. Menee tasasesti ja eleettömästi mutta silti löytyy jämäkkyyttäkin. Olisko renkailla osuutta? Mulla 225/45/17.
                      Ehdottomasti ottaisin E60 tai E90 mielummin mutta edelleen kun puhutaan 4000e budjetilla niin en äkkiä keksi parempaa vaihtoehtoa..
                      Itse ainakin kaipasin pienen breikin näistä viidentonninpommi bemareista. Kyllä on moneenkertaan todettu että vittumaisia, kalliita vikoja löytyy näistäkin ja lähes poikkeuksetta ihan vitun ruosteessa kun alkaa tarkemmin tutkia..
                      EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                      Comment

                      • -TT
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2010
                        • 192
                        • Oulu

                        1.9:lle luvataan alle 5 litran kulutuksia sadalle, joten siihen nähde syö melko paljon. Moottori on tehoton, niin kaipa se näkyy sitten kulutuksessa.
                        Jos vertaa vaikka 520d, niin se menee pienemmällä matkaa samassa vauhdissa.

                        Mutta eihän noi kulutukset kuitenkaan dieseleissä ole mitään älyttömiä ja eivät näy niin paljoa auton ylläpitokuluissa. Se on sama syökö auto 5 vai 10 litraa 100:lle, jos täytyy tehdä yksikin ylimääräinen huolto, joka maksaa 1000€.
                        Coupe :think
                        sigpic

                        Comment

                        • TFV
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 3080
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by -TT View Post
                          1.9:lle luvataan alle 5 litran kulutuksia sadalle, joten siihen nähde syö melko paljon. Moottori on tehoton, niin kaipa se näkyy sitten kulutuksessa.
                          Jos vertaa vaikka 520d, niin se menee pienemmällä matkaa samassa vauhdissa.

                          Mutta eihän noi kulutukset kuitenkaan dieseleissä ole mitään älyttömiä ja eivät näy niin paljoa auton ylläpitokuluissa. Se on sama syökö auto 5 vai 10 litraa 100:lle, jos täytyy tehdä yksikin ylimääräinen huolto, joka maksaa 1000€.
                          Juuri tätä minä aina paasaan, jos vaan joku uhri kuuntelee. Dieselien huolto....eikäku korjauskustannukset ovat korkeammat kuin bensapelin, ahtamattoman, poislukien bmw:n v8 versiot joissa valvetronic. Näissä on oltava tarkkana, ettei joudu mädillä tomaateilla kuoliaaksi kivitetyksi.
                          Aika paljon olen ajellut bensa ja dieselipeleillä, ihan takuulla yli millin, bemmeillä enimmäkseen.
                          Kokemus kertoo seuraavaa: diesel kuluttaa vähemmän, vääntää alempaa, tosin väkisin koska turbo, meno loppuu kuin sorsa tervalammikkoon jahka kierrokset nousee neljän tonnin päälle. Silloin bensakone vasta aloittaa laulunsa. Bensa syö enemmän, joo mutta nahkapohjakengät ei oo kerrasta pilalla tankilla käydessä.
                          Jos molemmissa malttaa pysyä parinsadan hepan luokassa, mennään dieselillä järkevillä ahdoilla kolmen litran koneella. Sama juttu bensapatilla ilman ahtamista.
                          Mutta: dieselin 600 euron suuttimia menee, turboja menee, loukut tukkeentuu, läppiä pannun läpi (mikäli ei ole valveutunut autoilija, me kaikki toki olemme, mutta kaikki eivät ole btcf:ssä)
                          Vuosittainen dieselvero, ynnämuuta mitä saamme jatkuvasti lukea. Sokerina pohjalla paskaset kengänpohjat.
                          Se kolmelitrainen ahtamaton bensapatti syö sen kympin satkulla, ei dieselveroa, hajoavia turboja, suutin maksaa kymppejä, teho mitä nyt onkin on aina tarjolla, jotain vanoksen tiivisteitä ja puolia sun muita antureita nyt toki paukkuu vähän väliä, mutta halpaa verrattuna dieselsiskon korjauskuluihin.
                          Kuinka helkkaristi siis pitäisi ajaa, että diesel ihan oikeasti tulisi halvemmaksi?
                          Minä ajan työajoa enää noin tuhannen viikossa, mun ei missään nimessä kannata ajaa nakulla, ei ainakaan käytetyllä.
                          Summasummarum: tuntuu että ajaa pitää niin paljon, ettei dieseli pysy kasassa niin pitkälle.
                          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                          Comment

                          • JiPe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2010
                            • 2548
                            • Kuopio

                            Itselle ei kyllä ole tullut dieselistä sitä käsitystä, että se olisi kallista huoltaa.
                            Perushuolto öljy+suodatin ja ilmansuodatin. Polttoainesuodatin joka toisella kerralla. Pumppu ja suuttimet karkiasti kerran 300-400tkm. Suuttimien huolto 100-150e kappale ja pumppu 400-500e jos vieraalla teetättää. Bensaan verrattuna jää turhat sähköosat pois sytytyksestä, joskin hehkut kompensoi. Kulutus pari litraa vähemmän satkulla ja litrahinta 25-30snt halvempi per litra. Ja se itselle tärkein, alaväännöt. Ei tarvii huudattaa ku mopoa.

                            E: Tietenkään mulla ei ole kokemuksia kovin uusista autoista, ne kun kuulostaa niin huonoilta etten taida hetkeen niihin sekaantua.
                            MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                            MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                            MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                            Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                            Comment

                            • Jylyppy
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2010
                              • 487
                              • kuusamo

                              Joku on kyllä nyt ytimessä tuon diesel/bensan kanssa.

                              124 mersulla kyllä kestää työntää kilsoja. Mut kokeilkaapa säästää jollain pahimmoilleen vanhalla commonraililla. Voi tulla yllättävän kalliiksi, valitettavasti.
                              Honda accord 2.4 -08
                              Suzuki gsx-r 1000 -03

                              Comment

                              • protoni
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2008
                                • 1361
                                • Tampere

                                Dieseleillä, niin vageilla kuin bemareilla, ajeltu nyt kymmenkunta vuotta ja ~400tkm eikä yhtään mainitsemaasi vikaa vielä ilmennyt. "Säästöä" tänä aikana kertynyt osimoilleen viisinumeroinen summa. Kyllä sillä jo pari remppaa ja uudet kengät laittaa kun jossain kohtaa kilahtaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎