memebuy23buy

Mai ex Näästi Biist:M6-05,Koeajo:Harvinainen kaunotar, Maserati Merak, F1-tunnelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Italowestern
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2008
    • 507
    • Vantaa

    Merak, Bora vai Shamal - ?

    Niin.

    Maserati Merak on todellakin aito keskimoottorinen UrheiluAuto, jota on melko turha koettaa käsittää tai varsinkaan dissata pelkän paperitiedon perusteella.

    Oli tuossa puhetta paksuista renkaista. Kaikkihan on suhteellista. Onko koskaan tullut mieleen, että todelliset kevytmetallivanteet, magnesiumista valetut Campagnolot yms. on melkeinpä ainoat, jotka myös ovat oikeasti kevyet.

    Normaalistihan jousittamaton massa kasvaa lähes kaikissa urheiluautoja koskevissa tapauksissa verrattuna originaaliin kun vedetään alle parikymppiset valssit ja matalat kumit. :think

    Mitä taas tulee johonkin absoluuttisiin huipputehoarvoihin, myöskään ne ei kerro auton todellisesta suorituskyvystä. Jos vaikkapa verrataan Merakia mihin hyvänsä takavetoiseen etumoottoriseen autoon, on se ollut aikanaan todellinen raketti mutkatiellä. Ja se on hämmästyttävän hyvä edelleen.

    Lisäksi Merak on varsinainen päiden kääntäjä sekä ulkonäön, että ääniensä puolesta.

    Itse diggaan Citroeniakin, mutta lähinnä ainoa sukuyhteys on se, että Sitikan SM:ssä oli Maseratin kone. Toisin päin taas eipä mitään oleellista osaa ole Maseratiin asennettu, jossa olisi Citikan logo.. Heh

    Kyllä se vaan poijaat on sillai, että tulevaisuus on lähinnä museoautojen. Nykyautojen harmaa yhtenäinen massa ei oikein harrastajalle tarjoa samaa fiilistä kuin nämä erikoiset entisaikojen helmet.

    Jos nyt vaikka tuota vertaisin Bemun M6 ajettavuudeltaan, niin Merak pesee sen mennen tullen ihan joka asiassa. Nii in. Ihan joka asiassa. M6 massa vain on niiiiin iso. Ja Merakin alusta on niin paljon vakaampi. Se ei heilu eikä karkaile kuten nuo "kaksipäiset vasarat" tekee.

    Ainoa asia, jossa M6 vetää pidemmän korren on kiihtyvyys oikealla vaihteella. Uusi M6 ja M5 toki tarjoaa sitten sitä vääntöäkin turbokoneillaan, mutta fiilikset on kuitenkin nykyautomaisen steriilit. Merakissa tuntee tien pinnan ja pyörien otteen ihan eri tavalla. Pieni massa tekee siitä ketterän ja vääntävä keskimoottori konstruktio armottoman nopean mutkissa.

    Paha vain, että näitä ei kauheasti ole tarjolla. Oma entinen Ghibli GTA olisi juuri myynnissä, mutta haikailen kasikoneista Marsua, kun sellaista ei vielä ole itsellä ollut.
    sigpic
    ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
    Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

    Comment

    • 928 GTS
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1561
      • Helsinki

      Originally posted by Italowestern View Post
      Itse diggaan Citroeniakin, mutta lähinnä ainoa sukuyhteys on se, että Sitikan SM:ssä oli Maseratin kone. Toisin päin taas eipä mitään oleellista osaa ole Maseratiin asennettu, jossa olisi Citikan logo.. Heh
      Jarrut ja polkimien säätö? Ulkomuistista väittäisin noiden tulleen toiseen suuntaan. Vai onko kyseessä vaan Bora ja Khamsin?
      -92 928 GTS
      -98 550 Maranello

      Comment

      • Italowestern
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2008
        • 507
        • Vantaa

        Aiivan

        Originally posted by 928 GTS View Post
        Jarrut ja polkimien säätö? Ulkomuistista väittäisin noiden tulleen toiseen suuntaan. Vai onko kyseessä vaan Bora ja Khamsin?
        Tosiaan. Jarrujen tehostustekniikka on varmastikin Merak-mallissakin sitikalta, mutta se ei tarkoita että kyseessä olisi nappi lattiassa niinkuin isossa kissassa. Mutta oleellinen osapa hyvinkin..
        Last edited by Italowestern; 01-05-2015, 10:10. Reason: addup
        sigpic
        ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
        Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

        Comment

        • nullzwei
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 11056
          • ?

          Lauantaina aukeni erään autotallin ovi. Siellä oli tämä;


          Hieno Auto. SM-tekniikka esiteltiin erikseen...

          EDIT. Ei ollutkaan mikään ihan turha jannu, jolla tuo Maserati on heh
          Last edited by nullzwei; 04-05-2015, 12:01.

          Comment

          Working...
          X