memebuy23buy

Mai ex Näästi Biist:M6-05,Koeajo:Harvinainen kaunotar, Maserati Merak, F1-tunnelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jva
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1419

    Luulisin että tiedän auton (996:sen), jota seuraavaksi on tarkoitus koeajaa.

    Jos 996TT kiinnostaa, kannattanee tuumia myös tätä:


    Astetta raisumpi 996TT, eikä tule heti samanlaista vastaan..ja muutkin tulevat vastaan lähinnä perä edellä
    Toki tämä jälkimmäinen Turbo ei ehkä ole ihan niin mukavuuspainotteinen kuin vakio 996, mutta suorituskyky korvannee osan siitä?!

    Comment

    • Croc
      BTCF Member
      • Dec 2004
      • 93
      • Vaasa

      Mielenkiintoisia ja hyvin kirjoitettuja koeajoraportteja Italowesterniltä

      Jos koeajotoiveita saa esittää, niin itse lukisin vastaavia kokemuksia mielellään myös Corvetten C5- & C6-malleista, ainakin jälkimmäinen alkaa olla kai jo ajo-ominaisuuksiltaan lähellä eurooppalaisia urheiluautoja myös mutkaisemmilla teillä..
      F10 520dA -10

      ex E84 X1 20dA -11
      ex E63 645CiA -04
      ex E60 520iA LCI -08
      ex E39 520iA LCI -02
      ex E39 523iA -99

      Comment

      • Italowestern
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2008
        • 507
        • Vantaa

        Tokihan Vettekin pitää ajaa

        Originally posted by Croc View Post
        Mielenkiintoisia ja hyvin kirjoitettuja koeajoraportteja Italowesterniltä

        Jos koeajotoiveita saa esittää, niin itse lukisin vastaavia kokemuksia mielellään myös Corvetten C5- & C6-malleista, ainakin jälkimmäinen alkaa olla kai jo ajo-ominaisuuksiltaan lähellä eurooppalaisia urheiluautoja myös mutkaisemmilla teillä..
        Kiitosta vaan,

        Ja ihan hyvä idea, kyllähän Vettekin pitää ilman muuta käydä testaamassa.

        Oma 1968 Targa Vette oli todella hauska auto vaikka vanhaa tekniikkaa edustaakin, tai osin ehkä juuri siksi. 327 mikkihiirimoottori oli kierrosherkkä ja oikein urheilullinen pakkaus. Kori eli siinä ja alusta piti ääntä, mutta siinä tosiaan oli heti hereillä alkumetreistä lähtien kun sen aamulla starttasi. Ja pikkulohkokasin saundimaailma oli sydäntä lämmittävä.

        Lisäksi tuo "cokispullo" korimalli on mielestäni yksi parhaan näköisistä autoista edelleenkin. Uudet Vettet on ehkä hiukan steriilejä muodoiltaan, mutta minkäs tuulitunnelille voi ja oikeilla muodoillahan se auto kestää tiessä kovemmassakin vauhdissa.:think
        sigpic
        ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
        Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

        Comment

        • user
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 61
          • Mikä-vi7un-connection

          Originally posted by Italowestern View Post
          Maserati on osannut tehdä putkistosta upeaäänisen. Mielestäni aivan omaa luokkaansa verrattuna moniin, jopa Ferrariin. Pakko hiukan kaasutella, kun on niin onnistunut äänen sävy kahdeksikossa.
          Tämä kuunteluun seuraavaksi? Vastaavan ääninäyte, tosin custom-putkella..

          Comment

          • Italowestern
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2008
            • 507
            • Vantaa

            Kiitos hyvästä vinkistä..

            Originally posted by jva View Post
            Luulisin että tiedän auton (996:sen), jota seuraavaksi on tarkoitus koeajaa.

            Jos 996TT kiinnostaa, kannattanee tuumia myös tätä:


            Astetta raisumpi 996TT, eikä tule heti samanlaista vastaan..ja muutkin tulevat vastaan lähinnä perä edellä
            Toki tämä jälkimmäinen Turbo ei ehkä ole ihan niin mukavuuspainotteinen kuin vakio 996, mutta suorituskyky korvannee osan siitä?!
            Hieno vinkki!
            Vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta ja auto sijaitsee aivan oman venepaikan vieressä, joten käyn koeajamassa tuonkin. Verrataan sitten kahta Turboakin, vakiota ja viritettyä..
            sigpic
            ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
            Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

            Comment

            • Italowestern
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2008
              • 507
              • Vantaa

              Lisää Ferraaria..

              Originally posted by user View Post
              Tämä kuunteluun seuraavaksi? Vastaavan ääninäyte, tosin custom-putkella..
              355 onkin tullut jo testattua aiemmin, mutta täytyy käydä virkistämässä muistia, niin on helpompi kirjoitella siitäkin. Se on yksi suosikeistani Ferrari-malleista muutenkin.
              sigpic
              ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
              Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

              Comment

              • Robi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 7606
                • Vantaa

                Originally posted by Italowestern View Post
                Hieno vinkki!
                Vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta ja auto sijaitsee aivan oman venepaikan vieressä, joten käyn koeajamassa tuonkin. Verrataan sitten kahta Turboakin, vakiota ja viritettyä..
                Toi on muuten sitten yhden tutun auto ja osaan kertoilla siitä sitten yhtä ja toista jos kiinnostaa ihan ostomielessä.
                Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                Tiedustelut priva tai 0452210069

                Current
                E61 530d
                E39 530d
                E39 520iA
                E46 330xd
                E28 528i

                Comment

                • Italowestern
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2008
                  • 507
                  • Vantaa

                  Ahaa.. kerro vielä hiukan lisää..

                  Originally posted by Robi View Post
                  Toi on muuten sitten yhden tutun auto ja osaan kertoilla siitä sitten yhtä ja toista jos kiinnostaa ihan ostomielessä.
                  Kyllähän tuosta puolueettomia faktoja on erittäin hyvä kuulla oheen.

                  Nyt alkaa olla sellainen määrä ajokokemuksia pureskeltavana, että täytyy miettiä asiaa ennen kuin lähtee tosissaan liikekannalle.:think

                  Jouduinkin tänään, tai ennemminkin pääsin, meitin katrasta vahtimaan, joten koeajot jäi tältä päivältä. Katsellaan tuossa heti taas kun sopiva tilaisuus tarjoutuu.

                  Sanoisin, että kympissä tai kasissa on eniten itseä miellyttävät saundit ja sitten tulee 12- ja 6-sylinteriset. Ferrarin ja erityisesti Lambon 12-pyttyinen kuuluvat kyllä todelliseen moottorien eliittiin saundit mukaan lukien. Ja Bimmerin kuutosen ääni on aina ollut itselle erityisen rakas myös. Esim. M 635 CSi:n moottori on hienoimpia luomuksia mitä on tehty. 750i:n V12 tullessaan oli myös erittäin upea moottori ja on sitä vieläkin. BMW on aina rakentanut hienoja voimalaitteita. Ja sama meno jatkuu.
                  Last edited by Italowestern; 23-07-2009, 08:01.
                  sigpic
                  ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                  Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                  Comment

                  • x-arttu-x
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 583
                    • Lieto

                    Hauska lukea koeajoja, kuten jo aiemmin onkin todettu. 355 oma unelma, saa nähdä.

                    Asiasta toiseen, mahtoiko M6 liikkua Paimiossa tässä muutama päivä sitten? Kuulin sen olevan Espoosta, eikä näitä niin hirveästi varmaan ole!

                    Comment

                    • Italowestern
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2008
                      • 507
                      • Vantaa

                      Moikka!

                      Originally posted by x-arttu-x View Post
                      Hauska lukea koeajoja, kuten jo aiemmin onkin todettu. 355 oma unelma, saa nähdä.

                      Asiasta toiseen, mahtoiko M6 liikkua Paimiossa tässä muutama päivä sitten? Kuulin sen olevan Espoosta, eikä näitä niin hirveästi varmaan ole!
                      Kiitos paljon sinullekin kannustuksesta!

                      En ole äskettäin pyörinyt Paimiossa päin, joten varmaankin sitten joku toinen yksilö kyseessä. Muutama musta kaiken kaikkiaan taitaa Suomessa olla. Yhden olen nähnyt itsekin ja siinä oli hienot tuunaukset paikallaan.

                      Mäkin olen aina tykännyt BMW:n ohella noista Italian ihmeistä ja 355 Ferrari kolahti aikanaan itsellekin kun siinä on niin puhtaat ja tehokkaat linjat.

                      Tuli tuossa mieleen, että tarttis näitä Bimmereitäkin kokeilla lisää ja varsinkin avoautopuolelta, koska ovat niin upeita ilmestyksiä. Täällä Vantaallakin liikkuu tosi hienoja yksilöitä, joissa on selvästi vaivaa nähty ja rahaakin varmasti palanut riittävästi.

                      PS. Unelmia täytyy elämässä olla. Ne pitää mielen virkeänä ja pistää ihmisen yrittämään parastaan.
                      Last edited by Italowestern; 23-07-2009, 08:00.
                      sigpic
                      ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                      Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                      Comment

                      • maukk1s
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2009
                        • 565
                        • Kangasala

                        Mielenkiintoista luettavaa tosiaan ja etenkin Viper-teksti jäi jotenkin mieleen ja täytys sellanen saada, vaikkei nyt varmaan koskaan mahdollista olekaan.
                        E60 530i -05


                        Ex. E36 325iA -92, E36 328i -96

                        Comment

                        • Italowestern
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2008
                          • 507
                          • Vantaa

                          Sorry..

                          Originally posted by maukk1s View Post
                          Mielenkiintoista luettavaa tosiaan ja etenkin Viper-teksti jäi jotenkin mieleen ja täytys sellanen saada, vaikkei nyt varmaan koskaan mahdollista olekaan.
                          Sorry jos aiheutin paineita.

                          Itselle jäi myös Viper päällimmäisenä mieleen noista tähän astisista koeajoista. Onneksi se on niin epäkäytännöllinen, että siihen pitäisi tosiaan olla ihan ylimääräistä rahaa, jotta sen voisi hommata.

                          Eli aika näyttää.
                          sigpic
                          ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                          Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                          Comment

                          • Italowestern
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2008
                            • 507
                            • Vantaa

                            Kulissien takana tapahtuu..

                            Hupsista..
                            Näköjään lukuisista kannustavista viesteistä huolimatta, on tämän threadin "tähditys" laskenut koko ajan. Lukijat ovat onneksi niin fiksuja, etteivät tule suoraan haukkumaan näitä löpinöitä. Tähdityksellä se "syvempi totuus" kuitenkin paljastuu.

                            Iso kiitos siis kaikille kannustajille! Nämä ajelut on olleet erinomaista terapiaa ressaavan työn vastapainoksi. Kohtapuoleen tiedossa taas lisää serveritilan ja ajan haaskausta erinäisten hauskojen kulkineiden koeajoraporttien muodossa.

                            Jatkossa koetetaan höystää tarinoita myös hiukan useammilla ja paremmilla kuvilla, joihin on auttavaa kättänsä tarjonnut eräs ystävällinen klubin jäsen. Palataan aiheeseen.

                            t. Pekka
                            sigpic
                            ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                            Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                            Comment

                            • sipi
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 320
                              • Helsinki

                              Jatkossa koetetaan höystää tarinoita myös hiukan useammilla ja paremmilla kuvilla, joihin on auttavaa kättänsä tarjonnut eräs ystävällinen klubin jäsen. Palataan aiheeseen.

                              t. Pekka
                              kuulostaa hyvältä, Boxin pikataipaleen varteen kuvaaja räpsimään laadukkaita fotoja eri vekottimista
                              e39 M5 Carbonschwarz '2001
                              ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
                              ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)

                              Comment

                              • grz
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2003
                                • 274
                                • Helsinki

                                Originally posted by Italowestern View Post
                                Hupsista..
                                Näköjään lukuisista kannustavista viesteistä huolimatta, on tämän threadin "tähditys" laskenut koko ajan. Lukijat ovat onneksi niin fiksuja, etteivät tule suoraan haukkumaan näitä löpinöitä. Tähdityksellä se "syvempi totuus" kuitenkin paljastuu.

                                Iso kiitos siis kaikille kannustajille! Nämä ajelut on olleet erinomaista terapiaa ressaavan työn vastapainoksi. Kohtapuoleen tiedossa taas lisää serveritilan ja ajan haaskausta erinäisten hauskojen kulkineiden koeajoraporttien muodossa.

                                Jatkossa koetetaan höystää tarinoita myös hiukan useammilla ja paremmilla kuvilla, joihin on auttavaa kättänsä tarjonnut eräs ystävällinen klubin jäsen. Palataan aiheeseen.

                                t. Pekka
                                Replyjä 358
                                Katseluja 46000
                                Tähdityksiä 7

                                En panisi paljoa painoarvoa tähdille...
                                Keep up the good work, näitä arvosteluja on mukava lukea!
                                1990 325i M Technic II
                                2016 420d Gran Coupe
                                ex:2006 330d M Sport
                                ex:2004 325i M Sport

                                Comment

                                Working...
                                X