Mun mielipide on että jos mulla olisi -70 luvun tuontiauto niin hommaan siihen mustan kilven kuten ajan henkeen on kuulunut. Keväällä verotan tuon oman vm-85 olevan auton niin siihen tilaan kilven ilman Eu-tunnusta eli sellainen kilpi kun siihen aikaan on ollut.Uudemmissa olkoot Eu-kilpi. Jotenkin se Eu-kilpi pistää silmään jossain -80 luvun oldskuul bemussa..tulee vaan mietittyä että mistähän toikin auto on uitettu sun muuta. makuasia kuitenkin kaiketi :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
EU-kilpien dissaus
Collapse
X
-
Niin. Kait sen jotenkin ymmärtää, jos joku nyt haluaa vanhan kilven autoonsa ajanmukaisuus- tai harhautushengessä. Mä otin tohon tuonti-M5 Tourinkiin nimenomaan eurokilven, eihän tänne koskaan yhtään Suomi-E34 M5T:tä ole uutena tuotukaan! EU:sta voi kukin olla mitä mieltä haluaa, mutta on sitä kiittäminen omalta osaltaan autoveron asteittaisessa kaatumisessa ja yksityistuonnin helpottumisessa. Tuosta hyödystä voisin antaa EU:lle isommankin mainostilan autoistani kuin vain nuo kilven neliösentit. Toivottavasti jotain autoveron säilyttämistä kannattavaa virkamiestä/sosialistia oikein harmittaa kun vetelen EU-kilvillä ohi.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Mistäs lähtien nuo EU-kilvet tuli suomeen? Muistan kun joskus katselin EU-kilpiä hämmästyneenä "mitkä noi on". Oisko ollu joskus vähän ennen 2000?
Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
Comment
-
-
Originally posted by Haukkis View PostMistäs lähtien nuo EU-kilvet tuli suomeen? Muistan kun joskus katselin EU-kilpiä hämmästyneenä "mitkä noi on". Oisko ollu joskus vähän ennen 2000?
Edit: Näkyvät tulleen 1.5.2001
Comment
-
-
Eikai tuossa mitään muuta ole, kuin että epäsymmetriset kilvet on rumat. Lisäks tietyissä väreissä toi sininen merkki ottaa oikein erityisesti silmään. Oon kans sitä mieltä, että jos tarvii ulkomaille tuolla vanhalla lähtee niin tarra kii ja tarra pois, ei paljoa rassaa. Tai sit uudet kilvet.
Käyttöautot erikseen, mutta näissä harrastepeleissä ja varsinkin oldschool-laitteissa sitä oldschool-linjaa ois hyvä pitää yllä. Riegerin kanssa sillä kilvellä ei oo väliä, kun ei siinä puskurissa sitä kilven paikkaa kuitenkaan ole.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
-Sininen laatikko ei ole erityisen nätti, joissakin väreissä jopa silmiinpistävä. Yksinkertainen, symmetrinen kaksivärinen kilpi sopii moneen kärryyn huomaamattomammin ja luontevammin.
-Sillä ei tee mitään, itse en ole KOSKAAN tarvinnut maatunnusta euroopan alueella ajellessani. Ainakaan 2000-luvun alkupuolella EU-kilpien alkuaikoina se ei olisi kelvannutkaan maatunnuksena, vaan se valkomusta ovaali olisi pitänyt liimata sen lisäksi => Hyöty sinisestä neliöstä=? Nykyisestä käytännöstä ei ole kokemusta.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View Post-Sininen laatikko ei ole erityisen nätti, joissakin väreissä jopa silmiinpistävä. Yksinkertainen, symmetrinen kaksivärinen kilpi sopii moneen kärryyn huomaamattomammin ja luontevammin.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Originally posted by jussi_r View PostTuo symmetrisyysongelma kun ilmenee lähinnä etukilven kanssa.
Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
Comment
-
-
Originally posted by jussi_r View PostHarkitsin joskus sellaista tuunausta, että olisin hommannut eteen tavallisen ja taakse EU-kilven.
....Silti voisi olla johonkin autoon ihan sopiva ja järkevä.
Uuteen autoon EU-kilpi istuu ihan hyvin mutta vanhemmissa autoissa (02, E9, E21, jne) todella pistää ilkeästi silmään.E9, E21, E46/5, G01
Comment
-
-
Originally posted by *Kaide View PostItse yritin samaa johonkin autoon mutta kiellettyähän se oli...M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Originally posted by nut View Post-Ilmastointi, sehän laskee auton arvoa koska saattaa vaikka mennä rikki
-Vanteet äkkiä pois ja korotussarja alle, SUOMIautollahan pitää pystyä ajamaan vaikka mettäautotietä maaliskuussaÄlä nyt, tämmöistä kuulee ihan tosissaankin. Ihme offroad-paikkoihin pitää porukan päästä normi henkilöautoilla ja kesälläkään ei kuulemma ole ilmastoinnille tarvis kuin parina päivänä vaikka vähän väliä on kuitenkin päiviä "ettei viitsi lähteä hikoilemaan autoon"
Paras oli kun muinainen työkaveri pohti firmaan hankittavien autojen väriä. Piti olla kuulemma valkoinen, ettei tule kesällä kuuma. Totesin, että miten olisi pyytää autot ilmastoinnilla? Vastaus oli "niin... siis tietty jos sen ilmastoinnin HALUAA, niin voihan sitä niinkin ajatella". Kiesit tuli AC:lla.
Eihän niillä kilvillä ole mdn väliä JOS kyseessä ei ole jokin historic mihin oikeasti kuuluu ajanmukaiset rekkarit. Nehän voi hakea sitten kun museorekisteröinti on ajankohtainen. Suomiautonaamiointi lähinnä noloa.F11 523iA Touring
E93 325i cabrio
E81 116i
Triumph Daytona 955i
Comment
-
-
Omassani oli aiemmin EU-kilvet ja katsastuksen yhteydessä sitten tuli hetken mielenhäiriöstä tilattua uudet "Suomi" -kilvet. Kun hetken aikaa ollut taas noi Suomi -kilvet, niin hyvältähän ne näyttää.
Tietenkin heräsi kysymys, että tuleeko tästä käytännön ongelma, jos esimerkiksi lähtisi autolla tekemään euroopan kiertuetta, FIN -tarra perseeseen, jos suomi kilvet?
Muistelisin vain, että EU:ssa ajellessa pitäisi olla EU-kilvet? :think
Comment
-
-
EU-kilvet on rumat ja epäsymmetriset. Ja sellaiset eivät tosiaan kuulu 90-luvun tai vanhempiin autoihin. Itse varmaan vaihtaisin uuteenkiin autoon esteettisesti miellyttävät symmetriset suomikilvet.
Nimim. touringiin oikeat kilvet tilauksessa.BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 54*BMW
Comment
-
Comment