Announcement

Collapse
No announcement yet.

EU-kilpien dissaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomi T
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 3832
    • Nokia

    Originally posted by Stude View Post
    Suomikilvet e36/e34:ssa tuo aivan välittömästi mieleen ruosteisen suomipommin.. Itselle ei tulisi ikinä edes mieleen laittaa normaaleja suomikilpiä tohon.
    Tuossa oltiin menossa lidliin "tuleemieleen ruosteisella suomipommilla" ostamaan halpaa ruokaa kun ei ole varaa edes EU-kilpiin!
    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

    ex. 53*BMW

    Comment

    • jani73
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 4317
      • Turku

      Millä se sitten on selitettävissä, että kun EU-kilvet tuli käyttöön, niin neljän ensimmäisen kuukauden aikana 38000kpl vanhoja kilpiä vaihdettiin EU-kilpiin?

      Comment

      • pmv
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 2032
        • tornio

        Mikä helvetti tämän keskustelun aihe tarkalleen on? En ymmärrä laisinkaan minkä puolesta/vastaan tässä esim. hemi nyt argumentoi?

        Sen tajuan, että jos on joku old-school henkinen auto, jonka omistaja pitää auton visuaalista ilmettä tärkeänä, ei halua EU-kilpiä. Senkin ymmärrän, että jollekkin EU-kilpi ei vain iske silmeen, koska se ei todellakaan ole symmetrinen, kuten suomalainen rekisteri-kilpi muuten on. Kyse on makuasiasta, jolloin se on jokaisen henkilökohtainen päätös.

        Mutta tätä en ymmärrä, että autojen omistajat haluaisivat joka tapauksessa viestittää EU-kilvillä (tai niitten puuttumisella) jotain joillekkin muille. Kun ne kilvet on ne, mitkä konttorilta saa tai ne mitkä autossa alunperin on olleet paikallaan. Joka tapauksessa ulkopuolisen on turha mennä arvailemaan syitä miksi missäkin autossa on minkäkinlaiset kilvet.

        Comment

        • Anselmo H
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2003
          • 936
          • Vantaa

          Originally posted by Hemi View Post
          Meillä omassa taloudessa ei myöskään ole ollut kuin niitä oikeasti vähän ajettuja "Suomibemareita", joissa yhdessäkään ei ole ollut nuppineulan kokoista ruostepilkkua, puhumattakaan luukkuvioista tms. Kaikki varusteet on asennettu itse, jos jotain oleellista on puuttunut. Toki meilläkin kaikissa -01 tuoreemmissa on EU-kilpi.
          I rest my case. Luukkuvikoja ei varmaan ole eikä tule, jos koko luukkua ei ole Ihan itse omin pikku kätösin asennellen "oleellisia varusteita". Tällä tavoin autoa räpeltämällä suomi-pommin status vain vahvistuu. Peräkoukku ja lohkolämmitin siis ainakin löytyi ostohetkellä, meillä on tässä kohtaa selkeästi eri käsitys varustellusta BMW:stä - se on ihan ok, pääasia että oma auto miellyttää.

          Originally posted by Hemi View Post
          Toisaalta sekin on aika lapsellinen stereotypia että kaikki tuontikiesit olisivat huippuvarusteltuja, vähän ajettuja, kolhimattomia, ruosteettomia helmiä....kuten tältäkin saitilta voimme kyllä todeta....
          Tätähän ei ole juuri kukaan edes väittänyt. Kyse on tarjonnasta. Esimerkki: Haettaessa BMW 330Ci Cabia Nettiautosta löytyy kokonaista 4 kpl (joista suomiautoja ? kpl), Mobilesta osumia 314 kpl. Kummastakohan mahtaa löytyä sopivampi laite? Sama koskee muita malleja ja paskan saat riippumatta ostatko halvimman mahdollisen yksilön Suomesta vai muualta.

          Kilpi on mikä sattuu tulemaan ja vanhan mallin laatat voi perustellusti hommata johonkin vanhempaan laitteeseen vaikkei se eu-rekkarien myötä mene pilalle. Kuvan Skodaa ei paranna symmetriset kilvet vaan paalain. Oletko kenties pohjustamassa autosi myyntiä vai mistä tämmöinen vouhkaus?
          F11 523iA Touring
          E93 325i cabrio
          Triumph Daytona 955i

          Comment

          • jsa014
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1651
            • Turun Pallivaha

            Originally posted by Kadunvaltaaja View Post
            Kuvan Skodaa ei paranna symmetriset kilvet vaan paalain.
            Eikös tuo Wartburg ole

            Ja "asiaan", suomikilvet on ok vanhassa, siis ei pistä silmään. Mutta suomilätkät uudemmassa (lue 96->) pistää silmään. EU-kilvet ok kaikissa.
            316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

            Comment

            • jussi_r
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1655
              • Nurmijärvi

              Originally posted by Kadunvaltaaja View Post
              Kuvan Skodaa ei paranna symmetriset kilvet vaan paalain.
              Opetellaan nyt erottamaan edes saksalaiset autot sudeettisaksalaisista. Kuvan "skoda" on Wartburg!
              M3 Cabrio Individual
              530d GT xDrive
              GL420 CDI
              ZX-12R

              Comment

              • jakusa
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 515
                • Lempäälä

                E32:een kilpiä hakiessani pyysin nimenomaan ei-eu kilvet, sopi mielnestäi paremmin vanhaan autoon vanhat kilvet. Tuontiautoimagoa ei sen kummemmin yritelty peitellä sillä takapuskurista löytyi D-tarra joka vasta 1. ulkomaanreissun yhteydessä joutui hautautumaan FIN-tarran alle... Nykyinen e38 on myös vanhoilla kilvillä sillä sattuu olemaan ruosteen raiskaama karvalakkimopo Eli aito SUOMIAUTO... ei löydy ees kattoluukkua (=pääntila ei lopu kesken, toisin kuin luukullisessa e32:ssa)
                -after all is said and done more is said than done-


                Comment

                • antti
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2002
                  • 759
                  • Espoo

                  Nyt kun autot on jokaisen omia, eikä (yleensä) yhteisiä, niin jokainen laittaa haluamansa kilvet.

                  e30, e34, e36 on kaikki sen verran vanhoja, että ihan sama onko tuontiauto vai suomiauto, tuskin tavan ihminen kauheasti kiinnittää huomiota koko autoon. Siis ihan sama mitä yrität reksiterikilvilläsi viestittää 0-7 K€:n autolla. jos niihin kiinnittää huomiota, niin ehkä ajotyyliin, pörinään tms. ei niin positiivisessa mielessä. Samoin e39; onko facelift mallilla enemmän statusarvoa, jos sekin on jo melko vanha? Tavan ihminen (ei bmw tietäjä) tuskin huomaa faceliftin eroja vanhempaan.

                  E30, e34 ja 36 on ihan oikeasti teiniautoja, vai kuinka usein näet vanhempaa porukkaa ajamassa ko. malleilla?

                  Old School autot (vituttaa kun kaikki hokee ko. termiä ja kirjoittaa sen vielä väärin) on asia erikseen, koska yleisesti on pyrkimys pitää ko. vehkeet täysin ajanmukaisena ainakin ulkoasultaan. Tällöin vanhanmallin kilven käyttö on perusteltua.
                  E46 325ti Compact

                  Comment

                  • Eetyzk
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2007
                    • 98

                    -----

                    -----
                    Last edited by Eetyzk; 19-02-2019, 19:24.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by Kadunvaltaaja View Post
                      ... Kyse on tarjonnasta. Esimerkki: Haettaessa BMW 330Ci Cabia Nettiautosta löytyy kokonaista 4 kpl (joista suomiautoja ? kpl), Mobilesta osumia 314 kpl. Kummastakohan mahtaa löytyä sopivampi laite? Sama koskee muita malleja ja paskan saat riippumatta ostatko halvimman mahdollisen yksilön Suomesta vai muualta.

                      Kilpi on mikä sattuu tulemaan ja vanhan mallin laatat voi perustellusti hommata johonkin vanhempaan laitteeseen vaikkei se eu-rekkarien myötä mene pilalle. Kuvan Skodaa ei paranna symmetriset kilvet vaan paalain. Oletko kenties pohjustamassa autosi myyntiä vai mistä tämmöinen vouhkaus?
                      Nämä 330i Cabriot taitaa pääosin nekin olla tuoreempia kuin -00, joten tuota kilpidilemmaa ei siinä kohdin kovin helposti tulkkaan.
                      Edelleenkin vain totean että se mitä sinä pidät minun "vouhkauksena", on vain MINUN mielipiteeni tähän kilpiasiaan....ei siis sen kummempaa. Minulla on myynnissä autoja joka päivä, joten en ymmärrä tuota myyntiargumenttiasi?
                      Eli koska minulla ei ole tarvetta hakea "respektiä" sitä kattoluukkua rekisterikilvillä mainostaen, otan pääosin kaikkiin myymiinikin ajoneuvoihin -00 ja vanhempiin vanhat symmetriset ja tätä uudempiin EU-kilvet. Siinähän sitä sitten saa joku ihmetellä automaatti-ilmastointia ja kattoluukkua -97 e39:ssä jossa ei olekkaan EU-kilpeä. Tosin paremman näköisethän nuo vanhat symmetriset minun mielestäni ovat.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by Eetyzk View Post
                        Kyl ainaki ku kävin e36:sia kahtomas niin aika monet oli ruostees.. :S
                        Montako näistä oli Suomiautoja/Missä on e36 Suomiautomyymälä?

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by antti View Post
                          Old School autot (vituttaa kun kaikki hokee ko. termiä ja kirjoittaa sen vielä väärin) on asia erikseen, koska yleisesti on pyrkimys pitää ko. vehkeet täysin ajanmukaisena ainakin ulkoasultaan. Tällöin vanhanmallin kilven käyttö on perusteltua.
                          Eikö e36 ja e34 ole Old School, varsinkaan kun näistä kumpiakaan ei ole valmistettu enään lähelläkään tuota -01 rajapyykkiä?

                          Comment

                          • pmv
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 2032
                            • tornio

                            Entä jos tuollaisen e34:n tai e36:n toi maahan muuttoautona myöhemmin, esim. vuonna 2003? Miten sitten suu pannaan?

                            Comment

                            • GameOver
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 3026
                              • Sjundeå

                              Meneeköhän saivartelun puolelle jo.... Jälkikäteen tuotuja ne on muuttoautotkin. Eikai omistusaika ulkomailla muuta sitä seikkaa.
                              -22 Lexus ES300h
                              -08 Subaru Impreza

                              ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                              Comment

                              • zekelius
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2008
                                • 170
                                • Vaasa

                                Originally posted by jani73 View Post
                                Juuri näin. Ne on vain rekisterikilpiä.
                                Niin, samalla logiikalla sun käyttiksessä näyttäisi olevan originaalit oranssit vilkunmuovit vaaleiden sijaan; nehän ovat vain vilkunmuoveja. Kyllä ne pienet asiat vain lisää autoon sen x-factorin, jotka pistää tavalla tai toisella silmään.
                                :: www.aurium-music.net ::

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎