Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset / yleistä BMW keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ardi00
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2011
    • 1518
    • Spain/Valencia

    Originally posted by Laku View Post
    Muttei ole ihan pikkujumppa. Ks. esim. Pazi88:n projekti läpi.
    http://www.carft.fi/tuotteet.html?id=78/259 eikös nämä muka ole ihan bolt on?
    e36 Fijigrün 328i
    e46 Stalhgrau 325ci

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17529
      • Turku

      Originally posted by Ardi00 View Post
      http://www.carft.fi/tuotteet.html?id=78/259 eikös nämä muka ole ihan bolt on?
      TÄH!? Oletko tosissasi? RC:t on kaksiosainen vanne, nuo ovat tarkoitettu johonkin RS:n malliin?
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Maikkeli
        BTCF Member
        • Aug 2010
        • 1301
        • Nousiainen

        Ei, koska vanteet ovat 2-osaiset, keskiö irtoaa kehästä.

        E: Hidas, prkl
        E30 316 M42TBO -87
        BMW 1502 Turbo -77

        ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

        Comment

        • foursquare
          Bimmer Rookie
          • Jun 2012
          • 76
          • Lahti

          Ensimmäinen leima tuli haettua omaan E60 ja kerrallahan se meni läpi (niinku pitääki :think)

          Tyytyväisenä kilometrejä jatkaen siis..
          530dA E60 -orientblau metallic

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11131
            • Oulu

            Originally posted by Laku View Post
            TÄH!? Oletko tosissasi? RC:t on kaksiosainen vanne, nuo ovat tarkoitettu johonkin RS:n malliin?
            Jep ei passaa vaikka pulttimäärä, vanteen halkaisija ja merkki onkin sama. Rs:n ja esim. rf5000:n kehät ei passaa RC:hen koska pulttikehän halkaisija on kolmiosaisissa n. 3cm pienempi.

            EDIT ja tuolta craftista ei kannata tilailla mitään kts. yleistä keskustelua osiosta löytyvä topic.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Heksula
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 2285
              • Porvoo

              Nollataanko e34 525tds huoltovalo samalla tavalla kuin e30:ssä? Seiska pinni maihin ja virrat päälle?
              2020 G20 320i xdrive

              Comment

              • Ardi00
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2011
                • 1518
                • Spain/Valencia

                Originally posted by Pazi88 View Post
                Jep ei passaa vaikka pulttimäärä, vanteen halkaisija ja merkki onkin sama. Rs:n ja esim. rf5000:n kehät ei passaa RC:hen koska pulttikehän halkaisija on kolmiosaisissa n. 3cm pienempi.

                EDIT ja tuolta craftista ei kannata tilailla mitään kts. yleistä keskustelua osiosta löytyvä topic.
                Jahas eli ehkä rälläkkä hommiks menee.. Vai onko jotain muuta keinoa saada lisää lippaa? :think
                e36 Fijigrün 328i
                e46 Stalhgrau 325ci

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11131
                  • Oulu

                  Oikeestaan keskiön koneistushommiksi menee ja custom lippojen tilausta vetämään. Lukase toi mun.topicci läpi ajatuksella. Se operaatio kun ei oo ihan bolt on.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Slazha
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 2284
                    • Joensuu/Syvyys

                    Työn alla land rover freelander jossa bmw:n 2.0 litrainen m47 CR mylly.
                    Vikakoodia pukkaa railin paine tunnistimesta (lantikan vikakoodi 4496)
                    ja auto "kolisee" tietyillä kierrosalueella. painetunnistimen johdon kun irrottaa niin kolinat loppuu ja käynti tasaantuu

                    Tunnistin uusittu, syöttö jännite 5v kunnossa, maa kunnossa, signaalijohdossa piikkejä nollaan volttiin (mitattu skoopilla)

                    Mitähän sitä seuraavaks? kellään mitään ideoita?
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    E36 318is class II, e30 turpo

                    Comment

                    • walde
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2008
                      • 947
                      • Melkein Espoo

                      Originally posted by Slazha View Post
                      Työn alla land rover freelander jossa bmw:n 2.0 litrainen m47 CR mylly.
                      Vikakoodia pukkaa railin paine tunnistimesta (lantikan vikakoodi 4496)
                      ja auto "kolisee" tietyillä kierrosalueella. painetunnistimen johdon kun irrottaa niin kolinat loppuu ja käynti tasaantuu

                      Tunnistin uusittu, syöttö jännite 5v kunnossa, maa kunnossa, signaalijohdossa piikkejä nollaan volttiin (mitattu skoopilla)

                      Mitähän sitä seuraavaks? kellään mitään ideoita?
                      Ootko mitannu mekaanisesti paineita? (raili + siirto)
                      Onko käytössä esim. Diesel Set 1 tai 3?
                      Käyttäytyykö railipainetunnistin loogisesti (skoopilla katottuna) todelliseen railipaineeseen nähden? (nousee lineaarisesti n. 4,5v)
                      Mitens paineensäätöventtiilin toiminta?
                      E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                      F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                      Comment

                      • Slazha
                        BTCF Member
                        • Nov 2004
                        • 2284
                        • Joensuu/Syvyys

                        Originally posted by walde View Post
                        Ootko mitannu mekaanisesti paineita? (raili + siirto)
                        siirto paine on mitattu ja on kunnossa, korkeapainemittaria ei ole
                        Onko käytössä esim. Diesel Set 1 tai 3?
                        tarkoittaa mitä?
                        Edit: google auttoikin, ei ole kumpaakaan vaan matalapaine mitattu "omavalmiste" mittarilla

                        Käyttäytyykö railipainetunnistin loogisesti (skoopilla katottuna) todelliseen railipaineeseen nähden? (nousee lineaarisesti n. 4,5v)
                        nousee lineaarisesti 4,5volttiin, tyhjäkäynnillä 1,3 volttia

                        painetunnistimen jännite vs testerin näyttämä railin painetieto vastaavat toisiaan, kun tulee jännitteeseen piikki nollaan myös testerin näytöllä tulee piikki

                        Mitens paineensäätöventtiilin toiminta?
                        ei olla mitattu, miten helpoten todeta toimivaksi?


                        Edit: Suuttimet käytetty huollossa ja pariin olivat uusineet joitakin venttiilejä tms. kolinat ja savutus olivat hetken poissa mutta tulivat takaisin

                        mitattu myös ohivuodot, puristukset, suuttimien ohivuodot.
                        Last edited by Slazha; 04-10-2012, 16:51.
                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                        E36 318is class II, e30 turpo

                        Comment

                        • smpovers
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 2372
                          • Tammela

                          Mikä aiheuttaa joissakin etenkin vanhemmissa turbo diesel moottoreissa tommosen "pshiu" -äänen kun olet kiihdyttänyt ja sitten vaikka vaihdat vaihdetta tai päästät kaasun? http://www.youtube.com/watch?v=c9T8wUgj7S4 :think
                          BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                          BMW 330d touring e46 -05
                          Ford Cortina Mk2 1600 -70
                          ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                          Comment

                          • ///Jone
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2009
                            • 1281
                            • HKI

                            Originally posted by smpovers View Post
                            Mikä aiheuttaa joissakin etenkin vanhemmissa turbo diesel moottoreissa tommosen "pshiu" -äänen kun olet kiihdyttänyt ja sitten vaikka vaihdat vaihdetta tai päästät kaasun? http://www.youtube.com/watch?v=c9T8wUgj7S4 :think
                            Villi veikkaus, että kytkin toimii paineilmalla.
                            ______________________
                            Nykyinen:
                            Model 3

                            BMW:t vuodesta 2009:
                            i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16465
                              • Asikkala

                              Originally posted by ///Jone View Post
                              Villi veikkaus, että kytkin toimii paineilmalla.
                              Ei toimi mutta cumminseissa on aina ollut omanlaisensa ääni jonka erottaa jo kaukaa, 70-luvulta lähtien olen itse cumminsin äänen tuntenut kun faijalla oli kuorma-autoissa niitä, tosin tuota pihinää en osaa spesifioida mutta varmaan foorumilla on työkseen ko. koneella ajavia. E-sisut vieraita minulle, jyryllä ja sl-sarjalaisella olen ajanut.

                              Comment

                              • Slazha
                                BTCF Member
                                • Nov 2004
                                • 2284
                                • Joensuu/Syvyys

                                Originally posted by Slazha View Post
                                Työn alla land rover freelander jossa bmw:n 2.0 litrainen m47 CR mylly.
                                Vikakoodia pukkaa railin paine tunnistimesta (lantikan vikakoodi 4496)
                                ja auto "kolisee" tietyillä kierrosalueella. painetunnistimen johdon kun irrottaa niin kolinat loppuu ja käynti tasaantuu

                                Tunnistin uusittu, syöttö jännite 5v kunnossa, maa kunnossa, signaalijohdossa piikkejä nollaan volttiin (mitattu skoopilla)

                                Mitähän sitä seuraavaks? kellään mitään ideoita?
                                itse tselleni vastaten, juuri korjauksessa käyneistä suuttimista yksi alkoi ohivuotamaan melkeinpä heti kun ne paikalleen olin laittanut.
                                Eli juuri korjattu suutin olikin rikki.....
                                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                                E36 318is class II, e30 turpo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎