Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset / yleistä BMW keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    Originally posted by Heksula View Post
    En oo kuullu kun pelkkää mutua eri paikoista, kuulemma pitäisi olla n.140cm pituutta että bagi lauetessaan osuu oikeaan paikkaan. Tiedä sitten totuudesta, onhan noi autojen kojiksetkin eri korkusia ja penkin korkeutta voi säätää jne..
    Niin ja onhan se muksu paljon korkeammalla koska se istuin jne :think

    Jotenkin vaan tuntuisi että nokkakolarissa siitä bagistä olisi enemmän hyötyä kuin haittaa tuossa tilanteessa..
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11077
      • Oulu

      Originally posted by jr66 View Post
      Sikaflexin uretaaniliima toimii ja kuten Supa sanoo niin katkaistulla pensselillä leviää mukavasti. Siis katkaistaan ne karvat eikä vartta. Myös wurthin liima toimii mutta on jotenkin enemmän "harrastelijatasoisen" oloista, ja halvempaa.
      Mulla aikasemmin oli jotain uretaanipohjaista sikaa motonetistä, mutta se oli ainakin melko anaalista käyttää. Ohjeissa luki jotain tyyliin että maali piti vetää päälle ennen liiman kuivumista ja vaikka teki ohjeiden mukaan, niin silti välillä liiman ja maalin väliin tuli pieniä ilmakuplia. Pitääpä metästää tuota supan ehdottomaa. Juurikin sellainen alkuperäisen kaltainen luukki saumoihin olisi hakusessa.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Morriz
        BTCF Member
        • Nov 2005
        • 1611
        • Honkajoki

        kokemuksia 155 leveistä piikkipyöristä 6" vanteella? Hankkii olla kapeammat vanteet kiven alla... Pysyykö tuollanen kinkunsiivu vanteella?
        -NO FARMS NO FOOD-

        M5 -93 Diamantschwarz
        525i -86 Diamantschwarz
        528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
        X5 3.0d -05 Titansilber metallic

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Nykyään kun autoissa ei ole vararenkaita vaan pelkkä paikka setti. Miten hyvin ne toimii? Esim. Bemarin oma setti jossa paikka-aine ja kompura?

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14345
            • Oulu

            Originally posted by Bmw Master View Post
            Nykyään kun autoissa ei ole vararenkaita vaan pelkkä paikka setti. Miten hyvin ne toimii? Esim. Bemarin oma setti jossa paikka-aine ja kompura?
            Bemarin versiosta ei oo kokemusta, mutta skodan ja nissanin aineet kyllä paikkaa melko isonkin reiän. Kyllä niillä kumikorjaamolle pääsee, jos ei ratasta ajeta ihan romuksi.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              Originally posted by Morriz View Post
              kokemuksia 155 leveistä piikkipyöristä 6" vanteella? Hankkii olla kapeammat vanteet kiven alla... Pysyykö tuollanen kinkunsiivu vanteella?


              Pysyy.
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by zener View Post
                Bemarin versiosta ei oo kokemusta, mutta skodan ja nissanin aineet kyllä paikkaa melko isonkin reiän. Kyllä niillä kumikorjaamolle pääsee, jos ei ratasta ajeta ihan romuksi.
                Mahtaako toimia pakkasessa tai jos renkaassa viilto? Onko rengas tuon jälkeen roska vai voiko sen putsata, korjata ja ajaa seuraavaan naulaan?

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14345
                  • Oulu

                  Kylkivauriota tuskin korjaa. Renkaan voi kyllä korjata vaikka ainetta käyttää... Olettaen, että reikä ei ole liian iso tai ei ole ajettu tyhjänä ja sen myötä kyljet pilalla.

                  Omat kokemukset korjauksista on vain kesällä, joten pakkasessa toimivuteen en osaa sanoa. Harvemmin talvella muutenkin renkaat tyhjenee ulkopuolisen vaurion takia.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by zener View Post
                    Kylkivauriota tuskin korjaa. Renkaan voi kyllä korjata vaikka ainetta käyttää... Olettaen, että reikä ei ole liian iso tai ei ole ajettu tyhjänä ja sen myötä kyljet pilalla.
                    Eipä kovin usein rengasta mene, voisi tuollaisen hommata. Paljon kätevämpi kuin renkaan vaihto.

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14345
                      • Oulu

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Eipä kovin usein rengasta mene, voisi tuollaisen hommata. Paljon kätevämpi kuin renkaan vaihto.
                      Näinpä, monessa autossa mitä tuli huollettua korjaamossa ollessa hommissa oli nuo pullot menneet päiväyksen perusteella vanhaksi.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • Maikkeli
                        BTCF Member
                        • Aug 2010
                        • 1301
                        • Nousiainen

                        Saako noihin ta-tekniksin coilitolppiin pelkkää iskaria jostain?

                        Kyseessä siis e36 coilit ja mehut tullu iskareista pihalle.
                        E30 316 M42TBO -87
                        BMW 1502 Turbo -77

                        ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                        Comment

                        • Morriz
                          BTCF Member
                          • Nov 2005
                          • 1611
                          • Honkajoki

                          Originally posted by Peltsii View Post
                          Pysyy.
                          Tack
                          -NO FARMS NO FOOD-

                          M5 -93 Diamantschwarz
                          525i -86 Diamantschwarz
                          528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
                          X5 3.0d -05 Titansilber metallic

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Koriliimat on nyt saatu, mut mitä porukka suosittelis korikitiksi? Pitäisi siis saada sellaista samanlaista elastista ja päällemaalattavaa tököttiä, mitä bemareihin on tehtaallakin sudittu saumojen päälle. Mä en edes tiiä onko ko. tavara jossain purkissa, mistä sitä sivellään vai jossain tuubissa tms.
                            3M 08800 Sprayable Sealer, 2 komponenttinen "röpömassa". Jättää semmosen kivan röpöpinnan. Tarttuu tautisen lujaan, jää elastiseksi ja maali pysyy siinä kiinni. Sen lähemmäs E30:n alkuperäistä vastaavaa ainetta en ole löytänyt. E30 orkkis korikitti tai massa on kyllä melko kurkoa ominaisuuksiltaan. Missä se on ehjänä ja kiinni pellissä pysynyt, niin en ole koskenut.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11077
                              • Oulu

                              Originally posted by Maikkeli View Post
                              Saako noihin ta-tekniksin coilitolppiin pelkkää iskaria jostain?

                              Kyseessä siis e36 coilit ja mehut tullu iskareista pihalle.
                              Epäilen että ei saa. Mutta väliäkö tuolla, kun uuden setin saa ~200 hintaan.

                              Originally posted by petrolhead View Post
                              3M 08800 Sprayable Sealer, 2 komponenttinen "röpömassa". Jättää semmosen kivan röpöpinnan. Tarttuu tautisen lujaan, jää elastiseksi ja maali pysyy siinä kiinni. Sen lähemmäs E30:n alkuperäistä vastaavaa ainetta en ole löytänyt. E30 orkkis korikitti tai massa on kyllä melko kurkoa ominaisuuksiltaan. Missä se on ehjänä ja kiinni pellissä pysynyt, niin en ole koskenut.
                              Se e30:n alkuperäinen on kyllä kieltämättä sairaan tiukassa niistä kohdin minne ei oo päässy ruoste mytimään. Ootko laitellu tuota sitten pensselillä vai pelkästään ruiskutellu? Pyöräkoteloihinhan tuota vois ruiskutellakkin, kun en minä rupee sinne mitään normi massoja laittelemaan. Mutta ihan pensselillä levitettävää pitäs saada muihin paikkoihin.

                              Mitä kävin liikkeissä kiertelemässä ja ettimässä korikittejä, niin kaikissa uretaanipohjaisissa luki että ne kuivuis ilmankosteudessa ja päällemaalaus alle 1min levityksen jälkeen. Miten se sit voi edes kuivua ilmankosteudessa jos siihen päälle vetäsee samantein 2k hinkkavärit sulkemaan pinnat. En ymmärrä. Esim. motonetissa myytävä dinitrol 410 uv on tämmöstä että heti maalit niskaan.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by Pazi88

                                Se e30:n alkuperäinen on kyllä kieltämättä sairaan tiukassa niistä kohdin minne ei oo päässy ruoste mytimään.
                                On. Muutamasta terveestä kohdasta olen rapsutellut pois sitä kokeeksi. Mutta kun se on 29 vuoden jälkeen vielä elastista, ja alta löytyy kiiltävä maalipinta joka näyttää eilen maalatulta, niin ei mitään järkeä raapia ehdointahdoin kaikkia pois.

                                Ootko laitellu tuota sitten pensselillä vai pelkästään ruiskutellu?
                                En ole sitä käyttänyt muualla kuin ton mustan E30:n helmoihin, lokarin alapäihin ja takahiekkapeltiin. Eli se tulee kitin ja pohjamaalin jälkeen. Ikuisuusprojektissa olen käyttänyt Hagmansin korikittiä ja Dinitrolin vastaavaa harmaata. Ne ei tartu samallalailla ja tuppaavat kovettumaan.

                                Pyöräkoteloihinhan tuota vois ruiskutellakkin, kun en minä rupee sinne mitään normi massoja laittelemaan. Mutta ihan pensselillä levitettävää pitäs saada muihin paikkoihin.
                                Jos massalla nyt tarkoitetaan sitä perinteistä mämmiä, niin jättäisin kyllä hyllyyn. Mustaan autoon taisin laittaa "pohjan/alustan vuosihuollosssa" mustaa spraymassaa kriittisimpiin kohtiin alustassa jotka todennäköisesti saa kiveniskua eniten. Mutta sitäkin vaan sellanen ohkanen huntu.

                                Mitä kävin liikkeissä kiertelemässä ja ettimässä korikittejä, niin kaikissa uretaanipohjaisissa luki että ne kuivuis ilmankosteudessa ja päällemaalaus alle 1min levityksen jälkeen. Miten se sit voi edes kuivua ilmankosteudessa jos siihen päälle vetäsee samantein 2k hinkkavärit sulkemaan pinnat. En ymmärrä. Esim. motonetissa myytävä dinitrol 410 uv on tämmöstä että heti maalit niskaan.
                                Varmaan se on hyvä myyntiargumentti että kuivumisaika on lyhyt, mutta jos teet jotain viimesenpäälle koriprojektia niin eikö se kannata edellisen kerroksen kuivua/vetäytyä rauhassa ennen seuraavaa. Mitä sitten tekeekin.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎