Autoveron maksu menee näin jos ei ole Saksan kansalainen ja ei ole pankkitiliä Saksassa.
Eli ekaks hoidetaan vakuutukset halutulle ajalle punapäisiä kilpiä varten. Saa eri firmojen nettipalveluista tai sitten perinteisesti kilpipajoilta (Schildermacher).
Lappujen kanssa mars Zulassungstelleen (rekisteriote mukaan) ja sieltä saat uudet paperit missä lukee autolle kohdistuvat ajoneuvoverot tuolle kilpien voimassaoloajalle.
Sen kanssa sitten Finanzamtiin eli verovirastoon jossa ei itsessään maksua voi hoitaa vaan sieltä saadaan maksulappu jolla sitten esim. ihan pankkikonttorissa voi käydä käteisellä maksamassa.
Huom. useissa pankeissa käteismaksu ei ole mahdollista jos tiliä ei kys. pankissa ole.
Ainakin Postbankissa toimii käteismaksu tosin jotain lisäkuluja siitä käteismaksusta tuli (oisko ollu 6e).
Pankista saat kuitin maksusta jonka kanssa sitten Zulassungstelleen takaisin ja siellä sitten hoituukin asiat loppuun, eli paperit kuosiin sekä kilvet (auton runkonumeron tarkistuksen jälkeen).
Sitä en tiedä että mikä on se raja missä joutuu tuon ajoneuvoveron maksamaan jos ottaa punapäiset kilvet. Ainakin 2kk kilvet olivat sellaiset että piti verot maksaa tuolta 2kk ajalta.
Kiitos selventävästä vastauksesta, maanantaina täytyy mennä kokeilemaan miten tää homma sujuu käytännössä
Varmaan se on 15/365 kertaa autovero... Ja autovero lasketaan satasissa?
Juuri noin. En tiedä mitä vero voisi olla jossakin vm 1991 12 syl 7-sarjalaisessa (varmaan tuollaisissa on korkeimmillaan), mutta ei siitä kannata tosiaan pelästyä koska se jaetaan ei muuten 15 vaan 30 (minimivero on 1 kk) , = kokonaisuudessaan muutamia kymppejä.
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Mulla otti liike 200€ niin pisti paperit ja kilvet kuntoon, rahastuksen makua mutta säästyipä vaivalta ja sai kertausta että miten se homma menikään.
Sitten laskin 1700km Reinin varrelta Tukholmaan 20 tunnissa (valehtelematta) käyttämättä mitään lauttoja, kaksi siltatullia oli matkalla, ensin Tanskan sisäinen silta ja sitten Juutinrauman silta. N. 75€ meni silloisella kurssilla noihin tulleihin. Ens kerralla kyllä käytän lauttoja, säästää vielä puoli tankkia bensaakin.
Saksassa on hieno ajaa ja kun lähtee illalla jos mahdollista niin voi laskea melko hyvin jalka suorana kunhan ei ole noita kellonaikanopeusrajoituksia. Liikennettä vähän eri malliin meinaan päivisin kuin täällä Suomessa, sen nyt kaikki tosin tietää.
Mulla tuli saksasta vuonna 2010 se vero maksu kotiin. Eli oli punaset 15päivän kilvet ja vero oli sen 15e.. Onko muille tullu ?? Aluks ihmettelin et mikä tää oikeen on D
Mitäs mieltä raati on, että onko liian mahdoton yhtälö, jos budjetti seilaa verotettuna tossa 12-14 tontun tietämissä ja jos jonkun toimijan kautta tuottaa, verottaa ja katsastaa voin suomenpäässä ite.. :think
E46 toukka +02, 330 kiisseli. manuaali ensisijaisesti, mutta jos varusteet natsaa niin tomaattikin käy.
Pakolliset:
- Väri: Musta, sininen, punanen.. Imolarot II ois kyl ehkä melkein paras, ovat vaan aika harvassa ja kaikki harmaat ja hopeet.. :puke
- M-sport II
- Bemarin alkuperäset 17" vanteet (mielellään toki kahet vanteet)
- Automaattinen ilmastointi
- Vakionopeudensäädin
- Peruutustutka
- H/K hifit
- Mielellään tummat sisälistat (ei siis hopeisia)
- Penkinlämmittimet
- Joko 1/2 nahat tai täysnahat, tummina. (alcantra ei nappaa, hankala hoitaa ja kuluu vaan lopulta puhki, alcantra käy taas jos kaikki muut osuu kohdilleen)
- Isofix, kattokaide ja lasikattoluukku on isoja plussia, joskaan ei pakollisia.
- Kilometrit joku 180-220tkm vaikuttas omaan silmään ton ikäselle aika järkevähköltä.
Miinus: Navi. Tarkotus toistaa musat suoraan muistitikulta ja noi emulaattorilaitteet ei emäntää juuri nappaa ja navia jos joskus harvoin elämässä tarvii niin puhelimessa on gepsit. Se eka C-dekillä oleva nuolinavi käy, sen voi surutta nakkkaa jonnein varaston perille lojumaan.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."
Onko kellään kokemusta kun ottaa punapäiset kilvet 15 päiväksi niin tämän vuoden alusta lähtienkö on pitänyt myös maksaa jonkunlainen autovero tuosta pakollisen vakuutuksen lisäksi? Onko kokemuksia kuinka helppoa veron hoitaminen on ilman saksalaista pankkitiliä, voiko maksaa jossain virastotalolla suoraan?
Viime viikolla tuli zeta haettua ja kustannukset oli 1 kuukauden vientikilville seuraavat:
Autoveron maksoin suoraan myyjälle joka maksoi sen omalta tililtään niin ei tarvinnut pankissa käydä. Yhteensä siis kuukauden punaiset vientikilvet maksoi kaikkinensa 143eur.
Autoveron maksoin suoraan myyjälle joka maksoi sen omalta tililtään niin ei tarvinnut pankissa käydä. Yhteensä siis kuukauden punaiset vientikilvet maksoi kaikkinensa 143eur.
Ajoitko ruotsin kautta, vai miksi yleensäkin otit punaiset kilvet?
Mitäs mieltä raati on, että onko liian mahdoton yhtälö, jos budjetti seilaa verotettuna tossa 12-14 tontun tietämissä ja jos jonkun toimijan kautta tuottaa, verottaa ja katsastaa voin suomenpäässä ite.. :think
E46 toukka +02, 330 kiisseli. manuaali ensisijaisesti, mutta jos varusteet natsaa niin tomaattikin käy.
Pakolliset:
- Väri: Musta, sininen, punanen.. Imolarot II ois kyl ehkä melkein paras, ovat vaan aika harvassa ja kaikki harmaat ja hopeet.. :puke
- M-sport II
- Bemarin alkuperäset 17" vanteet (mielellään toki kahet vanteet)
- Automaattinen ilmastointi
- Vakionopeudensäädin
- Peruutustutka
- H/K hifit
- Mielellään tummat sisälistat (ei siis hopeisia)
- Penkinlämmittimet
- Joko 1/2 nahat tai täysnahat, tummina. (alcantra ei nappaa, hankala hoitaa ja kuluu vaan lopulta puhki, alcantra käy taas jos kaikki muut osuu kohdilleen)
- Isofix, kattokaide ja lasikattoluukku on isoja plussia, joskaan ei pakollisia.
- Kilometrit joku 180-220tkm vaikuttas omaan silmään ton ikäselle aika järkevähköltä.
Miinus: Navi. Tarkotus toistaa musat suoraan muistitikulta ja noi emulaattorilaitteet ei emäntää juuri nappaa ja navia jos joskus harvoin elämässä tarvii niin puhelimessa on gepsit. Se eka C-dekillä oleva nuolinavi käy, sen voi surutta nakkkaa jonnein varaston perille lojumaan.
Auto saksasta 7000-9000e + verot n.2500-3000 + kulut n.1500-2000e
Kyllähän toi sinun budjetti on aika realistinen, mutta ei ole saksassa enää hirveesti tarjontaa. Oletko katsonut ruotsista?
Autoveron maksoin suoraan myyjälle joka maksoi sen omalta tililtään niin ei tarvinnut pankissa käydä. Yhteensä siis kuukauden punaiset vientikilvet maksoi kaikkinensa 143eur.
Ajoitko ruotsin kautta, vai miksi yleensäkin otit punaiset kilvet?
Joo samaan reissuun ympättiin sukulaisilla pyörähdys Ruotsissa, porukka pelotteli että keltakilpisiä olis käännytelty Tanskassa niin pelasin varman päälle. Tosin minkäänlaista valvontaa ei missään tullut vastaan.
Joo samaan reissuun ympättiin sukulaisilla pyörähdys Ruotsissa, porukka pelotteli että keltakilpisiä olis käännytelty Tanskassa niin pelasin varman päälle. Tosin minkäänlaista valvontaa ei missään tullut vastaan.
Joo keltapäisillä voi tulla ropleemia. Selvin kun ottaa ne punaset niin ei mene loma pilalle.
Onkohan laivoilla nyt miten kova tungos? Ensviikolle voisi olla tarve paikalle.. mitään mielikuvia asiasta? finnlinesillä näytti olevan joku kampanja kuun loppuun auto+hytti halvemmalla.
Onkohan laivoilla nyt miten kova tungos? Ensviikolle voisi olla tarve paikalle.. mitään mielikuvia asiasta? finnlinesillä näytti olevan joku kampanja kuun loppuun auto+hytti halvemmalla.
Tahtoo olla noi tarjoukset yleensä menopaluu hinnoista. Talvella on kyllä tilaa laivoissa ja eihän tuo niin kallista ole. Miespaikka hytissä 149e + auto 100e. Autoliiton jäsen saa autopaikan puoleen hintaan.
Tulipa testattua automerkit.fi:n toteuttama Saksan siirtokilpien tilaus, toimii kuin junan veturi! Tilasin perjantaina, maanantaina painettiin kilvet Saksassa, tiistaina UPS:n kaveri kiikutti ne mulle ja keskiviikkona lentokoneella mestoille. Ajoaika päättyy perjantaina. Mukana tarvittavat vakuutuslipukkeet.
Ei muuta kun auton etsintä ja kun sopiva löytyy niin kilvet repusta ja kohti satamaa.
Comment