Originally posted by Antti O
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auto Saksasta Suomeen - yleinen keskustelu
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by Taky View PostKymppitonneista tulikin mieleen, pari iltaa sitten tuli TV:stä ohjelmaa köpiksen lentokentältä ja siinä - kiinalainen tosin, ei siis EU kansalainen, oli jättänyt tullaamatta kymmeniä tuhansia euroja ja jäi kiinni josta sai sitten tuhansien sakot.
Ohjelmassa sanoittiin että 10 000 euroa ja isommat summat pitää tullata.
Kiinalainen oli tullut ruotsista - EU alueelta siis ja lähdössä Tanskasta lentämällä eteenpäin.
Onko todellakin niin että jos sattuu vaikka lentämään tai miksipä ei autolla ajamaan Tanskan kautta niin rahat on tullattava maahan tullessa?
Comment
-
-
Originally posted by toniwe View PostKai tuo toimii kääntäen myös niin että EU:n alueelle saavuttaessa pitää tullata myös sitten.
KäteisrahaIhan selkeää vastausta tuokaan ei anna kun lukee viimeistä lausetta.
EU:hun saa ilmoittamatta tuoda tai sieltä saa viedä käteisrahaa korkeintaan 10 000 euroa (tai vastaavan määrän muina valuuttoina tai varoina).
Yli 10 000 euroa suuremmat käteisvarat on ilmoitettava tulliviranomaisille. Käteisrahan valvonnalla pyritään torjumaan rahanpesua ja muuta rikollista toimintaa.
Jotkin jäsenvaltiot valvovat myös EU-maiden välillä matkustavien käteisvaroja.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Comment
-
-
Raha pitää kyllä ilmottaa, jos siitä kysytään (kysyttäessä esim lentokentällä, jos tullin edustaja kysyy onko yli 10 donaa massia), mutta sitä ei "tullata".
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostRaha pitää kyllä ilmottaa, jos siitä kysytään (kysyttäessä esim lentokentällä, jos tullin edustaja kysyy onko yli 10 donaa massia),...Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Comment
-
-
Originally posted by jpirkkal View PostTulipa testattua automerkit.fi:n toteuttama Saksan siirtokilpien tilaus, toimii kuin junan veturi! Tilasin perjantaina, maanantaina painettiin kilvet Saksassa, tiistaina UPS:n kaveri kiikutti ne mulle ja keskiviikkona lentokoneella mestoille. Ajoaika päättyy perjantaina. Mukana tarvittavat vakuutuslipukkeet.
Ei muuta kun auton etsintä ja kun sopiva löytyy niin kilvet repusta ja kohti satamaa.
Kuulostaa kovin kätevältä, voisi melkeinpä kokeilla
Kyseessä siis lienee nimenomaan keltapäiset kilvet? Tuolla myyntisivulla tosin on hämäävästi sekä punainen että keltainen tausta + eri hinta "tuotteilla", onko noita keltapäisiä kilpiä saatavana "kansainväliseen ajoon" myös? Eli lieneeköhän niissä Green Card mukana.. Täytyypä kysyä niin ei tarvitse arpoa.
Hitusen meinaa olla itse ruosteessa kun ei ole pariin vuoteen tullut käytyä autoa hakemassa, näemmä käytännöt hieman muuttuneet ajan myötä.Last edited by Jonsku; 30-03-2012, 12:26.- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View PostKyseessä siis lienee nimenomaan keltapäiset kilvet? Tuolla myyntisivulla tosin on hämäävästi sekä punainen että keltainen tausta + eri hinta "tuotteilla", onko noita keltapäisiä kilpiä saatavana "kansainväliseen ajoon" myös? Eli lieneeköhän niissä Green Card mukana.. Täytyypä kysyä niin ei tarvitse arpoa.
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View PostKyseessä siis lienee nimenomaan keltapäiset kilvet? Tuolla myyntisivulla tosin on hämäävästi sekä punainen että keltainen tausta + eri hinta "tuotteilla", onko noita keltapäisiä kilpiä saatavana "kansainväliseen ajoon" myös? Eli lieneeköhän niissä Green Card mukana.. Täytyypä kysyä niin ei tarvitse arpoa.
näemmä käytännöt hieman muuttuneet ajan myötä.
Vakuutuksen (siis keltapäisiin) muistaakseni voi ostaa vain Saksaan tai sitten Ausland, jolloin siihen tietysti tule tuo greencard. Muistelen hämärästi näin, kun asioin kilpipajan = vakuutuksen myyjän tiskillä ja kysyi kumman vakuutuksen haluan (gc tietysti hiukan kalliimpi).
Käytäntö ei muuten ole pariin vuoteen mitenkään muuttunut, paitsi jo täälläkin mainittu punapäisiin tuleva Saksan KÄYTTÖMAKSU, joka siis pitää maksaa nykyään. Siitä omaa tarinaa jokunen viesti taaksepäin.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Löytyykös täältä autoliiton jäseniä? Harkitsin juuri itse liittymistä turvajäseneksi saamieni suositusten perusteella. Olen kuullut usealta eri taholta, että matkan keskeytyessä esimerkiksi Saksassa autonhakureissulla saa autoliitolta apua ja auton hinautettua ilmaiseksi. Nyt kun soitin autoliittoon kertoivat he, että auton täytyy olla Suomen rekisterissä eivätkä noiden tuotiautojen kohdalla siten auta millään tavalla
Onko kellään täällä kokemusta tienpäälle jäämisestä Saksassa, mihin kannattaa soittaa, mitä maksaa ja auttaako tässä tapauksessa mikään jäsenyys mitään?E89 z4, E60 530d Msport, E36 330TIC Coupe,
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostKäytäntö ei muuten ole pariin vuoteen mitenkään muuttunut, paitsi jo täälläkin mainittu punapäisiin tuleva Saksan KÄYTTÖMAKSU, joka siis pitää maksaa nykyään. Siitä omaa tarinaa jokunen viesti taaksepäin.
Originally posted by ColdFusion View PostOnko kellään täällä kokemusta tienpäälle jäämisestä Saksassa, mihin kannattaa soittaa, mitä maksaa ja auttaako tässä tapauksessa mikään jäsenyys mitään?- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View PostADAC on heidän autoliittonsa, luulisi sieltä saavan apua - jos ei nyt ihan ilmaiseksi niin ainakin jotain maksua vastaan
tankkasi dieseliin bensaa,
hinausuaton kyyti autohofilta n. 20 km liikkeeseen maksoi
210 euroa... Ei se halpaa ainakaan ollu...
Oli jännää istua autossa hinurin lavalla ;-)
Sattui 1.5 vuotta sitten...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by ColdFusion View PostOnko kellään täällä kokemusta tienpäälle jäämisestä Saksassa, mihin kannattaa soittaa, mitä maksaa
Sitten opiksi ja ojennukseksi:
Olin aikaisemmin hakenut 9 autoa ilman mitään ongelma = max 6 vuotta vanhoja = mitkään tielle jättämiset ei oikeasti olleet koskaan edes tulleet mieleen.
Vuosi sitten hain '94 e36 coupen kilpuriprojektiin. Huonosta ilmauksesta johtuen auto keitti keskellä metsää melkein heti. Soimaan kyllä itseäni, että en etukäteen tehnyt MINKÄÄNLAISTA varasuunnitelmaa, kun loppuun poljettua rotiskoa lähdin hakemaan = selvittää etukäteen paikallisia BMW-ei merkikorjaamoita. miten saa hinausapua, rekkafirmojen yhteystietoja, jos joutuu ostamaan rahdin Suomeen jne.
Oman ongema ratkesi kunhan tunki lunta jäähdytysjärjestelmään, ja huoltsikalle päästyäni, luonnollisesti sekä vettä että jäähdystysnestettä
ADAC: mahtavatko auttaa, jos ei ole jäsen?BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostADAC: mahtavatko auttaa, jos ei ole jäsen?All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
When a motor vehicle already registered in a Member State is sold to a person established in another Member State, the seller will probably deregister the motor vehicle at the moment that the vehicle is sold. The seller will probably not allow the buyer to drive the motor vehicle carrying the registration number of the former. Therefore, a temporary registration system is indispensable to improve the functioning of the market of second-hand motor vehicles and to ensure that the gap between the registration in the first Member State and the new registration in the second is temporarily bridged. A temporary registration system also allows registration authorities to safeguard the quality of the registration data in their registers so that they can be easily exchanged through the software referred to in Article 7.
LINKKI
Ja osa suomenkielisenä
Viellä hieman lisääLast edited by nullzwei; 11-04-2012, 13:16.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostWhen a motor vehicle already registered in a Member State is sold to a person established in another Member State, the seller will probably deregister the motor vehicle at the moment that the vehicle is sold. The seller will probably not allow the buyer to drive the motor vehicle carrying the registration number of the former. Therefore, a temporary registration system is indispensable to improve the functioning of the market of second-hand motor vehicles and to ensure that the gap between the registration in the first Member State and the new registration in the second is temporarily bridged. A temporary registration system also allows registration authorities to safeguard the quality of the registration data in their registers so that they can be easily exchanged through the software referred to in Article 7.
LINKKI
Ja osa suomenkielisenä
Viellä hieman lisää
Voisitko suomeksi vähän tiivistää, kun eikai noita kukaan jaksa läpi lukea tollasena
Comment
-
Comment