Originally posted by bemu2000
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auto Saksasta Suomeen - yleinen keskustelu
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
F15 30d ///M-SPORT
Ex.
F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
-
-
Itselle muistaakseni on tullu suoraan sakon maksutiedot. Olen maksellut mukisematta kun ei ne yleensä montaa kymppiä ole ollut.Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Joskus tuossa kesällä kyselin noiden punasten kilpien hintoja.
Ilmeisesti pyörii siinä 150-200e yhdeksi kuukaudeksi?
Vielä olis pari kysymysmerkkiä niiden käytöstä.
- Jotta autoon saa punaset kilvet niin riittääkö että TUV on voimassa vai pitääkö se aina tehdä uudestaan? Onko tähän jotain muuta rajotusta, esim TUV pitää olla voimassa vielä väh. 6kk tjsp?
- Punaset kilvet on auton maastavientiä varten. Eli tuleeko saksan poliisilta sanomista jos ajelen punasilla kilvillä saksassa koko kilpien voimassaoloajan viettäen lomaani?exät:
740dA -00
Z3 roadster 2.8 -99
325 sedan -95
Comment
-
-
Originally posted by alttu View PostEntä jos tulevaisuudessa joutuu tekemisiin paikanpäällä poliisin kanssa, näkyykö maksamattomat sakot poliisin tiedoissa, josta koituu mahd. lisä onkelmia?
On tarkastettu tietoja saksassa poliisin toimesta, eikä ole maksamattomista sakoista ikinä puhuttu mitään. Ainakin 10 räpsyä tullut ja vähintään viidestä kirjekin kotiin ja joskus vielä huomautuskin. Ei ole tarvinut maksaa vaikka on ollut vuokra-autollakin liikkeellä. Kerran nukahdettiin raitiovaunuun tarkistajien tullessa sanottiin ettei ole rahaa eikä henkilöpapereita mukana. Noh, saatiin sitten ilmainen poliisikyyti hotellille ja revittiin sakot samantien kun poliisit lähti
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostMonesti on muistettu, ei tarvitse reagoida mitenkään noihin. Maksimissaan yksi huomautus tulee, mutta ei enempää.E83 X3 3.0dA ja E60 530iA
Comment
-
-
Originally posted by pmtk View PostTaitaa vähän vaihdella alueittain ja tilanteittain. Itsellä oli pari vuotta sitten Münchenissä motarin päätteeksi, tolpan kohdalla hieman liikaa nopeutta. Muistutuksia tuli ja jopa kirjattu kirje postiin. Koetin olla välittämättä, lopputuloksena "Ikuinen ajokielto". Pakkohan se oli maksaa, että uskaltaa jatkossakin maassa ajella.
No aika raju Saksassahan kylien kameroiden sakotuksen hoitaa paikallinen kaupunki, mutta olisko noi isommat motarien kamerat sitten polizein heiniä ja tulee kovempia sanktioita :think
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostOn tarkastettu tietoja saksassa poliisin toimesta, eikä ole maksamattomista sakoista ikinä puhuttu mitään. Ainakin 10 räpsyä tullut ja vähintään viidestä kirjekin kotiin ja joskus vielä huomautuskin. Ei ole tarvinut maksaa vaikka on ollut vuokra-autollakin liikkeellä. Kerran nukahdettiin raitiovaunuun tarkistajien tullessa sanottiin ettei ole rahaa eikä henkilöpapereita mukana. Noh, saatiin sitten ilmainen poliisikyyti hotellille ja revittiin sakot samantien kun poliisit lähti
Itse suuren Saksan ystävänä ei tulisi mieleenkään näyttää sinne päin keskisormea, niin kuin tuollaiset normien rikkomiset ja sakoista luistamiset on.
Kerran sain 15 eur pysköintivirhemaksun Frankfurter Ring:n vieressä. Varaosa myyjä tuli autolla saakka urputtamaan valvojalle, että perusi maksuni; ei perunut. No, etsin lähimmän Postbankin ja kävin kuittaamassa tuon pois.
Pari kertaa on vuokraautolla räpsähtänyt, mutta niistä ei ole tullut mitään lappua kotiin. Liekö sitten niin pieniä ylityksiä olleet.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostJokainen tosiaan tavallaan.
Itse suuren Saksan ystävänä ei tulisi mieleenkään näyttää sinne päin keskisormea, niin kuin tuollaiset normien rikkomiset ja sakoista luistamiset on.
Kerran sain 15 eur pysköintivirhemaksun Frankfurter Ring:n vieressä. Varaosa myyjä tuli autolla saakka urputtamaan valvojalle, että perusi maksuni; ei perunut. No, etsin lähimmän Postbankin ja kävin kuittaamassa tuon pois.
Pari kertaa on vuokraautolla räpsähtänyt, mutta niistä ei ole tullut mitään lappua kotiin. Liekö sitten niin pieniä ylityksiä olleet.
Juuri näin, se on ihan oma asia mihin haluaa rahansa laittaa. Ärsyttää jo suomessakin noi lintupöntöt, niin en todellakaan ole maksamassa sakkoja jostain pikku ylityksistä, jos ei ole pakko, ei ole kyse pelkästään saksasta. Pahemmin kun ei tule kaahattua, niin aivan turhia puhtaat vahinkokuvat jossain pimeässä, kun ylitystä tyyliin 10-20km/h. Itse en tykkää tollasesta isovelivalvoo touhusta, enkä sitä myös vapaaehtoisesti tue. En ole koskaan ollut poliisin ystävä.
Ensi viikolla voisi taas lähteä kokeilemaan onnistuuko reissu ilman väläyksiä. Ei taida olla pariin vuoteen tullut, niin eipä ole tietoa miten tarkkoja tänä päivänä ovat noista sakkojen maksuista.
Comment
-
-
Moro,
kyselenpä täällä tällaisesta asiasta joka on varmaankin suurimmalle osalle itsestäänselvyys mutta itselleni nettiä kahlattuanikin epäselvä.
Eli kävin edellisviikolla Saksassa ja toin tuliaisina E90 320d:n vm. -11. Ostin sen virallisesta BMW-liikkeestä, ja he hoisivat siine punareunaiset export-kilvet 10 vrk:n vakuutuksineen.
Suomeen tullessani otin puhelimitse autoon Suomesta runkonumerolla vakuutuksen ja kävin tullissa tekemässä käyttöönottoilmoituksen. Seuraavana päivänä laitoin Tullille postissa autoverohakemuksen vaadittavine liitteineen. Odottelen että sieltä tulee päätös ensi viikolla jolloin maksan verot ja pääsen katsastamaan auton.
Minulla on kuitenkin vielä ne punapäiset kilvet autossa, enkä ole mitään siirtolupaa/ajolupaa hankkinut. Ovatko ne pakollisia jotta voin huristella autollani kunnes veropäätös tulee? Vai riittääkö käyttöönottoilmoitus, voimassa oleva vakuutus ja vireillä oleva veropäätös?
Kiitän kovasti jos jollain olisi aikaa selventää tämä
Comment
-
-
Originally posted by lucky View PostSeuraavana päivänä laitoin Tullille postissa autoverohakemuksen vaadittavine liitteineen. Odottelen että sieltä tulee päätös ensi viikolla jolloin maksan verot ja pääsen katsastamaan auton.
Mikset ottanut siirtolappuja? Tottakai tarviit moiset. Käsittääkseni et saa edes punapäisillä kilvillä ajella virallisesti suomessa, muut korjatkoon.
Mulla kesti päätöksen tulo (viime viikolla tuli) n. 2kk Helsingin tullilta.Last edited by Supa; 26-10-2013, 17:56.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostVähän on turhan optimistiset odotukset. Kyllä taitaa olla käsittelyajat nykyään yli kuukauden paikkeilla.
Mikset ottanut siirtolappuja? Tottakai tarviit moiset. Käsittääkseni et saa edes punapäisillä kilvillä ajella virallisesti suomessa, muut korjatkoon.
Mulla kesti päätöksen tulo (viime viikolla tuli) n. 2kk Helsingin tullilta.
Jos kyseessä oli tuo sinun 730i, niin tokihan siinä kestää kun menee arvonmääritykseen. Kyllä nykyisin on parin viikon molemmin puolin tullut tollasten perusautojen päätökset, mitkä löytyy mahdista. Punakilvillä saa ajaa suomessa niin pitkään kun niissä on vakuutus voimassa. Pelkkä tullin käyttöönottoilmoitus riittää. Jos ottaa 3kk ajoluvan, niin voi ajella saksan kilvillä vaikka sen 3kk, kunhan on vakuutus kunnossa.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostPunakilvillä saa ajaa suomessa niin pitkään kun niissä on vakuutus voimassa. Pelkkä tullin käyttöönottoilmoitus riittää. Jos ottaa 3kk ajoluvan, niin voi ajella saksan kilvillä vaikka sen 3kk, kunhan on vakuutus kunnossa.
Näyttäisi sitten siltä, että se ajolupa täytyy katsastuskonttorilta sitten hakua jotta voi ajella ennen verotuspäätöksen tuloa.Taas kerran ajattelin vähän liian optimistisesti No, tullissa eivät maininnet tällaisesta siirtoluvan tarpeesta sanallakaan kun kävin käyttöönottoilmoituksen täyttämässä.Last edited by lucky; 27-10-2013, 01:03.
Comment
-
-
Originally posted by lucky View PostEli kun näihin punapäisiin kilpiin on Saksassa otettu vain 10 päivän voimassaolo, niillä ei voi enää sen jälkeen ajaa, vaikka autoon on runkonumerolla otettu Suomessa täydet vakuutukset?
Näyttäisi sitten siltä, että se ajolupa täytyy katsastuskonttorilta sitten hakua jotta voi ajella ennen verotuspäätöksen tuloa.Taas kerran ajattelin vähän liian optimistisesti No, tullissa eivät maininnet tällaisesta siirtoluvan tarpeesta sanallakaan kun kävin käyttöönottoilmoituksen täyttämässä.
Ne punapäiset kilvet on 15 päivää voimassa, loppumispäivä lukee siinä kilvessä. Joo kyllähän se pitää tuodessa ilmoittaa jos ottaa 3kk ajoluvan ja silloin pitää olla vakuutus otettu valmiiksi.
Tämän vissiin täytit? http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/s...kkeet/083s.pdf
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostNe punapäiset kilvet on 15 päivää voimassa, loppumispäivä lukee siinä kilvessä. Joo kyllähän se pitää tuodessa ilmoittaa jos ottaa 3kk ajoluvan ja silloin pitää olla vakuutus otettu valmiiksi.
Tämän vissiin täytit? http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/s...kkeet/083s.pdf
Täytyy siis huomenna käydä hakemassa katsastuskonttorilta sellainen ajolupa elikkäs auton '3 kk siirtolupa'.
ps. minulla oli punapäisten kilpien voimassaolo muuten 10 päivää: 16.10.-26.10.2013. Kun Saksassa myyjä kysyi että riittääkö 10 päivää, olisi tietysti voinut sanoa pidemmänkin ajan.
Muuten voi kyllä sanoa että oli erittäin mukavaa tehdä Saksassa tehdä virallisen bmw-liikkeen kanssa kauppaa: he ottivat kontolleen kaikki rekisteröimiseen liittyvät jutut, samalla kun hoisivat Premium Selectioniin liittyvät tarkastukset jotta auto on oikeutettu myös Europlus-takuuseen, ja autoon tehtiin myös huollot. Auton hinta oli tinkattu ja sovittu jo ennen kuin ensimmäistä kertaa tajusin kysyä että kuuluuko myös rekisteröinti & kilpien vakuutus hintaan. "luonnollisesti", kuului vastaus Kun kaupoista sovittiin torstaina, lupasivat että auto on valmis vietäväksi seuraavan päivänä keskipäivällä.
Comment
-
Comment