Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteiden kiillotus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jampuli
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 171
    • Iisalmi

    #31
    Nitromors..hintaa en tiiä

    Comment

    • PeteS
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 2766
      • Ylivieska

      #32
      Originally posted by veteraaniseppo View Post
      Hei sankarit. Millä tökötillä sais vanteista tuon lakan pois, jotta urakka hieman helpottuisi? Merkki ja hinta/hintahaarukka olisi hyvä tietää

      Tattis.
      Solmaster on myös käypästä tavaraa. Muistaakseni hinta oli jotain 15€ litran purkki.
      Originally posted by EGoman
      on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
      Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
      E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

      Comment

      • reino520
        Newbiemmer
        • Feb 2009
        • 19
        • vihti

        #33
        Xd

        Originally posted by veteraaniseppo View Post
        Hei sankarit. Millä tökötillä sais vanteista tuon lakan pois, jotta urakka hieman helpottuisi? Merkki ja hinta/hintahaarukka olisi hyvä tietää

        Tattis.
        KOKEILE*VESI HIOMA PAPERIA JA METALPOLISHINGIA (suomeks metallinkiillotus eli toi englaninkielisenä) hinta 10e purkki

        Comment

        • PeteS
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 2766
          • Ylivieska

          #34
          Originally posted by reino520 View Post
          KOKEILE*VESI HIOMA PAPERIA JA METALPOLISHINGIA (suomeks metallinkiillotus eli toi englaninkielisenä) hinta 10e purkki
          Paljo helpommalla pääsee kun maalinpoisto aineella poistaa lakan ensin ja sitten vasta alottaa tuo hiomis urakan.
          Originally posted by EGoman
          on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
          Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
          E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

          Comment

          • reino520
            Newbiemmer
            • Feb 2009
            • 19
            • vihti

            #35
            xd

            HIO VESI HIOMA PARULLA JA METALPOLISHINGILLA TAI SIT VIET VANTEET HIEKKAPUHALLETTAVAKS JA SEN JÄLKEEN HIOT JA MAALAAT NE ite oon niin tehny yhet vanteet hienot tuli

            Comment

            • joni_wt
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 3627
              • Yka

              #36
              Originally posted by reino520 View Post
              HIO VESI HIOMA PARULLA JA METALPOLISHINGILLA TAI SIT VIET VANTEET HIEKKAPUHALLETTAVAKS JA SEN JÄLKEEN HIOT JA MAALAAT NE ite oon niin tehny yhet vanteet hienot tuli
              Aika kovatöinen projekti alkaa suorilta hiomaan sitä lakkaa pois.. Varmasti löytyy kiveniskuja yms, minkä takia lakka on paikka paikoin jo lähtenyt pois ja alumiini on hapettunut.

              Nopeuttaa älyttömästi kun ottaa Nitromorssilla tai Solmasterilla ensin vanhat lakat pois ja alottaa homman puhtaalta pöydältä.
              e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

              Comment

              • x-arttu-x
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2007
                • 583
                • Lieto

                #37
                Jos kiillottaa vanteet niin kuinka helposti tuo alumiini hapettuu? Moottoripyörän osia tullut kiilloteltua ja parin sadekuuron jälkeen osat ihan laikukkaita vesipisaroista. Sama homma vanteiden kanssa?

                Mitä te, jo kiillottaneet, olette laittaneet kiillotuksen jälkeen? Lakan?

                Comment

                • PeteS
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 2766
                  • Ylivieska

                  #38
                  Originally posted by x-arttu-x View Post
                  Jos kiillottaa vanteet niin kuinka helposti tuo alumiini hapettuu? Moottoripyörän osia tullut kiilloteltua ja parin sadekuuron jälkeen osat ihan laikukkaita vesipisaroista. Sama homma vanteiden kanssa?

                  Mitä te, jo kiillottaneet, olette laittaneet kiillotuksen jälkeen? Lakan?
                  Ite vedin tuolla metalpolishilla viimeseksi. Eipä nuo menny miksikään kesän aikana tuossa pihalla seisottamalla.
                  Originally posted by EGoman
                  on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
                  Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
                  E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

                  Comment

                  • EGoman
                    BTCF Member
                    • Mar 2006
                    • 5102
                    • Ylivieska

                    #39
                    Originally posted by x-arttu-x View Post
                    Jos kiillottaa vanteet niin kuinka helposti tuo alumiini hapettuu? Moottoripyörän osia tullut kiilloteltua ja parin sadekuuron jälkeen osat ihan laikukkaita vesipisaroista. Sama homma vanteiden kanssa?
                    riippuu vanteesta. bbs:n takovanteissa pysyy kilto paremmin. muita alessio replicoita saa olla kokoajan vahaamassa ja metalpolishilla hankaamassa
                    "Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube

                    Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
                    ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07

                    Comment

                    • tipe82
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2007
                      • 100
                      • Helsinki

                      #40
                      Originally posted by veteraaniseppo View Post
                      Hei sankarit. Millä tökötillä sais vanteista tuon lakan pois, jotta urakka hieman helpottuisi? Merkki ja hinta/hintahaarukka olisi hyvä tietää

                      Tattis.
                      nitromors maalinpoistoaine litran purkki maksoi motonetissä 19e saa myös esim k-rauta tai bauhaus..todella hyvää ainetta just itse kiillotin omat vanteet ja kyseistä tököttiä käytin ja kyllä toimii!!

                      Comment

                      • EGoman
                        BTCF Member
                        • Mar 2006
                        • 5102
                        • Ylivieska

                        #41
                        Originally posted by tipe82 View Post
                        nitromors maalinpoistoaine litran purkki maksoi motonetissä 19e saa myös esim k-rauta tai bauhaus..todella hyvää ainetta just itse kiillotin omat vanteet ja kyseistä tököttiä käytin ja kyllä toimii!!
                        aikasemmin mainittu solmaster on mun valinta. nitromorssi on lantrattu etanolilla ja solmaster on puhasta metyksyleeniä vaimitäseoli. tiedä sitte onko loppupelissä paljon eroa tehossa :think hyvin tuolla morssillakin lähtee.
                        "Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube

                        Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
                        ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07

                        Comment

                        • anza(kla)
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 970
                          • kokkola

                          #42
                          Originally posted by EGoman View Post
                          riippuu vanteesta. bbs:n takovanteissa pysyy kilto paremmin. muita alessio replicoita saa olla kokoajan vahaamassa ja metalpolishilla hankaamassa
                          juurikin näin. tullut jos jonkunlaisia vanteita kans hierottua.

                          mutta poitti tässä on juurikin se että rial:in "paska-laatu" vanteet hapettuu erittäin nopeasti toisin kuin esimerkiksi nuo BBS rs:n lipat.

                          RS:iä ei tarvinut kuin välillä pyyhkästä frotee pyyhkeellä ja nuo rialit sai lumputtaa joka vesisateen ja pesun jälkeen

                          Comment

                          • PeteS
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 2766
                            • Ylivieska

                            #43
                            Originally posted by anza(kla) View Post
                            mutta poitti tässä on juurikin se että rial:in "paska-laatu" vanteet hapettuu erittäin nopeasti toisin kuin esimerkiksi nuo BBS rs:n lipat.
                            No näyttää olevan nuissakin eroja. Itellä pysy rialin paskavanteet kohtuullisen hyvänä vaikken kiillottanut ku pari kertaa kesän aikana.:think
                            Originally posted by EGoman
                            on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
                            Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
                            E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

                            Comment

                            • Matti_83
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2004
                              • 491
                              • Korpilahti

                              #44
                              Onko koku kokeillut tuota Sinoli käsittelyä kiillotuksen jälkeen, kaksipyöräisten puolella kehuvat että säilyy kiilto pidempään ja ei hapetu. Eli pyyhitään kiilloitettu pinta sinolilla ja annetaan kuivua/haihtua pinnassa
                              BMW E38 730 manuaali
                              ex E30 318i -91 cabrio

                              Comment

                              • grandpa-look
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2006
                                • 531
                                • Vaasa/Seinäjoki

                                #45
                                Originally posted by Matti_83 View Post
                                Onko koku kokeillut tuota Sinoli käsittelyä kiillotuksen jälkeen, kaksipyöräisten puolella kehuvat että säilyy kiilto pidempään ja ei hapetu. Eli pyyhitään kiilloitettu pinta sinolilla ja annetaan kuivua/haihtua pinnassa
                                On kokeiltu ja toimii periaattees, eli tekee kalvon vanteen pintaan joka suojaa hapettumiselta. Tosin omasta mielestä tämä pintaan jäävä kalvo syö hiukan kiiltoa. Borbet A huulet tuli kiilloteltua ja viimekesän käyttelin tota sinoli kikkaa pesun jälkeen, mutta ei tosiaankaan lyö laudalta käsin kiillotusta/vahoja. Lähinnä sellainen nopea suoja jos ei joka pesun jälkeen jaksa kiillotella
                                Nyt: E39 530d 2002 m-sport
                                ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎