Katsastus (kysymyksiä ja vastauksia)
Collapse
X
-
Pitäisikö rekisteröintikatsastuksessa saada merkattua esim. alusta ja rengaskoot ilman eri veloitusta? Kuulostaisi ainakin loogiselta.
-
1kk aikaa, mikäli katsastat ajoissa etkä katsastusjakson loppuvaiheessa.Originally posted by nekholm View PostJos auto on katsastamaton, ja se vie katsastukseen ja se hylätään, niin kuinka paljon saa aikaa korjata viat? Sain muistaakseni viikon joskus 7-8 vuotta sitten, mutta miten nykyään?
Edit: edellinen vastaaja oikeassa. En huomannut, että kysymys oli katsastamattomasta ajoneuvosta.
Leave a comment:
-
0 päivää käsittääkseniOriginally posted by nekholm View PostJos auto on katsastamaton, ja se vie katsastukseen ja se hylätään, niin kuinka paljon saa aikaa korjata viat? Sain muistaakseni viikon joskus 7-8 vuotta sitten, mutta miten nykyään?
edit ajoaikaa et saa. korjata saa vaikka maailman tappiin
Leave a comment:
-
Jos auto on katsastamaton, ja se vie katsastukseen ja se hylätään, niin kuinka paljon saa aikaa korjata viat? Sain muistaakseni viikon joskus 7-8 vuotta sitten, mutta miten nykyään?
Leave a comment:
-
Originally posted by Laku View PostEdullista ja asiallista rekisteröintikatsastuspaikkaa kaivataan uudellamaalla. Ehdotuksia?
Tuolla käytin seiskan rekisteröintikatsastuksessa. Kohtuuhintainen, ja ei ollut turhan tarkka vanhaa autoa kohtaan.
Leave a comment:
-
Edullisesta en tiedä, mutta mielestäni asiallista toimintaa ollut tuolla joka kerta.Originally posted by Laku View PostEdullista ja asiallista rekisteröintikatsastuspaikkaa kaivataan uudellamaalla. Ehdotuksia?
Leave a comment:
-
Edullista ja asiallista rekisteröintikatsastuspaikkaa kaivataan uudellamaalla. Ehdotuksia?
Leave a comment:
-
Minun mielestä ei, koska tulet vaan muutoskatsastamaan alustan. Mutta mistä sitä tietää miten virkaintoinen katsuri siellä on ja puuttuu johonkin muuhunkin. Näitähän on moneen junaanOriginally posted by QUASIMODO View PostPitäisi muutoskatsastaa alustasarja, mutta heräsi kysymys, että puututaanko muutoskatsastaessa muuhun kuin alustaan? Eli pitääkö minun yhtäläillä purkaa esim. xenonit pois muutoskatsastuksen ajaksi?
Leave a comment:
-
Pitäisi muutoskatsastaa alustasarja, mutta heräsi kysymys, että puututaanko muutoskatsastaessa muuhun kuin alustaan? Eli pitääkö minun yhtäläillä purkaa esim. xenonit pois muutoskatsastuksen ajaksi?
Leave a comment:
-
a) nykysäädöksillä kyllä b) päästötasosta vaaditaan todistus muutoksen jälkeen, ts. VTT pussitesti.Originally posted by FlyingFinn View PostIhmettelen jos asiaa ei ole forumilla puitu mutta kun en searchilla löytänyt niin kysytään pois:
Kuinka onnistuu tai ei onnistu lastutetun auton muutoskatsastus. Laki käsittääkseni sanoo että tehopainosuhde ei saa olla rajumpi kuin 7 kg/kW ja vertailumoottorin tehot saa ylittää 20%:lla. No nyt kun auto on 335i niin siinähän taitaa olla juurikin tuo vertailumoottori eli 20% olisi tuunausvaraa mutta kun jo vakiona taitaa olla luokkaa 6,8 kg/kW niin onko täysin mahdotonta saada leimaa? Sikäli kun olisi mahdollista niin millaisia todistuksia vaativat? Riittääkö esim. dynolappu vakiona ja lastutettuna? Täytyykö päästöistä esittää jotain?
Leave a comment:
-
Ihmettelen jos asiaa ei ole forumilla puitu mutta kun en searchilla löytänyt niin kysytään pois:
Kuinka onnistuu tai ei onnistu lastutetun auton muutoskatsastus. Laki käsittääkseni sanoo että tehopainosuhde ei saa olla rajumpi kuin 7 kg/kW ja vertailumoottorin tehot saa ylittää 20%:lla. No nyt kun auto on 335i niin siinähän taitaa olla juurikin tuo vertailumoottori eli 20% olisi tuunausvaraa mutta kun jo vakiona taitaa olla luokkaa 6,8 kg/kW niin onko täysin mahdotonta saada leimaa? Sikäli kun olisi mahdollista niin millaisia todistuksia vaativat? Riittääkö esim. dynolappu vakiona ja lastutettuna? Täytyykö päästöistä esittää jotain?
Leave a comment:
-
Ok. Pitänee koittaa kitkutella siihen että vaihtaa nuo orkkis 17" m-sportit alle ja leimaa niille. Tai sitten voihan sitä käyttää noilla 18" myös..Originally posted by Justabanana View PostTarvii muutoskatsastaa.
Vain ja ainoastaan siinä paperilla lukevat koot merkitsevät. Jos vanteen halkaisija poikkeaa enemmän ku tuuman siitä, mitä paperille on präntätty, ni on muutostettava.
Leave a comment:
-
Minä kysyin tuota vastaavaa konttorilta. Otteessa oli 17":lle luvat. Autossa oli edessä 16" ja taakse oisin laittanut 14" katsastukseen. Kyse siis E30:stä. Sanoi inssi että ei mitään haittaa kunhan renkaiden kantavuudet riittää ja samaa paria/akseli. Mutta sitten tuo operaatio jäi kokonaan suorittamatta. Kun sain katsastettua kaikkien ollessa 16".Originally posted by Spiddu View PostKysästään nyt kun tälläinen tuli vastaan. mitä mahtavat sanoa leimalla jos edessä ja takana on eri kokoiset vanteet. (edessä 15tuumaiset takana 17)
ettei tule turhaa jeesustelua niin kyseessä on seisonta vanteet ja auto olisi tarkoitus ajaa talviseisontaan suoraan katsastuksesta.
Leave a comment:
-
Kysästään nyt kun tälläinen tuli vastaan. mitä mahtavat sanoa leimalla jos edessä ja takana on eri kokoiset vanteet. (edessä 15tuumaiset takana 17)
ettei tule turhaa jeesustelua niin kyseessä on seisonta vanteet ja auto olisi tarkoitus ajaa talviseisontaan suoraan katsastuksesta.
Leave a comment:
-
Tarvii muutoskatsastaa.Originally posted by Haju69 View PostJoo, nythän mä hokasin että että eipä tuolla E36:n rek.otteessa ole mitään mainintaa noista alla pyörivistä 18" vanteista/renkaista.
Eikä mitään vaihtoehtoisia kumivalintoja.
Lukee vaan 15" kokoisista.
Eikös E36 vakiokokona ole myös 17" (vai onko M3 eri juttu kokonaan)? Tarviiko siis näin ollen 18" muutoskatsastaa? Vai pitääkö nuokin 17" saada paperille jos ei ole otteessa mainittu?
Vain ja ainoastaan siinä paperilla lukevat koot merkitsevät. Jos vanteen halkaisija poikkeaa enemmän ku tuuman siitä, mitä paperille on präntätty, ni on muutostettava.
Leave a comment:
Leave a comment: