Kysymys siis kuuluu, voinko lain mukaan kytkeä takasumuvalon palamaan yhtäaikaa etusumuvalojen katkaisijasta, vai pitääkö taka-ja etusumuvalot pystyä kytkemään erikseen?
En tiedä mutta ainakin pösön 406:n kierrettävästä katk. ensin syttyy taka ja sitten etu eli pelkkiä etusia ei saa palamaan ilman takasia.
Kai niillä omansa pitäis olla molemmilla. Montaa euroa tuskin purkaamolta maksaa uus kytkin siihen samalle paikalle. Ja minuutin homma vaihtaa.
Paljonhan sitä pitäis mutta onko pakko? Katkaisijan asentaa minuutissa mutta sitten pitää virittää sille erillinen merkkivalo jne. Paljon helpommalla pääsisi kun saisi kytkeä samaan katkaisijaan. Kyseessä kuitenkin 15v auto joka ei ole vielä lunta eikä sumua nähnyt, eikä ole tarkoitus noissa keleissä ajaakaan, joten mahdollisimman vähällä vaivalla olisi tarkoitus päästä...
Kysymys siis kuuluu, voinko lain mukaan kytkeä takasumuvalon palamaan yhtäaikaa etusumuvalojen katkaisijasta, vai pitääkö taka-ja etusumuvalot pystyä kytkemään erikseen?
Mites kun e36:ssahan on takasumuvalo aina ja etusumuvalot sitten lisävaruteena. Mitä sinne on viritelty, jos takasumari puuttuu kokonaan? Mutta kummallekkin löytyy kyllä merkkivalot ja niiden piuhojen kytkennät valmiina sieltä. Esim etusumuvalot retrofitatessa ei tarvi kuin muutama piuha, rele sekä sulake lisätä ja katkasija vaihtaa tuplamalliin. Mittariston merkkivalot toimii sitten kuten pitääkin.
Homasin bemariin siirtokilvet. Tarvitseeko auton omat kilvet olla autossa kiinni ajonaikana? vai voiko ajella pelkät siirtolaput liimattuna ikkunoihin? autoa ei ole katsastettu muutamaan vuoteen..
Ei saa olla kaksia näkyviä kilpiä yhtäaikaa. Alkuperäiset kilvet irti ja tarrat laseihin, tai tarrakilvet alkuperäisten päälle.
Kysymys siis kuuluu, voinko lain mukaan kytkeä takasumuvalon palamaan yhtäaikaa etusumuvalojen katkaisijasta, vai pitääkö taka-ja etusumuvalot pystyä kytkemään erikseen?
Homasin bemariin siirtokilvet. Tarvitseeko auton omat kilvet olla autossa kiinni ajonaikana? vai voiko ajella pelkät siirtolaput liimattuna ikkunoihin? autoa ei ole katsastettu muutamaan vuoteen..
Alkuperäiset kilvet pitää peittää niillä tarroilla.
[QUOTE=Mikhou;3316903]Kai niillä omansa pitäis olla molemmilla. Montaa euroa tuskin purkaamolta maksaa uus kytkin siihen samalle paikalle. Ja minuutin homma vaihtaa.
Paljonhan sitä pitäis mutta onko pakko? Katkaisijan asentaa minuutissa mutta sitten pitää virittää sille erillinen merkkivalo jne. Paljon helpommalla pääsisi kun saisi kytkeä samaan katkaisijaan. Kyseessä kuitenkin 15v auto joka ei ole vielä lunta eikä sumua nähnyt, eikä ole tarkoitus noissa keleissä ajaakaan, joten mahdollisimman vähällä vaivalla olisi tarkoitus päästä...
Kysymys siis kuuluu, voinko lain mukaan kytkeä takasumuvalon palamaan yhtäaikaa etusumuvalojen katkaisijasta, vai pitääkö taka-ja etusumuvalot pystyä kytkemään erikseen?
Tarkoitus olisi asentaa e36:een takasumuvalo. Autossa on tällä hetkellä ainoastaan etusumuvalot, ja katkaisijakin vain etusumuvaloille.
Kysymys siis kuuluu, voinko kytkeä takasumuvalon palamaan yhtäaikaa etusumuvalojen katkaisijasta, vai pitääkö taka- ja etusumuvalot pystyä kytkemään erikseen?
Kai niillä omansa pitäis olla molemmilla. Montaa euroa tuskin purkaamolta maksaa uus kytkin siihen samalle paikalle. Ja minuutin homma vaihtaa.
Tarkoitus olisi asentaa e36:een takasumuvalo. Autossa on tällä hetkellä ainoastaan etusumuvalot, ja katkaisijakin vain etusumuvaloille.
Kysymys siis kuuluu, voinko kytkeä takasumuvalon palamaan yhtäaikaa etusumuvalojen katkaisijasta, vai pitääkö taka- ja etusumuvalot pystyä kytkemään erikseen?
Offipalsta-foorumilla asiasta oli joskus puhetta (vuosi-pari sitten), jolloin useampikin kertoi joko katsastaneensa tai tiesi asiasta. Eli enpä ole koskaan virallista Trafin tekstiä asiasta nähnyt, mutta on autoja noin katsastettu. (Maasturissa isot renkaat, nopeusmittari näyttää päin honkia/ ei toimi, navi kelpasi, kunhan se oli "kiinteä")
Eli ei nyt tämän parempaa faktaa ole lyötävissä pöytään kuin, että se on ennen katsureille kelvannut. Toki tässäkin varmaan on sitten, että osalla kelpaa ja osalle ei..
Leave a comment: