Alustasarja,muutoskatsastettu mutta
Täälainen kysymys=otteessa maininta alustasarjasta, korkeus pyörän keskinavasta 290 mm...ja autoon on näemmä omistajan vaihtuessa..vaihdettu orkkikset takaiskarit, niin pitääkö taas muutoskatsastella normaalikorkeeksi seuraavassa katsastuksessa?:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Katsastus (kysymyksiä ja vastauksia)
Collapse
X
-
Jossain vaiheessa GPS riitti, kunhan se oli kiinteästi asennettu. Nytkö ei enää? :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ThemeJ View PostTrafin mukaan ei riitä, en enää muista tarkempia perusteluita.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View Post1999 mallin auto, tarvitseeko nopeusmittarin toimia katsastuksessa? Tarvitseeko mittarin olla kiinteä vai kelpaako esim. puhelimen GPS?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View Post1999 mallin auto, tarvitseeko nopeusmittarin toimia katsastuksessa? Tarvitseeko mittarin olla kiinteä vai kelpaako esim. puhelimen GPS?
Leave a comment:
-
-
1999 mallin auto, tarvitseeko nopeusmittarin toimia katsastuksessa? Tarvitseeko mittarin olla kiinteä vai kelpaako esim. puhelimen GPS?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ThemeJ View PostVoihan siitä vaatia mitä tahansa.
Lähinnä varmaan lohkon ja kannen alkuperä kiinnostaa ja tietty teho. Ehkäpä myös paino jos se oleellisesti oletetaan muuttuneen. Voihan siitä kirjotella itsekkin moottorin valmistajana kunnon selonteon iskunpituudesta ja valmistusmateriaaleista lähtien, mutta uskosin että tommonen pelkkä tyyliin "kansi 760 volvosta 16v, lohko alkuperää lada samara vuosimallia 1995 poraus 89mm, kombinaation tilavuus 1995cc" riittänee.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tonton View PostSiis tässäkin uskossa minäkin olen.
Eikä asiassa pitäis olla mitään epäselvää.
Käytön aikanen mittaus mukaan muutoskatsastukseen Ja katti putkeen
Mutta mitä papereita tuosta muutetusta moottorista tarvitaan se on jäänyt epäselväksi?
Kun teho ja tilavuus muuttuu niin näistä ei sitten ilmeisesti mitään papereita kai tarvita senkun sepittelee suullisesti nykyiset arvot
Taidetaan ottaa kansiollisen papereita mukaan ja marssitaan vaan konttorille kuin että yrittäisi kysyä etukäteen ja päästä vähemmällä.
Nuo haluaisi valmistajalta tai tutkimuslaitokselta todistuksen sehän tossa onkin se toinen vaihtoehto katin lisäksi
En tie sitten riittäisikö volvon merkkiliikkeestä otettu päästölappu
Lähinnä varmaan lohkon ja kannen alkuperä kiinnostaa ja tietty teho. Ehkäpä myös paino jos se oleellisesti oletetaan muuttuneen. Voihan siitä kirjotella itsekkin moottorin valmistajana kunnon selonteon iskunpituudesta ja valmistusmateriaaleista lähtien, mutta uskosin että tommonen pelkkä tyyliin "kansi 760 volvosta 16v, lohko alkuperää lada samara vuosimallia 1995 poraus 89mm, kombinaation tilavuus 1995cc" riittänee.
Leave a comment:
-
-
Omavalmiste moottoriin olisi hyvä olla tehonmittaus lappu. Muuten on nuo iskutilavuus yms mennyt ihan suullisesti. Moottorin alkuperästä olisi tietysti hyvä olla jonkin näköinen kuitti/tieto mistä peräisin. Vaikkapahan sitten suurimman osan luovuttaneen auton rekkari.
Moottori jos on muusta autosta peräisin niin alkuperäisen/vertailu moottorin paino ja uuden moottorin paino pitäisi olla selvillä kanssa. Pelkkä akselimassan muutos ei riitä. Omavalmisteen kohdallahan tämäkään ei pidä paikkaansa mutta jonkin näköinen todiste pitäisi löytyä.
(MUTU VAROITUS) Tai sitten toinen vaihtoehto taisi olla se että mennään kannen luovuttaneen moottorin spekseillä. Jos iskutilavuus sama sen kanssa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ThemeJ View PostEi tohon sovelleta sitä vähäpäästösen auton määritelmää niistä päästömittauksista joista siinä 6 ja 7 pykälässä puhutaan, ainakaan näillä tiedoilla jotka annoit.
Vaikka se moottori on ns. euro 1 luokan peli eli E15/04 päästöt täyttävä, niin ilmeisesti se ei ole vähäpäästöisenä rekisterissä. Äkkiseltää katottuna siihen pitäs siis riittää se katin asennus.
Voi toki olla että konttorit on tutkinu asiaa enemmän, mutta oishan se kiva tietää miksi ei vähäpäästösestä korista yhtäkkiä vaaditaan vähäpäästösen ajoneuvon päästömääräyksiä täyttävän ajoneuvon todistus. Faktahan on että ton ikänen volvo on katin kans rullannu tehtaalta ja varmasti ois täyttäny ne euro 2 päästömääräykset uutena.
Eli se mitä konttorit sulta nyt vaatii on tuo E15/04 päästön täyttyminen ja sellasen todistuksen antaa VTT tai ehkä nykyään jo testworld?? taikka joku ulkomaalainen instanssi...
Siis tässäkin uskossa minäkin olen.
Eikä asiassa pitäis olla mitään epäselvää.
Käytön aikanen mittaus mukaan muutoskatsastukseen Ja katti putkeen
Mutta mitä papereita tuosta muutetusta moottorista tarvitaan se on jäänyt epäselväksi?
Kun teho ja tilavuus muuttuu niin näistä ei sitten ilmeisesti mitään papereita kai tarvita senkun sepittelee suullisesti nykyiset arvot
Taidetaan ottaa kansiollisen papereita mukaan ja marssitaan vaan konttorille kuin että yrittäisi kysyä etukäteen ja päästä vähemmällä.
Nuo haluaisi valmistajalta tai tutkimuslaitokselta todistuksen sehän tossa onkin se toinen vaihtoehto katin lisäksi
En tie sitten riittäisikö volvon merkkiliikkeestä otettu päästölappuLast edited by Tonton; 09-04-2014, 20:33.
Leave a comment:
-
-
Kysyin itse myös
Itse kysyin myös trafilta mitä vaatii, jos tuon Saksasta vähäpäästöiseksi merkityn ajoneuvon, joka on varustettu pakokaasuahtimella ja välijäähdyttimellä. Sanoin lisäksi, että pakokaasuahtimelle on tuv-hyväksyntä juuri kyseiseen automalliin.
Vastaus oli suunnilleen näin: Lapuista tulee ilmetä, että ajoneuvo on edelleen vähäpäästöiseksi hyväksytty ahtimen asennuksen jälkeen ja tietysti tuo teho ei saa ylittyä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tonton View PostMenis konttorille mut ku edelleenkään ei tiedä mitä papereita moottorista tarvitaan
Takertuvat tohon päästöön niin että tuntuivat unohtavan sen alkuperäisen kysymyksen
Vaikka se moottori on ns. euro 1 luokan peli eli E15/04 päästöt täyttävä, niin ilmeisesti se ei ole vähäpäästöisenä rekisterissä. Äkkiseltää katottuna siihen pitäs siis riittää se katin asennus.
Voi toki olla että konttorit on tutkinu asiaa enemmän, mutta oishan se kiva tietää miksi ei vähäpäästösestä korista yhtäkkiä vaaditaan vähäpäästösen ajoneuvon päästömääräyksiä täyttävän ajoneuvon todistus. Faktahan on että ton ikänen volvo on katin kans rullannu tehtaalta ja varmasti ois täyttäny ne euro 2 päästömääräykset uutena.
Eli se mitä konttorit sulta nyt vaatii on tuo E15/04 päästön täyttyminen ja sellasen todistuksen antaa VTT tai ehkä nykyään jo testworld?? taikka joku ulkomaalainen instanssi...
Leave a comment:
-
Leave a comment: