Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katsastus (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • e30_M-tech1
    replied
    Alustasarja,muutoskatsastettu mutta

    Täälainen kysymys=otteessa maininta alustasarjasta, korkeus pyörän keskinavasta 290 mm...ja autoon on näemmä omistajan vaihtuessa..vaihdettu orkkikset takaiskarit, niin pitääkö taas muutoskatsastella normaalikorkeeksi seuraavassa katsastuksessa?:think

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Originally posted by JiPe View Post
    Jossain vaiheessa GPS riitti, kunhan se oli kiinteästi asennettu. Nytkö ei enää? :think
    Missä vaiheessa se on riittäny?

    Leave a comment:


  • JiPe
    replied
    Jossain vaiheessa GPS riitti, kunhan se oli kiinteästi asennettu. Nytkö ei enää? :think

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by ThemeJ View Post
    Trafin mukaan ei riitä, en enää muista tarkempia perusteluita.
    Ainakin se että ei toimi tunnelissa.

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Originally posted by mulletti View Post
    Navigaattorin nopeudennäyttö riitti ainakin yhdessä tapauksessa ja kyseessä neloskoppanen Golvi joten varmaan riippuu katsurin päivästä.
    Trafin mukaan ei riitä, en enää muista tarkempia perusteluita.

    Leave a comment:


  • billy
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    1999 mallin auto, tarvitseeko nopeusmittarin toimia katsastuksessa? Tarvitseeko mittarin olla kiinteä vai kelpaako esim. puhelimen GPS?
    Vuodesta 1983 nopeusmittari pakollinen, mutta ei viallisesta hylkyä tule korjaus kehotus korkeintaan.

    Leave a comment:


  • mulletti
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    1999 mallin auto, tarvitseeko nopeusmittarin toimia katsastuksessa? Tarvitseeko mittarin olla kiinteä vai kelpaako esim. puhelimen GPS?
    Navigaattorin nopeudennäyttö riitti ainakin yhdessä tapauksessa ja kyseessä neloskoppanen Golvi joten varmaan riippuu katsurin päivästä.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    1999 mallin auto, tarvitseeko nopeusmittarin toimia katsastuksessa? Tarvitseeko mittarin olla kiinteä vai kelpaako esim. puhelimen GPS?

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Hajos zetasta keskikonsolin purun yhteydessä automaattilootan vaihteenilmaisin, mahtaakohan olla katsastusvaruste? Auto ensirekisteröity noin 7/1998.

    edit. Tarkoitan siis sitä juttua mikä näyttää että mikä pykälä on päällä.
    Last edited by böntti; 11-04-2014, 18:53.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by ThemeJ View Post
    Voihan siitä vaatia mitä tahansa.
    Lähinnä varmaan lohkon ja kannen alkuperä kiinnostaa ja tietty teho. Ehkäpä myös paino jos se oleellisesti oletetaan muuttuneen. Voihan siitä kirjotella itsekkin moottorin valmistajana kunnon selonteon iskunpituudesta ja valmistusmateriaaleista lähtien, mutta uskosin että tommonen pelkkä tyyliin "kansi 760 volvosta 16v, lohko alkuperää lada samara vuosimallia 1995 poraus 89mm, kombinaation tilavuus 1995cc" riittänee.
    jotain tän tyylistä odotin saavani vastaukseksi mutta ei vielä päästy niin pitkälle

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Siis tässäkin uskossa minäkin olen.
    Eikä asiassa pitäis olla mitään epäselvää.
    Käytön aikanen mittaus mukaan muutoskatsastukseen Ja katti putkeen

    Mutta mitä papereita tuosta muutetusta moottorista tarvitaan se on jäänyt epäselväksi?
    Kun teho ja tilavuus muuttuu niin näistä ei sitten ilmeisesti mitään papereita kai tarvita senkun sepittelee suullisesti nykyiset arvot

    Taidetaan ottaa kansiollisen papereita mukaan ja marssitaan vaan konttorille kuin että yrittäisi kysyä etukäteen ja päästä vähemmällä.

    Nuo haluaisi valmistajalta tai tutkimuslaitokselta todistuksen sehän tossa onkin se toinen vaihtoehto katin lisäksi
    En tie sitten riittäisikö volvon merkkiliikkeestä otettu päästölappu
    Voihan siitä vaatia mitä tahansa.
    Lähinnä varmaan lohkon ja kannen alkuperä kiinnostaa ja tietty teho. Ehkäpä myös paino jos se oleellisesti oletetaan muuttuneen. Voihan siitä kirjotella itsekkin moottorin valmistajana kunnon selonteon iskunpituudesta ja valmistusmateriaaleista lähtien, mutta uskosin että tommonen pelkkä tyyliin "kansi 760 volvosta 16v, lohko alkuperää lada samara vuosimallia 1995 poraus 89mm, kombinaation tilavuus 1995cc" riittänee.

    Leave a comment:


  • mazajns
    replied
    Omavalmiste moottoriin olisi hyvä olla tehonmittaus lappu. Muuten on nuo iskutilavuus yms mennyt ihan suullisesti. Moottorin alkuperästä olisi tietysti hyvä olla jonkin näköinen kuitti/tieto mistä peräisin. Vaikkapahan sitten suurimman osan luovuttaneen auton rekkari.

    Moottori jos on muusta autosta peräisin niin alkuperäisen/vertailu moottorin paino ja uuden moottorin paino pitäisi olla selvillä kanssa. Pelkkä akselimassan muutos ei riitä. Omavalmisteen kohdallahan tämäkään ei pidä paikkaansa mutta jonkin näköinen todiste pitäisi löytyä.

    (MUTU VAROITUS) Tai sitten toinen vaihtoehto taisi olla se että mennään kannen luovuttaneen moottorin spekseillä. Jos iskutilavuus sama sen kanssa.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by ThemeJ View Post
    Ei tohon sovelleta sitä vähäpäästösen auton määritelmää niistä päästömittauksista joista siinä 6 ja 7 pykälässä puhutaan, ainakaan näillä tiedoilla jotka annoit.
    Vaikka se moottori on ns. euro 1 luokan peli eli E15/04 päästöt täyttävä, niin ilmeisesti se ei ole vähäpäästöisenä rekisterissä. Äkkiseltää katottuna siihen pitäs siis riittää se katin asennus.
    Voi toki olla että konttorit on tutkinu asiaa enemmän, mutta oishan se kiva tietää miksi ei vähäpäästösestä korista yhtäkkiä vaaditaan vähäpäästösen ajoneuvon päästömääräyksiä täyttävän ajoneuvon todistus. Faktahan on että ton ikänen volvo on katin kans rullannu tehtaalta ja varmasti ois täyttäny ne euro 2 päästömääräykset uutena.
    Eli se mitä konttorit sulta nyt vaatii on tuo E15/04 päästön täyttyminen ja sellasen todistuksen antaa VTT tai ehkä nykyään jo testworld?? taikka joku ulkomaalainen instanssi...

    Siis tässäkin uskossa minäkin olen.
    Eikä asiassa pitäis olla mitään epäselvää.
    Käytön aikanen mittaus mukaan muutoskatsastukseen Ja katti putkeen

    Mutta mitä papereita tuosta muutetusta moottorista tarvitaan se on jäänyt epäselväksi?
    Kun teho ja tilavuus muuttuu niin näistä ei sitten ilmeisesti mitään papereita kai tarvita senkun sepittelee suullisesti nykyiset arvot

    Taidetaan ottaa kansiollisen papereita mukaan ja marssitaan vaan konttorille kuin että yrittäisi kysyä etukäteen ja päästä vähemmällä.

    Nuo haluaisi valmistajalta tai tutkimuslaitokselta todistuksen sehän tossa onkin se toinen vaihtoehto katin lisäksi
    En tie sitten riittäisikö volvon merkkiliikkeestä otettu päästölappu
    Last edited by Tonton; 09-04-2014, 20:33.

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Kysyin itse myös

    Itse kysyin myös trafilta mitä vaatii, jos tuon Saksasta vähäpäästöiseksi merkityn ajoneuvon, joka on varustettu pakokaasuahtimella ja välijäähdyttimellä. Sanoin lisäksi, että pakokaasuahtimelle on tuv-hyväksyntä juuri kyseiseen automalliin.

    Vastaus oli suunnilleen näin: Lapuista tulee ilmetä, että ajoneuvo on edelleen vähäpäästöiseksi hyväksytty ahtimen asennuksen jälkeen ja tietysti tuo teho ei saa ylittyä.

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Menis konttorille mut ku edelleenkään ei tiedä mitä papereita moottorista tarvitaan

    Takertuvat tohon päästöön niin että tuntuivat unohtavan sen alkuperäisen kysymyksen
    Ei tohon sovelleta sitä vähäpäästösen auton määritelmää niistä päästömittauksista joista siinä 6 ja 7 pykälässä puhutaan, ainakaan näillä tiedoilla jotka annoit.
    Vaikka se moottori on ns. euro 1 luokan peli eli E15/04 päästöt täyttävä, niin ilmeisesti se ei ole vähäpäästöisenä rekisterissä. Äkkiseltää katottuna siihen pitäs siis riittää se katin asennus.
    Voi toki olla että konttorit on tutkinu asiaa enemmän, mutta oishan se kiva tietää miksi ei vähäpäästösestä korista yhtäkkiä vaaditaan vähäpäästösen ajoneuvon päästömääräyksiä täyttävän ajoneuvon todistus. Faktahan on että ton ikänen volvo on katin kans rullannu tehtaalta ja varmasti ois täyttäny ne euro 2 päästömääräykset uutena.
    Eli se mitä konttorit sulta nyt vaatii on tuo E15/04 päästön täyttyminen ja sellasen todistuksen antaa VTT tai ehkä nykyään jo testworld?? taikka joku ulkomaalainen instanssi...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎