Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katsastus (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vibex
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Kyllä toi setup jo kiinnittää katsurin huomion ja hylsy tulee. Jos katsuri EI kiinnitä tuohon huomiota, niin sitten kannattaa käydä tekemässä lottolappukin.
    Ongelma on siis se, että rengaskoko on lakiteknisesti liian kapea ko vanteelle.

    hyväksytyt vanneleveydet tuolle rengaskoolle on 7½, 8, 8½, 9.
    Itseasiassa, jollei 1001renkaat.com taulukot ole väärässä, niin 235 on kapein mikä 9" leveälle saa mennä. 7"-8.5" leveille menee tuo 225

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by Suorakuus View Post
    Minkälaisia kokemuksia porukalla on venykumeilla katsastamisesta? E46 coupen takapäässä 18x10 setti 225/40 kumilla. Rengaskoosta löytyy merkintä otteesta ja renkaan kulutuspintakin pysyy kaaren sisällä.:think Ei viitsisi alkaa leimaa varten ostamaan toista vannesettiä, talvirenkaatkin kaavitettu loppuun
    Kyllä toi setup jo kiinnittää katsurin huomion ja hylsy tulee. Jos katsuri EI kiinnitä tuohon huomiota, niin sitten kannattaa käydä tekemässä lottolappukin.
    Ongelma on siis se, että rengaskoko on lakiteknisesti liian kapea ko vanteelle.

    hyväksytyt vanneleveydet tuolle rengaskoolle on 7½, 8, 8½, 9.

    Leave a comment:


  • Suorakuus
    replied
    Originally posted by McBeast View Post
    No sehän riippuu ihan konttorista. Toiset syynää ihan älyttömän tarkkaan. Itse laitoin talvirenkaat aina katsastukseen ihan suosiolla.

    Ihan sama asia, kun laittomat xenonit, katsastamaton alustasarja jne..

    Niin tekisin itsekin mutta taitaisivatt riemastua etu- ja takapään nastaerosta kun takakumet aivan kaljut

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by Suorakuus View Post
    Minkälaisia kokemuksia porukalla on venykumeilla katsastamisesta? E46 coupen takapäässä 18x10 setti 225/40 kumilla. Rengaskoosta löytyy merkintä otteesta ja renkaan kulutuspintakin pysyy kaaren sisällä.:think Ei viitsisi alkaa leimaa varten ostamaan toista vannesettiä, talvirenkaatkin kaavitettu loppuun
    No sehän riippuu ihan konttorista. Toiset syynää ihan älyttömän tarkkaan. Itse laitoin talvirenkaat aina katsastukseen ihan suosiolla.

    Ihan sama asia, kun laittomat xenonit, katsastamaton alustasarja jne..

    Leave a comment:


  • Suorakuus
    replied
    Minkälaisia kokemuksia porukalla on venykumeilla katsastamisesta? E46 coupen takapäässä 18x10 setti 225/40 kumilla. Rengaskoosta löytyy merkintä otteesta ja renkaan kulutuspintakin pysyy kaaren sisällä.:think Ei viitsisi alkaa leimaa varten ostamaan toista vannesettiä, talvirenkaatkin kaavitettu loppuun

    Leave a comment:


  • TFV
    replied
    Kiitos. Lähdempä siis talliin.

    Leave a comment:


  • intfreak
    replied
    Originally posted by TFV View Post
    Selvyyden vuoksi, ja tyhmyyttäni, kysyn vielä:
    Cabrio on käyttöönotettu 23.3.2001
    Katsastin sen 14.4.2018.
    Pomppasi käsijarrusta, katsastuspaprussa lukee, että vuosikatsastus suoritettu, ja että korjattu käsijarru pitää käydä näyttämässä 30pv:kuluessa.
    Onko ajokiellossa vai ei?
    Jos katsastuspäätös on "Hylätty", niin käyttökiellossa on, koska menit näytille leima-ajan jälkeen.

    Leave a comment:


  • TFV
    replied
    Selvyyden vuoksi, ja tyhmyyttäni, kysyn vielä:
    Cabrio on käyttöönotettu 23.3.2001
    Katsastin sen 14.4.2018.
    Pomppasi käsijarrusta, katsastuspaprussa lukee, että vuosikatsastus suoritettu, ja että korjattu käsijarru pitää käydä näyttämässä 30pv:kuluessa.
    Onko ajokiellossa vai ei?

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Originally posted by nokonzok View Post
    Ensirekisteröinti = rekisteröinti Suomeen, ensimmäinen käyttöönottoajankohta = käyttöönotto ulkomailla jos tuontiauto. Autoihin sovelletaan aina minimitasona käyttöönottoajankohdan säädöksiä, mutta uudempia saa aina soveltaa.

    Eli ei tämä nyt oikeasti niin vaikeaa ole.
    Jaa ei vai

    Asiassa C‑142/05

    On huomautettava, että EY 28 artiklassa tarkoitettuina ”tuonnin määrällisiä rajoituksia vaikutukseltaan vastaavina toimenpiteinä” on pidettävä sellaisia jäsenvaltion toteuttamia toimenpiteitä, joilla on tarkoituksena kohdella epäedullisemmin toisista jäsenvaltioista tuotavia tuotteita, ja toimenpiteitä, joilla on tällainen vaikutus, ja jos jäsenvaltioiden lainsäädäntöä ei ole yhdenmukaistettu, tavaroiden vapaan liikkuvuuden rajoituksia, jotka aiheutuvat siitä, että toisista jäsenvaltioista tuotavien ja niissä laillisesti valmistettavien ja kaupan pidettävien tavaroiden on täytettävä toisen jäsenvaltion lainsäädännössä asetetut edellytykset, ja tällaiset toimenpiteet ovat kiellettyjä, vaikka niitä sovelletaan erotuksetta kaikkiin tavaroihin (ks. vastaavasti asia 120/78, Rewe-Zentral, tuomio 20.2.1979, Kok., s. 649, Kok. Ep. IV, s. 403, 6, 14 ja 15 kohta, ns. Cassis de Dijon -tapaus; asia C-368/95, Familiapress, tuomio 26.6.1997, Kok., s. I-3689, 8 kohta ja asia C-322/01, Deutscher Apothekerverband, tuomio 11.12.2003, Kok., s. I-14887, 67 kohta). Saman käsitteen alaan kuuluvat myös kaikki muut toimenpiteet, joilla rajoitetaan muista jäsenvaltioista peräisin olevien tuotteiden pääsyä jäsenvaltion markkinoille (ks. asia C-110/05, komissio v. Italia, tuomio 10.2.2009, 37 kohta...

    C-110/05

    EY 28 artikla kuvastaa velvollisuutta noudattaa syrjintäkiellon periaatetta ja muissa jäsenvaltioissa laillisesti valmistettavien ja kaupan pidettävien tuotteiden vastavuoroisen tunnustamisen periaatetta sekä velvollisuutta varmistaa yhteisön tuotteille vapaa pääsy kansallisille markkinoille (ks. vastaavasti asia 174/82, Sandoz, tuomio 14.7.1983, Kok., s. 2445, Kok. Ep. VII, s. 217, 26 kohta; asia 120/78, Rewe-Zentral, tuomio 20.2.1979, Kok., s. 649, Kok. Ep. IV, s. 403, 6, 14 ja 15 kohta, ns. Cassis de Dijon -tapaus ja em. yhdistetyt asiat Keck ja Mithouard, tuomion 16 ja 17 kohta).

    35 Jos jäsenvaltioiden lainsäädäntöä ei ole yhdenmukaistettu, määrällisiä rajoituksia vaikutukseltaan vastaavia toimenpiteitä ovat siten tavaroiden vapaan liikkuvuuden rajoitukset, jotka aiheutuvat siitä, että toisista jäsenvaltioista tuotavien ja niissä laillisesti valmistettavien ja kaupan pidettävien tavaroiden on täytettävä toisen jäsenvaltion lainsäädännössä asetetut edellytykset, ja näin on siitä huolimatta, että niitä sovelletaan erotuksetta kaikkiin tavaroihin (ks. vastaavasti em. Cassis de Dijon ‑tapaus, tuomion 6, 14 ja 15 kohta; asia C‑368/95, Familiapress, tuomio 26.6.1997, Kok., s. I‑3689, 8 kohta ja asia C‑322/01, Deutscher Apothekerverband, tuomio 11.12.2003, Kok., s. I‑14887, 67 kohta).



    - Pykälien taakse menemällä halutaan näyttää, kenellä on valtaa. Ja tämän takia niiden taakse mennään myös sellaisissa tilaisuuksissa, missä ei edellytettäisi niin tarkkaa sääntöjen noudattamista.

    Radio Aallon kesäkonsertissa järjestysmiehet veivät lapsilta karkit, koska heitä oli ohjeistettu, ettei alueelle saa tuoda omia eväitä. Melinin mukaan tapaus on hyvä esimerkki siitä, miten halutaan osoittaa, kenelle valta kuuluu.

    Leave a comment:


  • nokonzok
    replied
    Originally posted by nullzwei View Post
    https://www.trafi.fi/tietoa_trafista...steluperusteet

    ”Puutteiden arvioinnissa on huomioitava ajoneuvon ensirekisteröinnin tai ensimmäisen käyttöönotto-ajankohdan tai myöhemmät vaatimukset, sekä ajoneuvon tai ajoneuvon osan valmistajan ohjeet.”

    Siitä vaan soveltamaan
    Ensirekisteröinti = rekisteröinti Suomeen, ensimmäinen käyttöönottoajankohta = käyttöönotto ulkomailla jos tuontiauto. Autoihin sovelletaan aina minimitasona käyttöönottoajankohdan säädöksiä, mutta uudempia saa aina soveltaa.

    Eli ei tämä nyt oikeasti niin vaikeaa ole.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    https://www.trafi.fi/tietoa_trafista...steluperusteet

    ”Puutteiden arvioinnissa on huomioitava ajoneuvon ensirekisteröinnin tai ensimmäisen käyttöönotto-ajankohdan tai myöhemmät vaatimukset, sekä ajoneuvon tai ajoneuvon osan valmistajan ohjeet.”

    Siitä vaan soveltamaan

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Vähän huvittaa noi, mutta toisaalta sen ymmärtää että näin tehdään...Myös se tarkoittaa lisää töitä mulle

    Olisi hyvä saada se koko lista, kun on ollut puhettaa tuulilasista, noissa rekisterivaloissa oli kyllä ehkä pieni sekaannus, siis yhdenvalon/kahdella valolla, se kuulosti erikoiselta ratkaisulta. No kunhan tulee se kunnon lista muutoksista

    EDIT tuossa taitaa olla pidempi lista
    https://www.trafi.fi/tietoa_trafista...steluperusteet
    Last edited by MikeDry; 01-11-2017, 19:02.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied


    bensiinimoottorilla varustetun ajoneuvon joka on otettu käyttöön 10 vuoden sisällä katsastuspäivästä, pakokaasupäästöt tarkastetaan nykyisestä menettelystä poiketen merkkivalon oikeanlaisesta toiminnasta ja lukemalla ajoneuvon OBD- järjestelmän vikamuisti.

    katsastuksessa havaittuja vikoja joista on aiemmin tullut korjauskehotus, muuttuu hylkäysvioiksi.

    esimerkiksi heijastimien tai rekisterikilven valaisimen puuttuminen sekä vaurioitunut rekisterikilpi, jotka luokitellaan toukokuusta alkaen hylkäykseen johtavaksi viaksi aiemman korjauskehotuksen sijaan.

    Myös sekarengastuksen ja liikennevakuutuksen puuttumisen ainoa vikaluokittelu on jatkossa hylätty.

    hylkäykset ajokielloiksi

    Ajokieltovikoihin puolestaan lisätään uusissa ohjeissa mm. renkaiden kulutuspinnan urasyvyyden 1,6 millimetrin rajan alittaminen sekä tuulilasin ”liikenneturvallisuutta merkittävästi vaarantava” vaurioituminen.

    jne

    Leave a comment:


  • herja
    replied
    Korjausaikaa, ei ajoaikaa. Et saa ajaa jos on hylätty leima paperissa ja katsastusaika ohi.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by intfreak View Post
    Ajoneuvoa voidaan käyttää korjattuna enintään 2 kk:n ajan määräaikaiskatsastuksessa hylkäämisen jälkeen, mikäli katsastus on tehty ajoneuvon katsastusaikana. Ajoaikaa on kuitenkin aina katsastusajan päättymiseen asti, mikäli kahden kuukauden ajoaika päättyy aikaisemmin kuin ajoneuvon katsastusaika eikä ajoneuvoa ole määrätty ajokieltoon. Katsastuksessa todetut viat ja puutteet on kuitenkin korjattava mahdollisimman pian.

    Jos ajoneuvo varsinaisen katsastusajan jälkeen hylätään määräaikaiskatsastuksessa tai jälkitarkastuksessa, 2 kk:n aika lasketaan viimeisestä varsinaisena katsastusaikana tehdystä määräaikaiskatsastuksesta lähtien.

    Mikäli katsastus aloitetaan vasta varsinaisen katsastusajan päätyttyä, katsastuksessa hylättyä ajoneuvoa saa käyttää liikenteessä vain sen kuljettamiseksi joko katsastajan luvalla korjattavaksi tai viat korjattuna sille varattuna aikana katsastukseen. Tällaisessa tapauksessa ajoneuvolla ei ole 2 kuukauden ajoaikaa hylätyn katsastuksen jälkeen.


    https://www.trafi.fi/tieliikenne/kat...ikaiskatsastus
    Eli rautalangasta väännettynä minun esimerkkitapauksessa ajoaikaa on kaksi kuukautta määräaikaiskatsastuksen jälkeen, eli kuusiviikkoa viimeisen mahdollisen katsastuspäivän jälkeen (katsastettu kaksi viikkoa ennen viimeistä ajankohtaa)? Nythän katsastuspäätökseen on merkattu kuukausi ajoaikaa katsastus päivästä eteenpäin. Jos katsastan ennen tuon kuukauden loppuun kulumista ja tulee hylätty niin ilmeisesti ajoaikaa tulee jälleen kuukausi vaikka kaksi kuukautta ei ole edelleenkään täynnä? Toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎