Announcement
Collapse
No announcement yet.
Katsastus (kysymyksiä ja vastauksia)
Collapse
X
-
Pitäisikö rekisteröintikatsastuksessa saada merkattua esim. alusta ja rengaskoot ilman eri veloitusta? Kuulostaisi ainakin loogiselta.
-
-
Originally posted by nekholm View PostJos auto on katsastamaton, ja se vie katsastukseen ja se hylätään, niin kuinka paljon saa aikaa korjata viat? Sain muistaakseni viikon joskus 7-8 vuotta sitten, mutta miten nykyään?
Edit: edellinen vastaaja oikeassa. En huomannut, että kysymys oli katsastamattomasta ajoneuvosta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nekholm View PostJos auto on katsastamaton, ja se vie katsastukseen ja se hylätään, niin kuinka paljon saa aikaa korjata viat? Sain muistaakseni viikon joskus 7-8 vuotta sitten, mutta miten nykyään?
edit ajoaikaa et saa. korjata saa vaikka maailman tappiin
Leave a comment:
-
-
Jos auto on katsastamaton, ja se vie katsastukseen ja se hylätään, niin kuinka paljon saa aikaa korjata viat? Sain muistaakseni viikon joskus 7-8 vuotta sitten, mutta miten nykyään?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostEdullista ja asiallista rekisteröintikatsastuspaikkaa kaivataan uudellamaalla. Ehdotuksia?
Tuolla käytin seiskan rekisteröintikatsastuksessa. Kohtuuhintainen, ja ei ollut turhan tarkka vanhaa autoa kohtaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostEdullista ja asiallista rekisteröintikatsastuspaikkaa kaivataan uudellamaalla. Ehdotuksia?
Leave a comment:
-
-
Edullista ja asiallista rekisteröintikatsastuspaikkaa kaivataan uudellamaalla. Ehdotuksia?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostPitäisi muutoskatsastaa alustasarja, mutta heräsi kysymys, että puututaanko muutoskatsastaessa muuhun kuin alustaan? Eli pitääkö minun yhtäläillä purkaa esim. xenonit pois muutoskatsastuksen ajaksi?
Leave a comment:
-
-
Pitäisi muutoskatsastaa alustasarja, mutta heräsi kysymys, että puututaanko muutoskatsastaessa muuhun kuin alustaan? Eli pitääkö minun yhtäläillä purkaa esim. xenonit pois muutoskatsastuksen ajaksi?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by FlyingFinn View PostIhmettelen jos asiaa ei ole forumilla puitu mutta kun en searchilla löytänyt niin kysytään pois:
Kuinka onnistuu tai ei onnistu lastutetun auton muutoskatsastus. Laki käsittääkseni sanoo että tehopainosuhde ei saa olla rajumpi kuin 7 kg/kW ja vertailumoottorin tehot saa ylittää 20%:lla. No nyt kun auto on 335i niin siinähän taitaa olla juurikin tuo vertailumoottori eli 20% olisi tuunausvaraa mutta kun jo vakiona taitaa olla luokkaa 6,8 kg/kW niin onko täysin mahdotonta saada leimaa? Sikäli kun olisi mahdollista niin millaisia todistuksia vaativat? Riittääkö esim. dynolappu vakiona ja lastutettuna? Täytyykö päästöistä esittää jotain?
Leave a comment:
-
-
Ihmettelen jos asiaa ei ole forumilla puitu mutta kun en searchilla löytänyt niin kysytään pois:
Kuinka onnistuu tai ei onnistu lastutetun auton muutoskatsastus. Laki käsittääkseni sanoo että tehopainosuhde ei saa olla rajumpi kuin 7 kg/kW ja vertailumoottorin tehot saa ylittää 20%:lla. No nyt kun auto on 335i niin siinähän taitaa olla juurikin tuo vertailumoottori eli 20% olisi tuunausvaraa mutta kun jo vakiona taitaa olla luokkaa 6,8 kg/kW niin onko täysin mahdotonta saada leimaa? Sikäli kun olisi mahdollista niin millaisia todistuksia vaativat? Riittääkö esim. dynolappu vakiona ja lastutettuna? Täytyykö päästöistä esittää jotain?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Justabanana View PostTarvii muutoskatsastaa.
Vain ja ainoastaan siinä paperilla lukevat koot merkitsevät. Jos vanteen halkaisija poikkeaa enemmän ku tuuman siitä, mitä paperille on präntätty, ni on muutostettava.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Spiddu View PostKysästään nyt kun tälläinen tuli vastaan. mitä mahtavat sanoa leimalla jos edessä ja takana on eri kokoiset vanteet. (edessä 15tuumaiset takana 17)
ettei tule turhaa jeesustelua niin kyseessä on seisonta vanteet ja auto olisi tarkoitus ajaa talviseisontaan suoraan katsastuksesta.
Leave a comment:
-
-
Kysästään nyt kun tälläinen tuli vastaan. mitä mahtavat sanoa leimalla jos edessä ja takana on eri kokoiset vanteet. (edessä 15tuumaiset takana 17)
ettei tule turhaa jeesustelua niin kyseessä on seisonta vanteet ja auto olisi tarkoitus ajaa talviseisontaan suoraan katsastuksesta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Haju69 View PostJoo, nythän mä hokasin että että eipä tuolla E36:n rek.otteessa ole mitään mainintaa noista alla pyörivistä 18" vanteista/renkaista.
Eikä mitään vaihtoehtoisia kumivalintoja.
Lukee vaan 15" kokoisista.
Eikös E36 vakiokokona ole myös 17" (vai onko M3 eri juttu kokonaan)? Tarviiko siis näin ollen 18" muutoskatsastaa? Vai pitääkö nuokin 17" saada paperille jos ei ole otteessa mainittu?
Vain ja ainoastaan siinä paperilla lukevat koot merkitsevät. Jos vanteen halkaisija poikkeaa enemmän ku tuuman siitä, mitä paperille on präntätty, ni on muutostettava.
Leave a comment:
-
Leave a comment: