Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katsastus (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Supa
    replied
    Pitäisikö rekisteröintikatsastuksessa saada merkattua esim. alusta ja rengaskoot ilman eri veloitusta? Kuulostaisi ainakin loogiselta.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by nekholm View Post
    Jos auto on katsastamaton, ja se vie katsastukseen ja se hylätään, niin kuinka paljon saa aikaa korjata viat? Sain muistaakseni viikon joskus 7-8 vuotta sitten, mutta miten nykyään?
    1kk aikaa, mikäli katsastat ajoissa etkä katsastusjakson loppuvaiheessa.

    Edit: edellinen vastaaja oikeassa. En huomannut, että kysymys oli katsastamattomasta ajoneuvosta.

    Leave a comment:


  • smo83
    replied
    Originally posted by nekholm View Post
    Jos auto on katsastamaton, ja se vie katsastukseen ja se hylätään, niin kuinka paljon saa aikaa korjata viat? Sain muistaakseni viikon joskus 7-8 vuotta sitten, mutta miten nykyään?
    0 päivää käsittääkseni
    edit ajoaikaa et saa. korjata saa vaikka maailman tappiin

    Leave a comment:


  • nekholm
    replied
    Jos auto on katsastamaton, ja se vie katsastukseen ja se hylätään, niin kuinka paljon saa aikaa korjata viat? Sain muistaakseni viikon joskus 7-8 vuotta sitten, mutta miten nykyään?

    Leave a comment:


  • hemperor
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Edullista ja asiallista rekisteröintikatsastuspaikkaa kaivataan uudellamaalla. Ehdotuksia?
    http://www.kunnonkatsastus.fi/
    Tuolla käytin seiskan rekisteröintikatsastuksessa. Kohtuuhintainen, ja ei ollut turhan tarkka vanhaa autoa kohtaan.

    Leave a comment:


  • Sandelin
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Edullista ja asiallista rekisteröintikatsastuspaikkaa kaivataan uudellamaalla. Ehdotuksia?
    Edullisesta en tiedä, mutta mielestäni asiallista toimintaa ollut tuolla joka kerta.
    Katsastusasemamme palvelevat sinua jo 20 paikkakunnalla. Varaa oma aikasi katsastukseen helposti verkosta!

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Edullista ja asiallista rekisteröintikatsastuspaikkaa kaivataan uudellamaalla. Ehdotuksia?

    Leave a comment:


  • Osmis
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Pitäisi muutoskatsastaa alustasarja, mutta heräsi kysymys, että puututaanko muutoskatsastaessa muuhun kuin alustaan? Eli pitääkö minun yhtäläillä purkaa esim. xenonit pois muutoskatsastuksen ajaksi?
    Minun mielestä ei, koska tulet vaan muutoskatsastamaan alustan. Mutta mistä sitä tietää miten virkaintoinen katsuri siellä on ja puuttuu johonkin muuhunkin. Näitähän on moneen junaan

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Pitäisi muutoskatsastaa alustasarja, mutta heräsi kysymys, että puututaanko muutoskatsastaessa muuhun kuin alustaan? Eli pitääkö minun yhtäläillä purkaa esim. xenonit pois muutoskatsastuksen ajaksi?

    Leave a comment:


  • intfreak
    replied
    Originally posted by FlyingFinn View Post
    Ihmettelen jos asiaa ei ole forumilla puitu mutta kun en searchilla löytänyt niin kysytään pois:

    Kuinka onnistuu tai ei onnistu lastutetun auton muutoskatsastus. Laki käsittääkseni sanoo että tehopainosuhde ei saa olla rajumpi kuin 7 kg/kW ja vertailumoottorin tehot saa ylittää 20%:lla. No nyt kun auto on 335i niin siinähän taitaa olla juurikin tuo vertailumoottori eli 20% olisi tuunausvaraa mutta kun jo vakiona taitaa olla luokkaa 6,8 kg/kW niin onko täysin mahdotonta saada leimaa? Sikäli kun olisi mahdollista niin millaisia todistuksia vaativat? Riittääkö esim. dynolappu vakiona ja lastutettuna? Täytyykö päästöistä esittää jotain?
    a) nykysäädöksillä kyllä b) päästötasosta vaaditaan todistus muutoksen jälkeen, ts. VTT pussitesti.

    Leave a comment:


  • FlyingFinn
    replied
    Ihmettelen jos asiaa ei ole forumilla puitu mutta kun en searchilla löytänyt niin kysytään pois:

    Kuinka onnistuu tai ei onnistu lastutetun auton muutoskatsastus. Laki käsittääkseni sanoo että tehopainosuhde ei saa olla rajumpi kuin 7 kg/kW ja vertailumoottorin tehot saa ylittää 20%:lla. No nyt kun auto on 335i niin siinähän taitaa olla juurikin tuo vertailumoottori eli 20% olisi tuunausvaraa mutta kun jo vakiona taitaa olla luokkaa 6,8 kg/kW niin onko täysin mahdotonta saada leimaa? Sikäli kun olisi mahdollista niin millaisia todistuksia vaativat? Riittääkö esim. dynolappu vakiona ja lastutettuna? Täytyykö päästöistä esittää jotain?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Justabanana View Post
    Tarvii muutoskatsastaa.

    Vain ja ainoastaan siinä paperilla lukevat koot merkitsevät. Jos vanteen halkaisija poikkeaa enemmän ku tuuman siitä, mitä paperille on präntätty, ni on muutostettava.
    Ok. Pitänee koittaa kitkutella siihen että vaihtaa nuo orkkis 17" m-sportit alle ja leimaa niille. Tai sitten voihan sitä käyttää noilla 18" myös..

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Spiddu View Post
    Kysästään nyt kun tälläinen tuli vastaan. mitä mahtavat sanoa leimalla jos edessä ja takana on eri kokoiset vanteet. (edessä 15tuumaiset takana 17)

    ettei tule turhaa jeesustelua niin kyseessä on seisonta vanteet ja auto olisi tarkoitus ajaa talviseisontaan suoraan katsastuksesta.
    Minä kysyin tuota vastaavaa konttorilta. Otteessa oli 17":lle luvat. Autossa oli edessä 16" ja taakse oisin laittanut 14" katsastukseen. Kyse siis E30:stä. Sanoi inssi että ei mitään haittaa kunhan renkaiden kantavuudet riittää ja samaa paria/akseli. Mutta sitten tuo operaatio jäi kokonaan suorittamatta. Kun sain katsastettua kaikkien ollessa 16".

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    Kysästään nyt kun tälläinen tuli vastaan. mitä mahtavat sanoa leimalla jos edessä ja takana on eri kokoiset vanteet. (edessä 15tuumaiset takana 17)

    ettei tule turhaa jeesustelua niin kyseessä on seisonta vanteet ja auto olisi tarkoitus ajaa talviseisontaan suoraan katsastuksesta.

    Leave a comment:


  • Justabanana
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Joo, nythän mä hokasin että että eipä tuolla E36:n rek.otteessa ole mitään mainintaa noista alla pyörivistä 18" vanteista/renkaista.

    Eikä mitään vaihtoehtoisia kumivalintoja.

    Lukee vaan 15" kokoisista.

    Eikös E36 vakiokokona ole myös 17" (vai onko M3 eri juttu kokonaan)? Tarviiko siis näin ollen 18" muutoskatsastaa? Vai pitääkö nuokin 17" saada paperille jos ei ole otteessa mainittu?
    Tarvii muutoskatsastaa.

    Vain ja ainoastaan siinä paperilla lukevat koot merkitsevät. Jos vanteen halkaisija poikkeaa enemmän ku tuuman siitä, mitä paperille on präntätty, ni on muutostettava.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎