Announcement

Collapse
No announcement yet.

80km/h-120km/h, 0-120km/h, 80-160km/h 80-260km/h yms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tylyttäjä
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 1412

    Originally posted by primerap10gtr View Post
    Tosta Tylyttäjän dynopaperista laskettuna menee 100-150km/h 3.vaihteella tasan 4s 1800kg kokonaismassalla ja 15% voimansiirronhäviöllä.
    Sen se näytti myös menevän tossa videossa jonka näin.

    Joten tämä käppyrä näyttäs pitävän hyvin kutinsa ainakin ton 100-150km/h välin osalta:


    Elikkästä ei tässä muuta voi todeta kuin että hienosti on konit kyllä tylyttäjän autossa kotona ja monessa muussa m5sessa taasen ei.
    Jees, videolla menee 100-150km/h 3,36s, koska se on samasta vedosta kun se toinen käppyrä (tältä aamulta). Elikäs tämä:

    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

    EX: BMW E39 M5
    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

    Suzuki GSX-R 1070 K5
    Performance Mods: Lot
    Performance: 200mph/322kph@1mile
    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

    Comment

    • Guest's Avatar

      Originally posted by Tylyttäjä View Post
      Jees, videolla menee 100-150km/h 3,36s, koska se on samasta vedosta kun se toinen käppyrä (tältä aamulta). Elikäs tämä:

      Katotaan vissiin eri videota... 3.95s mittarineula 100km/h-150km/h jos ihan tarkkoja ollaan ja videoeditorilla katottuna...
      Sanoit että 1km/h mittarivirhettä sulla 100sessa GPSllä.

      Oliko sulla vakio rengaskoko?

      Comment

      • Tylyttäjä
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 1412

        Originally posted by primerap10gtr View Post
        Katotaan vissiin eri videota... 3.95s mittarineula 100km/h-150km/h...
        Sanoit että 1km/h mittarivirhettä sulla 100sessa GPSllä.

        Oliko sulla vakio rengaskoko?
        Noin huonosta videosta nyt on vaikee tarkkaa aikaa kattoa, mutta alle 4s se nyt menee kuitenkin. Käppyrä näyttää sen tarkan ajan (ja paikankin).

        Juu, satasessa oli about se 1km/h eroa. Ja vakio rengaskoko on.

        Eiköhän tää ala riittämään tästä aiheesta, nyt on käppyrät ja videotkin Tämän jälkeen jos ei usko, niin antaa olla.. Mulle se nyt on kuitenkin selvä homma ja oikeastaan melko sama, että mitä kukakin uskoo ja mitä ei..
        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

        EX: BMW E39 M5
        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

        Suzuki GSX-R 1070 K5
        Performance Mods: Lot
        Performance: 200mph/322kph@1mile
        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

        Comment

        • Mikaatm
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 559
          • Vantaa

          Originally posted by Tylyttäjä View Post
          Heh, ei taida olla jätkällä ihan matikka hallussa Meinaatko, että kiihtyvyys on täysin tasaista? Vai olisiko kumminkin niin, että kovemmissa vauhdeissa kestää kauemmin kiihdytellä "Saattaa" vaikuttaa myös tuohon kiihdytyksen keskinopeuteen..

          Eli kaavakirjaa käteen, tai jotain..
          Mulle on se aikoinaan opetettu näin:

          Matka (m)
          ----------- X 3.6 = Keskinopeus km/h
          Aika (s)

          Ja kun otat Tekniikanmaailman (jos hyllystä löytyy ja on mitattu "lisäpyörällä") esiin ja katsot sieltä testejä joissa on ilmoitettu kiihtyvyydestä esim 60-120 km/h matka ja aika niin katos kuinka monta virhettä saat.

          Esim:

          90-120km/h 5.5s/160m

          160
          ---- X 3.6 = 104.7 km/h
          5.5

          Ja kun lasket noita arvoja niin kaikki osuu +/- 1 km/h ja todennäköisesti heitot johtuu pyöristyksistä.

          En valitettavasti osaa kertoa sulle paremmin.
          450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

          Comment

          • rakentamo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 258
            • espoo

            Onkohan nyt vaan mitattu eri tavalla, eli toisessa mittauksessa lyöty talla lattiaan satasen vauhdissa ja toisessa tultu kaasu pohjassa ja mitattu tuo haluttu väli?
            991 S + talviauto hakusessa

            Comment

            • Tylyttäjä
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 1412

              Originally posted by Mikaatm View Post
              Mulle on se aikoinaan opetettu näin:

              Matka (m)
              ----------- X 3.6 = Keskinopeus km/h
              Aika (s)

              Ja kun otat Tekniikanmaailman (jos hyllystä löytyy ja on mitattu "lisäpyörällä") esiin ja katsot sieltä testejä joissa on ilmoitettu kiihtyvyydestä esim 60-120 km/h matka ja aika niin katos kuinka monta virhettä saat.

              Esim:

              90-120km/h 5.5s/160m

              160
              ---- X 3.6 = 104.7 km/h
              5.5

              Ja kun lasket noita arvoja niin kaikki osuu +/- 1 km/h ja todennäköisesti heitot johtuu pyöristyksistä.

              En valitettavasti osaa kertoa sulle paremmin.
              Neuvotaan nyt vähän, vaikka ei enää pitänytkään vastata Lasket nyt "yläastematikalla" ja oletat, että kiihtyvyys on tasaista, vaan ei ole. Otetaan esimerkki, joka menee lähemmäs totuutta; jaetaan yksinkertaistettuna kiihtyvyys "kahtia", eli 100-150km/h ja sitten 150-200km/h (kiihtyy hitaammin kovemmissa vauhdeissa, kuten sanoin). Jos katsot vaikka tätä kuvaa:





              .. niin huomaat, että 100-150km/h ottaa 4,1s ja 150-200km/h 6,1s. Oikeasti pitäisi laskea vielä hienommalla jaolla, koska kiihtyvyys muuttuu koko ajan, mutta se menee jo vähän korkeammaksi matikaksi, en yritä sitä sinulle edes selittää

              Ja sitten lasketaan.

              Ensin 100-150km/h (leikitään, että se menisi tasaisella kiihtyvyydellä, vaikka ei mene):

              Keskinopeus siinä olisi 125km/h, eli 34,72m/s. Se kerrotaan 4,1 sekunnilla, eli matkassa: 142,3m

              Sitten 150-200km/h (leikitään, että sekin menisi tasaisella kiihtyvyydellä, vaikka ei mene):

              Keskinopeus siinä olisi 175km/h, eli 48,61m/s. Se kerrotaan 6,1 sekunnilla, eli matkassa: 296,5m

              Ja lasketaan edelliset yhteen: 142,3m + 296,5m = 438,8m.

              Oho, menikin jo melkoisesti lähemmäksi. Ja mitä tiheämmällä välillä lasketaan, niin sitä lähempänä ollaan todellista matkaa.

              Eli et voi laskea matkaa yhden keskinopeuden avulla, jos (ja kun) kiihtyvyys ei ole tasaista; se laskee nopeuden myötä, kun ilmanvastus sekä kitka kasvaa ja vaihdetaan isompaa pykälää. Melko luonnollista.
              Last edited by Tylyttäjä; 19-06-2010, 09:37.
              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

              EX: BMW E39 M5
              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

              Suzuki GSX-R 1070 K5
              Performance Mods: Lot
              Performance: 200mph/322kph@1mile
              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

              Comment

              • Tylyttäjä
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 1412

                Originally posted by rakentamo View Post
                Onkohan nyt vaan mitattu eri tavalla, eli toisessa mittauksessa lyöty talla lattiaan satasen vauhdissa ja toisessa tultu kaasu pohjassa ja mitattu tuo haluttu väli?
                Kyllä näissä mun vedoissa on ainakin lyöty jo ennen satasta lappu lattiaan..
                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                EX: BMW E39 M5
                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                Suzuki GSX-R 1070 K5
                Performance Mods: Lot
                Performance: 200mph/322kph@1mile
                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                Comment

                • Mikaatm
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2007
                  • 559
                  • Vantaa

                  Nyt täytyy joo ottaa kyl takasin juttuja...

                  Kun nyt oikeesti tota miettii niin se on totta et kiihtyvyys muuttuu ja se kyl pysyy vakiona noissa lyhyissä nopeusväleissä, mut ei tietenkään pitkissä väleissä.

                  Mulle opetetutuissa esimerkeissä mitä itsekkin laitoin se vaan osuu aina hyvin lähelle.

                  Nyt täytyy lähtee opiskelemaan lisää ettei tule enää koskaan sanottua mikä ei oe totta
                  450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                  Comment

                  • Tylyttäjä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 1412

                    Originally posted by Mikaatm View Post
                    Nyt täytyy joo ottaa kyl takasin juttuja...

                    Kun nyt oikeesti tota miettii niin se on totta et kiihtyvyys muuttuu ja se kyl pysyy vakiona noissa lyhyissä nopeusväleissä, mut ei tietenkään pitkissä väleissä.

                    Mulle opetetutuissa esimerkeissä mitä itsekkin laitoin se vaan osuu aina hyvin lähelle.

                    Nyt täytyy lähtee opiskelemaan lisää ettei tule enää koskaan sanottua mikä ei oe totta
                    Eipä tuo haittaa, näistähän sitä oppii
                    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                    EX: BMW E39 M5
                    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                    Suzuki GSX-R 1070 K5
                    Performance Mods: Lot
                    Performance: 200mph/322kph@1mile
                    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                    Comment

                    • Tylyttäjä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 1412

                      Originally posted by primerap10gtr View Post
                      Tosta Tylyttäjän dynopaperista laskettuna menee 100-150km/h 3.vaihteella tasan 4s 1800kg kokonaismassalla ja 15% voimansiirronhäviöllä.
                      Sen se näytti myös menevän tossa videossa jonka näin.

                      Joten tämä käppyrä näyttäs pitävän hyvin kutinsa ainakin ton 100-150km/h välin osalta:


                      Elikkästä ei tässä muuta voi todeta kuin että hienosti on konit kyllä tylyttäjän autossa kotona ja monessa muussa m5sessa taasen ei.
                      Täytyy nyt kuitenkin muistaa, että ei täällä taida muilla olla pakosarjaa ja koko putkistoa vaihdettu, ja sen jälkeen dynossa säädetty? Päälle vielä se, että rundaa sen 500rpm korkeammalla; se vaikuttaa yllättävän paljon näihin kiihdyttelyihin. Just tuohon kiihdyttelualueelle tuli aika paljon lisää.

                      Eli kyllähän tuon pitääkin mennä paremmin kuin vakion, se on selvä. Mutta itsekin yllätyin, että miten paljon paremmin menee.
                      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                      EX: BMW E39 M5
                      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                      Suzuki GSX-R 1070 K5
                      Performance Mods: Lot
                      Performance: 200mph/322kph@1mile
                      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                      Comment

                      • Tylyttäjä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 1412

                        Toivottavasti ensi kerralla kun joku laittaa tänne kunnon mittalaitteilla mitattuja tuloksia, jotka ovat jonkun mielestä "liian hyviä", niin ei tulisi turhaan tälläistä hässäkkää.. Meni tämäkin topikki vähän sivuraiteelle, mutta eiköhän se taas siitä
                        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                        EX: BMW E39 M5
                        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                        Suzuki GSX-R 1070 K5
                        Performance Mods: Lot
                        Performance: 200mph/322kph@1mile
                        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                        Comment

                        • Antza
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 2143
                          • Espoo

                          Tylyttäjä, onko dynokäyrää nähtävillä? Autoonhan on voitu tehdä edellisen omistajan toimesta suurempiakin muutoksia, esim. nokat tms. Vertailun vuoksi esim. F430 (490hv / 1450kg) tai GT3 RS (450hv / 1400kg) menevät vastaavasti eli hieman alle 9s 100-200. Varttimali (varsinkin porkella) suurin piirtein tasan 12s @ 195 km/h vakiorenkailla lehtien testeissä, osaava kuski hyvällä radalla saa varmasti helposti alle 12s.
                          Current rides:
                          F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                          Previous rides:
                          E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                          Comment

                          • Tylyttäjä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 1412

                            Originally posted by Antza View Post
                            Tylyttäjä, onko dynokäyrää nähtävillä? Autoonhan on voitu tehdä edellisen omistajan toimesta suurempiakin muutoksia, esim. nokat tms. Vertailun vuoksi esim. F430 (490hv / 1450kg) tai GT3 RS (450hv / 1400kg) menevät vastaavasti eli hieman alle 9s 100-200. Varttimali (varsinkin porkella) suurin piirtein tasan 12s @ 195 km/h vakiorenkailla lehtien testeissä, osaava kuski hyvällä radalla saa varmasti helposti alle 12s.
                            Juu on täällä: http://www.btcf.fi/forum/showthread....176345&page=13

                            En usko, että on sen enemmän laitettu.. Veikkaisin ennemmin, että monessa muussa vakiossa M5:ssä on tehot vähän alakantissa, syystä tai toisesta. Kyllä meinaan 400hp autosta pitää lähelle se 400hp lähteä dynossa. Jos lähtee 360hp niin mielestäni se ei voi olla täysin kunnossa. Kellohan sen sitten näyttää miten se menee..

                            Juu, 100-200km/h aika on yllättävän kova, yllätyin itsekin. Varmaan useimmilla vedoilla asettuu sinne 9 ja 10s väliin, vähän olosuhteista riippuen. Toisaalta vääntökäyräkin on melko hieno. En usko, että F430 tai GT3 RS pystyy samanlaiseen vääntökäyrään, tilavuuttakin niissä on huomattavasti vähemmän. Huippuarvoina F430 465Nm ja GT3 RS 405Nm. Ja tuollainen vääntökäyrä tekee hyvää tuollaisissa roll-on vedoissa, koska ei ole lähellekään koko vetoa huipputehon alueella. Luulen kyllä, että vaikka tasaista voisi ollakin, niin F430 ja GT3 RS veisivät tuon 100-200km/h vedon.. Kuitenkin ovat sen verran kevyempiä, ja potkua on ihan kivasti, eli sillä kompensoivat tuota huonompaa vääntökäyrää.
                            Last edited by Tylyttäjä; 19-06-2010, 11:17.
                            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                            EX: BMW E39 M5
                            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                            Suzuki GSX-R 1070 K5
                            Performance Mods: Lot
                            Performance: 200mph/322kph@1mile
                            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                            Comment

                            • anttiboy
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2007
                              • 258
                              • Alajärvi

                              Ihan hyvin tuntu liikkuvan tuo 530d, joka tuli tänään ostettua.. hyvin vääntää ja liikkuu kaikenkaikkiaan. Huomenna pitää käydä kellottelemassa vähän aikoja ja postailla..
                              Last edited by anttiboy; 19-06-2010, 23:29. Reason: sekoilua..
                              Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
                              Ex: Porsche 911 "GT3RS"
                              Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
                              Ex: E71 X6 40d Titangrau
                              EX: F07 530d Carbonschwarz
                              Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
                              Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
                              Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
                              Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
                              Ex: E38 730d Biarritzblau
                              Ex: E65 730d White
                              Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
                              Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
                              Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
                              Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot

                              Comment

                              • WnBasisti
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2007
                                • 69
                                • Nastola

                                OT: Eikö tällä alkas jo saamaan jonkun maailman optimistisin autofoorumi kunniamaininnan. En yhtään epäile etteikö menis hienosti, mutta joku tässä ei nyt vaan täsmää:

                                Mites tommonen putkiviritetty M5 kiihtyy?

                                Menee aika tasoissa F430 Ferrarin kanssa.
                                E91 318i Touring -All show&no go-
                                Corvette C5 -Got Vortech?-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎