Originally posted by primerap10gtr
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
80km/h-120km/h, 0-120km/h, 80-160km/h 80-260km/h yms
Collapse
X
-
Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
-
-
primerap10gtr
Originally posted by Tylyttäjä View PostJees, videolla menee 100-150km/h 3,36s, koska se on samasta vedosta kun se toinen käppyrä (tältä aamulta). Elikäs tämä:
Sanoit että 1km/h mittarivirhettä sulla 100sessa GPSllä.
Oliko sulla vakio rengaskoko?
Comment
-
Originally posted by primerap10gtr View PostKatotaan vissiin eri videota... 3.95s mittarineula 100km/h-150km/h...
Sanoit että 1km/h mittarivirhettä sulla 100sessa GPSllä.
Oliko sulla vakio rengaskoko?
Juu, satasessa oli about se 1km/h eroa. Ja vakio rengaskoko on.
Eiköhän tää ala riittämään tästä aiheesta, nyt on käppyrät ja videotkin Tämän jälkeen jos ei usko, niin antaa olla.. Mulle se nyt on kuitenkin selvä homma ja oikeastaan melko sama, että mitä kukakin uskoo ja mitä ei..Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Originally posted by Tylyttäjä View PostHeh, ei taida olla jätkällä ihan matikka hallussa Meinaatko, että kiihtyvyys on täysin tasaista? Vai olisiko kumminkin niin, että kovemmissa vauhdeissa kestää kauemmin kiihdytellä "Saattaa" vaikuttaa myös tuohon kiihdytyksen keskinopeuteen..
Eli kaavakirjaa käteen, tai jotain..
Matka (m)
----------- X 3.6 = Keskinopeus km/h
Aika (s)
Ja kun otat Tekniikanmaailman (jos hyllystä löytyy ja on mitattu "lisäpyörällä") esiin ja katsot sieltä testejä joissa on ilmoitettu kiihtyvyydestä esim 60-120 km/h matka ja aika niin katos kuinka monta virhettä saat.
Esim:
90-120km/h 5.5s/160m
160
---- X 3.6 = 104.7 km/h
5.5
Ja kun lasket noita arvoja niin kaikki osuu +/- 1 km/h ja todennäköisesti heitot johtuu pyöristyksistä.
En valitettavasti osaa kertoa sulle paremmin.450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
Comment
-
-
Originally posted by Mikaatm View PostMulle on se aikoinaan opetettu näin:
Matka (m)
----------- X 3.6 = Keskinopeus km/h
Aika (s)
Ja kun otat Tekniikanmaailman (jos hyllystä löytyy ja on mitattu "lisäpyörällä") esiin ja katsot sieltä testejä joissa on ilmoitettu kiihtyvyydestä esim 60-120 km/h matka ja aika niin katos kuinka monta virhettä saat.
Esim:
90-120km/h 5.5s/160m
160
---- X 3.6 = 104.7 km/h
5.5
Ja kun lasket noita arvoja niin kaikki osuu +/- 1 km/h ja todennäköisesti heitot johtuu pyöristyksistä.
En valitettavasti osaa kertoa sulle paremmin.
.. niin huomaat, että 100-150km/h ottaa 4,1s ja 150-200km/h 6,1s. Oikeasti pitäisi laskea vielä hienommalla jaolla, koska kiihtyvyys muuttuu koko ajan, mutta se menee jo vähän korkeammaksi matikaksi, en yritä sitä sinulle edes selittää
Ja sitten lasketaan.
Ensin 100-150km/h (leikitään, että se menisi tasaisella kiihtyvyydellä, vaikka ei mene):
Keskinopeus siinä olisi 125km/h, eli 34,72m/s. Se kerrotaan 4,1 sekunnilla, eli matkassa: 142,3m
Sitten 150-200km/h (leikitään, että sekin menisi tasaisella kiihtyvyydellä, vaikka ei mene):
Keskinopeus siinä olisi 175km/h, eli 48,61m/s. Se kerrotaan 6,1 sekunnilla, eli matkassa: 296,5m
Ja lasketaan edelliset yhteen: 142,3m + 296,5m = 438,8m.
Oho, menikin jo melkoisesti lähemmäksi. Ja mitä tiheämmällä välillä lasketaan, niin sitä lähempänä ollaan todellista matkaa.
Eli et voi laskea matkaa yhden keskinopeuden avulla, jos (ja kun) kiihtyvyys ei ole tasaista; se laskee nopeuden myötä, kun ilmanvastus sekä kitka kasvaa ja vaihdetaan isompaa pykälää. Melko luonnollista.Last edited by Tylyttäjä; 19-06-2010, 09:37.Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Originally posted by rakentamo View PostOnkohan nyt vaan mitattu eri tavalla, eli toisessa mittauksessa lyöty talla lattiaan satasen vauhdissa ja toisessa tultu kaasu pohjassa ja mitattu tuo haluttu väli?
Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Nyt täytyy joo ottaa kyl takasin juttuja...
Kun nyt oikeesti tota miettii niin se on totta et kiihtyvyys muuttuu ja se kyl pysyy vakiona noissa lyhyissä nopeusväleissä, mut ei tietenkään pitkissä väleissä.
Mulle opetetutuissa esimerkeissä mitä itsekkin laitoin se vaan osuu aina hyvin lähelle.
Nyt täytyy lähtee opiskelemaan lisää ettei tule enää koskaan sanottua mikä ei oe totta450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
Comment
-
-
Originally posted by Mikaatm View PostNyt täytyy joo ottaa kyl takasin juttuja...
Kun nyt oikeesti tota miettii niin se on totta et kiihtyvyys muuttuu ja se kyl pysyy vakiona noissa lyhyissä nopeusväleissä, mut ei tietenkään pitkissä väleissä.
Mulle opetetutuissa esimerkeissä mitä itsekkin laitoin se vaan osuu aina hyvin lähelle.
Nyt täytyy lähtee opiskelemaan lisää ettei tule enää koskaan sanottua mikä ei oe tottaCurrent: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Originally posted by primerap10gtr View PostTosta Tylyttäjän dynopaperista laskettuna menee 100-150km/h 3.vaihteella tasan 4s 1800kg kokonaismassalla ja 15% voimansiirronhäviöllä.
Sen se näytti myös menevän tossa videossa jonka näin.
Joten tämä käppyrä näyttäs pitävän hyvin kutinsa ainakin ton 100-150km/h välin osalta:
Elikkästä ei tässä muuta voi todeta kuin että hienosti on konit kyllä tylyttäjän autossa kotona ja monessa muussa m5sessa taasen ei.
Eli kyllähän tuon pitääkin mennä paremmin kuin vakion, se on selvä. Mutta itsekin yllätyin, että miten paljon paremmin menee.Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Toivottavasti ensi kerralla kun joku laittaa tänne kunnon mittalaitteilla mitattuja tuloksia, jotka ovat jonkun mielestä "liian hyviä", niin ei tulisi turhaan tälläistä hässäkkää.. Meni tämäkin topikki vähän sivuraiteelle, mutta eiköhän se taas siitäCurrent: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Tylyttäjä, onko dynokäyrää nähtävillä? Autoonhan on voitu tehdä edellisen omistajan toimesta suurempiakin muutoksia, esim. nokat tms. Vertailun vuoksi esim. F430 (490hv / 1450kg) tai GT3 RS (450hv / 1400kg) menevät vastaavasti eli hieman alle 9s 100-200. Varttimali (varsinkin porkella) suurin piirtein tasan 12s @ 195 km/h vakiorenkailla lehtien testeissä, osaava kuski hyvällä radalla saa varmasti helposti alle 12s.Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Comment
-
-
Originally posted by Antza View PostTylyttäjä, onko dynokäyrää nähtävillä? Autoonhan on voitu tehdä edellisen omistajan toimesta suurempiakin muutoksia, esim. nokat tms. Vertailun vuoksi esim. F430 (490hv / 1450kg) tai GT3 RS (450hv / 1400kg) menevät vastaavasti eli hieman alle 9s 100-200. Varttimali (varsinkin porkella) suurin piirtein tasan 12s @ 195 km/h vakiorenkailla lehtien testeissä, osaava kuski hyvällä radalla saa varmasti helposti alle 12s.
En usko, että on sen enemmän laitettu.. Veikkaisin ennemmin, että monessa muussa vakiossa M5:ssä on tehot vähän alakantissa, syystä tai toisesta. Kyllä meinaan 400hp autosta pitää lähelle se 400hp lähteä dynossa. Jos lähtee 360hp niin mielestäni se ei voi olla täysin kunnossa. Kellohan sen sitten näyttää miten se menee..
Juu, 100-200km/h aika on yllättävän kova, yllätyin itsekin. Varmaan useimmilla vedoilla asettuu sinne 9 ja 10s väliin, vähän olosuhteista riippuen. Toisaalta vääntökäyräkin on melko hieno. En usko, että F430 tai GT3 RS pystyy samanlaiseen vääntökäyrään, tilavuuttakin niissä on huomattavasti vähemmän. Huippuarvoina F430 465Nm ja GT3 RS 405Nm. Ja tuollainen vääntökäyrä tekee hyvää tuollaisissa roll-on vedoissa, koska ei ole lähellekään koko vetoa huipputehon alueella. Luulen kyllä, että vaikka tasaista voisi ollakin, niin F430 ja GT3 RS veisivät tuon 100-200km/h vedon.. Kuitenkin ovat sen verran kevyempiä, ja potkua on ihan kivasti, eli sillä kompensoivat tuota huonompaa vääntökäyrää.Last edited by Tylyttäjä; 19-06-2010, 11:17.Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Ihan hyvin tuntu liikkuvan tuo 530d, joka tuli tänään ostettua.. hyvin vääntää ja liikkuu kaikenkaikkiaan. Huomenna pitää käydä kellottelemassa vähän aikoja ja postailla..Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
Ex: Porsche 911 "GT3RS"
Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
Ex: E71 X6 40d Titangrau
EX: F07 530d Carbonschwarz
Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
Ex: E38 730d Biarritzblau
Ex: E65 730d White
Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot
Comment
-
-
OT: Eikö tällä alkas jo saamaan jonkun maailman optimistisin autofoorumi kunniamaininnan. En yhtään epäile etteikö menis hienosti, mutta joku tässä ei nyt vaan täsmää:
Mites tommonen putkiviritetty M5 kiihtyy?
Menee aika tasoissa F430 Ferrarin kanssa.E91 318i Touring -All show&no go-
Corvette C5 -Got Vortech?-
Comment
-
Comment