Announcement

Collapse
No announcement yet.

80km/h-120km/h, 0-120km/h, 80-160km/h 80-260km/h yms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tylyttäjä
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 1412

    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    Kaverilla S4 noilla turboilla. Sillä on nyt tuo mun PBox lainassa. MAF-arvojen perusteella siellä on jopa n. 440hp ja 560Nm, ehkä todellisuudessa sitten hiukan vähemmän. Ihan kivoja arvoja tuli kuitenkin:
    • 80-120km/h 2,6s (2. ja 3. -vaihteilla) -> selkeesti reippaampi kuin tuo mun M5 (mulla taitaa olla enkat nyt 2,9s), välitykset osuu S4:ssä tähän hyvin, kuten sanoit!
    • 100-200km/h 11,xx (3. ja 4. vaihteilla) -> tässä ei ihan pärjää omalle M5:lle, tosin tuo oli kaverin eka veto. Veikkaan hänelle 10s alituksenkin olevan mahdollista, kun saa kaikki menemään nappiin, esim. ahdot eivät saisi tippua yhtään vaihdossa, koska näkyy heti ajassa..
    Testailu jatkuu kuulemma tänään..

    Kertokaas joku, että miten tuollainen S4 kannattaa lähettää paikaltaan, kaveri kertoi sen olevan melko haastavaa? Uskaltaako tuupata vaan kaasun pohjaan ja kytkin syrjään, eli kestääkö nelivetoisen paikat, kun laitetaan heti kaikki peliin (kaveri ei ole tätä uskaltanut vielä yrittää)? Vähänkään varovaisempi lähtö ei tuolla meinaa onnistua, koska kestää liian kauan että saa ahdot.. 6s on 0-100km/h tällä hetkellä, ja kyllähän tuolla nyt pitää 4s puolelle päästä. Ja pääsekin varmasti, jos uskaltaa ottaa rajun lähdön
    Ja vielä jaksan jatkaa tätä topikkia Audifinns -forumilta:

    Kyllä noi vanhemmat M5 menee aika suurella toleranssilla eli tuo 12-13 on mahdollista vanne/rengaskoosta riippuen

    Itsellä menee farkku ässä tasan 9 s ja auto painaa kuskin kanssa 1800 kg (punnittu). Tämä lienee painavin malli kattoluukkuineen, 19" renkaineen ja sähkö Recaroineen. Sedan ässä punnittu samalla toista sataa kiloa vähemmän

    Jos maf lukemaa haluaa tarkastella, niin mulla maf pohjaa 364.08 g/s noin 5800 lähtien loppuun asti. Ahdot 1.5 bar läpi kierrosten, K04 setti jäähyineen säädettynä.

    Mulla meni 10 s 1.4 bar, kun autoa ei ollut säädetty ja oli penkitetty 425 hv.
    Eli tuo piristetty Audi S4 B5 menee hyvin pitkälti samaan tahtiin tuon mun auton kanssa. Ei mikään ihme, koska tehoa on renkailla hyvin lähelle sama määrä (Audissa 4-veto haukkaa vähän enemmän kuin Bemarin takaveto) ja painoa on myös saman verran.

    Eli ihan normaaleja aikoja tämäntehoiselle/painoiselle autolle. Jos kestää yli 13s, niin ehkäpä kaikki pollet eivät ole pellin alla?
    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

    EX: BMW E39 M5
    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

    Suzuki GSX-R 1070 K5
    Performance Mods: Lot
    Performance: 200mph/322kph@1mile
    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      Originally posted by jumbo View Post
      Joo vähän reilu 13s taitaa mennä tuo 100-200, ja tuo limitti oli päällä kun aluksi ajattelin miatata vaan 100-170 ajan mutta suoraa riittikin pidemmällekkin.
      Niin eikös sulla ollu muutama hevonen hukassa dynon perusteella + aavistuksen painavammat 19" vanteet alla. Äkkiäkös noista kymmenyksiä kertyy :think
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6603
        • Lappeenranta

        Originally posted by _nixu_ View Post
        Niin eikös sulla ollu muutama hevonen hukassa dynon perusteella + aavistuksen painavammat 19" vanteet alla. Äkkiäkös noista kymmenyksiä kertyy :think
        Joo 360/494 oli dynossa silloin vanhoilla maffeilla, mutta tuntuis olevan aika yleista että 12-13s menee 100-200km/h.
        M550d

        Comment

        • HC91
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 998
          • 29100/310053

          Originally posted by jumbo View Post
          tuntuis olevan aika yleista että 12-13s menee 100-200km/h.
          Mikä on sekin aika kovaa valuuttaa jos katsoo 90-luvun alkupuolen tuloksia

          E30 M3 Sport Evo 22.5s
          E34 M5 3.6 17.2s
          ALPINA B10 Bi-turbo 14.1s
          E34 M5 3.8 15.3s
          E34 M5 Touring 16.9s
          E31 850CSi 15.2s

          tai 10v. sitten: E52 Z8 12.0s ja 11.5s

          Seisovan kilsan aika kertoisi kulkupuolesta varmaan paremmin, mutta laillisia tilaisuuksia on siihen tarjolla kovin rajallisesti - missäs on seuraavat nopeusajot?
          92' ///M5 3.8 individual
          09' 320d xDrive
          16' NIU N1 Sport
          19' NIU U+ Sport

          Comment

          • Tomba87
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 4029
            • Imatra

            Originally posted by HC91 View Post
            Seisovan kilsan aika kertoisi kulkupuolesta varmaan paremmin, mutta laillisia tilaisuuksia on siihen tarjolla kovin rajallisesti - missäs on seuraavat nopeusajot?
            Joensuussa ainakin taitaa olla 3.7 vauhtiajot. Kovaa tuntuu Tylyttäjän femma kulkevan, ei voi muuta sanoa.
            Luukku auki ja risut kyytiin

            Comment

            • riuska
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1160
              • Lahti

              Originally posted by jumbo View Post
              Joo 360/494 oli dynossa silloin vanhoilla maffeilla, mutta tuntuis olevan aika yleista että 12-13s menee 100-200km/h.
              Aika paljon eroa mitä tehdas ilmottaa 40hv...
              F30 320d
              F30 320i
              E46 320i
              E36 325i
              E30 316

              Comment

              • Maza
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 4319
                • Kannus/Kokkola

                Originally posted by jumbo View Post
                Tuossa tänään mitattu 100-200km/h aika http://www.youtube.com/watch?v=08kSbM_ICDU että aika kovaa kulkee tylyttäjällä kun ainakin aiemmin kirjoitti että 0-100(5,1s) ja 100-200 (8,8s) ajat yhdistämällä menisi 0-200 13,9s
                Mutta uskottava se sitten on, meillä muilla nämä normi M5:set ei vaan kulje
                Täällä kulkee vakio M5 suunnilleen samaa tahtia. Kuvanauhalta mitattuna 4,5-4,6s 100-150km/h väli (sun videossa jotain 4,8s?). MAF testi antaa korjattuna arvona 149L/h.

                Ihan mielenkiinnosta. Paljonko tylyttäjän 417hv M5 antaa MAF testissä ? En nyt siis spekuloi aikoja - ei kiinnosta niin paljoa. Nämä lohnat mihinkään kulje muutenkaan. Kiinnostaisi vaan saada jonkinlainen näppituntuma tuon L/h arvon ja mitatun tehon välille.

                Comment

                • HC91
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 998
                  • 29100/310053

                  "vakio eekolmeneljä kolmepistekasi ämfemma jättää sen"

                  tuossa jumbon videossa näkyypi nyt aika selvästi että se vaimennettu nopeusmittari on itse asiassa jäljessä :think

                  wanhukselle tehtaan speksaamasta 0-120km/h / 8.1s on hyvällä lähdöllä otettavissa jokunen kymmenys pois:


                  L/H-lukemasta muistelisin että kun vajaa pari vuotta sitten dynotettiin 252kW, niin tiukkaa teki saada yli 100l/H OBC:n valikkoon.
                  Last edited by HC91; 23-06-2010, 19:07.
                  92' ///M5 3.8 individual
                  09' 320d xDrive
                  16' NIU N1 Sport
                  19' NIU U+ Sport

                  Comment

                  • Tylyttäjä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 1412

                    Originally posted by Maza View Post
                    Täällä kulkee vakio M5 suunnilleen samaa tahtia. Kuvanauhalta mitattuna 4,5-4,6s 100-150km/h väli (sun videossa jotain 4,8s?). MAF testi antaa korjattuna arvona 149L/h.

                    Ihan mielenkiinnosta. Paljonko tylyttäjän 417hv M5 antaa MAF testissä ? En nyt siis spekuloi aikoja - ei kiinnosta niin paljoa. Nämä lohnat mihinkään kulje muutenkaan. Kiinnostaisi vaan saada jonkinlainen näppituntuma tuon L/h arvon ja mitatun tehon välille.
                    Mä luulen, että ei se ihan suoraan kerro voimavaroja tuo litraa per tunti -lukema. Meinaan mulla laihennettiin dynossa ja laitettiin lisää ennakkoa, niin tehot nousi.. Ennen säätöä antoi joku 141-143L/h, nyt säädön jälkeen en ole muistanut katsoa..
                    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                    EX: BMW E39 M5
                    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                    Suzuki GSX-R 1070 K5
                    Performance Mods: Lot
                    Performance: 200mph/322kph@1mile
                    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                    Comment

                    • jumbo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 6603
                      • Lappeenranta

                      Originally posted by riuska View Post
                      Aika paljon eroa mitä tehdas ilmottaa 40hv...
                      No ne on noita dynoarvoja, jokapäivä saattaa tulla eri tulos johtuen monesta muuttujasta. Kulkupuoleltaan tuo tuntuu vastaavan muita vakioita M5:sia. Esim. Lappeenrannan ilmailupäivillä meni 1700m matkalla 248km/h, vaikka lähtö oli niin pielessä että vartti oli 14,7

                      Edit. Ja vähän joo näyttäs viisari tulevan perässä, jos vertaa OBC:n näyttämään nopeuslukemaan. Ja varmaan tien epätasaisuudesta johtuen välkyttää dsc-valoa vielä 170km/h vauhdissa
                      M550d

                      Comment

                      • jumbo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 6603
                        • Lappeenranta

                        Originally posted by Tylyttäjä View Post
                        Mä luulen, että ei se ihan suoraan kerro voimavaroja tuo litraa per tunti -lukema. Meinaan mulla laihennettiin dynossa ja laitettiin lisää ennakkoa, niin tehot nousi.. Ennen säätöä antoi joku 141-143L/h, nyt säädön jälkeen en ole muistanut katsoa..
                        Ja vaikuttaako vielä nostettu kierroslukukin sitten jos nyt menee MAF-arvoja katsomaan:think
                        M550d

                        Comment

                        • Tylyttäjä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 1412

                          Originally posted by jumbo View Post
                          Ja vaikuttaako vielä nostettu kierroslukukin sitten jos nyt menee MAF-arvoja katsomaan:think
                          Niin joo, pitäshän se tietty enemmän sitten taas soppaa syödä jos kiertääkin korkeemmalla.. Enemmän työtahteja per sekuntti.
                          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                          EX: BMW E39 M5
                          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                          Suzuki GSX-R 1070 K5
                          Performance Mods: Lot
                          Performance: 200mph/322kph@1mile
                          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                          Comment

                          • jumbo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 6603
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by jumbo View Post
                            Tuossa tänään mitattu 100-200km/h aika http://www.youtube.com/watch?v=08kSbM_ICDU että aika kovaa kulkee tylyttäjällä kun ainakin aiemmin kirjoitti että 0-100(5,1s) ja 100-200 (8,8s) ajat yhdistämällä menisi 0-200 13,9s
                            Mutta uskottava se sitten on, meillä muilla nämä normi M5:set ei vaan kulje
                            Katsoin videoeditorilla noita aikoja, niin 100-150km/h = 5s, 100-170km/h = 8s ja 100-200km/h = 13,2.

                            Kaikki siis mittaristostalaskettujaepämääräisiävertailukelvott omiamutuaikoja
                            M550d

                            Comment

                            • Mikaatm
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2007
                              • 559
                              • Vantaa

                              Originally posted by jumbo View Post
                              Esim. Lappeenrannan ilmailupäivillä meni 1700m matkalla 248km/h, vaikka lähtö oli niin pielessä että vartti oli 14,7
                              Ei vaikuta vartti juuri ollenkaan loppunopeuteen mailille jos nyt et ole puoli kaasulla ajellut varttia.
                              450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                              Comment

                              • jumbo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 6603
                                • Lappeenranta

                                Originally posted by Mikaatm View Post
                                Ei vaikuta vartti juuri ollenkaan loppunopeuteen mailille jos nyt et ole puoli kaasulla ajellut varttia.
                                No jokatapauksessa Luulisi että jos 400m kohdalla on enemmän nopeutta, niin ehtisi sitä kerätä enemmän tuonne 1700m kohdallekkin:think

                                Tuossa muuten joku muumiopostaus M5B:ltä 470hp vitosesta ja sen kiihtyvyyksistä. KLIK
                                M550d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎