Asiaan; paljonkon tuo noin suunnilleen mittarin mukaan meni, 4,4s? Joka tapauksessa selkeästi reippaammin kuin aiemmin? Näkeehän sen, että tuo Porschekin jäi helposti, eli löylyä alkaa löytymään Volvosta jo kivasti (paljonko suunnilleen, yli 400hp?).
Nyt voit ehkä rauhassa taas katsella muidenkin tuloksia, kun tuo Volvo jättäisi ainakin tuossa 100-170km/h kiihdytyksessä esim. meikäläisen laiskanpulskean perheauton..
Ei kaveri tallentannu logia tosta viimesestä vedosta niin paha sanoa paljonko siellä on pönnää. Käydään jarrussa myöhemmin kattomassa. 98@100km/h on GPS tarkastettu mittarivirhe ja auto+miehet painoi yhteensä 1540kg vedossa. 100-170km/h 4.8s ei pitäs kauaksi heittää todellisesta nopeudesta, mittarinopeutta vähän nopsemmin.
Eikös nuo 'sitkeystestit' ole aikoinaan luotu tavallisten perheautojen kuljettajille kertomaan lähinnä, että miten siitä rekasta pääsee ohi sillä corollalla. 'Urheiluautoissa' ei kyllä tuolla 4-vaihteen sitkeys tiedolla ole juuri merkitystä..
Olikos meillä jokin yhteisymmärrys esim 80-120 mittaustyylistä? Meinaan vaan että huono tehdä vertailua jos kaikilla on eri mittaustapa.:think
Taisihan tästä olla jonkinlaista keskustelua tuolla seassa mutta virkistetään hieman muistia.
nelosella tasasta kaheksaakyppiä. kartturi sanoo "NYT" sitten kihhdytetään
sataankahteen kymppiin (saa vaihtaa kolmoselle) mielestäni kuvastaa parhaiten rekan ohitusta:think
Ei tuolla 4-vaihteen testissä ole mitään virkaa, kun välitykset eroavat järjettömästi eri autoissa. Selvintä olisi joko testata kiihtyvyys nopeimmalla mahdollisella tavalla, tai niin, että käytetään samaa vaihdetta koko 80-120 ajan, oli se sitten ykkönen tai vitonen.
Kulkee näin:
100-200km/h 8,0 s 3. ja 4.vaihde 2.0bar +13'C:
80-90 km/h: 0,9 s 20 m
80-100 km/h: 1,5 s 37 m
80-110 km/h: 2,1 s 54 m
80-120 km/h: 2,6 s 71 m
80-130 km/h: 3,2 s 92 m
80-140 km/h: 3,8 s 115 m
80-150 km/h: 4,5 s 140 m
80-160 km/h: 5,3 s 175 m
80-170 km/h: 6,3 s 223 m
80-180 km/h: 7,4 s 278 m
80-190 km/h: 8,5 s 331 m
80-200 km/h: 9,5 s 387 m
100-150km/h 3,0 s 3.vaihde 2.0bar +13'C:
80-90 km/h: 1,0 s 23 m
80-100 km/h: 1,7 s 41 m
80-110 km/h: 2,2 s 58 m
80-120 km/h: 2,8 s 74 m
80-130 km/h: 3,4 s 97 m
80-140 km/h: 4,1 s 122 m
80-150 km/h: 4,7 s 147 m
80-160 km/h: 5,4 s 179 m
80-170 km/h: 6,4 s 226 m
Millä mitattu? En usko. Kiihtyy muka selvästi paremmin kuin samantehoinen/painoinen Porsche = ei ole mahdollista Noh, antaapa olla; ei mun ole vaikea uskoa tuollaisia, jos kaverilla on 2barin ahdot
Ehkä sun on nyt helpompi uskoa myös tuo mun 8,8-10,2s 100-200km/h. Tuo vaihtelu menee siis olosuhteen ja paikan piikkiin, kuten olen monta kertaa kirjoittanut. Mulla siis 417hp (mitattu) ja 542Nm (myös mitattu). Yli 500Nm alkaen 2200rpm.
Millä mitattu? En usko. Kiihtyy muka selvästi paremmin kuin samantehoinen/painoinen Porsche = ei ole mahdollista Noh, antaapa olla; ei mun ole vaikea uskoa tuollaisia, jos kaverilla on 2barin ahdot
Saattaapa porschessa olla välitykset "vähän" pidemmät kuin volvossa ja jos porsche on vapari niin...eihän siinä ole läheskään niin paljoa keskitehoa käytössä
Saattaapa porschessa olla välitykset "vähän" pidemmät kuin volvossa ja jos porsche on vapari niin...eihän siinä ole läheskään niin paljoa keskitehoa käytössä
Jees, kunhan vaan heitän läppää kun se on joillain muillakin tapana Tosiaan, näihin vetoihin ja aikoihin kun vaikuttaa aina olosuhteet ja kuski yms.. Kuski varsinkin silloin kun vertaillaan muihin autoihin.
Tarkka mittalaite on siitä hyvä, että se kertoo tarkasti juuri sen miten kulki sillä kertaa, ilman arvailuja ja mutua. Toki silloinkin olosuhteet vaikuttaa ihan samalla tavalla.
Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5 Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5 Performance Mods: Lot Performance: 200mph/322kph@1mile (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Yleisesti volvonegatiivisena on pakko myöntää, että hyvin sysää. Todennäköisesti kuitenkin puhutaan n. 500hv tehoista. 100-200 parin kymmenyksen tarkkuudella sama kuin esim. 500hv/700nm 997 turbo pdk:lla tahi 550hv/1380kg gallardolla. Loppunopeutta vartilla lienee n. 200 (ajasta / oletettavasti rankasta sutimisesta riippumatta)? Seuraavaksi sitten päänahkatavoitteeksi GT2 RS 100-200 6.3s
Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Yleisesti volvonegatiivisena on pakko myöntää, että hyvin sysää. Todennäköisesti kuitenkin puhutaan n. 500hv tehoista. 100-200 parin kymmenyksen tarkkuudella sama kuin esim. 500hv/700nm 997 turbo pdk:lla tahi 550hv/1380kg gallardolla. Loppunopeutta vartilla lienee n. 200 (ajasta / oletettavasti rankasta sutimisesta riippumatta)? Seuraavaksi sitten päänahkatavoitteeksi GT2 RS 100-200 6.3s
Kiitos. Niin voimaa ei ole tosiaan 500hp vielä. Seuraavaksi vaihtuu polttoaine RE85seen jolloin voimaa on mahdollista saada 450-500hp. Nyt tehoa on tosiaan 400-450hp (98E) välissä ja tarkempi lukema selviää tässä kun jarrussa käydään kattomassa molemmilla polttoaineilla. Se miksi Porche jää on tosiaan keskiteho (4000-8000rpm vetoalue) jota Volvossa on enemmän ja todennäkösesti myös voimansiirto vie vähemmän tehoa. Välitys on 3 ja 4 vaihteilla n. 10km/h pidempi rajottimeen ajettaessa porchessa.
Kiitos. Niin voimaa ei ole tosiaan 500hp vielä. Seuraavaksi vaihtuu polttoaine RE85seen jolloin voimaa on mahdollista saada 450-500hp. Nyt tehoa on tosiaan 400-450hp (98E) välissä ja tarkempi lukema selviää tässä kun jarrussa käydään kattomassa molemmilla polttoaineilla. Se miksi Porche jää on tosiaan keskiteho (4000-8000rpm vetoalue) jota Volvossa on enemmän ja todennäkösesti myös voimansiirto vie vähemmän tehoa. Välitys on 3 ja 4 vaihteilla n. 10km/h pidempi rajottimeen ajettaessa porchessa.
Nyt kun otit puheeksi tuon "keskitehon" (eli vääntökäyrän), niin se on tuossa E39 M5:ssä parempi aina tuonne 5700-5800rpm saakka kuin E60:ssä (siihen kun moni tuntuu vertaavan). E60 kun on perinteinen "kierroskone", eli tehot otetaan kierroksilla. Siitä olen jo aiemminkin maininnut, että E39:n laakea vääntökäyrä auttaa paljon roll-on vetoihin, jos lähdetään vaikka 3. vaihteella 3000-4000rpm kuten yleensä esim. 100-200km/h vedoissa.
Lappeenranta 11.6.2011 vartti 13.1s ja maili 243km/h.
Keli noin 28c ja noin 4 m/s vastatuulta.
Oliko siellä lähtökennot (staging)? Jos ei, niin ei noihin mailin tapahtumien "varttimailituloksiin" ole luottamista. Meinaan jos lähtö on muutaman 10cm suuntaan tai toiseen niin se vaikuttaa monta kymmenystä aikaan. Pahimmillaan porukka lähtee jopa metrin lähtölinjan takaa jolloin varttimailin aika onki jo ihan metsässä (liian hyvä siis). Sen takia vaatii lähtökennot, jos halutaan oikeita tuloksia. Tuo keskinkertainen mailin tulos ei oikein ole linjassa tuo kohtuu hyvän varttimailiajan kanssa. Paljonko oli lopparia "varttimaililla"?
Ei ollut valoja koska oot linjalla, vaan kaveri näytti et vähän vielä ja stop.
Vartilla vain aika, ei nopeutta.
Ok, eli ei siis ollut lähtökennoja, eli ajat voivat olla vähän mitä sattuu. Näin ne yleensä on kenttäajoissa, ikävä kyllä. Vaatii siis tuollaiset staging -valot jos halutaan yhdenmukaisia vertailekelpoisia tuloksia. Jos joku tyyppi vaan näyttää "sinnepäin", niin helposti tulee vähintään kymmenien senttien eroja lähtöpaikkaan. Joka tarkoittaa useiden kymmenyksien eroja varttimailiajassa.
Comment