Announcement

Collapse
No announcement yet.

80km/h-120km/h, 0-120km/h, 80-160km/h 80-260km/h yms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maza
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 4319
    • Kannus/Kokkola

    Originally posted by hono View Post
    Polttoaineena on joo e85 ja tehoa aika tarkka [email protected]. Holsetista loppu tuotto joten ahtopaine ei tuonut yhtään tehoa lisää. Tosin nokkien ajoituksia pitäisi muuttaa, rajoitin katkaisi tehonnousun. Eli aika yläkireäksi jäi toistaiseksi.

    Aika mitattu Pbox:lla, joten suht tarkka. Alku tosiaan hitaampi kuin vähemmällä teholla johtuen sutimisesta.

    Ajoitko millä teholla ton 10,3 vartin?
    Ok. Ahtimena sulla lienee hx40 ?

    10,3@226 vartti on ajettu n. 700hv teholla (1,4-1,5bar).

    Tuossa rauhallisesti kakspäällä ajettu 0-150km/h:

    Comment

    • hono
      Bimmer Rookie
      • Oct 2004
      • 172
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Maza View Post
      Ok. Ahtimena sulla lienee hx40 ?

      10,3@226 vartti on ajettu n. 700hv teholla (1,4-1,5bar).

      Tuossa rauhallisesti kakspäällä ajettu 0-150km/h:

      http://www.youtube.com/watch?v=f6UTF...=ULf6UTFD_MzFE
      Ahdin on hx40s.
      Kattelin vaan tota sun aikakorttia niin karvan nopeemmin meni mulla tossa mun vedossa
      Tosin alle 5s 100-200km/h ei taideta vielä mun tehoilla mennä.

      Mikä hyrskytin sulla on?

      Comment

      • Maza
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 4319
        • Kannus/Kokkola

        Originally posted by hono View Post
        Ahdin on hx40s.
        Kattelin vaan tota sun aikakorttia niin karvan nopeemmin meni mulla tossa mun vedossa
        Tosin alle 5s 100-200km/h ei taideta vielä mun tehoilla mennä.

        Mikä hyrskytin sulla on?
        Juu, mulla oli muistaakseni 100-200 tossa varttivedossa luokkaa 5,6s, joten kyllä se sulla varmasti nopeammin menee.

        Mulla on ahtimena tarkkaan harkittu ja valittu bw s480 race kopalla. Siipikoot siis +20mm verrattuna hx40s. Tuosta voi arvailla onko tarkoitus jäädä tälle tehotasolle.

        Comment

        • hono
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 172
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Maza View Post
          Juu, mulla oli muistaakseni 100-200 tossa varttivedossa luokkaa 5,6s, joten kyllä se sulla varmasti nopeammin menee.

          Mulla on ahtimena tarkkaan harkittu ja valittu bw s480 race kopalla. Siipikoot siis +20mm verrattuna hx40s. Tuosta voi arvailla onko tarkoitus jäädä tälle tehotasolle.
          Asiasta kolmanteen, sulla on lähtökierrostenrajoitin, onko lähtöpaukku myös?
          Ja paljon rajoitin on ja paljon sytkänmyöhästys jos on paukku?

          Comment

          • Guest's Avatar

            Originally posted by hono View Post
            Se on semmonen homma et toi 80-120km/h menee karkeesti n. reilu 1s, saa aikamoinen Usain Boltti olla et kerkeet nilkan ojentajalla sutimista estelemään
            Testaas hono 180-220km/h väli.

            Ennen meni 3.7s ja nyt menee 3.5s mulla toi väli, ahtopaineen noston jälkeen siis. Hyvä väli etuvetoselle ku ei enää sutaa...

            Comment

            • hono
              Bimmer Rookie
              • Oct 2004
              • 172
              • Nurmijärvi

              Originally posted by primerap10gtr View Post
              Testaas hono 180-220km/h väli.

              Ennen meni 3.7s ja nyt menee 3.5s mulla toi väli, ahtopaineen noston jälkeen siis. Hyvä väli etuvetoselle ku ei enää sutaa...

              http://i119.photobucket.com/albums/o...arpullsgps.jpg
              Kattelin tota omaa logia, kiihdytyksen oon lopettanu 205km/h jälkeen. Mut toi 180-205km/h on 1,64s.

              Jos kerkee niitä pitää käydä vetää enemmän noita mut on säätö vielä hieman kesken + kaikkee muuta pientä probleemaa ku setit on vaihtunut

              EDIT: Mitäs sulla on voimaa siellä nyt?
              Last edited by hono; 31-08-2012, 23:06.

              Comment

              • Guest's Avatar

                Originally posted by hono View Post
                Kattelin tota omaa logia, kiihdytyksen oon lopettanu 205km/h jälkeen. Mut toi 180-205km/h on 1,64s.

                Jos kerkee niitä pitää käydä vetää enemmän noita mut on säätö vielä hieman kesken + kaikkee muuta pientä probleemaa ku setit on vaihtunut

                EDIT: Mitäs sulla on voimaa siellä nyt?
                Joku 550hp/600nm vois olla aika lähellä, ens keväänä uus rototest keikka niin pääsee vertaileen aiempaan.

                Comment

                • Antza
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2143
                  • Espoo

                  E46 M3. Toinen veto, sama paikka, kutakuinkin sama polttoainemäärä eli n puoli tankillista, samoin kahden hengen kuormalla ja muutoinkin olusuhteet samaa luokkaa. Eroa parit viritykset sekä ajo ilman luistonestoa (ensimmäisessä vedossahan 2-3 vaihdossa DSC rajoitti vetoja hetken).

                  #1 #2
                  100 km/h 0.0s 0.0s
                  120 km/h 2.35s 1.65s
                  140 km/h 4.70s 3.70s
                  160 km/h 7.05s 6.00s
                  180 km/h 9.75s 8.30s
                  200 km/h 13.85s 11.95s

                  Eroa näyttää tulevan tasaisesti, 120 kohdalla 0.7s - mistä varmasti 0.5s selittyy sillä että DSC ei katkonut vetoja - ja 200 kohdalla eroa 1.9s.
                  Last edited by Antza; 17-09-2012, 22:53.
                  Current rides:
                  F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                  Previous rides:
                  E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                  Comment

                  • Vanquish
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1961
                    • Hki

                    kysymys gps tarkkuudesta

                    Tässä vertailu gps laitteiden tarkkuuksista. Erot ovat todella suuret, vaikka käytössä on ulkoinen gps anturi! Myös mikro-pc testissä (juoksu softat) 5km matkalla matkan erot voivat olla 0,5km luokkaa. En tiennytkään, että gps tarkkuus on näin epätarkka, erot ovat valtavia! 0-100km/h tulee parin sekunnin eroja racelogic ja ulkoisen gps:n välillä.

                    Comment

                    • maanmittaaja
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2012
                      • 111
                      • Salo

                      Originally posted by Vanquish View Post
                      Tässä vertailu gps laitteiden tarkkuuksista. Erot ovat todella suuret, vaikka käytössä on ulkoinen gps anturi! Myös mikro-pc testissä (juoksu softat) 5km matkalla matkan erot voivat olla 0,5km luokkaa. En tiennytkään, että gps tarkkuus on näin epätarkka, erot ovat valtavia! 0-100km/h tulee parin sekunnin eroja racelogic ja ulkoisen gps:n välillä.
                      http://www.youtube.com/watch?v=G2yquC0gb3g
                      gps-tarkkuus tuollaisella laitteella pyörii 30-300metrin alueella noin yleensä, joten tämä aiheuttaa piikkejä näin hektisessä toiminnassa, joita taas eri softat tulkitsee eri tavalla. Itse jotenkin luotan Race Chronon tulkintaan eniten.

                      Tasanopeus on paljon helpompaa laskentaa piikkien osalta ja sen gps laitteet näyttävätkin aika tarkkaan samalla tavalla.

                      Comment

                      • Tylyttäjä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 1412

                        Originally posted by maanmittaaja View Post
                        gps-tarkkuus tuollaisella laitteella pyörii 30-300metrin alueella noin yleensä, joten tämä aiheuttaa piikkejä näin hektisessä toiminnassa, joita taas eri softat tulkitsee eri tavalla. Itse jotenkin luotan Race Chronon tulkintaan eniten.

                        Tasanopeus on paljon helpompaa laskentaa piikkien osalta ja sen gps laitteet näyttävätkin aika tarkkaan samalla tavalla.
                        Tuossakin käytetään referenssinä Performance Boxia. Täällähän jotkut epäilivät sitäkin En tiedä epäilevätkö enää, tuosta nyt on oikeastaan tullut jo luotettevan suorituskykymittauksen "standardi".
                        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                        EX: BMW E39 M5
                        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                        Suzuki GSX-R 1070 K5
                        Performance Mods: Lot
                        Performance: 200mph/322kph@1mile
                        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                        Comment

                        • maanmittaaja
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2012
                          • 111
                          • Salo

                          Originally posted by Tylyttäjä View Post
                          Tuossakin käytetään referenssinä Performance Boxia. Täällähän jotkut epäilivät sitäkin En tiedä epäilevätkö enää, tuosta nyt on oikeastaan tullut jo luotettevan suorituskykymittauksen "standardi".
                          Ainoo oikee referenssi on ei gps pohjainen... esim. v-box mittaamaan g-voimia ja transponderi aikoja, ni ois joku kiintee, johon verrata. Vaikka kiinteäkin systeemi heittäisi, niin se näyttäisi aina kuitenkin saman virheen, jolloin näitä gps-pohjaisten laitteiden virheiden määrää voisi verrata yhteen varmaan tietoon.

                          On testi tosi hataralla pohjalla, jos oletetaan, että jokin tietty gps-laite on absoluuttinen totuus ja muiden arviot tehdään tämän pohjalta...

                          Comment

                          • Tylyttäjä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 1412

                            Originally posted by maanmittaaja View Post
                            Ainoo oikee referenssi on ei gps pohjainen... esim. v-box mittaamaan g-voimia ja transponderi aikoja, ni ois joku kiintee, johon verrata. Vaikka kiinteäkin systeemi heittäisi, niin se näyttäisi aina kuitenkin saman virheen, jolloin näitä gps-pohjaisten laitteiden virheiden määrää voisi verrata yhteen varmaan tietoon.

                            On testi tosi hataralla pohjalla, jos oletetaan, että jokin tietty gps-laite on absoluuttinen totuus ja muiden arviot tehdään tämän pohjalta...
                            PerformanceBoxia on TM:n toimesta verrattu Peiseler-pyörään; näytti samaa. Vbox on GPS-pohjainen, Racelogicin tuote kuten PerformanceBox.

                            Tossa linkki siihen TM:n testiin:


                            Testissä mainittua:
                            Parasta tarkkuutta osoitti Performance
                            Box, joka mittasi oman sisäisen
                            antenninsa avulla kiihtyvyystuloksia,
                            jotka poikkesivat vertailuarvosta
                            vain 0,08 sekuntia. Ulkoisen
                            antennin avulla ero vertailuarvoon
                            kapeni jo 0,02 sekuntiin, joka menee
                            jo vertailuarvon virherajan sisään,
                            eli mittaustarkkuuden rajoissa Performance
                            Boxin tulos oli sama kuin vertailuarvo.


                            Vertailuarvona siis Peiseler-pyörä.

                            Itse olen myös tehnyt vertailua varttimaililla useamman kerran eri vehkeillä ja eri radoilla; kyllä se näyttää oikein.

                            Kyllä näitä Racelogicin vehkeitä pidetään ihan yleisesti niin tarkkoina, että mittaustulokset ovat totuus. Sen takia sitä käyttävät mm. auto- ja prätkälehdet, autotehtaat jne.. Niillä mitatut kiihtyvyydet/nopudet hyväksytään virallisiksi ennätyksiksi jne..
                            Last edited by Tylyttäjä; 21-09-2012, 10:10.
                            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                            EX: BMW E39 M5
                            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                            Suzuki GSX-R 1070 K5
                            Performance Mods: Lot
                            Performance: 200mph/322kph@1mile
                            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                            Comment

                            • maanmittaaja
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2012
                              • 111
                              • Salo

                              Originally posted by Tylyttäjä View Post
                              PerformanceBoxia on TM:n toimesta verrattu Peiseler-pyörään; näytti samaa. Vbox on GPS-pohjainen, Racelogicin tuote kuten PerformanceBox.

                              Tossa linkki siihen TM:n testiin:


                              Testissä mainittua:
                              Parasta tarkkuutta osoitti Performance
                              Box, joka mittasi oman sisäisen
                              antenninsa avulla kiihtyvyystuloksia,
                              jotka poikkesivat vertailuarvosta
                              vain 0,08 sekuntia. Ulkoisen
                              antennin avulla ero vertailuarvoon
                              kapeni jo 0,02 sekuntiin, joka menee
                              jo vertailuarvon virherajan sisään,
                              eli mittaustarkkuuden rajoissa Performance
                              Boxin tulos oli sama kuin vertailuarvo.



                              Vertailuarvona siis Peiseler-pyörä.

                              Itse olen myös tehnyt vertailua varttimaililla useamman kerran eri vehkeillä ja eri radoilla; kyllä se näyttää oikein.

                              Kyllä näitä Racelogicin vehkeitä pidetään ihan yleisesti niin tarkkoina, että mittaustulokset ovat totuus. Sen takia sitä käyttävät mm. auto- ja prätkälehdet, autotehtaat jne.. Niillä mitatut kiihtyvyydet/nopudet hyväksytään virallisiksi ennätyksiksi jne..
                              PEISELER PYÖRÄ, UNOHIN PEISELER PYÖRÄN!!!! mut just sen suuntasta hain! sellaseen hyvä verrata näitä ja jos kerran tuo performancebox on sitä lähinpänä, niin onhan se tarkin luonnollisesti.

                              Mitenkähä mun mieles kummitteli, et v-box ois ollu pelkkä kiihtyvyysanturilaitos...:think alkavaa varhaisiän dementiaa ilmeisesti... nyt kun tarkemmin muistelee, niin tais siinä gps:tkin vaikutella...

                              Comment

                              • Tylyttäjä
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 1412

                                Originally posted by maanmittaaja View Post
                                PEISELER PYÖRÄ, UNOHIN PEISELER PYÖRÄN!!!! mut just sen suuntasta hain! sellaseen hyvä verrata näitä ja jos kerran tuo performancebox on sitä lähinpänä, niin onhan se tarkin luonnollisesti.

                                Mitenkähä mun mieles kummitteli, et v-box ois ollu pelkkä kiihtyvyysanturilaitos...:think alkavaa varhaisiän dementiaa ilmeisesti... nyt kun tarkemmin muistelee, niin tais siinä gps:tkin vaikutella...
                                VBoxissa on pelkästään GPS, ei kiihtyvyysanturia. Näin kaikissa Racelogicin vehkeissä.
                                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                                EX: BMW E39 M5
                                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                                Suzuki GSX-R 1070 K5
                                Performance Mods: Lot
                                Performance: 200mph/322kph@1mile
                                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎