Tottakai on lepposaa sakkia. Ehdottaisin sulle kuitenkin, että kävisit ajamassa sitä varttimailia tai mailia. Katuvedot nyt on mitä on, usein lähdötkin menee miten sattuu, kun toinen aloittaa aikaisemmin jne.. Eihän tässä ole mitään faktaa nimittäin esitetty sinun puolestasi, ainoastaan se mitä olet tänne kirjoitellut. Miksi et halua käydä radalla todistamassa, että miten autosi kulkee? Ainoa fakta on se mailin vetosi, joka taisi olla 319km/h? Sillä tuloksella ei pärjää LÄHELLEKÄÄN kovimmille katupyörille, joilla vedetään yli 370km/h mailille. Todistettavasti, eikä ainoastaan forumi-kirjoittelua.
Mutta toivottavasti saadaan sulle kadullekin vielä vastaan sellainen laite, että saat motivaatiota jatkaa virittelyä
Kovasti tuntuu olevan paha rasti jos auto kulkee paremmin kuin jotkut pyörät. Fakta on se että aina löytyy joku nopeampi, oli se neljällä pyörällä tai kahdella pyörällä varustettu. Voisit sinäkin nostaa nöyrästi hattua että joku on saanut rakennettua oikeasti nopean katuauton eikä pyydellä jotain faktatietoja vartilta tai maililta. Eiköhän tuossa laitettu jo ihan sopivia 100-200km/h arvoja joista todellinen suorituskyky jo näkyy. Ja eihän täällä ole tosiaan väitetty että Audi kulkee mitään 8 sekuntin vartteja tai lähelle 400 maililla.
Jos Suomessa on yksi tai kaksi 370km/h maililla menevää prätkää niin miksi Audia pitää juuri verrata niihin, eihän Hono ole väittänyt että hänen Audinsa on kaikista kovin katuauto Suomessa vaan että on kova katupeli ja myös osa viritetyistä prätkistä sille jää, kuten sanoin, aina löytyy se nopeampi.
Tuollaisen maileriprätkän taas kun vie niillä välityksillä vartille niin ei se sielläkään kulje joten hieman turha vertailu muutenkin ja riippuu niin paljon kuskista että saako sitä pyörää kulkemaan vartilla vaikka se maililla menee vaikka miten. Kesäkuun MP lehdessä oli suorituskykyarvoja 1100hv+ Supra ja juurikin tuo Jannen maileripyörä Siinä oli pyörälle arvo 100-200 km/h 3.7 sekuntia sekä 200-300 5.11 sekuntia, joten ainakin 100-200km/h Audi pysyy hyvin kyydissä mukana.
Itsekin muutamia pyöriä vastaan kisanneena kaikki pyörämiehet nostavat aina hattua jos sattuvat jäämään eikä aleta vänkäämään että tule kisaamaan kummin kaiman siskon "oikeasti nopeaa" pyörää vastaan. Tuntuu yleensäkin olevan että kaikki tällaiset huutelijat eivät ole niiden oikeasti nopeiden pyörien omistajia kuten tässäkin tapauksessa.
Ja kadullahan nimenomaan lentävästä lähdöstä se tehoero näkyy. Se että pitäisi lähteä vartille testaamaan miten se "oikeasti" kulkee on vähän niin ja näin koska lähtö voi onnistua tai ei onnistua. Oikea vertailuarvo varttimaililla tällaisessta tapauksessa on loppunopeus koska se kertoo tehosta eikä lähdön onnistumisesta. Sama kadulla kun lähdetään esim 80-100 km/h vedosta niin se on molemmille tasan ja lähtö ei riipu ajajan paikaltalähtötaidosta tai renkaiden pidosta kun lähtö on ajoitettu ja sovittu.
Jos osaisit lukea, niin ehkäpä huomaisit, että hono itse pitelee jatkuvasti prätkiä esillä. Koska haluaa niitä vastaan autoaan testailla. Toivottavasti saadaan honolle oikeasti nopea prätkä vastaan, jotta honokin vähän havahtuu.
.
Mihin pitää havahtua? Hono kyllä tuntuisi ymmärtävän että löytyy noitakin juuri kisaamiaan pyöriäkin nopeampia pyöriä mutta taidat itse asua jossain haavemaailmassa missä prätkien pitää aina olla niitä nopeampia kuin autot..
Tottakai on lepposaa sakkia. Ehdottaisin sulle kuitenkin, että kävisit ajamassa sitä varttimailia tai mailia. Katuvedot nyt on mitä on, usein lähdötkin menee miten sattuu, kun toinen aloittaa aikaisemmin jne.. Eihän tässä ole mitään faktaa nimittäin esitetty sinun puolestasi, ainoastaan se mitä olet tänne kirjoitellut. Miksi et halua käydä radalla todistamassa, että miten autosi kulkee? Ainoa fakta on se mailin vetosi, joka taisi olla 319km/h? Sillä tuloksella ei pärjää LÄHELLEKÄÄN kovimmille katupyörille, joilla vedetään yli 370km/h mailille. Todistettavasti, eikä ainoastaan forumi-kirjoittelua.
Mutta toivottavasti saadaan sulle kadullekin vielä vastaan sellainen laite, että saat motivaatiota jatkaa virittelyä
Tässähän aletaan olla pointin äärellä. Kun kyse katuautoista ja katupyöristä on herttaisen yhdentekevää mitä mikäkin kulkee lentokentällä tai liimaradalla milläkin rengastuksella. Tätä tarkoitin myös kirjoittaessani aiemmin voiman siirtämisestä tiehen. Kadulla on pölyä, routamonttuja, routaheittoja, kiviä ja hevosen paskaa. Siksi olen sitä mieltä, että edes niistä kovimmista turbopyöristä ei tosielämässä useinkaan ole tuollaiselle ripeälle nelivedolle jakoa, vaikka täydellisissä olosuhteissa kulkisivat 600kmh mailille.
Tässähän aletaan olla pointin äärellä. Kun kyse katuautoista ja katupyöristä on herttaisen yhdentekevää mitä mikäkin kulkee lentokentällä tai liimaradalla milläkin rengastuksella. Tätä tarkoitin myös kirjoittaessani aiemmin voiman siirtämisestä tiehen. Kadulla on pölyä, routamonttuja, routaheittoja, kiviä ja hevosen paskaa. Siksi olen sitä mieltä, että edes niistä kovimmista turbopyöristä ei tosielämässä useinkaan ole tuollaiselle ripeälle nelivedolle jakoa, vaikka täydellisissä olosuhteissa kulkisivat 600kmh mailille.
Samalla lailla ne pyörät ja autot kiihtyy kadulla kuin esim. lentokenttäradalla. Usein kenttäradoilla on jopa huonompi pito kuin kadulla. Pito kyllä riittää kadullakin jopa turbopyörille, varsinkin kun vauhdista lähdetään. Toivotaan nyt, että esim. Uskalin Janne lähtisi jossain vaiheessa kokeilemaan, olen kyllä yrittänyt houkutella. Jos nyt kerran hono ei halua käydä ihan "virallisia" tuloksia ajamassa jossain, joka olisi tietenkin fiksuinta. Esim. mailila kovat tulokset tauluun niin loppuu pulinat. Yli 350km/h tulos olisi sellainen, että voi sanoa lähes kaikkien katupyörien jäävän. Ei kuitenkaan ihan kaikki jää silloinkaan.
Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5 Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5 Performance Mods: Lot Performance: 200mph/322kph@1mile (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Voi vittu mitä paskaa saatana sivusta toiseen!! Voi näköjään jollakin ottaa kovasti luonnonpäälle jos auto kulkeekin paremmin ku pyörä... Iso hatunnosto honolle! Todella kova peli!
Oliko tässä nyt kyse siitä että pärjääkö honon audilla myös viritetyille pyörille, vai siitä löytyykö suomesta yhtään pyörää jolle audi ei pärjäisi. Mielestäni ensimmäisestä, ja sehän näkyi onnistuvan.
Oliko tässä nyt kyse siitä että pärjääkö honon audilla myös viritetyille pyörille, vai siitä löytyykö suomesta yhtään pyörää jolle audi ei pärjäisi. Mielestäni ensimmäisestä, ja sehän näkyi onnistuvan.
Juurikin näin.
...mutku mutku on pari pyörää jolle ei ikinä varmana pärjää!!!!123 ^_^
Katuvedot nyt on mitä on, usein lähdötkin menee miten sattuu, kun toinen aloittaa aikaisemmin jne..
Mutta toivottavasti saadaan sulle kadullekin vielä vastaan sellainen laite, että saat motivaatiota jatkaa virittelyä
Katuvedot on just se mistä ollaan puhuttu ja mihin tää auto on rakennettu, tämä on KATUAUTO. Sanoin että kadulla on kovimmat kovilla. En sanonut että jää enkä ole puhunut missään vaiheessa että tää menee kovempaa maililla kuin kovimmat pyörät, lue h_i_t_a_a_s_t_i ja koita sisäistää.
Ja tosta motivaatiosta sen verran, tuli kaveri ton ensimmäisen 307hv gixxer vedon jälkeen kysymään: Ei taida enää tarvii Audi lisää tehoa? Vastaus oli lyhyt: Ei.
Tosin pahaa pelkään että 100 heppaa tulee talven aikana lisää kun ne tulee pelkkää imusarjaa muuttamalla.
Esim. mailila kovat tulokset tauluun niin loppuu pulinat. Yli 350km/h tulos olisi sellainen, että voi sanoa lähes kaikkien katupyörien jäävän. Ei kuitenkaan ihan kaikki jää silloinkaan.
Kuka tässä on puhunut kaikkien katupyörien jäävän muu kun sinä? Ja ainut ketä täällä ei tajua pulinaa ajoissa lopettaa olet sinä.
Ja jäävän missä? Maililla? Oon sulle jo sanonut että ei tätä mihinkään mailille oo edes rakennettu. Katuvedot harvoin menee lähelle 400km/h.
Nämä vedot mitä vedettiin turbopyörien kanssa, olin yllättynyt kuinka tasaväkisiä ne oli. Luulin oikeasti että tulee perseraiskaus. Piti oikein shampanjaa käydä ostaa.
Onhan se nyt jonkinlainen ihme että pysyy tommosten monsteripyörien mukana autolla missä vauhdissa tahansa.
Katuvedot on just se mistä ollaan puhuttu ja mihin tää auto on rakennettu, tämä on KATUAUTO. Sanoin että kadulla on kovimmat kovilla. En sanonut että jää enkä ole puhunut missään vaiheessa että tää menee kovempaa maililla kuin kovimmat pyörät, lue h_i_t_a_a_s_t_i ja koita sisäistää.
Ja tosta motivaatiosta sen verran, tuli kaveri ton ensimmäisen 307hv gixxer vedon jälkeen kysymään: Ei taida enää tarvii Audi lisää tehoa? Vastaus oli lyhyt: Ei.
Tosin pahaa pelkään että 100 heppaa tulee talven aikana lisää kun ne tulee pelkkää imusarjaa muuttamalla.
Kuka tässä on puhunut kaikkien katupyörien jäävän muu kun sinä? Ja ainut ketä täällä ei tajua pulinaa ajoissa lopettaa olet sinä.
Ja jäävän missä? Maililla? Oon sulle jo sanonut että ei tätä mihinkään mailille oo edes rakennettu. Katuvedot harvoin menee lähelle 400km/h.
Nämä vedot mitä vedettiin turbopyörien kanssa, olin yllättynyt kuinka tasaväkisiä ne oli. Luulin oikeasti että tulee perseraiskaus. Piti oikein shampanjaa käydä ostaa.
Onhan se nyt jonkinlainen ihme että pysyy tommosten monsteripyörien mukana autolla missä vauhdissa tähansa.
Kyllä se kovaa menee, ei siinä mitään. Koko ajanhan olen kehunut, että hattu nousee ja sairaan nopea auto sulla! Hyvä, että olet saanut kunnon vastuksia turbopyöristä. Suurin osa prätkistä jäänee, näin se on.
Se vaan oli pointtini, että ei sillä prätkiä sen kummemmin nöyryytetä. Suuri osa jää, mutta nopeimmat vakiot/vakiohkotkaan ei pahasti. Nopeimmilla katupyörillä vielä pärjätään hienosti ja Audi jäänee jonkin verran. Näin se kai testeissännekin meni. Sen takia kentällä mitatut tulokset olisivat parempia, että nää katuvedot yms. jättää aina arvailujen varaa. Suht tasaväkisillä ja helvetin tehokkailla vehkeillä vaikuttaa jo melkoisesti sekin, että aloittaako toinen vedon muutaman kymmenyksen aiemmin. Saa jo aika paljon etua siitä.
Tämä kertonee jo aika paljon siitä, että kuinka paljon vaaditaan autolta, että alkaa pärjäämään edes nopeimmille vakiopyörille. Itse ole pitänyt "nyrkkisääntönä", että n. 1000hp pitää olla autossa. Ja se näyttää pitävän paikkansa tässäkin, ja lisänä vielä neliveto ja helvetin kevyt auto. Avannee silmiä monella, että kuinka nopeita jopa nopeimmat vakioprätkät oikeastaan ovat. Nyt voinee sanoa, että honolla on lähes mille tahansa prätkälle hyvän vastuksen antava auto. Nöyryyttämään ei pääse silläkään nopeimpia katupyöriä vastaan, vaikka suurimman osa voittaakin. Toki olis edelleen kiva nähdä se, että miten pärjää esim. maililla.
Mutta maililla taitaa pyörillä olla melkoisen iso etu siitä että ilmanvastusta on moninverroin vähemmän kuin tuollaisella 90-luvun palikkamuotoilun audilla.
Comment