Announcement

Collapse
No announcement yet.

80km/h-120km/h, 0-120km/h, 80-160km/h 80-260km/h yms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tylyttäjä
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 1412

    Originally posted by Thetic View Post
    Mutta maililla taitaa pyörillä olla melkoisen iso etu siitä että ilmanvastusta on moninverroin vähemmän kuin tuollaisella 90-luvun palikkamuotoilun audilla.
    Kyllä. Prätkissä on hyvän teho/paino -suhteen lisäksi erinomainen teho/ilmanvastus -suhde. Tämän takia tehokkaiden prätkien kiihtyvyys jatkuu reippaana myös yli 300km/h vauhdeissa. Esim. 300hp auto ei edes mene 300km/h vaikka suoraa riittäisi miten, mutta 300hp prätkällä päästään jo maililla yli 350km/h. Näistä syistä johtuen prätkillä päästään hyvään kiihtyvyyteen ja huippunopeuteen melko pienellä teholla. Toki nämä ovat täysin itsestäänselviä asioita, ainakin suurimmalle osalle, mutta ei varmaankaan kaikille.
    Last edited by Tylyttäjä; 17-07-2014, 17:59.
    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

    EX: BMW E39 M5
    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

    Suzuki GSX-R 1070 K5
    Performance Mods: Lot
    Performance: 200mph/322kph@1mile
    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

    Comment

    • duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10501
      • Saaressa

      Pysytääs otsikon aiheessa ja lopetetaan se sivutolkulla jatkunut kinaaminen.

      duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

      instagram: _duuk

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11680
        • Kouvola

        INSANE 425HP Turbo Hayabusa battles 1750HP Lamborghini Underground Racing

        Comment

        • Guest's Avatar

          2.8bar boostia nyt ja n. 700hv / 700nm. 150-250km/h mittaripornoa.

          Comment

          • Tomba87
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 4029
            • Imatra



            Tänään lappeenrannassa joku vetänyt E34 M5:llä maililla 331km/h.
            Luukku auki ja risut kyytiin

            Comment

            • pablo
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 732
              • Pirkanmaa

              Liekkö sama femma mikä on kaupan?

              Onko honon audi toi listan nopein?

              -Anssi

              Comment

              • pope
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 687
                • Harjavalta

                olis mielenkiintoista tietää paljonko tossa m5:ssa on voimaa :think
                e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                Comment

                • hono
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2004
                  • 172
                  • Nurmijärvi

                  Mun Coupehan toi oli.
                  Tarkotushan oli ajaa 0-300km/h aikaa ja lähteä paukulla liikenteeseen mutta 1-2 vaihteensiirtovivusto on saanut sen verran hittiä kesän mittaan ettei olisi tullut optimaalinen tulos joten päädyttiin ajamaan mailia. Mutta eihän siitäkään tullut mitään kun 6 vaihteella löi kierrosrajoitin 337km/h:ssa (1399m).
                  Jäi siis taas yli 200 metriä ajamatta

                  Kun ois järki kulkenut ennen lähtöä ois voinut nostaa rajotinta 300rpm kun ei tarvinnut lähteä paukulla (hakkaa pienillä vaihteilla sutiessa yli rajoittajan, ei viitti pitää silloin 8500rpm rajotinta, ei hytikat tykkää hyvää) niin olisi mennyt heittämällä yli 340km/h, olisi se ollut paljon hienompi tulos. Vetoja olisi siihen ollut mitä logista katteli.

                  Vedon vedin 2,9bar. Ennen mailia testailin pitkälti yli 3bar, aivan eri vehje niillä paineilla, suti vielä kolmosenkin. Tarvittaessa löytyy siis vielä jerkkua rutkasti lisää

                  Jotain dataa tolla mummolähöllä (häviää n.30m matkassa jos lähtisi täysiä) ja Lappeenrannassahan ajetaan loppu loivaan ylämäkeen:

                  1/2 mile 295km/h

                  1000m 313km/h

                  200-300km/h 8,20s

                  Parhaimmat lasketut 0-100, 100-200 ja 200-300km/h yhteistulos 15,2s eli aivan alle 15s 0-300km/h katukunnossa ei päästy mitä optimistisesti kaavailin, ens kesänä suorakytkyllä uusi yritys...

                  Comment

                  • diffas
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2010
                    • 215
                    • Lahti

                    näyttäishän tolla kerkiävän kyllä nytkin
                    Kingdiesel Racing

                    Comment

                    • Tylyttäjä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 1412

                      Originally posted by hono View Post
                      Mun Coupehan toi oli.
                      Tarkotushan oli ajaa 0-300km/h aikaa ja lähteä paukulla liikenteeseen mutta 1-2 vaihteensiirtovivusto on saanut sen verran hittiä kesän mittaan ettei olisi tullut optimaalinen tulos joten päädyttiin ajamaan mailia. Mutta eihän siitäkään tullut mitään kun 6 vaihteella löi kierrosrajoitin 337km/h:ssa (1399m).
                      Jäi siis taas yli 200 metriä ajamatta

                      Kun ois järki kulkenut ennen lähtöä ois voinut nostaa rajotinta 300rpm kun ei tarvinnut lähteä paukulla (hakkaa pienillä vaihteilla sutiessa yli rajoittajan, ei viitti pitää silloin 8500rpm rajotinta, ei hytikat tykkää hyvää) niin olisi mennyt heittämällä yli 340km/h, olisi se ollut paljon hienompi tulos. Vetoja olisi siihen ollut mitä logista katteli.

                      Vedon vedin 2,9bar. Ennen mailia testailin pitkälti yli 3bar, aivan eri vehje niillä paineilla, suti vielä kolmosenkin. Tarvittaessa löytyy siis vielä jerkkua rutkasti lisää

                      Jotain dataa tolla mummolähöllä (häviää n.30m matkassa jos lähtisi täysiä) ja Lappeenrannassahan ajetaan loppu loivaan ylämäkeen:

                      1/2 mile 295km/h

                      1000m 313km/h

                      200-300km/h 8,20s

                      Parhaimmat lasketut 0-100, 100-200 ja 200-300km/h yhteistulos 15,2s eli aivan alle 15s 0-300km/h katukunnossa ei päästy mitä optimistisesti kaavailin, ens kesänä suorakytkyllä uusi yritys...

                      http://www.youtube.com/watch?v=FUCue7yYsB8
                      Hienoa, että kävit vetämässä! Ja hyvin kulki! Ainoastaan 7 pyörää näytti olevan enää edellä. Eli kuten on todettu, niin suurin osa pyöristä jää, mutta selvästi nopeampiakin vielä kuitenkin löytyy (kadultakin). Jos sulla olis kaikki mennyt optimaalisesti, olisit mahdollisesti saanut vielä yhden tai kaksi pyörää ohitettua, niillä nopeudet 340km/h (Busa) ja 345km/h (ZX14 Kawa)?
                      Last edited by Tylyttäjä; 07-09-2014, 13:52.
                      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                      EX: BMW E39 M5
                      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                      Suzuki GSX-R 1070 K5
                      Performance Mods: Lot
                      Performance: 200mph/322kph@1mile
                      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                      Comment

                      • Koo_
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2013
                        • 320
                        • Suomi

                        Eikö tää audi vs pärrät ikinä lopu

                        Comment

                        • 327 2*t+ic
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 209

                          Originally posted by hono View Post
                          Mun Coupehan toi oli.
                          Tarkotushan oli ajaa 0-300km/h aikaa ja lähteä paukulla liikenteeseen mutta 1-2 vaihteensiirtovivusto on saanut sen verran hittiä kesän mittaan ettei olisi tullut optimaalinen tulos joten päädyttiin ajamaan mailia. Mutta eihän siitäkään tullut mitään kun 6 vaihteella löi kierrosrajoitin 337km/h:ssa (1399m).
                          Jäi siis taas yli 200 metriä ajamatta

                          Kun ois järki kulkenut ennen lähtöä ois voinut nostaa rajotinta 300rpm kun ei tarvinnut lähteä paukulla (hakkaa pienillä vaihteilla sutiessa yli rajoittajan, ei viitti pitää silloin 8500rpm rajotinta, ei hytikat tykkää hyvää) niin olisi mennyt heittämällä yli 340km/h, olisi se ollut paljon hienompi tulos. Vetoja olisi siihen ollut mitä logista katteli.

                          Vedon vedin 2,9bar. Ennen mailia testailin pitkälti yli 3bar, aivan eri vehje niillä paineilla, suti vielä kolmosenkin. Tarvittaessa löytyy siis vielä jerkkua rutkasti lisää

                          Jotain dataa tolla mummolähöllä (häviää n.30m matkassa jos lähtisi täysiä) ja Lappeenrannassahan ajetaan loppu loivaan ylämäkeen:

                          1/2 mile 295km/h

                          1000m 313km/h

                          200-300km/h 8,20s

                          Parhaimmat lasketut 0-100, 100-200 ja 200-300km/h yhteistulos 15,2s eli aivan alle 15s 0-300km/h katukunnossa ei päästy mitä optimistisesti kaavailin, ens kesänä suorakytkyllä uusi yritys...

                          http://www.youtube.com/watch?v=FUCue7yYsB8

                          On kyllä mahtavan kulkuinen vehje, ja se että pysyy vielä noin pitkissä vedoissa nipussa niin ainakin täältä nousee hattu korkealle!
                          Mitäs menovettä tämä muuten juo, ihan e85 vai joku kisabensa?

                          Comment

                          • hono
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2004
                            • 172
                            • Nurmijärvi

                            Ihan pumppu E85. Tänä kesänä ei oo tullu ajettua kuin n. 4000km mutta kovia kilometrejä on ollut Viime kesänä tuli yli 8tkm.

                            Comment

                            • Tylyttäjä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 1412

                              Originally posted by Koo_ View Post
                              Eikö tää audi vs pärrät ikinä lopu
                              No honohan on halunnut vertailua tehdä ja mitata vauhtia pyöriä vastaan. Hienoa, että kävi taas vetämässä mailia, niin saimme samalla selvyyden tuohonkin hommaan.

                              Todellakin, hienosti kulkee ja kestää! Aika paljon tulee kilsojakin siihen nähden, että miten extreme laitteesta on kyse.
                              Last edited by Tylyttäjä; 07-09-2014, 16:19.
                              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                              EX: BMW E39 M5
                              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                              Suzuki GSX-R 1070 K5
                              Performance Mods: Lot
                              Performance: 200mph/322kph@1mile
                              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                              Comment

                              • diffas
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2010
                                • 215
                                • Lahti

                                honohan on lopettanu jo ton urpoilun, mutta ole hyvä jatka vaan, onpahan sivusta seuraavilla kapteeni Kirkit käytettävänään.
                                Kingdiesel Racing

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎