Tuskimpa tässä enää kovin kauaa kestää että vanha 95 palaa takaisin mittareille...
E95/E98 kohta historiaa -> E10
Collapse
X
-
-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
-
En kyllä usko että näin tulee tapahtumaan, vaikka millaiseksi myrkyksi tuo E10 todettaisiin... Pikemminkin sen hinnasta tiputetaan pari prosenttia pois ja ysikasiin sitten parikymmentä lisää.Originally posted by ongelmalapsi View PostTuskimpa tässä enää kovin kauaa kestää että vanha 95 palaa takaisin mittareille...
Comment
-
Minua tässä eniten vituttaa se, että miksi tätä kokeilua piti lähteä ensimmäisenä kokeilemaan täällä, jossa on autoverotuksen takia lähes vanhin autokanta Euroopassa. Jos kerran Saksassa on jo noin kielteiset asenteet koko E10 touhua kohtaan, niin miksi lyödä päätä mäntyyn täälläkin? Kai eduskunnassa sitten oletettiin, että suomalaiset ovat niin pässejä, etteivät kuitenkaan valita, vaikka auto menisi vaihtoon viiden vuoden välein.Originally posted by Dualfun View Post"Suomessa laajoihin testauksiin ei vielä ole ryhdytty, vaikka E10 on jo laajalti käytössä."
Tästä taas huomaa kuinka takapajulassa me ollaan. Tekninen edistys on maailman huippuluokkaa, mutta päättäjien kanssa ollaan silti mieluusti hyvää pataa. Mitä sitä testailemaan, saamari muuten päättäjät suuttuu!
Voi hemmetti, että ottaa päähän tällänen silmälappu-asennoituminen!
Voisin melkein lyödä vetoa, että näin käy. Tosin eipä sekään halvaksi tule, jos suodattimia täytyy vaihtaa yhtenään ja palataan taas niihin aikoihin, kun öljyjen vaihtovälit olivat 5000 km luokkaa. Pelkästään nykyisten välien puolittaminen toisi helvetisti lisää kuluja ja vaikka 98 maksaisi 20 snt enemmän, niin silti olisi järkevämpää ajaa sillä.Originally posted by Valtsude View PostEn kyllä usko että näin tulee tapahtumaan, vaikka millaiseksi myrkyksi tuo E10 todettaisiin... Pikemminkin sen hinnasta tiputetaan pari prosenttia pois ja ysikasiin sitten parikymmentä lisää.
Comment
-
-
"ei koske suomea" tulee mieleenOriginally posted by jani73 View Post
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment
-
Niinpä, tuolla toisessa jutussahan sanottiin näin: "Vesi kondensoituu palokaasuista ja joutuu moottoriöljyn sekaan."Originally posted by k0rppi View Post""E10-bensiini sitoo vettä tehokkaammin kuin vanha bensiini. Ainakaan EU-maissa bensiinin valmistuksessa ei synny vettä olenkaan", Kallberg sanoi."
mutta mitä tapahtuu sillä välin, kun tuo kultaakin kalliimpi neste on kulkeutunut huotoasemien säiliöistä savukaasuiksi taivaalle.
Eli puhe ei kai ollut siitä onko bensiinissä mukana vettä vaan siitä mitä tapahtuu kun se palaa. No tuleehan normaalistakin bensiinistä kyllä vettä kun se palaa.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Ongelmahan tässä on, että päättäjät ja tekniset tietäjät eivät kohtaa täällä maassa. Kummallista touhua, että asioista päätetään ilman kunnollista teknistä faktatietoa ja laajamittaista testausta.Originally posted by Ramzez View PostKai eduskunnassa sitten oletettiin, että suomalaiset ovat niin pässejä, etteivät kuitenkaan valita, vaikka auto menisi vaihtoon viiden vuoden välein.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive '20 mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
F40 128ti '22 individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Mut onneks Saksassa on kunnon sota E10:ä vastaan. Jos sieltä se poistuu niin Suomen perässähiihtäjät ottaa E10:n vaahto suussa pois käytöstä. I hope so...Originally posted by Dualfun View PostOngelmahan tässä on, että päättäjät ja tekniset tietäjät eivät kohtaa täällä maassa. Kummallista touhua, että asioista päätetään ilman kunnollista teknistä faktatietoa ja laajamittaista testausta.
Timo Puustinen, Tuusula, Finland
-Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
-Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F
Oma Connection
Kaide Motorsport
Comment
-
Ja sitten tästä päätöksestä otetaan kunnia vaikka asiaa puolustellaan. Vaalit ovella. Syyt muualle ja kuluttaja maksaa töpeksinnät, niinhän se menee.
Originally posted by TheKnight View PostMut onneks Saksassa on kunnon sota E10:ä vastaan. Jos sieltä se poistuu niin Suomen perässähiihtäjät ottaa E10:n vaahto suussa pois käytöstä. I hope so...
ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Kirjoitin englanniksi, mutta laitoin nyt kuitenkin kyssäriä saksan sivujen kontaktilomakkeesta. Eiköhän noi englantiakin ymmärrä ton verran.Originally posted by Jare_ View PostJoku saksaa taitavahan vois koittaa kepillä jäätä ja yrittää kysellä näistä yhteensopivuuksista ja niiden eroavaisuuksista suoraan vaikka Saksan BMW:n tukilomakkeen (http://www.bmw.de/de/de/general/cont...m_contact.html) kautta?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Uutisesta paistaa lähinnä silmään, että koostumus olisi erilainen Ranskan E10 bensiinissä? Siitäkö ero BMW:n mallien kohdalla Ranskassa (aiemmin todettiin, että siellä sanottiin että sopii vasta vm. 98 ja uudempiin) ?
Onko muualla ollut puhetta, että koostumuksissa olisi eroja?E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive '20 mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
F40 128ti '22 individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
Comment