luojan kiitos ettei tätä e10 paskaa ole vielä virossa asti, eilenkin uuteen tuonti vehkeseen norm.95:sta, tankki täyteen, 1.20e/L
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E95/E98 kohta historiaa -> E10
Collapse
X
-
Nyt on kolmella eri m52 koneisella Bemarilla kokeiltu e10. Ei mitään eroa toiminnassa tai kulutuksessa.
Yhdella ajettu 5tkm työajoa, ei havaittavaa kulutuseroa mihinkään suuntaan.
Samahan tuo on kuin laittaisi jäänestoa reilusti, ei noin pieni määrä mitään voi vaikuttaa. Jos kulutus erot alkaa olemaan litroja, on syytä tarkistaa matematiikan tiedot.
Comment
-
-
Originally posted by Leka View Post
WTF? Eli, jos tankkaa vaikka bensavehkeeseen dieseliä tai valopetroolia niin autovalmistaja on vastuussa mahdollisista viosta?
Comment
-
-
Originally posted by Leka View PostOriginally posted by TaloussanomatE10:een. EU:n määräykset eivät sitä vaadi. Päätökset ovat kunkin jäsenmaan sisäisiä.
Saksin mukaan Suomen valtio siirtyi E10:een turvatakseen omia sisämarkkinoitaan ja valtiollista Nestettä, joka saa siitä merkittävän kilpailuedun.Originally posted by MTV3Polttoainekemistin mukaan huoli on melko turha.
- Kyllä tänä päivänä kaikki Suomessa toimivat yhtiöt laittavat bensiiniin lisäaineita, joiden yksi tehtävä on estää ruostumista, mikäli jostain syystä järjestelmiin joutuu vettä, muistuttaa Neste Oy:n polttoainekemisti Kari Seppälä.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostEli ei mitään. Miten noin pientä kustannuseroa vuodessa voi edes laskea PV:n polttoainekuluissa..Menee virhemarginaalin piikkiin.
Niihin vehkeisiin tankataan joihinkin 800€lla bensiiniä ja riittää muutaman päivän räppäilyyn
Perkele. Toivottavasti joku edes tankkaa 95E10:iä. Muuten käy niin että sen kysynnän pudotessa nollaan hallitus päättää viisaudessaan että 98sta täytyy tehdä 98E15...
BTW onko muuten niin että tulevaisuudessakin saa Tietäjän lyttäämää ja kilpakuskien kehumaa V-poweria?
Comment
-
-
Originally posted by integra2000 View Postno,niin tänään ajettu n.70km ja YLLÄTYS,YLLÄTYS.......auto toimii taas aivan niin,kuin pitääkin..
e10 en laita enää yhteenkään autoon. en edes ruohonleikkuriin.prkl
Eilen tankkasin 98:sia, ajelin pitemmän matkan ja oireet loppu..
Ennen E10:n tankkausta auto toimi hienosti, ei mitään ongelmia..
Voihan se vika olla joku muukin, mutta epäilen...
Comment
-
-
Voisin veikata, että useimpien autojen käyntihäiriöt johtuvat siitä, että ECU ei ole säätynyt oikeisiin arvoihin ja vasta ajan kanssa olisi auto lähtenyt toimimaan kunnolla. Mutta eipä tuo sitä tosiasiaa muuta, että väkisinkin tuolla E10:llä kuluu enemmän ainetta, jos verrataan 98:iin. Itse en E10:ä tankkaile, mutta esimerkiksi naapurin uudehko Focus hörppäsi E10:ä jonkun verran enemmän kuin 98:ia. Oli naapurin isäntä vihkoon kirjannut kulutuslukemia ja kyllä sen siitä näki, että n. 5-8% oli kulutus noussut. Eli aika kallista saa 98 olla, ennen kuin tulee järkevämmäksi tankata E10:ä.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View Postettä n. 5-8% oli kulutus noussut.
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostItsemitattuihin kulutuslukemiin sisältyy niin monta tekijää, että muutaman prosentin erottaminen on mahdotonta kotikonstein. Mullakin samanlaisessa ajossa lukemat hiettää 10--11l välillä. Missäänhän ei ole julkistettu paljonko tuo oikeasti nostaa kulutusta (laskennallinen n.2%).F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostItsemitattuihin kulutuslukemiin sisältyy niin monta tekijää, että muutaman prosentin erottaminen on mahdotonta kotikonstein. Mullakin samanlaisessa ajossa lukemat hiettää 10--11l välillä. Missäänhän ei ole julkistettu paljonko tuo oikeasti nostaa kulutusta (laskennallinen n.2%).
Muutenkin mielestäni tuo E10 on täysin turha ja älytön keksintö. Ensinnäkään se ei aina ole 10% etanolia sisältävää bensiiniä. Toiseksi on mielestäni hyvä asia, että ihmiset eivät laajasti kannata tätä uudistusta. Sillä jos tämäkin muutos otettaisiin valittamatta vastaan, niin se helposti käsitettäisiin siten eduskunnassa, että ihmisiä tällaiset muutokset eivät haittaa. Eipä menisi kauaa, kun siirryttäisiin E15-bensiiniin, joka ei todellakaan enää soveltuisi useimpiin autoihin. Jopa huoltoasemien pumput vaatisivat modifioimista, joka luonnollisesti heijastuisi polttoaineiden hintaan. Ei se ideana ole huono vähentää öljyriippuvuuttamme, mutta mielestäni oikea ratkaisu ei ole sekään, että siirrymme ojasta allikkoon.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostNyt on kolmella eri m52 koneisella Bemarilla kokeiltu e10. Ei mitään eroa toiminnassa tai kulutuksessa.
Yhdella ajettu 5tkm työajoa, ei havaittavaa kulutuseroa mihinkään suuntaan.
Samahan tuo on kuin laittaisi jäänestoa reilusti, ei noin pieni määrä mitään voi vaikuttaa. Jos kulutus erot alkaa olemaan litroja, on syytä tarkistaa matematiikan tiedot.
Katsos sehän siinä ongelma onkin, että matemaattisesti päädytään huomattavasti pienempiin kulutuseroihin, mitä tosielämässä esiintyy. Mun patongissa on ollut järjestäen melkein 10% ero kulutuksessa, enkä ole ainoa - eikä kukaan oikein osaa perustella kuinka se on mahdollista. Onko bensiiniin sisältämän veden määrä kasvanut samassa suhteessa alkoholin kanssa, kaasuuntuuko ja palaako tuo jotenkin eri tavalla, mikä on muuttunut?1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostMuutenkin mielestäni tuo E10 on täysin turha ja älytön keksintö. Ensinnäkään se ei aina ole 10% etanolia sisältävää bensiiniä. Toiseksi on mielestäni hyvä asia, että ihmiset eivät laajasti kannata tätä uudistusta. Sillä jos tämäkin muutos otettaisiin valittamatta vastaan, niin se helposti käsitettäisiin siten eduskunnassa, että ihmisiä tällaiset muutokset eivät haittaa. Eipä menisi kauaa, kun siirryttäisiin E15-bensiiniin, joka ei todellakaan enää soveltuisi useimpiin autoihin. Jopa huoltoasemien pumput vaatisivat modifioimista, joka luonnollisesti heijastuisi polttoaineiden hintaan. Ei se ideana ole huono vähentää öljyriippuvuuttamme, mutta mielestäni oikea ratkaisu ei ole sekään, että siirrymme ojasta allikkoon.
Comment
-
Comment