luojan kiitos ettei tätä e10 paskaa ole vielä virossa asti, eilenkin uuteen tuonti vehkeseen norm.95:sta, tankki täyteen, 1.20e/L
E95/E98 kohta historiaa -> E10
Collapse
X
-
-
Nyt on kolmella eri m52 koneisella Bemarilla kokeiltu e10. Ei mitään eroa toiminnassa tai kulutuksessa.
Yhdella ajettu 5tkm työajoa, ei havaittavaa kulutuseroa mihinkään suuntaan.
Samahan tuo on kuin laittaisi jäänestoa reilusti, ei noin pieni määrä mitään voi vaikuttaa. Jos kulutus erot alkaa olemaan litroja, on syytä tarkistaa matematiikan tiedot.
Comment
-
...Asiantuntijat muistuttavat, että autonvalmistajat ovat vastuussa, jos autoihin syntyy väärästä polttoaineesta johtuvia vikoja...Originally posted by Leka View Post
WTF? Eli, jos tankkaa vaikka bensavehkeeseen dieseliä tai valopetroolia niin autovalmistaja on vastuussa mahdollisista viosta?
Comment
-
-
Originally posted by Leka View PostOriginally posted by TaloussanomatE10:een. EU:n määräykset eivät sitä vaadi. Päätökset ovat kunkin jäsenmaan sisäisiä.
Saksin mukaan Suomen valtio siirtyi E10:een turvatakseen omia sisämarkkinoitaan ja valtiollista Nestettä, joka saa siitä merkittävän kilpailuedun.ei mitään intressejä varmaanOriginally posted by MTV3Polttoainekemistin mukaan huoli on melko turha.
- Kyllä tänä päivänä kaikki Suomessa toimivat yhtiöt laittavat bensiiniin lisäaineita, joiden yksi tehtävä on estää ruostumista, mikäli jostain syystä järjestelmiin joutuu vettä, muistuttaa Neste Oy:n polttoainekemisti Kari Seppälä.
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Kyselin St1:ltä kun ovat ostaneet Shellin; V-power jää myytäväksi tuotteeksi jatkossakin. St1:llä on Shellin brändiin käyttöoikeus 5vuotta ja ainakin sen aikaa on V-Power ilmeisesti saatavana..Originally posted by petrolhead View PostEli ei mitään. Miten noin pientä kustannuseroa vuodessa voi edes laskea PV:n polttoainekuluissa..Menee virhemarginaalin piikkiin.
Niihin vehkeisiin tankataan joihinkin 800€lla bensiiniä ja riittää muutaman päivän räppäilyyn
Perkele. Toivottavasti joku edes tankkaa 95E10:iä. Muuten käy niin että sen kysynnän pudotessa nollaan hallitus päättää viisaudessaan että 98sta täytyy tehdä 98E15...
BTW onko muuten niin että tulevaisuudessakin saa Tietäjän lyttäämää ja kilpakuskien kehumaa V-poweria?
Comment
-
Sama täällä, E46 1.9i -00.. Tankkasin vielä ennen vuoden vaihdetta vanhaa 95:sta, ei mitään ongelmia.. Toissa viikon lauantaina tankkasin ensimmäisen kerran lähes tyhjään tankkiin 95e10, samana päivänä alko oireet.. Nykymistä, ei ota kierroksia, kakoo, kakoo, kakoo...Originally posted by integra2000 View Postno,niin tänään ajettu n.70km ja YLLÄTYS,YLLÄTYS.......auto toimii taas aivan niin,kuin pitääkin..
e10 en laita enää yhteenkään autoon. en edes ruohonleikkuriin.prkl
Eilen tankkasin 98:sia, ajelin pitemmän matkan ja oireet loppu..
Ennen E10:n tankkausta auto toimi hienosti, ei mitään ongelmia..
Voihan se vika olla joku muukin, mutta epäilen...
Comment
-
Voisin veikata, että useimpien autojen käyntihäiriöt johtuvat siitä, että ECU ei ole säätynyt oikeisiin arvoihin ja vasta ajan kanssa olisi auto lähtenyt toimimaan kunnolla. Mutta eipä tuo sitä tosiasiaa muuta, että väkisinkin tuolla E10:llä kuluu enemmän ainetta, jos verrataan 98:iin. Itse en E10:ä tankkaile, mutta esimerkiksi naapurin uudehko Focus hörppäsi E10:ä jonkun verran enemmän kuin 98:ia. Oli naapurin isäntä vihkoon kirjannut kulutuslukemia ja kyllä sen siitä näki, että n. 5-8% oli kulutus noussut. Eli aika kallista saa 98 olla, ennen kuin tulee järkevämmäksi tankata E10:ä.
Comment
-
Itsemitattuihin kulutuslukemiin sisältyy niin monta tekijää, että muutaman prosentin erottaminen on mahdotonta kotikonstein. Mullakin samanlaisessa ajossa lukemat hiettää 10--11l välillä. Missäänhän ei ole julkistettu paljonko tuo oikeasti nostaa kulutusta (laskennallinen n.2%).Originally posted by Ramzez View Postettä n. 5-8% oli kulutus noussut.
Comment
-
tuo 2% on lähinnä teoreettinen johon ei päästä kuin optimoimalla moottorinohjaus tai moottorinohjaus osaa itse mukautua e10:lle eli käytännössä ero on enemmän kuin 2%. se on totta että alle 10% kulutuksen muutos hukkuu muuhun vaihteluun eikä voida yhden-kahden tankin perusteella sanoa että tän verran nostaa kulutusta mutta ei se silti tarkoita ettei mitään nousua olisiOriginally posted by Vanquish View PostItsemitattuihin kulutuslukemiin sisältyy niin monta tekijää, että muutaman prosentin erottaminen on mahdotonta kotikonstein. Mullakin samanlaisessa ajossa lukemat hiettää 10--11l välillä. Missäänhän ei ole julkistettu paljonko tuo oikeasti nostaa kulutusta (laskennallinen n.2%).
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Juu en väittänytkään, että tulokset olisivat virheettömiä ja onhan tuollaisessa epätieteellisessä kulutusmittauksessa isompi virhemarginaalikin, kuin tuo 5-10%, mutta sekin on täysi fakta, että etanolin ominaisenergia on bensiiniä huonompi. Eli mitä enemmän sitä etanolia on bensiinin joukossa, väkisinkin se aiheuttaa tehohävikkiä. Ja ainoa keino kompensoida tämä hävikki, on kasvattamalla kulutusta. Tuo 2% kulutusnousu on teoreettisesti laskettu, mutta käytännössä kulutuksen nousuun vaikuttaa ennen kaikkea sitä käyttävä auto. Jos ECU ei osaa säätyä uudelle seokselle, voi tuloksena olla huomattavasti 2% korkeampi kulutus.Originally posted by Vanquish View PostItsemitattuihin kulutuslukemiin sisältyy niin monta tekijää, että muutaman prosentin erottaminen on mahdotonta kotikonstein. Mullakin samanlaisessa ajossa lukemat hiettää 10--11l välillä. Missäänhän ei ole julkistettu paljonko tuo oikeasti nostaa kulutusta (laskennallinen n.2%).
Muutenkin mielestäni tuo E10 on täysin turha ja älytön keksintö. Ensinnäkään se ei aina ole 10% etanolia sisältävää bensiiniä. Toiseksi on mielestäni hyvä asia, että ihmiset eivät laajasti kannata tätä uudistusta. Sillä jos tämäkin muutos otettaisiin valittamatta vastaan, niin se helposti käsitettäisiin siten eduskunnassa, että ihmisiä tällaiset muutokset eivät haittaa. Eipä menisi kauaa, kun siirryttäisiin E15-bensiiniin, joka ei todellakaan enää soveltuisi useimpiin autoihin. Jopa huoltoasemien pumput vaatisivat modifioimista, joka luonnollisesti heijastuisi polttoaineiden hintaan. Ei se ideana ole huono vähentää öljyriippuvuuttamme, mutta mielestäni oikea ratkaisu ei ole sekään, että siirrymme ojasta allikkoon.
Comment
-
Hyvä niin.Originally posted by Bmw Master View PostNyt on kolmella eri m52 koneisella Bemarilla kokeiltu e10. Ei mitään eroa toiminnassa tai kulutuksessa.
Yhdella ajettu 5tkm työajoa, ei havaittavaa kulutuseroa mihinkään suuntaan.
Samahan tuo on kuin laittaisi jäänestoa reilusti, ei noin pieni määrä mitään voi vaikuttaa. Jos kulutus erot alkaa olemaan litroja, on syytä tarkistaa matematiikan tiedot.
Katsos sehän siinä ongelma onkin, että matemaattisesti päädytään huomattavasti pienempiin kulutuseroihin, mitä tosielämässä esiintyy. Mun patongissa on ollut järjestäen melkein 10% ero kulutuksessa, enkä ole ainoa - eikä kukaan oikein osaa perustella kuinka se on mahdollista. Onko bensiiniin sisältämän veden määrä kasvanut samassa suhteessa alkoholin kanssa, kaasuuntuuko ja palaako tuo jotenkin eri tavalla, mikä on muuttunut?1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
Täällä rapakon takana tuota E15:sta ja E20:stä juuri testaillaan EPA:aa varteen uusilla moottoreilla, eikä kyllä ihan heti luulisi lyövän läpi, vaikka tarkoitus ilmeisesti olisi. Lunta sataa ja vehkeet hajoaa niin sanotusti. E10 menee vielä, mutta E20 alkaa jo tuottaa aikamoista päänvaivaa, kun yhtään moottoria ei moiselle ole suunniteltu.Originally posted by Ramzez View PostMuutenkin mielestäni tuo E10 on täysin turha ja älytön keksintö. Ensinnäkään se ei aina ole 10% etanolia sisältävää bensiiniä. Toiseksi on mielestäni hyvä asia, että ihmiset eivät laajasti kannata tätä uudistusta. Sillä jos tämäkin muutos otettaisiin valittamatta vastaan, niin se helposti käsitettäisiin siten eduskunnassa, että ihmisiä tällaiset muutokset eivät haittaa. Eipä menisi kauaa, kun siirryttäisiin E15-bensiiniin, joka ei todellakaan enää soveltuisi useimpiin autoihin. Jopa huoltoasemien pumput vaatisivat modifioimista, joka luonnollisesti heijastuisi polttoaineiden hintaan. Ei se ideana ole huono vähentää öljyriippuvuuttamme, mutta mielestäni oikea ratkaisu ei ole sekään, että siirrymme ojasta allikkoon.
Comment

Comment