Originally posted by Petri.Kekkonen
View Post
E95/E98 kohta historiaa -> E10
Collapse
X
-
-
Mutta ei taida olla ainoa vaihtoehto 95:sta tankkaaville?Originally posted by Petri.Kekkonen View PostTäällä Ranskassa E10 on ollut jo pitempään myynnissä. Nimi on hiukan hankala SP95-E10.
Löytynee myös perinteinen 95E pumppu rivistöstä? :thinkLR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
eksälista:
E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

Comment
-
En tiedä kokemuksista mitään. Hintaakaan en nyt muista, kun oma vuokra-auto syö vain dieseliä. Pidän silmäni auki ja raportoin myöhemmin.Originally posted by NHB View PostKertoisitko hieman enemmän? Millaisia kokemuksia aineesta on saatu ja mille tasolle hinta on asettunut?
Sain sen käsityksen että rinnalla on vain 98-oktaaninen, eli täkäläisellä nimellä SP98. Siltä ainakin vaikuttaa tämän sivun perusteella: http://www.moto-net.com/p_article.php?RefArticle=3334 Tarkistan tämänkin jahka taas vierailin huoltamolla tai useammalla.Originally posted by Ramzez View PostMahdetaanko sielläkään tehty niin, että yleisin polttoainetyyppi olisi korvattu täysin E10:llä, vai onko se vaan normi 95:n rinnalla?
En ole tosiaan varma tästä. Pitää tutkailla asiaa.Originally posted by zanta View PostMutta ei taida olla ainoa vaihtoehto 95:sta tankkaaville?
Löytynee myös perinteinen 95E pumppu rivistöstä? :thinkLast edited by Petri.Kekkonen; 28-10-2010, 15:50.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Saksassa tullee ainakin 95E säilymään edelleen, kun vuoden vaihteen jälkeen tulee E10 myyntiin.Originally posted by zanta View PostMutta ei taida olla ainoa vaihtoehto 95:sta tankkaaville?
Löytynee myös perinteinen 95E pumppu rivistöstä? :think
Jotenkin tuosta voisi päätellä, että E10 tulee olemaan edullisempi kuin nykyinen 95E:n hinta. :think
Comment
-
Kun Suomen verottajasta on kyse, voisin kuvitella, että E10 saattaa jopa maksaa nykyistä 95:ttä hieman enemmän, mutta vastaavasti sitten 98:n veroa nostetaan hieman, jotta ihmisiä "pakotettaisiin" käyttämään "ympäristöystävällisempää" E10:ä siitä huolimatta, ettei se useimpiin autoihin Suomessa sovi.Originally posted by K2Ri View PostJotenkin tuosta voisi päätellä, että E10 tulee olemaan edullisempi kuin nykyinen 95E:n hinta. :think
Tätä on tietysti turha spekuloida, ellei jotain uutisia ala aiheeseen liittyen ilmaantua. Viimeistään vuoden vaihteessa nähdään, kuinka käy. Silti vain on sellainen kutina, että kuluttaja tässä taas häviää.
Comment
-
Se menee juurikin noin. Kuluttajaa nussitaan aina kurkkuun loppujen lopuksi.Originally posted by Ramzez View PostKun Suomen verottajasta on kyse, voisin kuvitella, että E10 saattaa jopa maksaa nykyistä 95:ttä hieman enemmän, mutta vastaavasti sitten 98:n veroa nostetaan hieman, jotta ihmisiä "pakotettaisiin" käyttämään "ympäristöystävällisempää" E10:ä siitä huolimatta, ettei se useimpiin autoihin Suomessa sovi.
Tätä on tietysti turha spekuloida, ellei jotain uutisia ala aiheeseen liittyen ilmaantua. Viimeistään vuoden vaihteessa nähdään, kuinka käy. Silti vain on sellainen kutina, että kuluttaja tässä taas häviää.
Minkään hinta ei tule laskemaan. Ihan jokainen bensiinilaatu nostaa hintaansa tämän "uudistuksen" ansiosta Suomessa.Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta
t: luft waffel
"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
Comment
-
Niinkuin hanza tossa jo mainitsikin niin näin se tulee menemään. Eli 98 perushinta asettunee johonki ~1,60€Originally posted by Ramzez View Postsitten 98:n veroa nostetaan hieman, jotta ihmisiä "pakotettaisiin" käyttämään "ympäristöystävällisempää" E10:ä
Comment
-
Jep, ja kun talous tästä kuitenkin vielä jossain kohtaa elpyy, niin en pitäisi sitäkään mahdottomana, että öljyn barrelihinta nousee taas jonnekkin 100 dollarin pintaan, jolloin se 98 lienee jo lähelle 2€/l.Originally posted by Kal.ju View PostNiinkuin hanza tossa jo mainitsikin niin näin se tulee menemään. Eli 98 perushinta asettunee johonki ~1,60€

Suomessa kun aina käy noin, että jos öljyn hinta nousee, nousee samaa tahtia, ellei jopa enemmänkin pumppuhinnat asemalla ja kun öljyn hinta laskee, säilyy korkeampi hintataso ennallaan, ennen kuin hitaasti alkaa taas laskea. Selitys on viime vuosina ollut melkolailla sama, eli kun öljyn hinta laskee ja hinnat pysyvät ennallaan, selitys on, että "kallis polttoaine täytyy ensiksi myydä pois alta", mutta kun öljyn hinta nousee, kas kummaa, pumppuhinnat nousevat ilman viivettä, lähes samaan tahtiin. Eikö sitä halvempaa menovettä muka sitten säilötä ollenkaan?
Comment
-
Näin se maailma pelastuu: Seuraavaksi E15-bensiiniä
Toimitusjohtajalla on oikein elämän reaaliteetit hallussa. Kaikilla on toki varaa uuteen tai lähes uuteen autoon.Originally posted by IltalehtiToimitusjohtaja Helena Vänskän mukaan yksi uudistuksen tavoitteista onkin juuri pakottaa autokantaa nuorentumaan nykyistä ympäristöystävällisemmäksi ja taloudellisemmaksi.
PS. Suomessa Euroopan vanhin autokanta...
Comment
-
Pitäisi meidänkin ottaa mallia välillä vaikka E-Euroopan maista...
Comment