Announcement

Collapse
No announcement yet.

E95/E98 kohta historiaa -> E10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JiPe
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2010
    • 2548
    • Kuopio

    Originally posted by Laku View Post
    Propagandaako?



    No, etuna meille, että 98 hinnankorotuksia ei EHKÄ tule...
    Ainut pelko että 98E5 loppuu ja tilalle tulee lisää etanolia sisältävä versio, kun se kerran nyt kelpaa ihmisille.
    MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
    MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
    MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
    Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

    Comment

    • Nisti
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2007
      • 705
      • På Gränsen

      Onkos Ruotsin 98 pumpuissa 5% viinasotkua vai ihan "puhdasta" tavaraa?
      "MURPHY'S LAW"
      "Whatever can go wrong will go wrong,
      and at the worst possible time,
      in the worst possible way"

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7393
        • Oulu

        Originally posted by Nisti View Post
        Onkos Ruotsin 98 pumpuissa 5% viinasotkua vai ihan "puhdasta" tavaraa?
        Olipa yllättävän vaikea löytää tietoa, mutta ei ainakaan tämän mukaan ole (vielä) yhtään etanolia: http://ipreem.preem.se/sm/prod3NySit...8?OpenDocument
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Nisti
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2007
          • 705
          • På Gränsen

          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
          Olipa yllättävän vaikea löytää tietoa, mutta ei ainakaan tämän mukaan ole (vielä) yhtään etanolia: http://ipreem.preem.se/sm/prod3NySit...8?OpenDocument
          No ei ne isot pojat sitte paskaa puhunu tuola ruattin pualella. Häätyykin lähteä kattomaan ruottin hintataso ja laskimen kanssa että kannattaako siellä alkaa tankkaamaan
          "MURPHY'S LAW"
          "Whatever can go wrong will go wrong,
          and at the worst possible time,
          in the worst possible way"

          Comment

          • Nisti
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2007
            • 705
            • På Gränsen

            Uusi Suomi on ajattelevan, uteliaan ja osallistuvan lukijan päivittäinen uutislehti.
            "MURPHY'S LAW"
            "Whatever can go wrong will go wrong,
            and at the worst possible time,
            in the worst possible way"

            Comment

            • -challenger-
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 2148
              • L a h t i

              Joo on se hyvä laittaa noita juttuja noin keskimäärin..

              Comment

              • gnz
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 428
                • -

                VTT:n tutkimusraportti:



                Parempia lukea jutut suoraan lähteeltä, koska IP-lehdet siteeraavat asiat kumminkin päin p:ttä.

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by gnz View Post
                  VTT:n tutkimusraportti:



                  Parempia lukea jutut suoraan lähteeltä, koska IP-lehdet siteeraavat asiat kumminkin päin p:ttä.
                  Jos nyt äkkiseltään oikein tulkitsin, niin sentään olivat ottaneet käytettyjä autoja vuosilta -99-10 kokeeseen mukaan ja kaiketi olivat rehellisesti käyttäneet sellaisia polttoaineita, jotka ovat etanolipitoisuuksiltaan sitä, mitä niiden teoriassa pitäisi. Edelleen jää kuitenkin mietityttämään, kuka tämän tutkimuksen tilasi, kun VTT:llä on vähän sellainen maine, että se on suosiollinen tutkimuksen tilaajalle. Esim. aiemmissa tutkimuksissa kulutuseroa kuvailtiin, "ei huomattavaa eroa", joka on varsin tulkinnanvarainen käsite. Lisäksi olisi ollut hyvä testata myös suuremmalla otannalla vanhempiakin autoja ja myös isommilla koneilla. En tiedä eriteltiinkö automalleja tuossa tekstissä, mutta yleensä niihin on tupattu käyttämään juuri tuulipukukansan japanin ihmeitä.

                  Toisaalta ihan hyvä, että porukka tankkaa etanolia, niin jää meille muille sitten parempilaatuista polttoainetta, jonka hintaa ei sitten keinotekoisesti nostella. Itsellänihän ei ole ollut mitään mielenkiintoa tankata E10:ä, vaikka olisin voinutkin. Omalta osaltani en halua tukea tätä ekohippien pelleilyä.

                  Comment

                  • gnz
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 428
                    • -

                    Esim. aiemmissa tutkimuksissa kulutuseroa kuvailtiin, "ei huomattavaa eroa"
                    "Havaittu keskimääräinen, mittausvirheillä oikaistu ero kulutuksessa kahden eri
                    tutkitun polttoainelaadun välillä oli siis noin 1 %, ja likimain samaa suuruusluok-
                    kaa kuin havaitut erot kahden eri mittauksen välillä, joissa polttoaine oli sama.
                    Todennettu ero on siis niin pieni, että se on juuri ja juuri menetelmän erottelu-
                    kyvyn rajoissa."

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8257
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      ei juuri puolueellinen testi

                      "St1:n ja VTT:n perustama yhteisyritys St1 Biofuels Oy tuottaa etanolia VTT:n kehittämällä prosessilla, jossa etanolia valmistetaan kotimaisessa elintarviketeollisuudessa syntyvistä jätteistä niiden syntypaikalla. Tällä menetelmällä saavutetaan yhtiön ilmoituksen mukaan etanolin tunnetuista tuotantotavoista parhain..."
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Vanquish
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1961
                        • Hki

                        Ei huomattavaa eroa? Nissan kulutti 3.6% enemmän. Entäs kaikki muut mallit?`Entäs talvella kylmäkäynnistyvyys (pitäisi myös teorian mukaan olla heikompi)? Mitenkäs kulutus vaihtelee annettaessa kenkää? V: TM mukaan kulutusero kasvaa mitä suurempia kierroksia käyttää. Suurilla kieroksilla jopa n.7%


                        Miksi päästöjä ei julkistettu (mitattiin kyllä) -onko näiden osalta tulokset epäsuotuisia?

                        Comment

                        • Nisti
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2007
                          • 705
                          • På Gränsen



                          Jaa se onki sitte hyvä syy alkaa tankkaamaan rajan tuollapuolen jos(kun) tuo toteutuu..
                          "MURPHY'S LAW"
                          "Whatever can go wrong will go wrong,
                          and at the worst possible time,
                          in the worst possible way"

                          Comment

                          • Bemu500
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2005
                            • 2992
                            • INvaLA

                            Originally posted by Vanquish View Post


                            Miksi päästöjä ei julkistettu (mitattiin kyllä) -onko näiden osalta tulokset epäsuotuisia?

                            En tiedä olenko väärässä, mutta jos otetaan täydelliseksi verrokiksi hiilidioksidipäästöt niin päästäänkö tällä uudella e10:llä alle perus bensiinin päästöjen? Siis koko elinkaarella... Voisin vaikka väittää että ei päästä :think
                            -Official member of BTCF-Sauna team-


                            e91 325i -06

                            Comment

                            • jani73
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 4320
                              • Turku

                              Tampereentien varrella raunistulassa olevaan Shellin kylmäaseman mainostauluun oli ilmestynyt dieselin ja 95 lisäksi 98.

                              Eipä tarvitse sitäkään boikotoida enään.

                              Comment

                              • smeagul
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 334
                                • Salo

                                On se helvetin hyvä, et noi perkeleen vehreät pääsi taas hallituksee. KLIK
                                My BMW is using what your hybrid is saving

                                E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
                                ex E34 520i 24V -91

                                Originally posted by Rockford
                                Kiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎