Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW Japanista

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    Originally posted by 599gtb View Post
    että jos tulee roro rahtina?
    tuleeko sit ilman naarmuja? ja ton seiskan vanteista olisi voinut saada varmaan aika paljon jos olisi myynyt ne suomesssa? laitanut jotkut halvemat tilalle ja auto myytiin
    ne ei kait nyt sentään, ihan perusvanteet joissa ei ole mitään ihmeellistä. jos nyt jonkun satasen. ennemmin tekee niistä talvivanteet ja laittaa kesäksi jotain muuta, koska toiset vanteet joudut ostamaan anyway.

    jos ois jotkut hardirittit tai OEM 21" niin vois tilanne olla harmittavampi, mutta aivan satavarmasti et löydä montaakaan käytettyä autoa joiden vanteissa ei olisi jotain naarmua, EDES SUOMESTA. Jos säästät tuolta tilaamaalla tuhansia euroja vs. jostain muualta, niin noi vanteiden naarmut nyt on se kaikkein pienin paha. Jos se häiritsee, niin lienee syytä miettiä auton ostamista Laakkoselta.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17458
      • Turku

      Originally posted by 599gtb View Post
      kyllä vanteiden naarmuilla on merkitystä ihan sikana
      Eiköhän ne vanteet ole helposti kunnostettavissa kuitenkin ?

      Topikkia seuranneena olen kyllä sitä mieltä, että sinun ei kannattaisi ostaa Japanista autoa, koska et pääse virheitä näkemään etukäteen. Suosittelen Saksaan tai Ruotsiin menemistä ja itse hakemista. En sano pahalla, vaan neuvoksi, koska vaatimuksesi ovat niin yksityiskohtaiset ja suuret. Japanista ostaessa on vaan hyväksyttävä riski ja ostettava sika säkissä.

      T: Sigun Kasini on Zouin kautta uitettu ja hänen toimittamilla kuvilla ja tiedoilla ostettu. Rahaa kunnostukseen on mennyt enemmän kuin tax free-hinta Eurassa oli.
      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • 599gtb
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2011
        • 490
        • Vantaa

        Originally posted by Laku View Post
        Eiköhän ne vanteet ole helposti kunnostettavissa kuitenkin ?

        Topikkia seuranneena olen kyllä sitä mieltä, että sinun ei kannattaisi ostaa Japanista autoa, koska et pääse virheitä näkemään etukäteen. Suosittelen Saksaan tai Ruotsiin menemistä ja itse hakemista. En sano pahalla, vaan neuvoksi, koska vaatimuksesi ovat niin yksityiskohtaiset ja suuret. Japanista ostaessa on vaan hyväksyttävä riski ja ostettava sika säkissä.

        T: Sigun Kasini on Zouin kautta uitettu ja hänen toimittamilla kuvilla ja tiedoilla ostettu. Rahaa kunnostukseen on mennyt enemmän kuin tax free-hinta Eurassa oli.
        on totta kaikki helposti kunnostetavissa mutta aina parempi jos tulee ehjänä
        joo tiedän ton riskin ja se kannataa ottaa vaan jos hinta on kohdallaan
        ja kysymyksiä on siksi paljon kun en ole ennen ostanut japanista autoa
        haluan vaan tietää on siinä järkeä tai onko se kannatavaa
        ex bmw 540ia e34 1993
        ex bmw e32 735i

        Comment

        • Zoui
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 6345
          • Tampere

          Originally posted by Laku View Post
          Eiköhän ne vanteet ole helposti kunnostettavissa kuitenkin ?

          Topikkia seuranneena olen kyllä sitä mieltä, että sinun ei kannattaisi ostaa Japanista autoa, koska et pääse virheitä näkemään etukäteen. Suosittelen Saksaan tai Ruotsiin menemistä ja itse hakemista. En sano pahalla, vaan neuvoksi, koska vaatimuksesi ovat niin yksityiskohtaiset ja suuret. Japanista ostaessa on vaan hyväksyttävä riski ja ostettava sika säkissä.

          T: Sigun Kasini on Zouin kautta uitettu ja hänen toimittamilla kuvilla ja tiedoilla ostettu. Rahaa kunnostukseen on mennyt enemmän kuin tax free-hinta Eurassa oli.
          Taisi noista ac vanteista puhua ja kohtuu helposti reunat kiillottaa uudestaan jos niistä jonkun 500eur saisi, itellä taitaa yhdet tollaset olla kanssa mutta niin rumat etten ole vaivautunut. Ei se japanissa vanteeseen merkitty naarmu tarkoita mitään kissanpään kokoista reikää, vaan jotain sellaista mitä ei edes auton ostaja yleensä huomaa.

          Mulla on vähän sama mielikuva siitä että nyt on sellainen "vääränlainen" ostaja liikkeellä, eli riskejä on ja ne on vaan otettava.

          Mutta sä rakennatkin uutta autoa japanin halvimmasta kasissa (no ei se halvin ollut)
          Elämä on pihakivestä.

          Comment

          • 599gtb
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2011
            • 490
            • Vantaa

            Originally posted by Laku View Post
            Eiköhän ne vanteet ole helposti kunnostettavissa kuitenkin ?

            Topikkia seuranneena olen kyllä sitä mieltä, että sinun ei kannattaisi ostaa Japanista autoa, koska et pääse virheitä näkemään etukäteen. Suosittelen Saksaan tai Ruotsiin menemistä ja itse hakemista. En sano pahalla, vaan neuvoksi, koska vaatimuksesi ovat niin yksityiskohtaiset ja suuret. Japanista ostaessa on vaan hyväksyttävä riski ja ostettava sika säkissä.

            T: Sigun Kasini on Zouin kautta uitettu ja hänen toimittamilla kuvilla ja tiedoilla ostettu. Rahaa kunnostukseen on mennyt enemmän kuin tax free-hinta Eurassa oli.
            oliko toi 850 sun mielestä huono kauppa kun nyt jälkikäteen mietit?
            olisiko kannattanut ostaa silloin enemmin saksasta?
            ex bmw 540ia e34 1993
            ex bmw e32 735i

            Comment

            • Zoui
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 6345
              • Tampere

              Originally posted by 599gtb View Post
              että jos tulee roro rahtina?tuleeko sit ilman naarmuja? ja ton seiskan vanteista olisi voinut saada varmaan aika paljon jos olisi myynyt ne suomesssa? laitanut jotkut halvemat tilalle ja auto myytiin
              Mistä sitä tietää ro-ro:n puolestakaan kun joku puolalainen ahtaaja niitä runttaa laivasta sisään ja ulos, mutta keskimäärin vähemmän peltivahinkoja niissä on ollut ainakin meillä.

              Kyllä se konttikuljetuksessa hiukan heikottaa kun auton alla on vaikka 20" aidot brabus vanteet ja renkaista otetaan kuitenkin sielut pois ennen konttiin laittoa ja ulos purettaessa suomessa ahtaaja voi vedellä sen kontista ulos ja 200m siinä asfaltilla lähes pelkällä vanteella.
              Elämä on pihakivestä.

              Comment

              • 599gtb
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2011
                • 490
                • Vantaa

                Originally posted by Zoui View Post
                Taisi noista ac vanteista puhua ja kohtuu helposti reunat kiillottaa uudestaan jos niistä jonkun 500eur saisi, itellä taitaa yhdet tollaset olla kanssa mutta niin rumat etten ole vaivautunut. Ei se japanissa vanteeseen merkitty naarmu tarkoita mitään kissanpään kokoista reikää, vaan jotain sellaista mitä ei edes auton ostaja yleensä huomaa.

                Mulla on vähän sama mielikuva siitä että nyt on sellainen "vääränlainen" ostaja liikkeellä, eli riskejä on ja ne on vaan otettava.

                Mutta sä rakennatkin uutta autoa japanin halvimmasta kasissa (no ei se halvin ollut)
                ok ei ole arvokkaat luulin että maksavat enemmän
                ex bmw 540ia e34 1993
                ex bmw e32 735i

                Comment

                • Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6345
                  • Tampere

                  Originally posted by 599gtb View Post
                  oliko toi 850 sun mielestä huono kauppa kun nyt jälkikäteen mietit?
                  olisiko kannattanut ostaa silloin enemmin saksasta?
                  Tuossa pitää muistaa että ei sitä silloinkaan japanista ostettu vaan suomesta, eli suomalainen autokauppa otti siitä omansa myös. Nyt ainakin tässä topikissa on pääasiassa puhuttu siitä itse japanista ostamisesta.
                  Elämä on pihakivestä.

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    Originally posted by Laku View Post
                    .

                    T: Sigun Kasini on Zouin kautta uitettu ja hänen toimittamilla kuvilla ja tiedoilla ostettu. Rahaa kunnostukseen on mennyt enemmän kuin tax free-hinta Eurassa oli.
                    niin on muuten mennyt täällä noihin seiskoihinkin.

                    eikä harmita, tää on harrastusta ja samanlaisia autoja ei olisi muualta saanut yhtä järkevään hintaan.
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • 599gtb
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2011
                      • 490
                      • Vantaa

                      Originally posted by Zoui View Post
                      Mistä sitä tietää ro-ro:n puolestakaan kun joku puolalainen ahtaaja niitä runttaa laivasta sisään ja ulos, mutta keskimäärin vähemmän peltivahinkoja niissä on ollut ainakin meillä.

                      Kyllä se konttikuljetuksessa hiukan heikottaa kun auton alla on vaikka 20" aidot brabus vanteet ja renkaista otetaan kuitenkin sielut pois ennen konttiin laittoa ja ulos purettaessa suomessa ahtaaja voi vedellä sen kontista ulos ja 200m siinä asfaltilla lähes pelkällä vanteella.
                      tuleeko näihin yleensä paljon kuljetuksessa vaurioita?
                      ex bmw 540ia e34 1993
                      ex bmw e32 735i

                      Comment

                      • Zoui
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 6345
                        • Tampere

                        Originally posted by 599gtb View Post
                        tuleeko näihin yleensä paljon kuljetuksessa vaurioita?
                        Jos ahtaaja ei ole saanut pillua pitkään aikaan niin kyllä siinä helposti menee 4-8 autoa maalaukseen hujauksessa ja pari tonnia lisää kuluja. Ei ole vitsi kun näinkin on käynyt.

                        Aika vähän kuitenkin, 20/1000 suhteella ehkä tuollaisia maalaamisen arvoisia naarmuja konteissa, ro-ro:n kanssa ei olla huomattu.
                        Elämä on pihakivestä.

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          Originally posted by Zoui View Post
                          Jos ahtaaja ei ole saanut pillua pitkään aikaan niin kyllä siinä helposti menee 4-8 autoa maalaukseen hujauksessa ja pari tonnia lisää kuluja. Ei ole vitsi kun näinkin on käynyt.

                          Aika vähän kuitenkin, 20/1000 suhteella ehkä tuollaisia maalaamisen arvoisia naarmuja konteissa, ro-ro:n kanssa ei olla huomattu.
                          ja yks oiottu kattoklonttu
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17458
                            • Turku

                            Originally posted by Zoui View Post
                            Taisi noista ac vanteista puhua ja kohtuu helposti reunat kiillottaa uudestaan jos niistä jonkun 500eur saisi, itellä taitaa yhdet tollaset olla kanssa mutta niin rumat etten ole vaivautunut. Ei se japanissa vanteeseen merkitty naarmu tarkoita mitään kissanpään kokoista reikää, vaan jotain sellaista mitä ei edes auton ostaja yleensä huomaa.

                            Mulla on vähän sama mielikuva siitä että nyt on sellainen "vääränlainen" ostaja liikkeellä, eli riskejä on ja ne on vaan otettava.

                            Mutta sä rakennatkin uutta autoa japanin halvimmasta kasissa (no ei se halvin ollut)
                            Jep, puhuin samasta ACS-vanne-esimerkistä.

                            Ei siitä uutta eikä virheetöntä tullut, mutta tekniikassa oli kyllä työtä ja hommaa - sekä alustassa .

                            Originally posted by 599gtb View Post
                            oliko toi 850 sun mielestä huono kauppa kun nyt jälkikäteen mietit?
                            olisiko kannattanut ostaa silloin enemmin saksasta?
                            Hyvä kysymys. Moni saattaisi vastata, että oli. Itse en kadu ainakaan kauppaa. Se oli sen hetken päätös, auto on todella priima koriltaan ja alustaltaan. Sisäverhoilun joutui uusimaan (katto, a- ja c-pilarit kattoluukkuineen), takapäähän lähes kaikki alustanosat ja eteen paljon osaa, pyöränlaakerit, peränhuolto, kansiremontti ja käynti- sekä sytytysongelmat noin esimerkkeinä. Lisäksi kaikki perushuollot tietysti. Korille ei ole tehty muuta kuin todella työläs myllytys saastelaskeumaepäpuhtauksien vuoksi sekä omien vaatimuksien takia ulkonäkösyistä ALPINA-etuhelma ja etupuskuri maalattu. Myös konepellin etureunan lista maalattu ja taakse ostettu Csi diffuusori. Nuo nyt äkkiä tulivat mieleen

                            Myös mikae34 on rakentanut omaansa vuosia ja on aivan palasina. Jonkinasteisena ongelmana kummallakin perfektionismi.

                            Tuollaisena se tuli eli Eurasta suoraan alkuun Turkuun ajettuna pesemättä ja likaisena (oliko v. 2010? elokuu):



                            Lähes vuotta myöhemmin myllytettynä ja lähes valmiiksi kunnostettuna 2011 kesäkuussa:



                            Uusi kattoverhoilu:




                            Olen ehdottomasti sitä mieltä, ettei olisi kannattanut ostaa mieluummin Saksasta. Csi:ni on alunperin Saksasta, km:t aivan toista luokkaa, kolhittu ja räpelletty aivan pilalle. Toki se oli halvin myynnissä oleva aikanaan.
                            Näillä mennään:
                            - BMW E81 118i since 2017
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17458
                              • Turku

                              Originally posted by Zoui View Post
                              Tuossa pitää muistaa että ei sitä silloinkaan japanista ostettu vaan suomesta, eli suomalainen autokauppa otti siitä omansa myös. Nyt ainakin tässä topikissa on pääasiassa puhuttu siitä itse japanista ostamisesta.
                              Oikeassa olet. Jos olisin itse ostanut suoraan Japanista, olisi mennyt ostohintaan nähden varmaan nelinkertainen summa !
                              Näillä mennään:
                              - BMW E81 118i since 2017
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • 599gtb
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2011
                                • 490
                                • Vantaa

                                Originally posted by Zoui View Post
                                Jos ahtaaja ei ole saanut pillua pitkään aikaan niin kyllä siinä helposti menee 4-8 autoa maalaukseen hujauksessa ja pari tonnia lisää kuluja. Ei ole vitsi kun näinkin on käynyt.

                                Aika vähän kuitenkin, 20/1000 suhteella ehkä tuollaisia maalaamisen arvoisia naarmuja konteissa, ro-ro:n kanssa ei olla huomattu.
                                eikö toi vakutuus korvaa näitä vaurioita?
                                ex bmw 540ia e34 1993
                                ex bmw e32 735i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎