Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW Japanista

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jii_Koo
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 785
    • Jkl

    Mielenkiinnosta:
    Onko foorumin kokeneilla japanialaisten huutokauppojen seuraajilla tullut vastaan noita B-ryhmän ns. "homologation" autoja? Jotain 037 Stradale, 205 T16, tai vastaavia?

    Arvokkaitahan nuo ovat jo olleet aiemminkin, mutta tuntuu Euroopan huutokaupoissa silti kipuavan hinnat aina vaan ylöspäin.
    Ovatkohan olleet Japanissa koskaan kiinnostuneita?
    '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15225
      • Ajamisen Iloa

      Tätä keskustelua on ollut erittäin mukava seurata sivusta.

      Noihin autojen myyntihintoihin vaikuttaa moni asia.
      Monessa aasian maassa yli 10v auto on todella nounou ja niistä yritetään päästä eroon jo lainkin avulla.
      Mutta näille ei ole ottajia joka maanosassa. Esimerkiksi pohjoisamerikassa on erilaiset säädökset. Siellä monen auton tuominen on mahdotonta ennen tiettyä ikää. Kanadassa saat tuoda minkä tahansa auton kun se on yli 15v vanha, jenkkeihin vasta kun se on yli 25v vanha.

      Mutta jatkakaa, varsin mielenkiintoista keskustelua ja todella näppejä syyhyttäviä autojakin! Kun ois vaan pelikassaa sen verran...
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        alpinan lopullinen myyntihinta oli 4,2M JPY.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • H-M
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 388

          Originally posted by 928 GTS View Post
          Eli seuraava suurempi nousu tulee olemaan 80-90 luvun Japanilaisten sporttien kulta-aikaa kun Playstation sukupolvi ostaa nuoruuden haaveitaan. Siinä siivellä Alpinat, M-Bemarit jne on kovaa valuuttaa kunhan ovat täysin orginaaleja ja vähän ajettuja. Tuunatut kelpaa vain jos ne on kuuluisan pajan uutena tekemiä. Nousun alku on nähty jo kun M1, E30 M3 ja muutamat alkupään auton on moninkertaistaneet hintansa kuopan pohjaan nähden. Eli ostakaa E36 M3 3.2:set avot manuaalilootalla äkkiä talteen ja maksakaa hyvistä yksilöistä jopa vähän ylihintaa nykyiseen markkinahintaan nähden. Muutaman vuoden kuluttua niihin ei ole enää varaa kun pienellä prosentilla harrastajia.
          Monesta asiasta samaa mieltä tässä, mutta jotenkin itsestäni tuntuu että se sportti-avo ei ole järin hyvä sijoitus vrt coupeen. Varsinkaan e36 kun on koriltaan niin löysä avona. Olenko ihan väärässä kun kuvittelen, että e30 m3 osaltakin avot vähiten haluttuja suhteessa siihen miten harvinaisia ovat? En tosin ole tarkempaa tutkimusta tehnyt.
          Last edited by H-M; 05-11-2015, 07:18.

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde

            Originally posted by Remotion View Post
            Tätä keskustelua on ollut erittäin mukava seurata sivusta.

            Mutta jatkakaa, varsin mielenkiintoista keskustelua ja todella näppejä syyhyttäviä autojakin! Kun ois vaan pelikassaa sen verran...
            Voin yhtyä täysin näihin kommentteihin, on kyllä helv mielenkiintonen keskustelu ja tässä lähiaikoina tämän topicin avannut ensimmäisenä
            Kyllä löytyy kaikennäköstä härveliä
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • nullzwei
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 11056
              • ?

              Originally posted by 928 GTS View Post

              Yleisesti tämä harrastekaluston arvon nousu voidaan selittää ajatuksella "niitä ostetaan mitä haluttiin kun oltiin 5-25v". Tämä sama kuvio on nähty jo 20-30 luvun Bugattien, Duisenbergien, 50-60 luvun Cadillackien, 50-80 luvun Ferrarien, 60-70 muskeleiden jne kanssa. Sitä mukaa kun niistä kiinnostuneet on tulleet ikään missä asunnot on hankittu, lainat melkein maksettu, lapset maailmalla ja ehkä jo perintöä tulossa on jokaisen sukupolven kiinnostukset nostaneet hintaa huomattavan nopeasti muutaman vuoden aikana. Tuota ennen ne saattaa olla helposti 10 vuotta todella halpoja ainakin uuden korkean hintatason aikaan verrattuna.
              Agree.

              Sekä sama toisinpäin. Kun kiinnostava aika on mennyt, pääsee auto nounou-kerhoon.

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                Originally posted by Zoui View Post
                Lukaseppa tätä topikkia, ainakin beamr jossain välissä teki tuollaisen what to do listan.

                Agentti ensin kuitenkin, pieni pantti sisälle ja ostamaan autoja.

                Aika usein autot ostetaan puhtaasti niillä tiedoilla mitä sinäkin näet täällä, eli muutama kuva ja tuo datasheet. Mikäli halutaan että agentti menee paikanpäälle, ns pre-auctioniin tarkastamaan auton, istumaan sisälle, starttaamaan ja katselemaan sitä, se usein onnistuu tokion alueen huutokaupoissa, mutta maksaa hieman enemmän mitä tuo pelkkä tarjouksen välittäminen tuonne tietokoneelle huutokauppahuoneeseen.

                Isoilla toimijoilla on usein jotkut omat nettisivunsa, minkä kautta autoja voi katsella ja jättää tarjouksen sisään. Osassa näistä sivuista näkyy myös jos joku on jättänyt suuremman tarjouksen, eli on vielä mahdollisuus korottaa omaansa, mutta luonnollisesti vain sen kyseisen sivuston käyttäjien tarjoukset siellä ovat näkyvillä. Sivusto sulkeutuu esimerkiksi huutokauppa aamuna klo 8 ja sen jälkeen menevät korkeimpien tarjousten kanssa suorittamaan varsinaista ostamista tuonne paikanpäälle.


                Osaatko sano mitä luokkaa tuo pantti on ja onko joku auto silloin pakko ostaa, tai menettää pantin?
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6350
                  • Tampere

                  Pari viikkoa sitten myytiin tuollainen 3.0CS mikä tehty CSL mallin näköiseksi, liekö pilattu vai jollekin ihan kiva harvinaisuus kun aitoon ei ole välttämättä rahkeita.

                  Kopaltaan siisti, ruosteeton ja olisi ollut 23.000eur hangossa.


                  Elämä on pihakivestä.

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    Osaatko sano mitä luokkaa tuo pantti on ja onko joku auto silloin pakko ostaa, tai menettää pantin?
                    deposit vaihtelee välillä 80-200kJPY, mutta usein kun mennään yli 2MJPY auton oletetussa hinnassa, niin deposit nousee 5%-30% tasoon.

                    tyypillinen deposit alkaa 100kJPY. Sen saa takaisin jos ei mieleistä autoa löydykään.
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • Zoui
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 6350
                      • Tampere

                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      Osaatko sano mitä luokkaa tuo pantti on ja onko joku auto silloin pakko ostaa, tai menettää pantin?
                      65.000 - 160.000jpy, taikka joku prosentuaalinen määrä jos auton hinta on yli 1.5-2.0 miljoonaa jeniä.

                      Ei ole tullut tuollaista takaisinpyyntöä edes ajateltua, eli jos tuonne vaikka 500-1000eur siirtää niin ostaa sitten jotain vaivan palkaksi itselleen ennemmin kuin lähetee takaisin pyytämään. Jos ei itselleen mitään hauskaa sieltä löydä niin ostaa vaikka jonkun perus 50.000jpy arvoisen R33 kyllikin ja laittaa suomessa eteenpäin.
                      Elämä on pihakivestä.

                      Comment

                      • ka00z
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 1805
                        • Varsinais-Suomi

                        Originally posted by Zoui View Post
                        65.000 - 160.000jpy, taikka joku prosentuaalinen määrä jos auton hinta on yli 1.5-2.0 miljoonaa jeniä.

                        Ei ole tullut tuollaista takaisinpyyntöä edes ajateltua, eli jos tuonne vaikka 500-1000eur siirtää niin ostaa sitten jotain vaivan palkaksi itselleen ennemmin kuin lähetee takaisin pyytämään. Jos ei itselleen mitään hauskaa sieltä löydä niin ostaa vaikka jonkun perus 50.000jpy arvoisen R33 kyllikin ja laittaa suomessa eteenpäin.
                        Vaparivoimaa Suomen teille, koska mahtava alavääntö



                        Vai lähteekö oikeasti RB20Dettiä ja 25Dettiä tuohon hintaan?
                        Last edited by ka00z; 05-11-2015, 10:31.
                        W124 voll, markalla pidemmälle

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17508
                          • Turku

                          Originally posted by BeamR View Post
                          alpinan lopullinen myyntihinta oli 4,2M JPY.
                          Joo, ei se mahdottoman hintainen ollut, muttei ilmainenkaan.
                          Näillä mennään:
                          - BMW E81 118i since 2017
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • 928 GTS
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 1559
                            • Helsinki

                            Originally posted by H-M View Post
                            Monesta asiasta samaa mieltä tässä, mutta jotenkin itsestäni tuntuu että se sportti-avo ei ole järin hyvä sijoitus vrt coupeen. Varsinkaan e36 kun on koriltaan niin löysä avona. Olenko ihan väärässä kun kuvittelen, että e30 m3 osaltakin avot vähiten haluttuja suhteessa siihen miten harvinaisia ovat? En tosin ole tarkempaa tutkimusta tehnyt.
                            Pointti noissa on nimenomaan se, että käyttäytyminen on erilaista kun aikana milloin noita ostetaan jotta saadaan nopea auto jolla käydä radalla jne. Esim. vaikka Porsche 911. Yhteen aikaan kelpasi vain coupe ilman kattoluukkua manuaalilootalla. Nykyisin 60-luvun lopun Targat ja ensimmäiset 80-luvun alun avot on kovaa valuuttaa eikä edes Sportmatic vaihteistoa lasketa isoksi miinukseksi. Etenkin Targat oli vielä pari vuotta sitten halvin tapa ostaa tuon ikäinen 911 kun kukaan ei niitä halunnut. Nyt tilanne on kääntynyt täysin toisinpäin kun alkuperäisyys on se mikä määrää ja autoilla ajetaan korkeintaan muutama tuhat vuodessa kesällä vain kun edellisen kolmen päivän aikana ei ole satanut vettä.

                            Originally posted by nullzwei View Post
                            Agree.

                            Sekä sama toisinpäin. Kun kiinnostava aika on mennyt, pääsee auto nounou-kerhoon.
                            Tämä on mielenkiintoinen kysymys. Vielä toistaiseksi vanhemman kaluston hinnat on pitäneet. Mutta nähdäänkö vielä aika kun nykyisin miljoonan hintaisia Duisenbergejä saa jälleen "halvalla" kun kaikki sellaisesta nuorena haaveileet ja niiden lapsetkin on montun pohjalla. Jonkunlainen historiallinen arvo noilla tulee varmasti olemaan mutta onko esim. edes 1/2 nykyisestä hintatasosta kestävällä pohjalla kun kukaan ostaja ei ole ollut elossa kun noilla on ajettu vielä normaalissa päivittäisessä liikenteessä 50-luvulla?
                            -92 928 GTS
                            -98 550 Maranello

                            Comment

                            • Turder
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2008
                              • 461
                              • Suomi

                              Yhdyn muihinkin, hieno ketju ja mielenkiintoisia autoyksilöitä koko ajan

                              Miksi eurooppalaiset ei tyhjennä Japania näistä harvinaisuuksista ja hyvin säilyneistä autoista, kun näköjään alle markkinahinnan menee järjestäen? Eikö tiedetä näistä, vai ei arvosteta idäntuonteja, liikaa häslinkiä...?

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17508
                                • Turku

                                Mitenkäs tämä nyt on alkaen 0 JPY, kun aiemmin oli lähtöhinta 60 000€?

                                Used Car Auctions - Japan Partner. Japan Partner is one of the leading used/damaged cars exporters that exports not only RHD cars (Right Hand Drive cars) but also a great number of LHD cars (Left Hand Drive Cars)
                                Näillä mennään:
                                - BMW E81 118i since 2017
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎