Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW Japanista

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • krisseh
    BTCF Member
    • Jun 2010
    • 527
    • Vaasa

    Vanhemmat ämmäläiset kyllä aika hinnoissaan tuollaki
    E30 318i Touring m42 :think
    E30 318is


    ig @krisueh

    -VaasaConnection-

    Comment

    • 599gtb
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2011
      • 490
      • Vantaa

      Originally posted by Zoui View Post
      Käyttöautoksi suomeen..?
      Riipuu kuin paljon ajaa
      ex bmw 540ia e34 1993
      ex bmw e32 735i

      Comment

      • 599gtb
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2011
        • 490
        • Vantaa

        Originally posted by krisseh View Post
        Vanhemmat ämmäläiset kyllä aika hinnoissaan tuollaki
        Joo mpower on yleensä aika kallis tuolla
        ex bmw 540ia e34 1993
        ex bmw e32 735i

        Comment

        • 9313juha
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 1272
          • Ratissa vuodesta 1968

          Originally posted by Zoui View Post
          Käyttöautoksi suomeen..?
          Yhden talven ja parin kesän Kindergarten-kuljetuskokemuksella 2010-luvulla voin sanoa, että 30-vuotias E24 toimii ylättävän hyvin ainakin kakkoskäyttöautona tila-auton rinnalla nelilapsisessa perheessäkin. On lämmin, etenee ilman lukkoperääkin, puhumattakaan sen kanssa. Oli 30 vuotta sitten niin paljon edellä aikaansa digitekniikassa ja mukavuusvarusteissa, että on yhä suht jees käytettävyydeltään. Toinen asia on sitten toki paljonko autoa rassaa se talvikäyttö. Ei se autoa paranna, muta kun järjellä ajatellaan, niin miksi säästää autoa, joka kuitenkin tarvitsee läpikäynnin ja kunnostuksen ollakseen A1 joskus? Kun auto massataan hyvin, tarkistetaan koteloiden tuuletus ja osataan pesujen (+ ylimäräisten alustapesujen) yhteydessä erikseen huuhdella E24:sen muutama paskankerääjä, ei se parin talven maltillisesta ajosta ihmeitä kärsi. Enemmänkin kyse on tälläisestä trailer queen -typpisestä vouhotuksesta kun autoharrasteessa sukupolvesta toiseen vaan kehittyvät menetelmät auton hoitamiseksi ja vaalimiseksi eikä kukaan mieti juttuja uudelleen puhtaalta pöydältä. Ollaan tilanteessa, missä brittijätkä detaljoi 128 tuntia Astraansa savenpaloilla ja avaruusvahoilla, kirjoittaa siitä pari gigaa foorumitarinaa kuvineen ja löytää tallistaan: Astran.

          Jos ostat 30-vuotiaan 635:sen Japanista, joka on vähän ajettu, mutta kunnoltaan ei täydellinen vaan ns. metrin päästä siisti ja varaudut talvikäyttöön em. tavalla, takaan, että saat elämääsi potkua, fiilistä ja uusia tuttavuuksia rutkasti enemmän kuin mitä autosi arvo siinä käytössä laskee. Juuri nyt E24:sen hinnan ollessa vakaassa nousussa, toimii aika ja markkinat käyttöautoilijan eduksi: voit sekä nauttia, että kasvattaa auton arvoa. Ja silti Japanintuontisi on viiden vuoden kuluttua koriltaan todella paljon parempi kuin nämä maamme vanhat YK-autoraiskat kahdella lisävarusteellaan.
          Last edited by 9313juha; 16-11-2015, 13:45.
          "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

          Comment

          • zeniitti
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2011
            • 574
            • 127.0.0.1

            Kilometrikysymykseni ei ollut missään nimessä provo mihinkään suuntaan Ja sainkin tarvittavan vastauksen. Näistä ketjun esittämistä autoista vaan parille kaverille puhuin ja ensimmäinen kysymys mikä mulle esitettiin, että onko mittarit ruuvattuja vai miten ne noin vähän ajelee. Tuossa oli hyvä selitys asialle. Eikä se minua niin paljoa askarruttanutkaan, mitä vastauksesta voisi luulla

            Käyttöauto olisi melkopitkälle lämpimästä tallista työmatkaa 4km suunta. Töissä tolpan nokkaan, sitten takaisin lämpimään talliin yöksi. Kilometrit varmaan 5000 vuosi, varovainen heitto tosin.

            Mitä muutoksia vielä vaadittiin auton "suomennokseen" eli miten saa kilpiin.

            600-sarjalainen vois toki olla päheä. Pitää miettiä.

            Comment

            • Zoui
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 6350
              • Tampere

              Originally posted by zeniitti View Post

              Mitä muutoksia vielä vaadittiin auton "suomennokseen" eli miten saa kilpiin.
              Riippuu autosta, esimerkkinä oma e38 L7, ei mitään muutoksia.

              Yleisin on kuitenkin ajovalojen vaihto, ei muuta.

              Toki sitten voi alkaa luettelemaan että renkaat pitää ostaa uudet, verhoiluita vähän laittaa, radion osia päivitellä ja mitä lie muita mutta laskettakoon ne harrastamisen piikkiin jos sellaisia haluaa tehdä, mutta moisia ei vaadita leimalle.
              Elämä on pihakivestä.

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                Originally posted by zeniitti View Post
                Mitä muutoksia vielä vaadittiin auton "suomennokseen" eli miten saa kilpiin.
                riippuu autosta. merkki/malli/ikä jnejne. joihinkin joutuu tekemään paljonkin, toisiin ei mitään. Esim E38:n kanssa sai käytännössä ajaa suoraan leimaan (ok, no, piti kääntää valokuviovivut laitaan).

                95-> tuoreempiin (muistaakseni) tarvitaan vastaavuustodistus ja sitten tarvitaan valmistajalta massatodistus (jotta pääluku säilyy).
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • 9313juha
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 1272
                  • Ratissa vuodesta 1968

                  Originally posted by zeniitti View Post
                  Mitä muutoksia vielä vaadittiin auton "suomennokseen" eli miten saa kilpiin.

                  600-sarjalainen vois toki olla päheä. Pitää miettiä.
                  Itse en ole omani muutoksia ja rekisteröintiä tehnyt. Juhis taisi tehdä nimerkin Morkai kanssa. Mahtaako paljoa muuta olla kuin etuvalojen umpioiden vaihto vasemmanpuolen liikenteen valokuviolle ja kytkennöille? Helpoiten tuon kuittaa kun ostaa Saksasta käytetyt etuvalopaketit ja uusii tarvittaessa umpiot Hellan tarvikkeilla. Paketit on kiinni neljällä ruuvilla ja vaihto tehdään edestä päin maskit irroittamalla.
                  "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                  Comment

                  • Zoui
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 6350
                    • Tampere

                    Originally posted by BeamR View Post
                    95-> tuoreempiin (muistaakseni) tarvitaan vastaavuustodistus ja sitten tarvitaan valmistajalta massatodistus (jotta pääluku säilyy).
                    On myös näppärää jos autossa on valmistajan tyyppikilpi konehuoneessa missä on nuo massat merkittynä, itellä on aika usein ollut
                    Elämä on pihakivestä.

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      Originally posted by Zoui View Post
                      On myös näppärää jos autossa on valmistajan tyyppikilpi konehuoneessa missä on nuo massat merkittynä, itellä on aika usein ollut
                      mutta sä osaatkin valita just ne autot tuolta joissa ne on
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        tosta tollanen 95tkm ajettu E30 325 M-tech II. onhan se vähän rivossa kunnossa, ratin alta puuttuu suojusta ja silleen. ainakin penkit on ehjät ja kori ruosteeton (päinvastoin kuin useimmissa saksassa myynnissä olevissa alle 100tkm "ajetuissa")






                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • 599gtb
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2011
                          • 490
                          • Vantaa

                          Originally posted by zeniitti View Post
                          Kilometrikysymykseni ei ollut missään nimessä provo mihinkään suuntaan Ja sainkin tarvittavan vastauksen. Näistä ketjun esittämistä autoista vaan parille kaverille puhuin ja ensimmäinen kysymys mikä mulle esitettiin, että onko mittarit ruuvattuja vai miten ne noin vähän ajelee. Tuossa oli hyvä selitys asialle. Eikä se minua niin paljoa askarruttanutkaan, mitä vastauksesta voisi luulla

                          Käyttöauto olisi melkopitkälle lämpimästä tallista työmatkaa 4km suunta. Töissä tolpan nokkaan, sitten takaisin lämpimään talliin yöksi. Kilometrit varmaan 5000 vuosi, varovainen heitto tosin.

                          Mitä muutoksia vielä vaadittiin auton "suomennokseen" eli miten saa kilpiin.

                          600-sarjalainen vois toki olla päheä. Pitää miettiä.
                          noilla kilometreillä vuodessa ei mun mielestä 850 olisi myöskään paha
                          ex bmw 540ia e34 1993
                          ex bmw e32 735i

                          Comment

                          • Zoui
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 6350
                            • Tampere

                            Originally posted by BeamR View Post
                            mutta sä osaatkin valita just ne autot tuolta joissa ne on
                            Tai sitten toisilla on vaan parempi tarratulostin

                            Jos sinne L7:n kyytiin saa japanissa mennä neljä sumopainijaa, niin saa sinne suomessakin mennä, ei mene akselit poikki.
                            Elämä on pihakivestä.

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              Originally posted by Zoui View Post
                              Tai sitten toisilla on vaan parempi tarratulostin

                              Jos sinne L7:n kyytiin saa japanissa mennä neljä sumopainijaa, niin saa sinne suomessakin mennä, ei mene akselit poikki.
                              yritäpä selittää tuo suomalaiselle katsastusmiehelle
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • zeniitti
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2011
                                • 574
                                • 127.0.0.1

                                Sitten lyhyesti hinnat 635 ja 850?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎