Kyllä ainakin ensimmäisen sukupolven mondeo oli ajo-ominaisuuksiltaan oman (etuveto)kokoluokkansa paras. Joskus 8-10v sitten isällä oli moinen 2,5l V6:lla ja kyllä sillä kelpasi ajella, mutkissakin meni tosi mukavasti.
Vrt. esim saman ikäiseen A4-audiin ja ero on kuin yö ja päivä, olympiavolkkarissa ei minkäänlaista ohjaustuntumaa vaikka kaarteet ihan pätevästi ottaakin.
Onhan näitä nykyajan fordeja ihan tuolla moottorilehdistössäkin jo vuosikaupalla kehuttu oman kilpasarjansa ykkösiksi ajo-ominaisuuksiltaan, enkä tippaakaan ihmettele miksi. Myös Focus ja uudemmat Fiestat ovat tosi kivoja ajella.
Siltikin, uudemmista perusautoista jopa tuohon omaan E34:ään istahtaessa huomaa kyllä jonkin muuttuneen laatuvaikutelmassa, ylöspäin siis. Ero korostuu huomattavasti lisää kun auto viedään vaikkapa mukulakivelle tai kaasun kanssa kovaa mutkaan.
Merkin valinta on itselläkin selvää (tosin vaihtoehtoina voisi olla myös Porsche ja Jaguar), mutta otan 98-> vuosimallista eteenpäin Fordin joka kerta ennen Toyotaa, Fiatia, Opelia, Hondaa, Nissania jne jne.
Vrt. esim saman ikäiseen A4-audiin ja ero on kuin yö ja päivä, olympiavolkkarissa ei minkäänlaista ohjaustuntumaa vaikka kaarteet ihan pätevästi ottaakin.
Onhan näitä nykyajan fordeja ihan tuolla moottorilehdistössäkin jo vuosikaupalla kehuttu oman kilpasarjansa ykkösiksi ajo-ominaisuuksiltaan, enkä tippaakaan ihmettele miksi. Myös Focus ja uudemmat Fiestat ovat tosi kivoja ajella.
Siltikin, uudemmista perusautoista jopa tuohon omaan E34:ään istahtaessa huomaa kyllä jonkin muuttuneen laatuvaikutelmassa, ylöspäin siis. Ero korostuu huomattavasti lisää kun auto viedään vaikkapa mukulakivelle tai kaasun kanssa kovaa mutkaan.
Merkin valinta on itselläkin selvää (tosin vaihtoehtoina voisi olla myös Porsche ja Jaguar), mutta otan 98-> vuosimallista eteenpäin Fordin joka kerta ennen Toyotaa, Fiatia, Opelia, Hondaa, Nissania jne jne.
Comment