Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli lopetti valvomisen....

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    Nimenomaan näin. Suomi on niitä harvoja (jossei ainoa) maita missä on sakkotulot budjetoitu valtion budjettiin. Eli jos huomataan loppuvuodesta että tarpeeks ei olla sakkoja jaettu, niin ruvetaan pitämään ratsioita tiuhemmin ja peltipoliisien toleransseja kiristetään.
    Nää sessiot sitten mukavasti nimetään joksikin turvalisuutta parantavaksi kampanjaksi. On turvavöiden nollatoleranssiviikkoa, viikkoja jolloin oikein paneudutaan ylinopeuksiin jne... Lopuksi sitten ihan yhdessä taivastellaan kympin uutisissa, että kyllä meillä on nyt kansa heitteillä ja välinpitämättömyys oikein rehoottaa, että tarttis varmaan puuttua vielä enemmän. Joku leirintäalueenvalvoja antaa sitten vielä viikset täristen lausuntoa rappiosta, joka jäytää yhteiskuntaa. Lopuksi kaikki nyökyttää päätään ja sitten mennään nukkumaan. Aamulla sitten jonossa töihin ajettaessa vetästään kamera-autoon 8km ylitys ja siitä sakko kotiin. Jo alkaa veri kiehua, mutta valitettavan nopeasti asia unohtuu, kun sille ei vaan voi mitään.
    Last edited by Juppe; 06-09-2010, 17:57.

    Comment

    • BMW
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 3822
      • California

      Mun mielestä ensimmäinen askel kohti järjellisyyttä on poistaa päiväsakkojärjestelmä koskien liikennerikkomuksia. Se ei palvele ketään muuta kuin valtion pohjatonta rahakirstua että jostain 15km/h ylinpeudesta maksetaan tuhansilla euroilla sakkoja.
      P
      R
      N
      D

      Comment

      • Kal.ju
        BTCF Member
        • Mar 2003
        • 2881
        • Akaa / Toijala

        Originally posted by Juppe View Post
        Nää sessiot sitten mukavasti nimetään joksikin turvalisuutta parantavaksi kampanjaksi. On turvavöiden nollatoleranssiviikkoa, viikkoja jolloin oikein paneudutaan ylinopeuksiin jne... Lopuksi sitten ihan yhdessä taivastellaan kympin uutisissa, että kyllä meillä on nyt kansa heitteillä ja välinpitämättömyys oikein rehoottaa, että tarttis varmaan puuttua vielä enemmän. Joku leirintäalueenvalvoja antaa sitten vielä viikset täristen lausuntoa rappiosta, joka jäytää yhteiskuntaa. Lopuksi kaikki nyökyttää päätään ja sitten mennään nukkumaan. Aamulla sitten jonossa töihin ajettaessa vetästään kamera-autoon 8km ylitys ja siitä sakko kotiin. Jo alkaa veri kiehua, mutta valitettavan nopeasti asia unohtuu, kun sille ei vaan voi mitään.
        Nimenomaan näin. Viimevuoden lopussa oli muutamaan kertaan kamera-auto aamuisin tossa oikealla kävelytiellä http://maps.google.com/maps?f=q&sour...88.52,,0,11.92

        Se ei todellakaan mitään nopeuksia siinä mittaillu, kun oli aamuruuhka, niinkuin tosta kuvastakin selviää. EI vaan se kuvas kaikki autot jotka ylitti ton risteyksen bussikaistaa pitkin. Eli jotkut eivät jaksaneet jonottaa ruuhkassa vaan vetäs bussikaistaa ja sit välähti. Se jos mikä oli sitä rahastusta, kun siinä ei todellakaan ollu mistään turvallisuudesta kyse, vaan ainoastaan RYSÄSTÄ.

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17509
          • Turku

          Originally posted by BMW View Post
          Mun mielestä ensimmäinen askel kohti järjellisyyttä on poistaa päiväsakkojärjestelmä koskien liikennerikkomuksia. Se ei palvele ketään muuta kuin valtion pohjatonta rahakirstua että jostain 15km/h ylinpeudesta maksetaan tuhansilla euroilla sakkoja.
          Puhut asiaa. Tai vähintään pitäisi saada sakkokatto ylinopeussakoille.
          Näillä mennään:
          - BMW E81 118i since 2017
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            Originally posted by Laku View Post
            Puhut asiaa. Tai vähintään pitäisi saada sakkokatto ylinopeussakoille.
            Lähdettäisiin nyt edes siitä liikkeelle, että parannettaisiin noita alimitoitettuja teitämme. Sillä sitä turvallisuutta aidosti lisättäisiin, ei laittamalla kameroita tien laitaan.

            Comment

            • NHB
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 1120

              Originally posted by Jampsu87 View Post
              No ei helevetti, totta nää jo huumorilla postaat noita juttujasi!? (toivottavasti..)
              No ei kai näistä nyt kukaan tosissaan jauha. Jos poliittisen valtaelitin pirulliset suunnitelmat alkvat tuntumaan todellisilta, niin siinä vaiheessa on lääkityksen tarkastus paikallaan.

              Comment

              • NHB
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 1120

                Originally posted by Hemi View Post
                En nyt oikein tiedä mitä aja takaa näillä "älykkäillä" vastaeitoilla jotka ei mitenkään liity itse aiheeseen?
                ymmärsinkö nyt kuitenkin oikein että sinä näet kameravalvonnan ja siitä eteenpäin tapahtuman loogisen jatkumon hyvänä asiana? Perusteletko?

                Toisaalta, etkö nytkään käsitä pointtiani moottoriteiden ja kaupunkinopeusalueiden onnettomuustiheyden korrelaatiota nopeuteen?
                Tottakai kaupungin risteysalueet ja tieinfrastruktuuri jo itsessään rajoittavat nopeuksia, mutta karrikoiden mikäli kaupunkien taajama-alueiden liikennetiheys olisi kaksi tai kolme autoa, olisiko onnettomuuksiakaan.

                Muuten...moottoriteillä onnettomuustiheys kasvaisi 100% varmuudella mikäli siellä otettaisiin 40kmh yleisrajoitus.
                Eli se trkoittaisi sitä että muuttoritiet täyttyisivät loputtomista tiiviisti kulkevista letkoista, jolloin juuri tämän liikennetiheyden kasvun myötä mm.peräänajot kasvaisivat huimasti.
                Kaupunkien liikennetiheyden kasvaessa uhrit eivät olekkaan pelkästään autoilijoita, vaan tilastollisesti suurin kasvu tulee jalankulkijoista ja pyöräilijöistä.
                Kameravalvonta on mielestäni ihan hyvä juttu kun paikka on sopiva. Esimerkiksi jalankulkijoiden suosimilla kaduilla se toimii hyvin.

                Kai nyt 5 vuotias lapsikin ymmärtää mitä olet kirjoittanut. Olen vain yrittänyt kysellä sulta, että millainen vaikutus nopeuksilla on onnettomuuksien vakavuuteen. Tilastollisesti markittien pihat ovat kaikkein onnettomuusaltteimpia paikkoja. Aika harva kuitenkaan taitaa kuolla liikenneonnettomuuksiin tuolla. Uskon myös, että 40 km/h nopeuksilla moottoriteillä on aika hankala saada itseään hengiltä nykyautoilla.

                Comment

                • Kal.ju
                  BTCF Member
                  • Mar 2003
                  • 2881
                  • Akaa / Toijala

                  Originally posted by NHB View Post
                  Kameravalvonta on mielestäni ihan hyvä juttu kun paikka on sopiva.
                  Paitsi että suurinosa kameroista on sellasissa paikoissa missä ei ole todellakaan mitään erikoista. Eli keskellä suoraa tietä yms.

                  Toki jos niitä olisi taajamissa risteyksissä sun muissa järkevissä paikoissa, niin tuskin niistä silloin itkettäisiin. Nyt ne ovat juurikin sellaisisa "rysä" paikoissa, missä ne eivät edistä turvallisuutta vaan kartuttavat valtion kassaa.

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    Originally posted by NHB View Post
                    Kameravalvonta on mielestäni ihan hyvä juttu kun paikka on sopiva. Esimerkiksi jalankulkijoiden suosimilla kaduilla se toimii hyvin.

                    Kai nyt 5 vuotias lapsikin ymmärtää mitä olet kirjoittanut. Olen vain yrittänyt kysellä sulta, että millainen vaikutus nopeuksilla on onnettomuuksien vakavuuteen. Tilastollisesti markittien pihat ovat kaikkein onnettomuusaltteimpia paikkoja. Aika harva kuitenkaan taitaa kuolla liikenneonnettomuuksiin tuolla. Uskon myös, että 40 km/h nopeuksilla moottoriteillä on aika hankala saada itseään hengiltä nykyautoilla.
                    Joo, mutta eiköhän pointti tässä keskustelussa ole ollutkin se, että kameratolppa ei sitä kuolintilastoja rumentavaa 200km/h tunnissa ajavaa rattijuoppoa/nuorta idioottia hidasta. Ei täällä kovinkaan monella mahtaisi olla mitään sitä vastaan, jos kameratolpat olisivat esimerkiksi koulun läheisyydessä valvomassa nopeuksia/punasia päin ajamista, jolloin niistä olisi turvallisuuden kannalta enemmän hyötyä. Kaupungissa ajaessa sillä 10-20km/h rajoitusta kovemmalla nopeudella vaan sattuu olemaan suhteessa suurempi merkitys(mm. lyhyempien välimatkojen takia), kuin 100km/h vrt. 110km/h ajettuna. Eli moottoritiellä sakottava kamera ei mielestäni säästä yhtään ainoata ihmishenkeä, vaikka liikennevirran nopeus saataisiinkin putoamaan 10km/h kameran ansiosta.

                    EDIT: Kal.ju saman jo sanoikin.
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • NHB
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 1120

                      Originally posted by Kal.ju View Post
                      Paitsi että suurinosa kameroista on sellasissa paikoissa missä ei ole todellakaan mitään erikoista. Eli keskellä suoraa tietä yms.

                      Toki jos niitä olisi taajamissa risteyksissä sun muissa järkevissä paikoissa, niin tuskin niistä silloin itkettäisiin. Nyt ne ovat juurikin sellaisisa "rysä" paikoissa, missä ne eivät edistä turvallisuutta vaan kartuttavat valtion kassaa.
                      Kyllä kameroita on myös kaduilla, vaikkakin niitä on maanteillä paljon enemmän.

                      Comment

                      • NHB
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 1120

                        Originally posted by O-Peksi View Post
                        Joo, mutta eiköhän pointti tässä keskustelussa ole ollutkin se, että kameratolppa ei sitä kuolintilastoja rumentavaa 200km/h tunnissa ajavaa rattijuoppoa/nuorta idioottia hidasta. Ei täällä kovinkaan monella mahtaisi olla mitään sitä vastaan, jos kameratolpat olisivat esimerkiksi koulun läheisyydessä valvomassa nopeuksia/punasia päin ajamista, jolloin niistä olisi turvallisuuden kannalta enemmän hyötyä. Kaupungissa ajaessa sillä 10-20km/h rajoitusta kovemmalla nopeudella vaan sattuu olemaan suhteessa suurempi merkitys(mm. lyhyempien välimatkojen takia), kuin 100km/h vrt. 110km/h ajettuna. Eli moottoritiellä sakottava kamera ei mielestäni säästä yhtään ainoata ihmishenkeä, vaikka liikennevirran nopeus saataisiinkin putoamaan 10km/h kameran ansiosta.
                        Kameroiden on havaittu vähentävän merkittävästi yli 20 km/h ylinopeuksia.

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7398
                          • Oulu

                          Originally posted by NHB View Post
                          Kameravalvonta on mielestäni ihan hyvä juttu kun paikka on sopiva. Esimerkiksi jalankulkijoiden suosimilla kaduilla se toimii hyvin.
                          Samaa mieltä.

                          Originally posted by NHB View Post
                          Kyllä kameroita on myös kaduilla, vaikkakin niitä on maanteillä paljon enemmän.
                          Varmasti jossain onkin, mutta esim. täällä Oulussa ei tule mieleen ensimmäistäkään liikennevalvontakameraa kaupunkialueella (eli kaduilla). Tarvetta kyllä olisi, koska surutta ajetaan päin punaisia ja suojatiet on lähinnä vitsi jalankulkijan turvallisuuden kannalta. Mitenkään harvinaista ei ole, että kun lähdet kävelemään rauhallisesti suojatietä ylittääksesi kadun, ehdit yhden kaistan yli niin toista kaistaa tuleva auto meinaa silti tulla varpaille, vaikka sen kuljettajalla on ollut 5-10 sekuntia aikaa hyvin havainnoida jo keskelle tietä ehtinyt jalankulkjija.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • O-Peksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 2775
                            • Joensuu

                            Originally posted by NHB View Post
                            Kameroiden on havaittu vähentävän merkittävästi yli 20 km/h ylinopeuksia.
                            No tottakai ne vähentää, koska ei kukaan täysjärkinen aja korttiaan hyllylle tahallaan. Siltikään kamera ei pysäytä sitä ihmistä, joka oikeasti sen kuoleman aiheuttaa(rattijuoppo, vanhus, 200km/h ajava). Vai oletko törmännyt usein tilanteeseen, että kameran ansiosta 100km/h ---> 80km/h pudotus on pelastanut esim. kolmion takaa eteen tulevan auton kuljettajan?

                            Pointti miulla on se, että suurimmassa osassa tieosuuksia, joissa on esim. 80km/h rajoitus, voi aivan mainiosti ajaa 100km/h, eikä se aiheuta yhtään sen kummempaa vaaraa, kuin kahdeksaakymppiä ajaminen.

                            Kaveri oli ajellut etelästä tänne Joensuun suuntaan siitä keskivalvontapätkältä, niin koko autoletkan nopeus oli 100km/h alueella 80km/h. Kylläpä on sujuvaa ja turvallista autoilua.
                            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Originally posted by NHB View Post
                              Kameroiden on havaittu vähentävän merkittävästi yli 20 km/h ylinopeuksia.
                              Milläs tämä on mitattu? Jos entisen random poliisitutkan sijaan nyt tiedät tolpan sijainnin, et varmasti aja kameran kohdalla siten että se sinulle räpsähtäisi, joten vähentyikö ylinopeudet vai onko kyseessä tilastoharha?
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • Rockford
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 8028
                                • Pinsiö

                                Originally posted by O-Peksi View Post

                                Pointti miulla on se, että suurimmassa osassa tieosuuksia, joissa on esim. 80km/h rajoitus, voi aivan mainiosti ajaa 100km/h, eikä se aiheuta yhtään sen kummempaa vaaraa, kuin kahdeksaakymppiä ajaminen.

                                Kaveri oli ajellut etelästä tänne Joensuun suuntaan siitä keskivalvontapätkältä, niin koko autoletkan nopeus oli 100km/h alueella 80km/h. Kylläpä on sujuvaa ja turvallista autoilua.
                                Juuri näin. Paperillahan esim. satkun alueella 120km/h ajaminen näyttää järisyttävältä vauhdilta. Autolla ajavat tietää, että tuollainen heitto ei ole juuri mitään erikoista oikeassa elämässä pitkällä letkeällä matkavauhdilla ja sinällään yhtä pelleilyä saada sakot tuollaisesta.

                                Piti oikein eilen ottaa kuva tuosta Pori-Tampere-tien päivittäisestä touhusta. Sain letkan kiinni ja alueella 100km/h - rajoitus. Porukka ajoi taas sitä saamarin 50-60km/h. Ohi ei pääse, kun kiesiä tulee vastaan. Pitää hiljaa hiljentyä miettimään, että mikä laittaa tavallisen keski-ikäisen ihmisen ajamaan tuolla tavalla hyvällä asvaltoidulla tiellä - luulen, että johtuu virtsan määrästä aivojen ympärillä. Muuta selitystä en keksi. Lopulta kun taas ohi pääsen, niin suu auki vahdataan, että miten tuo kehtaa ajaa 100km/h - alueella yli satasta. Saatanan hullu.

                                Last edited by Rockford; 07-09-2010, 11:53.
                                -Dodge Charger -73
                                -Mercedes-Benz GLK
                                -VW Transporter

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎