Originally posted by NHB
View Post
Isoveli lopetti valvomisen....
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Entäpä jos ajettaisiin 40 km/h moottoriteillä ja 120 km/h kaupunkialueilla? Moottoriteillä ja kaduilla taitaa olla jotain muutakin eroja kuin pelkkä nopeusrajoitus. Kuinka paljon 40:n nopeuksissa tapahtuvissa kolareissa tapahtuu kuolemia? Luulisi nykyautojen olevan jo aika turvallisia noissa nopeuksissa.Originally posted by Hemi View Postvaarallisin 40kmh:n kaupunkialue sekä 80kmh päätieosuus.
Comment
-
nimenomaan liikennetiheys joka kasvaa nopeuden laskiessaOriginally posted by NHB View PostEntäpä jos ajettaisiin 40 km/h moottoriteillä ja 120 km/h kaupunkialueilla? Moottoriteillä ja kaduilla taitaa olla jotain muutakin eroja kuin pelkkä nopeusrajoitus.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Motarilla risteyksiä ja liikennevaloja?Originally posted by peto2 View Postnimenomaan liikennetiheys joka kasvaa nopeuden laskiessa
Comment
-
laskisin esim liikennevalot liikennetiheyden kasvamisesta aiheutuneeksi pakoksi..Originally posted by Dani View PostMotarilla risteyksiä ja liikennevaloja?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Nimenomaan nopeusrajoitukset pitäisi määrittää (ja osittain määritetäänkin) risteysten mukaan, eikä sitä periaatetta varmaan kukaan ala kiistämäänkään.Originally posted by Dani View PostMotarilla risteyksiä ja liikennevaloja?
Päästöt lisääntyvät kun vauhti kasvaa (hieno poliittinen ase). Samoin kasvaa onnettomuusmäärät, jos teitä (joilla on risteyksiä) ei ole mitoitettu ko. vauhdille. Typerä kesät talvet paikoillaan jököttävä 80 km/h rajoitusmerkki on kuitenkin omiaan lisäämään ylinopeuksia ihmisten tuntiessa rajoituksen järjettömäksi suurimman osan ajasta. Tästä puolestaan seuraa se, että ajetaan keskenään eri nopeutta, tulee ohitustarvetta ja jälleen onnettomuusriski lisääntyy. Ja päästöt kasvavat jälleen, kun nopeus pumppaa.
Ehkä paras olisi kun niille satasen alueella 80 km/h ajaville kyyrille alettaisiin jaella pikavoittoja, jos liikennetilanne tai ajoneuvoluokka ei edellytä ko. nopeuden ajamista kuten raskaalla liikenteellä (joka kas kummaa ajaakin 90 km/h jos rajoitus on 80 km/h tai suurempi).
Comment
-
En nyt oikein tiedä mitä aja takaa näillä "älykkäillä" vastaeitoilla jotka ei mitenkään liity itse aiheeseen?Originally posted by NHB View PostEntäpä jos ajettaisiin 40 km/h moottoriteillä ja 120 km/h kaupunkialueilla? Moottoriteillä ja kaduilla taitaa olla jotain muutakin eroja kuin pelkkä nopeusrajoitus. Kuinka paljon 40:n nopeuksissa tapahtuvissa kolareissa tapahtuu kuolemia? Luulisi nykyautojen olevan jo aika turvallisia noissa nopeuksissa.
ymmärsinkö nyt kuitenkin oikein että sinä näet kameravalvonnan ja siitä eteenpäin tapahtuman loogisen jatkumon hyvänä asiana? Perusteletko?
Toisaalta, etkö nytkään käsitä pointtiani moottoriteiden ja kaupunkinopeusalueiden onnettomuustiheyden korrelaatiota nopeuteen?
Tottakai kaupungin risteysalueet ja tieinfrastruktuuri jo itsessään rajoittavat nopeuksia, mutta karrikoiden mikäli kaupunkien taajama-alueiden liikennetiheys olisi kaksi tai kolme autoa, olisiko onnettomuuksiakaan.
Minun pointtini oli siis se että pelkkä nopeus itsessään EI nosta onnettomuustiheyttä, vaan nimenomaan ajoneuvotiheys yhdistettynä tieinfrastruktuuriin.
Muuten...moottoriteillä onnettomuustiheys kasvaisi 100% varmuudella mikäli siellä otettaisiin 40kmh yleisrajoitus.
Eli se trkoittaisi sitä että muuttoritiet täyttyisivät loputtomista tiiviisti kulkevista letkoista, jolloin juuri tämän liikennetiheyden kasvun myötä mm.peräänajot kasvaisivat huimasti.
Kaupunkien liikennetiheyden kasvaessa uhrit eivät olekkaan pelkästään autoilijoita, vaan tilastollisesti suurin kasvu tulee jalankulkijoista ja pyöräilijöistä.
Comment
-
Mutta, Suomessa on 80kmh yleisrajoitus mikä tarkoittaa sitä että tuon verran saa ajaa millä tahansa soratie/kinttupolulla/mökkiteitä oli risteyksiä tai ei.Originally posted by tabasco View PostNimenomaan nopeusrajoitukset pitäisi määrittää (ja osittain määritetäänkin) risteysten mukaan, eikä sitä periaatetta varmaan kukaan ala kiistämäänkään.
Tästä maasta löytyy tuhansia kilometrejä 80kmh yleisrajoitettuja tieosuuksia joilla ei todellakaan edes hyvässä kesäkelissä uskalla edes ajaa tuota 80kmh:ta.
Tämän tosiseikan olemassaoloa perustellaan nimenomaan vähäisellä liikennetiheydellä. Eli kun liikennetiheys on tarpeeksi matala, voit vetää pientä hiekkaista kinttupolkua kahva edellä tuon 80kmh, mutta leveillä hyväkuntoisilla pääteillä 80kmh alkaa olemaan enemmän sääntö kuin poikkeus.
Tämäkin perustellaan taas suurella liikennetiheydellä, jolloin liikennevirran ajonopeutta on turvallisuuden nimissä pudotettava.
Eli tiedetään että liikennetiheyden kasvaminen nostaa samassa suhteessa onnettomuustiheyttä ja kuitenkin koko ajan halutaan keskinopeuksia alentaa ja liikennetiheyttä entisestään kasvattaa?
Comment
-
No pääväyliä lähinnä tarkoitin. Mutta tässä kärjistyy hyvin se, miten nopeusrajoitus toisella tiellä tarkoittaa kansan silmissä ehdotonta suurinta sallittua nopeutta jota ei oikeasti sovi ylittää, kun taas toisaalla se nähdään ehdottomana alimpana etenemisnopeutena. Mättää.Originally posted by Hemi View PostMutta, Suomessa on 80kmh yleisrajoitus mikä tarkoittaa sitä että tuon verran saa ajaa millä tahansa soratie/kinttupolulla/mökkiteitä oli risteyksiä tai ei.
Tästä maasta löytyy tuhansia kilometrejä 80kmh yleisrajoitettuja tieosuuksia joilla ei todellakaan edes hyvässä kesäkelissä uskalla edes ajaa tuota 80kmh:ta.
Tämän tosiseikan olemassaoloa perustellaan nimenomaan vähäisellä liikennetiheydellä. Eli kun liikennetiheys on tarpeeksi matala, voit vetää pientä hiekkaista kinttupolkua kahva edellä tuon 80kmh, mutta leveillä hyväkuntoisilla pääteillä 80kmh alkaa olemaan enemmän sääntö kuin poikkeus.
Tämäkin perustellaan taas suurella liikennetiheydellä, jolloin liikennevirran ajonopeutta on turvallisuuden nimissä pudotettava.
Eli tiedetään että liikennetiheyden kasvaminen nostaa samassa suhteessa onnettomuustiheyttä ja kuitenkin koko ajan halutaan keskinopeuksia alentaa ja liikennetiheyttä entisestään kasvattaa?
Comment
-
-
loistavaaOriginally posted by Jarza View Posthttp://www.iltalehti.fi/uutiset/2010...94718_uu.shtml joku ollu ahkera
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Olisiko samat tekijät kuin Tre/Huittinen välillä talvella+keväällä kun tolppia kaatui urakalla monena viikonloppuna?Originally posted by Jarza View Posthttp://www.iltalehti.fi/uutiset/2010...94718_uu.shtml joku ollu ahkera
ko.pätkälle ei muuten vieläkään ole koko kesänä uskallettu asentaa yhtäkään kameraa....vaikka useimmat tolpat 1/2-vuoden viiveellä uusittiinkin.
Joka tapauksessa hatunnoston arvoista kansalaisaktivismia.
Comment
-
Näin saadaan pikku hiljaa lähes jokaisesta liikkuvasta Suomen kansalaisesta rikollinen/"kaahari":
Comment
-
Ei ollu samat. Urjalasta käydään paljon Tampereella töissä ja siinä 50-60km yhdensuuntaisella työmatkalla (josta puolet on onneksi motaria) haluaisi joskus kiiruhtaa töihin tahi kotiinpäin, iltavuorojen jälkeen ainakin.Originally posted by Hemi View PostOlisiko samat tekijät kuin Tre/Huittinen välillä talvella+keväällä kun tolppia kaatui urakalla monena viikonloppuna?| ex E39 540 || ex E36 320 Touring M-sport |“I have a BMW. But only because BMW stands for Bob Marley and The Wailers, and not because I need an expensive car.”
Comment
-
Ja monikohan näistä sakoista on tullut aivan tavalliselta lainkuuliaiselta kansalaiselta, joka ei huomannut, että 80-alue muuttui 60-alueeksi ja ajoi rajoitusmerkkiä seuranneeseen kameraan?Originally posted by Hemi View PostNäin saadaan pikku hiljaa lähes jokaisesta liikkuvasta Suomen kansalaisesta rikollinen/"kaahari":
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008...29437_uu.shtml
Comment
Comment