Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli lopetti valvomisen....

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janikoo
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 1263
    • Lahti

    Originally posted by Rockford View Post
    ...juuri tuon takia pyrin vittuilemaan ja aukomaan päätäni mahdollisimman paljon, jos vähänkin vastapuolessa on mulkun vikaa. Sen verran mielivaltaiseksi, ärsyttäväksi ja puolueelliseksi on touhu mennyt, että vähemmästäkin hermo kiristyy.
    itselläni kun kortti lähti viime syksynä lakun poltosta hirveä uho poliiseilla koko matkan kun laitokselle kuskasivat ..
    BIGBROTHER kommentti team

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      Originally posted by janikoo View Post
      itselläni kun kortti lähti viime syksynä lakun poltosta hirveä uho poliiseilla koko matkan kun laitokselle kuskasivat ..
      Ei kai lakun poltosta nyt laitokselle joudu?

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4588
        • Tampere

        Originally posted by Juhis View Post
        Juu kyllähän se varmaan systeeminvartijaa vituttaa, jos asiakas on liian ovela. Kannattaa tutkia tuota kilpien tunnistukseen perustuvaa teknologiaa ja etsiä sieltä porsaanreikiä.

        luulisi myös että nuo kamerat eivät välmättä tykkää tarpeeksi tehokkaista lasereista.. jos niillä polttaa verkkokalvonkin helposti miksei kameran ccd-kennoa..

        tällänenkin toimisi.. http://www.youtube.com/watch?v=v9pye...eature=related

        ja kirjoittavien bluray asemien sininen ilmeisesti toimii parhaiten..
        Last edited by fraatti; 21-07-2010, 23:44.
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • CarlosM
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2008
          • 4292
          • Kouvola

          Suomessa ei ilmeisesti ole muuta rikollista toimintaa kun ylinopeudet? Vai miksi niistä joka ikisessä mediassa ja sitä myöten kaikilla foorumeilla speksaillaan niin jumalattomasti

          Comment

          • smpovers
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 2372
            • Tammela

            "Uudehko" 323f
            Originally posted by MajorDrake View Post
            ?!?:think

            Tommonen ilman korisarjaa
            BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
            BMW 330d touring e46 -05
            Ford Cortina Mk2 1600 -70
            ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

            Comment

            • Smistik
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 1130
              • Kanta-Häme

              Originally posted by CarlosM View Post
              Suomessa ei ilmeisesti ole muuta rikollista toimintaa kun ylinopeudet? Vai miksi niistä joka ikisessä mediassa ja sitä myöten kaikilla foorumeilla speksaillaan niin jumalattomasti
              Niimpä. Ihmiset ei ole yhtä kauhuissaan esim. ympäristö- tai eläinsuojelurikoksista. Voit kaataa öljyt viemäriin tai hakata koiraas, mut arvaappa kun ajat ylinopeutta...paljonko tulee rapsuja.
              ex E91 320d käsiaskilla
              ex E46 330dat
              japski
              ranu

              ex E30 316i 4d

              Comment

              • Masatus
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 867
                • Haukipudas

                Originally posted by CarlosM View Post
                Suomessa ei ilmeisesti ole muuta rikollista toimintaa kun ylinopeudet? Vai miksi niistä joka ikisessä mediassa ja sitä myöten kaikilla foorumeilla speksaillaan niin jumalattomasti
                Tämähän johtuu siitä että Suomen poliisilaitos on tyhmä ja laiska että ei niitä kiinnosta ratkaista mitään rikoksia missä joutuu tekeen aivotyöskentelyä.
                Asetataan liikenteeseen tiukat rajat joiden rikkomisesta saadaan helposti kerättyä valtiolle rahaa, jolloin oikeat rikokset siis sellaiset rikokset josta jollekkin koituu oikeasti harmia jäävät tutkimatta.

                Vai kumpi sinua harmittaa enemmän:

                A) Sinut ohitetaan satasen alueella, ohittava auto käyttää ohitukseen 125km/h nopeutta.

                B) Sinua vedetään keskellä päivää nekkuun ja pöllitään lompakko.


                Ja luultavasti B-kohdan rikollinen saa pienemmät sanktiot kuin A-kohdan "rikollinen".

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Masatus View Post
                  Vai kumpi sinua harmittaa enemmän:

                  A) Sinut ohitetaan satasen alueella, ohittava auto käyttää ohitukseen 125km/h nopeutta.

                  B) Sinua vedetään keskellä päivää nekkuun ja pöllitään lompakko.


                  Ja luultavasti B-kohdan rikollinen saa pienemmät sanktiot kuin A-kohdan "rikollinen".
                  Tiedätkös miksi näin toimitaan?

                  A) Ylinopeutta ajava normaali suomalainen, jolla on todennäköisesti jonkinlaiset tulot ja hyvä elämäntapa.

                  Valtio näkee tämän hyvänä lypsylehmänä, koska häneltä on mistä ottaa ja hän todennäköisesti alistuu valtion tahtoon.

                  B) Huumehörhö, joka harva se päivä vetää jotakin nekkuun, tuloja ei ole ja putkassa/vankilassa vietetään suurin osa öistä. Huumehörhö paskoo paikkoja ja haistattaa pitkät poliisille, ei hänellä ole mitään menetettävää.

                  Valtion kannalta huono lypsylehmä, koska hän ei maksa, eikä häneltä ole mitään ulosmitattavaa. Huumehörhöstä koituu jopa valtiolle kustannuksia, jos hän joutuu vankilaan, joten pidetään mieluummin ulkona.

                  Comment

                  • tabasco
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 851
                    • fin

                    En tiedä joko oli linkitetty tähän threadiin, mutta tässä hieman ajatuksia nopeuskameroiden hyödyllisyydestä (The Safe Speed road safety campaign, UK).

                    Comment

                    • mikkod
                      BTCF Member
                      • Aug 2007
                      • 5200
                      • Stadi

                      Ja taas mennään
                      Helkama S3000
                      Myydään kutosen alustaosia
                      This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                      Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                      Comment

                      • O-Peksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 2775
                        • Joensuu

                        Vaikka mittaustapa muuttuukin, niin eikös kamera kuvaa siltikin vain "omalla" kaistalla ajavan nopeuden? Eli kai se on edelleenkin jatkossa vaan lainattava vastaantulijan kaistaa kameran näkyessä. Ruuhkaisissa paikoissa tosin vähä hankalaa.
                        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                        Comment

                        • tsbmw
                          BTCF Member
                          • Jun 2004
                          • 1493
                          • Ilvola

                          Aika aikaa kutakin!

                          1960-luku Helsinki - Lahti 59min vakio Hennalan Shellille, Topeka oli hiljainen ja liukas. Nopeuksista jäänyt muistiin esim. 177km/t Helsinki Pavin kohdilla kaarteessa nätissä sivukallistuksessa Valiantilla ilman vöitä sohvapenkeillä ja yleensäkin 165km/t suorilla Ford Custom 1950:llä, mutkissa oli aika haipakkaa. Nyt näkyy rajoituksena olevan 60km/t samoilla kohdilla ja koko tie 80km/t.

                          1970-luku sama ajoaika, mutta huiput tippuivat kun tien solmukohdat selkeytyivät. Ajonopeus tasaisesti n. 130km/t suorilla ja autoina Eurooppalaisia.

                          1980-luku 125km/t ja sama ajoaika paitsi ruuhkissa.

                          1990-luku alta 100km/t, jatkuvaa ruuhkaa ja ajoaika yli 1t aina.

                          2000-luku moottoritie ja vakio ajoaika vakkarilla sama 59min kuin 1960-luvulla, Helsingin pää on todella hidastunut. Sakkoja ei montaa vuosikymmenten saatossa ole tullut eikä liikenneonnettomuuksia ole kohdalle vielä osunut.

                          Onko turvallisuuden parantuminen nopeudesta kiinni? Mielestäni ei koska H:ki - Lahti vanhalla mt140 tiellä pahin surmanlokku oli vuosikymmenestä toiseen Ohkolan suoran eteläpää, jossa tuuli vetäisi nokkakolereihin aina uudelleen tappaen varmaan satoja. Nykyinen vt4 H:ki - Lahti on Suomen turvallisin vaikkei hitain. Nopeutena voisi hyvin hirviaitojen suojassa olla 180km/t ja Lahdentie olisi edelleen maamme turvallisin.

                          Mitä PITÄISI TEHDÄ liikenneturvallisuuden parantamiseksi:
                          - Rakentaa uusia moottoriteitä kun liikenteen kvl ylittää 10000 aj/vrk.
                          - Korjata kaikki riskiliittymät, näkyvyys, liittymän muoto, tilannenopeuden havainnointi.
                          - Väistötilat tai kanavointi liikennesuoritteen mukaan mt T-liittymiin.
                          - Teiden epäjatkuvuuskohtien muuttaminen loogisiksi - mt:n mutkaiset kylien kohdat, joissa alamäen kaarteessa siirrytään ajoympäristöstä hetkessä matka-ajosta kaupan pihaan.
                          - Ohikulkutiet pahimpien risteyssumppujen kohdille.
                          - Kaupunkeihin Helsingin malliin liityntäpysäköinti vastaavilla julkisen liikenteen taksoilla.
                          - Markettien rakentamiskielto ja kaupoille max koko (Pariisin linjaus).

                          Laittakaa tiet kuntoon sakkorahoilla - niin niitä maksaa ilolla hyvään tarkoitukseen!
                          Last edited by tsbmw; 29-07-2010, 21:41.
                          - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                          - E28 528i, 528i+, M5

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by tsbmw View Post
                            1960-luku Helsinki - Lahti 59min vakio Hennalan Shellille, Topeka oli hiljainen ja liukas. Nopeuksista jäänyt muistiin esim. 177km/t Helsinki Pavin kohdilla kaarteessa nätissä sivukallistuksessa Valiantilla ilman vöitä sohvapenkeillä ja yleensäkin 165km/t suorilla Ford Custom 1950:llä, mutkissa oli aika haipakkaa. Nyt näkyy rajoituksena olevan 60km/t samoilla kohdilla ja koko tie 80km/t.

                            1970-luku sama ajoaika, mutta huiput tippuivat kun tien solmukohdat selkeytyivät. Ajonopeus tasaisesti n. 130km/t suorilla ja autoina Eurooppalaisia.

                            1980-luku 125km/t ja sama ajoaika paitsi ruuhkissa.

                            1990-luku alta 100km/t, jatkuvaa ruuhkaa ja ajoaika yli 1t aina.

                            2000-luku moottoritie ja vakio ajoaika vakkarilla sama 59min kuin 1960-luvulla, Helsingin pää on todella hidastunut. Sakkoja ei montaa vuosikymmenten saatossa ole tullut eikä liikenneonnettomuuksia ole kohdalle vielä osunut.

                            Onko turvallisuuden parantuminen nopeudesta kiinni? Mielestäni ei koska H:ki - Lahti vanhalla mt140 tiellä pahin surmanlokku oli vuosikymmenestä toiseen Ohkolan suoran eteläpää, jossa tuuli vetäisi nokkakolereihin aina uudelleen tappaen varmaan satoja. Nykyinen vt4 H:ki - Lahti on Suomen turvallisin vaikkei hitain. Nopeutena voisi hyvin hirviaitojen suojassa olla 180km/t ja Lahdentie olisi edelleen maamme turvallisin.

                            Mitä PITÄISI TEHDÄ liikenneturvallisuuden parantamiseksi:
                            - Rakentaa uusia moottoriteitä kun liikenteen kvl ylittää 10000 aj/vrk.
                            - Korjata kaikki riskiliittymät, näkyvyys, liittymän muoto, tilannenopeuden havainnointi.
                            - Väistötilat tai kanavointi liikennesuoritteen mukaan mt T-liittymiin.
                            - Teiden epäjatkuvuuskohtien muuttaminen loogisiksi - mt:n mutkaiset kylien kohdat, joissa alamäen kaarteessa siirrytään ajoympäristöstä hetkessä matka-ajosta kaupan pihaan.
                            - Ohikulkutiet pahimpien risteyssumppujen kohdille.
                            - Kaupunkeihin Helsingin malliin liityntäpysäköinti vastaavilla julkisen liikenteen taksoilla.
                            - Markettien rakentamiskielto ja kaupoille max koko (Pariisin linjaus).

                            Laittakaa tiet kuntoon sakkorahoilla - niin niitä maksaa ilolla hyvään tarkoitukseen!
                            Kaikki turvallisuutta "parantavat" hankkeethan ovat tällä hetkellä vain tarkoitettu karttamaan valtion kassaa, liikenneturvallisuudesta viis. Samalla saadaan paremmin valvottua Pentti Perusautoilijaa. Nuo ehdotuksesihan maksavat valtiolle rahaa, ei sellainen sovi ollenkaan.
                            Last edited by Ramzez; 29-07-2010, 21:50. Reason: toivomuksesta

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4588
                              • Tampere

                              Poliisin sormenjälkirekisteri vuotaa Wikileaksiin väistämättä

                              "On tärkeää miettiä, millaista valvontayhteiskuntaa haluamme"
                              2.8.2010 14:32 0 Ossi Mäntylahti


                              Poliisin halu käyttää passien sormenjälkirekisteriä tutkintojen tietolähteenä herättää ansaitusti vakavia kysymyksiä tietosuojan ja yksityisyyden kannalta. Kovin kauaa ei tarvitse historiaa kelata taaksepäin, kun löytyy juuri tästä varoittavia tahoja, joitten huolestuneet puheet kuitattiin “scifinä”.
                              On erittäin tärkeää miettiä, minkälaista valvontayhteiskuntaa haluamme luoda ja mihin viranomaisten rekistereitä voidaan käyttää.
                              Toinen hyvä esimerkki tulee liikenteestä. Petteri Järvinen nosti blogissaan esiin aiheellisen kysymyksen valvontakameroiden rekisteritiedoista.
                              Autojen rekisterien tallentaminen tietokantaan ja (ilmeisesti) täysin automatisoitu rekisterin lukeminen kuvasta sekä maksulappujen postitus herättävät kylmiä väreitä tietosuojan näkökulmasta“, Järvinen blogaa.
                              Järvinen kirjoittaa täyttä asiaa. Semminkin, kun liikenteen automaattivalvontaan puuhataan samaan aikaan nollatoleranssia.
                              Ennustan vastareaktioksi Briteistä tuttua valvontakameroitten systemaattista vandalisointia ...




                              yllä olevassa linkissa komeita kuvia tuolta saarivaltiosta kun pojat eivät ole tainneet oikein tykätä kameroista..
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Todellakin esimerkillistä kansalaistottelemttomuutta: http://www.speedcam.co.uk/gatso2.htm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎