Tuo on kyllä paha, menee sekin osuus (mikä sitten liekään) köröttelyksi kun porukka vetää alle rajoitusten varmuuden vuoksi. Toisaalta sakkojen pelko on ymmärrettävää kun penaltit on hillittömiä, kortti lähtee iäisyydeksi parin pönttö-minorin takia ja tietenkin rahat viedään.
Sitäkö sitten ajavat takaa, että kaikkia kypsyttää.
...ja kun ajat yhdenkin nopeusrajoituskyltin ohi niin että et huomaa oliko siinä 80 vai 100kmh, niin pakkohan se on jäädä viimeistään tolpalle hetkeksi odottelemaan....varsinkin jos on jo vuoden sisällä pari räpsyä valkovuokoilta ennestään.
Tervetuloa ajamaan vt12:sta. Täällä körötellään myös satasen alueella usein 75-85 km/h.
Tuttua. Valtatie 11 eli Pori-Tre-välinen pätkä myös aivan käsittämätön. Vaikka monta kertaa tästä avautunut, niin en vieläkään ymmärrä, että mihin helkkariin sakki on tuolla tiellä matkalla. Tulee useasti tahkottua ja vaikka on 100km/h-alue, eikä kameratolppia lainkaan, niin porukka köröttelee 60-80km/h. Auta armias, kun näitä kyyriä on vaikka kaksi, vähän ajan päästä neljä, rekka vielä eteen, niin soppa valmis.
VT5 Mikkelistä Kuopioon, 106 GPS:n mukaan satasen alueella ja räps. Herkällä ovat...
Narmasin jotakuinki samolla nurkilla tuosa talvella, lappu tuli kotia asti 4 km/h ylityksesta. Tosin taisi olla 80 alue, mutta kuitenkin. Paljonkohan lie työllistää tuommonenkin lappu tulostella noin "vähästä" ja postitella jne. Mitään maksu suoritetta kirjeessä ei sentään tullut. Ylikonstaapeli nönnönnöö vai pyysi, että noudattaisin heidän nopeusrajoituksiaan.
Nythän on vielä niin että jos=kun tuo keskinopeusvalvonta yleistyy tieosuuksilla joissa nopeurajoitus muuttuu kilometrin välein 80kmh-100kmh-80kmh, niin välttääkseen jokaisella kameralla "ajan tappamisen", on käytännössä ajeltava koko osuus hieman alle 80kmh vakkari päällä.
Välttämättä minä en näin tee, mutta kolmannes autoilijoista tekee, jolloin myös ohittaminen keskinopeuden ylityksen pelossa on mahdotonta.
Kätännössä tämä tulee tarkoittamaan pitkiä kahden kolmenkymmenen auton pumppaavia letkoja joiden keskinopeus on +6kmh mittarinäyttämä+ 5kmh varmuuskerroin, eli n.70kmh keskinopeutta.
Kansantaloudelliset menetykset ajoaiojen lisääntyessä tulevat olemaan huomattavat ensinnäkin tämän keskinopeuksien laskun myötä(miljoona ihmistä istuu päivittäin 5-10min pidenpään toimettomana autossa), sekä sitä kautta että raskaan liikenteen on pakko siirtyä valvomattomille tieosuuksille ajomatkojen pidentymisen kustannuksellakin.
Onneksi sentään "isoveli" on tyytyväinen...
Oleellinen asiahan on se, minkälaiset rajat tuossa valvonnassa tulee olemaan. Jos se on sama +3km/h niin Hemin esittämät asiat on sitten arkipäivää. Silloinhan esim satasen alueella 90km/h ajavan rekan turvallinen ohittaminen ei ole useinkaan majdollista, ainakaan jos mittausmatka on kovin lyhyt. Mitä sen on pakko olla, muutenhan esim jos mittauksen lähtö on vaikkapa VT9:llä Aurassa ja loppu ennen liittymistä VT3:een Toijalassa, on mahdollista ajaa reippaasti 100km ja sitten Valkeakosken kautta loppuportin ohi takaisin VT3:lle.
Juuri Kuopio - Turku legiltä tulleena huomaa kyllä tolppine vaikutuksen, porukka ajaa 70km/h 80 alueella ja 80-95 100 alueella. Ja vaikka ajetaan 70km/h niin silti jarrutetaan kameraan.
Oleellinen asiahan on se, minkälaiset rajat tuossa valvonnassa tulee olemaan. Jos se on sama +3km/h niin Hemin esittämät asiat on sitten arkipäivää. Silloinhan esim satasen alueella 90km/h ajavan rekan turvallinen ohittaminen ei ole useinkaan majdollista, ainakaan jos mittausmatka on kovin lyhyt. Mitä sen on pakko olla, muutenhan esim jos mittauksen lähtö on vaikkapa VT9:llä Aurassa ja loppu ennen liittymistä VT3:een Toijalassa, on mahdollista ajaa reippaasti 100km ja sitten Valkeakosken kautta loppuportin ohi takaisin VT3:lle.
Juuri Kuopio - Turku legiltä tulleena huomaa kyllä tolppine vaikutuksen, porukka ajaa 70km/h 80 alueella ja 80-95 100 alueella. Ja vaikka ajetaan 70km/h niin silti jarrutetaan kameraan.
Tätä samaa olen itsekin pelännyt, että keskinopeudet laskevat. Eivät ne nytkään ole kovin kummallisia, kun jatkuvasti siellä tiellä on joku hidastamassa ja sen takana kolme autoa, jotka eivät uskalla ohittaa. Sieltä jonon perältä kun harvemmin on järkevää lähteä ohittelemaan ketään. Sitten kun on vielä lisäksi keskinopeusvalvonta, niin on turha ohittaa niitä vähiäkään autoja. Lopputulos joka tapauksessa on se, että vähänkin ruuhkaisemmat tieosuudet ruuhkautuvat todella pahasti. Hieno sitten ajaa siinä ruuhkassa, kun ei pystytä edes ylläpitämään tasaista nopeutta, vaan pumpataan koko ajan kaasulla ja jarrulla. Tämähän on tietysti erittäin ympäristöystävällistä, taloudellista ja turvallista!
Sitten kun on vielä lisäksi keskinopeusvalvonta, niin on turha ohittaa niitä vähiäkään autoja.
Eikös silloin juurikin kannata ohittaa ja senjälkeen hypätä jarrulle ja köröttää vielä hitaammin hidastelijoiden edessä. Kun valvonta-alue loppuu niin siirrytään normaaliin marssitahtiin... Oletettavasti noilla osuuksilla ei ole paljoakaan poliisivalvontaa.
Tätä samaa olen itsekin pelännyt, että keskinopeudet laskevat. Eivät ne nytkään ole kovin kummallisia, kun jatkuvasti siellä tiellä on joku hidastamassa ja sen takana kolme autoa, jotka eivät uskalla ohittaa. Sieltä jonon perältä kun harvemmin on järkevää lähteä ohittelemaan ketään. Sitten kun on vielä lisäksi keskinopeusvalvonta, niin on turha ohittaa niitä vähiäkään autoja. Lopputulos joka tapauksessa on se, että vähänkin ruuhkaisemmat tieosuudet ruuhkautuvat todella pahasti. Hieno sitten ajaa siinä ruuhkassa, kun ei pystytä edes ylläpitämään tasaista nopeutta, vaan pumpataan koko ajan kaasulla ja jarrulla. Tämähän on tietysti erittäin ympäristöystävällistä, taloudellista ja turvallista!
Näinhän se tosiaan nykyään menee useimmilla valta/kantateillä. Sitten kun on ohituspaikka ja ajattelet mennä siitä 5-6 auton letkasta ohi niin eiköhän sieltä joku tahvo myös hyppää kaasulle ja vilkku päällä siihen suoraan eteen että pääsee ehkä yhdestä autosta sitten ohitte...
Heittäisivät nuokin eurot moottoriteiden rakentamiseen niin sujuis edes jotenkin tuo liikenne. Jos haluaisin provota niin voisipa jopa ehdottaa maahamme saapuville elintasopakolaisille pientä valtion sponsoroimaa tieurakkaa, millähän työvoimalla ne saksankin moottoritiet aikanaan rakennettiin
Heittäisivät nuokin eurot moottoriteiden rakentamiseen niin sujuis edes jotenkin tuo liikenne.
Tästä tuli mieleen vt12 tiesuunnitelma. Se on viime vuosina ollut yhtä soutamista ja huopaamista. Alkuperäinen suunnitelma olisi muuttaa nykyinen moottoriliikennetie Tampereelta Kangasalan ammattikoululle asti moottoritieksi. Noh, varojen puutteen takia se päätettiin hylätä ja sitten meinattiin rakentaa vain muutama ohituskaista kyseiselle osuudelle. Tämän jälkeen joku keksi, kuinka raha kasvaa puussa ja tehtiin taas uusi suunnitelma, jossa rakennettaisiin moottoritietä aina Pälkäneelle asti. Tämä suunnitelma on jo osittain kuopattu sen kalleuden takia ja osaltaan myös siksi, että Kaivannon alue tuottaa ongelmia, koska sitä pidetään jotenkin luonnonsuojelullisesti tärkeänä kohteena. Sitten tapetilla olivat taas ohituskaistat. Olisiko pari viikkoa kulunut siitä, kun kuulin, että ovat taas muuttaneet suunnitelmaa ja uusin suunnitelma olisi sellainen, jossa Tampereelta tulisi moottoritie Kangasalan ammattikoululle, jonka jälkeen rakennettaisiin ohituskaistoja ainakin Pälkäneelle asti.
Kuten aiemmasta selviää, tuo teiden parantaminen, joka siis oikeasti lisäisi sitä turvallisuutta, näyttää olevan yhtä teatteria ja mitään fyysistä ei saada aikaan. Onhan sitä jo spekuloitu, että kuitenkin tehdään niin, että ensiksi rakennetaan ohituskaistat ja sen jälkeen moottoritie. Luulisi tämän tulevan huomattavasti kalliimmaksi, kun tietä muutetaan kahdesti. Puhumattakaan siitä, mitä mahdolliset kulut ovat jo nyt, kun eivät ne suunnitelmatkaan varmasti ilmaisia ole. En edes halua tietää, minkälaista veronmaksajien rahojen tuhlausta harrastetaan muilla tieosuuksilla.
Tästä tuli mieleen vt12 tiesuunnitelma. Se on viime vuosina ollut yhtä soutamista ja huopaamista. Alkuperäinen suunnitelma olisi muuttaa nykyinen moottoriliikennetie Tampereelta Kangasalan ammattikoululle asti moottoritieksi. Noh, varojen puutteen takia se päätettiin hylätä ja sitten meinattiin rakentaa vain muutama ohituskaista kyseiselle osuudelle. Tämän jälkeen joku keksi, kuinka raha kasvaa puussa ja tehtiin taas uusi suunnitelma, jossa rakennettaisiin moottoritietä aina Pälkäneelle asti. Tämä suunnitelma on jo osittain kuopattu sen kalleuden takia ja osaltaan myös siksi, että Kaivannon alue tuottaa ongelmia, koska sitä pidetään jotenkin luonnonsuojelullisesti tärkeänä kohteena. Sitten tapetilla olivat taas ohituskaistat. Olisiko pari viikkoa kulunut siitä, kun kuulin, että ovat taas muuttaneet suunnitelmaa ja uusin suunnitelma olisi sellainen, jossa Tampereelta tulisi moottoritie Kangasalan ammattikoululle, jonka jälkeen rakennettaisiin ohituskaistoja ainakin Pälkäneelle asti.
Kuten aiemmasta selviää, tuo teiden parantaminen, joka siis oikeasti lisäisi sitä turvallisuutta, näyttää olevan yhtä teatteria ja mitään fyysistä ei saada aikaan. Onhan sitä jo spekuloitu, että kuitenkin tehdään niin, että ensiksi rakennetaan ohituskaistat ja sen jälkeen moottoritie. Luulisi tämän tulevan huomattavasti kalliimmaksi, kun tietä muutetaan kahdesti. Puhumattakaan siitä, mitä mahdolliset kulut ovat jo nyt, kun eivät ne suunnitelmatkaan varmasti ilmaisia ole. En edes halua tietää, minkälaista veronmaksajien rahojen tuhlausta harrastetaan muilla tieosuuksilla.
Nyt ne onneksi sai lopulta Vt1:en valmiiksi, tai ainakin lähes. Aika rampa on sekin ollakseen uusi hieno mootoritie, vähän väliä kun on pitkääkin pätkää 80 rajoituksilla. Ja tunneleita tuskin saavat vielä vuosiin toimimaan kun koko ajan on jotain ongelmia. Katsotaan millainen tuosta uudesta espoo-kirkkonummi pätkästä tulee..
Oma kannanotto tolppiin tuossa hangontiellä on ollut jättää suosiolla etukilpi takakonttiin. Eipä ole koskaan vielä ratsiassakaan joutunut selvittelemään missä kilpi on. Toimenpiteellä on ehkä parit räpsyt säästänyt..
///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Eikös silloin juurikin kannata ohittaa ja senjälkeen hypätä jarrulle ja köröttää vielä hitaammin hidastelijoiden edessä. Kun valvonta-alue loppuu niin siirrytään normaaliin marssitahtiin... Oletettavasti noilla osuuksilla ei ole paljoakaan poliisivalvontaa.
Tai jos ohittaa/siirtyy vasemmalle kaistalle juuri ennen antureita jotka lymyilee vähän ennen tolppaa?
Kantatie 51:llä ajelen tälleen kun ei tule autoja vastaan, vitut jaksan hidastella suoralla tiellä mihinkään 100kmh tasalukemaan
Comment