Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli lopetti valvomisen....

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    Tai pitäisikö toimia, kuten Clarkson sanoi: "Ajokortin saavat vain ne, jotka ovat kiinnostuneita autoista ja ajamisesta. Muutoin korttia ei saa. Eihän ihminen, joka ei ole kiinnostunut ihmisen anatomiasta ja siitä, miten ihmiskeho toimii, saa ammattia kirurgina".

    Juuh, ei tule toimimaan, mutta alkaa pikku hiljaa tuntua siltä, että pitäisi alkaa soveltaa todellisuudessa. Nouseva trendi on muutenkin, ettei esim. 100 km/h alueella ajeta sataa, vaan 75-85 km/h. Ja voi kamala, jos miliisit tulee vastaan, niin hidastetaan nopeutta edelleen ja madellaan sitten 60 km/h, rajoituksen ollessa 100 km/h.

    Comment

    • K2Ri
      BTCF Member
      • Oct 2007
      • 1829
      • London, UK & Germany

      Originally posted by eeno View Post

      a) Nopeusrajoitukset olisivat tämän päivän mukaisia, eli moottoritie 140 ja maantie 110.

      Nopeusrajoituksia ei ole asetettu ajotaitojesi ja autosi ajo-ominaisuuksien mukaan. Keskivertokuski on aikas tumpelo ja epätarkkaavainen liikenteessä.Ja suomen autokanta on mitä on. Toisekseen, hyvin todennäköisesti yliarvioit omat ajotaitosi.
      No mites sitten esim täällä Saksassa? Joukossa on hyvinkin paljon OIKEASTI tumpeloita ja vanhuksia ym. Ja muutenkin pikkasen enemmän liikennettä kuin Suomessa. Täällä normi maanteillä on 100km/h rajoitus, vastaavilla teillä Suomessa on 60-80km/h. Okei, autokanta on uudempaa ja tiet suurimmaksi osaksi parempikuntoisia kuin Suomessa, mutta ei se silti mielestäni mikään selitys ole.
      c) Jos kamerat olis säädetty esim 155@140 ja 120@110.

      Itkisit täällä silti kun ajoit vain 165 ja silti räpsähti...
      Jossain kohtaa se raja kuitenkin tulee. Oma auto kulkisi lähes 300km/h, mutta silti tulee AINA ajettua vapaan rajoituksen alueilla 140-160km/h. Ihan niin kuin 99% muistakin autoilijoista. Mistähän johtuu? Suosittelisin tuota Juhiksen neuvoa niin ehkä auttaisi ymmärtämään asioita vähän avarakatseisemmin. Aina kun se helvetinmoinen rajoittaminen ja valvonta ei ole oikotie onneen.
      sigpic
      BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

      Comment

      • eeno
        Bimmer Rookie
        • Jan 2008
        • 84

        Originally posted by Remotion View Post
        Oletko selvänäkijä vai vaan ihan tavallinen talliainen jolla vaan on ylimielinen asenne. Veikkaan jälkimmäistä. Mainitsemasi heitot kun ei perustu yhtään mihinkään.
        Samanlainen selvänäkijä kuin muutkin täällä. Kaikkihan täällä(kin) esittävät mielipiteitään ja arvauksiaan miten asiat toimisi jos jokin asia olisi erilailla. Ja yleensä ilman sen suurempia perusteluja. Oma väitteeni perustuu ilmiöön nimeltä vauhtisokeus. Kansanviisautena "Nälkä kasvaa syödessä" jne.

        Originally posted by Juhis View Post
        Ja sinua ei haittaisi yhtään, jos pudotettaisiin maanteillä yleinen nopeusrajoitus 60km/h?
        En näkisi tälläista nopeusrajoitusten laskua tarpeellisena nykyisellä tiestön kunnolla ja autokannalla.

        Oman kokemuksen mukaan Saksassa, varsinkin maanteillä ajaminen on melko samanlaista pumppaamista, kameravalvotuilla ja valvomattomilla tieosuuksilla. Eniten tähän pumppaukseen tuntuisi vaikuttavan liikennemäärät nopeusrajoitusten sijaan. "Ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella"

        Comment

        • Remotion
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 15207
          • Ajamisen Iloa

          Originally posted by eeno View Post
          Oma väitteeni perustuu ilmiöön nimeltä vauhtisokeus. Kansanviisautena "Nälkä kasvaa syödessä" jne.
          Vauhtisokeudella tarkoitetaan sitä kun ajettuasi pitkän matkaa esim moottoritiellä 140kmh tuntuukin 80kmh sen jälkeen hetken aikaa kävelyvauhdilta.
          Tämä kertoo vain siitä kuinka sopeutuvaisia ihmisen vaistot ovat lisääntyvälle nopeudelle. Eikä liity millään tavalla edellisiin argumentteihisi.
          Nuo kansanviisaudet nyt liittyy vielä vähemmän. Paitsi hyvin sopii siihen kuinka valtiovallan innostus valvoa "turvallisuuden" nimissä kansalaisia entistä enemmän on kasvanut tekniikan kehittyessä ja edellisten lakiuudistusten mentyä läpi.
          Z3 coupé individual

          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

          Comment

          • eeno
            Bimmer Rookie
            • Jan 2008
            • 84

            Originally posted by Remotion View Post
            Vauhtisokeudella tarkoitetaan sitä kun ajettuasi pitkän matkaa esim moottoritiellä 140kmh tuntuukin 80kmh sen jälkeen hetken aikaa kävelyvauhdilta.
            Tämä kertoo vain siitä kuinka sopeutuvaisia ihmisen vaistot ovat lisääntyvälle nopeudelle. Eikä liity millään tavalla edellisiin argumentteihisi.
            Nuo kansanviisaudet nyt liittyy vielä vähemmän. Paitsi hyvin sopii siihen kuinka valtiovallan innostus valvoa "turvallisuuden" nimissä kansalaisia entistä enemmän on kasvanut tekniikan kehittyessä ja edellisten lakiuudistusten mentyä läpi.
            Vauhtisokeuden liittyminen asiaan riippuu paljon siitä miten asian haluaa ymmärtää. Jos haluaa ymmärtää tahallaan väärin, niin ei varmasti liity asiaan eikä mihinkään muuhunkaan. Ihmisellä vain on taipumus haluta aina vähän lisää kun vallitsevaan tasoon on totuttu, ajaa vähän kovempaa kuin muut, kiivetä korkeammalle, tienata vähän enemmän jne. tällaisen luonnollisen taipumuksen toteuttamisen rajoittaminen taas tuntuu aiheuttavan joillekin pahemman laatuista närästystä.

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              Originally posted by eeno View Post
              Vauhtisokeuden liittyminen asiaan riippuu paljon siitä miten asian haluaa ymmärtää. Jos haluaa ymmärtää tahallaan väärin, niin ei varmasti liity asiaan eikä mihinkään muuhunkaan. Ihmisellä vain on taipumus haluta aina vähän lisää kun vallitsevaan tasoon on totuttu, ajaa vähän kovempaa kuin muut, kiivetä korkeammalle, tienata vähän enemmän jne. tällaisen luonnollisen taipumuksen toteuttamisen rajoittaminen taas tuntuu aiheuttavan joillekin pahemman laatuista närästystä.


              nyt näitä rajoituksia on vaan laskettu, vaikka autojen turvallisuus ja ajo-minaisuudet on vähän eri luokkaa mitä silloin kymmeniä vuosia sitten, kun nämä rajoitukset on otettu käyttöön...
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • eeno
                Bimmer Rookie
                • Jan 2008
                • 84

                Originally posted by bemu2000 View Post
                nyt näitä rajoituksia on vaan laskettu, vaikka autojen turvallisuus ja ajo-minaisuudet on vähän eri luokkaa mitä silloin kymmeniä vuosia sitten, kun nämä rajoitukset on otettu käyttöön...
                Mennään lakkoon!

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  Originally posted by eeno View Post
                  Mennään lakkoon!

                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • tabasco
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 849
                    • fin

                    Originally posted by eeno View Post
                    Ihmisellä vain on taipumus haluta aina vähän lisää kun vallitsevaan tasoon on totuttu, ajaa vähän kovempaa kuin muut, kiivetä korkeammalle, tienata vähän enemmän jne. tällaisen luonnollisen taipumuksen toteuttamisen rajoittaminen taas tuntuu aiheuttavan joillekin pahemman laatuista närästystä.
                    Oletko oikeasti sitä mieltä, että nopeusrajoitukset ovat nyt kohdillaan ja asiasta ei kannata keskustella? Ja että ne olisivat samalla lailla kohdillaan, vaikka niitä alennettaisiin vaikka 10 km/h? Mainitsemaasi närästykseen: en todellakaan haluaisi olla siinä ajattelemattomassa tilassa, että se ei aiheuttaisi närästystä...

                    Comment

                    • Bemu500
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2005
                      • 2992
                      • INvaLA

                      Originally posted by tabasco View Post
                      Oletko oikeasti sitä mieltä, että nopeusrajoitukset ovat nyt kohdillaan ja asiasta ei kannata keskustella? Ja että ne olisivat samalla lailla kohdillaan, vaikka niitä alennettaisiin vaikka 10 km/h? Mainitsemaasi närästykseen: en todellakaan haluaisi olla siinä ajattelemattomassa tilassa, että se ei aiheuttaisi närästystä...
                      Veikkaan että eeno ei aivan tuota tarkoita. Itsekkin olen kyllä sitä mieltä että paikoin nopeusrajoitukset ovat turhan matalia, mutta kertokaapas te jotka kannatatte nopeuksien nostoa sellaiset rajoitukset jotka olisivat hyvät kaikille? :think

                      Edelleen korostan sitä etten itsekään ajele 85@100 vaan ennemminkin saman verran yli. Haluaisin vaan tietää millaisilla rajoituksilla olisi jokaisen turvallisempi matkustaa kuin mitä nämä nykyiset ovat :think
                      -Official member of BTCF-Sauna team-


                      e91 325i -06

                      Comment

                      • eeno
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2008
                        • 84

                        Originally posted by tabasco View Post
                        Oletko oikeasti sitä mieltä, että nopeusrajoitukset ovat nyt kohdillaan ja asiasta ei kannata keskustella? Ja että ne olisivat samalla lailla kohdillaan, vaikka niitä alennettaisiin vaikka 10 km/h? Mainitsemaasi närästykseen: en todellakaan haluaisi olla siinä ajattelemattomassa tilassa, että se ei aiheuttaisi närästystä...
                        Äläpäs syötä sanoja toisten suuhun. Tässä juuri keskustellaan asiasta. Vaikka en tässä keskustelussa suoranaisesti vastusta nykyistä valvontaa, niin en sitä täydellisenä (lähellekään) pidä. Enkä todellakaan ole sitä mieltä, että nykyisiä rajoituksia pitäisi järjestään tiputtaa 10 km/h, saati laskea kuuteenkymppiin.

                        Kunnollisessa oikeudenkäynnissä myös paholaisella pitää olla asianajaja.


                        Närästys on salittua ja jopa suotavaa. Ylireagointi ihmetyttää.

                        Comment

                        • tabasco
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 849
                          • fin

                          Oikeastaan rajoituksissa eniten närästääkin niiden keskinäiset epäsuhdat. Taajamassa ajaa kyllä sen rajoitetun 40-50 km/h mielellään kun se tuntuu järkevältä, ympärillä paljon huomiotavia liikkujia jne. Mutta maantierajoituksena 80 km/h kesällä suoralla tiellä sellaisella alueella, jossa on risteyksiä varsin harvassa ei kyllä mene jakeluun. Talvella kyllä helpommin.

                          Oikea suunta olisi käyttää tolppiin menevät rahat muuttuviin nopeusrajoituksiin ja kun ne olisivat kohdillaan, niitä pitäisi myöskin noudattaa. Mutta tämä ei millään tule ikinä menemään läpi niin kauan, kun sakkotulojen keruu on prioriteettilistan alkupäässä.

                          Comment

                          • eeno
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2008
                            • 84

                            Originally posted by tabasco View Post
                            Oikeastaan rajoituksissa eniten närästääkin niiden keskinäiset epäsuhdat. Taajamassa ajaa kyllä sen rajoitetun 40-50 km/h mielellään kun se tuntuu järkevältä, ympärillä paljon huomiotavia liikkujia jne. Mutta maantierajoituksena 80 km/h kesällä suoralla tiellä sellaisella alueella, jossa on risteyksiä varsin harvassa ei kyllä mene jakeluun. Talvella kyllä helpommin.

                            Oikea suunta olisi käyttää tolppiin menevät rahat muuttuviin nopeusrajoituksiin ja kun ne olisivat kohdillaan, niitä pitäisi myöskin noudattaa. Mutta tämä ei millään tule ikinä menemään läpi niin kauan, kun sakkotulojen keruu on prioriteettilistan alkupäässä.
                            80 km/h maantiet tosiaan närästää useimmin ja samarinina toimisi muuttuvat rajoitukset.

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              Originally posted by Bemu500 View Post
                              Veikkaan että eeno ei aivan tuota tarkoita. Itsekkin olen kyllä sitä mieltä että paikoin nopeusrajoitukset ovat turhan matalia, mutta kertokaapas te jotka kannatatte nopeuksien nostoa sellaiset rajoitukset jotka olisivat hyvät kaikille? :think

                              Edelleen korostan sitä etten itsekään ajele 85@100 vaan ennemminkin saman verran yli. Haluaisin vaan tietää millaisilla rajoituksilla olisi jokaisen turvallisempi matkustaa kuin mitä nämä nykyiset ovat :think

                              kaikkien turvallisempi matkustaa, voi helvetti mitä paskaa oikeasti... tottakai turvallisinta olisi ajella tuhjäkäynnillä jonossa jonkun valvontakeskuksen ohjaamana. siihenhän tämä ylivalvonta on menossa.

                              vielä muutama vuosi sitten rajoitukset oli suht ok, mutta nykyään todella monessa paikassa satasen rajoitus on laskettu kahdeksaan kymppiin. moottoritiellä sopiva rajoitus olisi 130-140km/h ja hyväkuntoisilla kantateillä 100km/h ja risteyksiin sitten 80km/h. tottakai järki pitää olla rajoituksissa, mutta nykyään tosiaan liian monessa paikassa rajoitukset on laskettu, vaikka tiet olisi hyvät.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • Bemu500
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2005
                                • 2992
                                • INvaLA

                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                kaikkien turvallisempi matkustaa, voi helvetti mitä paskaa oikeasti... tottakai turvallisinta olisi ajella tuhjäkäynnillä jonossa jonkun valvontakeskuksen ohjaamana. siihenhän tämä ylivalvonta on menossa.

                                vielä muutama vuosi sitten rajoitukset oli suht ok, mutta nykyään todella monessa paikassa satasen rajoitus on laskettu kahdeksaan kymppiin. moottoritiellä sopiva rajoitus olisi 130-140km/h ja hyväkuntoisilla kantateillä 100km/h ja risteyksiin sitten 80km/h. tottakai järki pitää olla rajoituksissa, mutta nykyään tosiaan liian monessa paikassa rajoitukset on laskettu, vaikka tiet olisi hyvät.
                                Saahan mun pointin toki väärinkin ymmärtää


                                Kyselin vain että mitkä ois sellaiset rajoitukset jotka olisivat sellaiset ns. keskiverto ihmiselle/tielle sopivat, mutta täällähän tuokin on ilmeisesti paskaa? :think Nythän siis ei puhuta pelkästään motareista? :think
                                -Official member of BTCF-Sauna team-


                                e91 325i -06

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎