Mitä nämä paskapömpelit ovat joita Tampereen keskustan risteykset on pullollaan? Mitä niillä valvotaan?
Ei keskustassa ole juurikaan kameroita, jos puhutaan Hämeenkadusta. Sen sijaan ympäri kaupunkia on kyllä perinteisiä linnunpönttöjä, jotka ottavat kuvan, jos ajat liian lujaa kameran kohdalla ja muutama punainen valo -kamerakin on. Alla on kuva nykyisistä keskinopeuskameroista, joita yhä enemmän teiden varsilla näkee.
Kytännön tasollahan tästä tulee sakotusautomaatti johon tulee osallistumaan JOKAINEN näillä teillä kulkeva kansalainen, mutta joka oikeassa liikenneturvallisuudessa saa aikaan selkeästi negatiivisen vaikutuksen jarrutuksineen ja tolpalla odotteluineen kun yksikin 80kmh:ksi vaihtuva merkki jää näkemättä ja/tai epähuomiossa on ajettu hiemankin yli hetken aikaa tai edes epäillään onko ajettu yli hetken aikaa.
Liikenneturvallisuuden kanssa tallä ei ole mitään käytännön tekemistä, vaan kyse on puhtaasti rahastus ja kansalaisten kyykytysautomaatista.
Näin juuri, ja tämä tässä kaikista käsittämätöntä onkin! Haluaisin oikeasti kuulla jonkun perustelun sille, mihin näitä saatanan pönttöjä tarvitaan. Tai mikä on se perustelu, että tällaisia keskinopeusvalvontakameroita asennellaan kalliiseen hintaan veronmaksajien rahoilla, koska liikenneturvallisuuden parantaminen se ei ole!
Liikenneturvallisuus tosiaan varmaan kasvaa, yhtä kuolleena syntynyt idea kun nuo leveäkaistatiet sun muut. Yksi monista jenkeissä oikein ymmärretyistä asioista on seuraava konsepti liikenteen suhteen: lisää kaistoja!
Liikenneturvallisuus tosiaan varmaan kasvaa, yhtä kuolleena syntynyt idea kun nuo leveäkaistatiet sun muut. Yksi monista jenkeissä oikein ymmärretyistä asioista on seuraava konsepti liikenteen suhteen: lisää kaistoja!
taikka 2 kaistaa molempiin suuntiin ja aita väliin. ei tuu vastakkais kolareita.
taikka 2 kaistaa molempiin suuntiin ja aita väliin. ei tuu vastakkais kolareita.
No näin juuri! Tuohon kun ei mene asfalttia käytännössä yhtään enempää kun johonkin leveäkaistaviritelmään jolla 75% autoilijoista ei uskalla ohittaa mutta ajaa kuitenkin pitkin keskiviivaa. Itse ainakin pidän noita kaiteita varsin tervetulleina esimerkiksi ohituskaistoilla, nimimerkillä muutama kerta kalsaripyykkiä kolmostiellä kun joku taistelija tulee mäen takaa väärään suuntaan ohituskaistaa vastaan
Nimenomaan! Tämmösiä teitä vaan menemään useampi Helsingistä Lappiin ja 120 km/h rajoituksella tietenkin
Sekin riittäisi, kun koko runkoverkko olisi tuollaista köyhän miehen moottoritietä, ja ympärivuoden 100km/h. Toteutuvat keskinopeudet nousisivat helposti 80 -> 100.
Sekin riittäisi, kun koko runkoverkko olisi tuollaista köyhän miehen moottoritietä, ja ympärivuoden 100km/h. Toteutuvat keskinopeudet nousisivat helposti 80 -> 100.
Vähän OT. mut on se kumma kun noin 80% ihmisistä ajaa kesälläkin ~100km/h tota lahden motaria jossa on 120km/h rajoitus.
Sehän tietää sitä että ne ketkä sit ajaa sen 110-120km/h jurnuttaa ohituskaistan täysin tukkoon. Siihen päälle satunnaisia ohituksia pakuilla, busseilla, rekoilla niin useasti ohituskaistaa mennään 100km/h vauhtia vaikka ei ole kovin kummoinen liikenne edes
Sit jurnutetaan sitä vasempaa kaistaa ja perässä tulee 20 autoo, eikä voida käydä edes siellä oikeella kaistalla ohitettavien autojen välissä prkl!
No näin juuri! Tuohon kun ei mene asfalttia käytännössä yhtään enempää kun johonkin leveäkaistaviritelmään jolla 75% autoilijoista ei uskalla ohittaa mutta ajaa kuitenkin pitkin keskiviivaa. Itse ainakin pidän noita kaiteita varsin tervetulleina esimerkiksi ohituskaistoilla, nimimerkillä muutama kerta kalsaripyykkiä kolmostiellä kun joku taistelija tulee mäen takaa väärään suuntaan ohituskaistaa vastaan
Leveäkaistateitä ei kaiketi tehdä enää lisää juuri siksi, että porukka ei osaa ajaa niillä ja ne eivät ole kovinkaan turvallisia.
Comment