Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli lopetti valvomisen....

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rockford
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 8028
    • Pinsiö

    Originally posted by ReiluReiska View Post
    KAAHAILIJOILLE
    Ja kaahailija on henkilö, joka ajaa 80:in alueella 90-100km/h? Se nyt vaan on niin, että suomessa nopeusrajoitukset on todella mielivaltaisesti keksitty rahastus mielessä. Tiet on hyväkuntoisia, mutta rajoitukset tuulesta temmattuja. Itse en ainakaan kyyrää mitään hyvää moottoritietä 100km/h tai 80km/h valtatiellä, jossa voi täysin varmasti ajaa myös sitä letkeää satkua.

    Jos joku on kyyrä ja tämä harmittaa, niin siinäpähän kyyräätte ja aiheutatte itse niitä vaaratilanteita.
    -Dodge Charger -73
    -Mercedes-Benz GLK
    -VW Transporter

    Comment

    • maukka86
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 488
      • Pirkanmaa

      Originally posted by Rockford View Post
      Ja kaahailija on henkilö, joka ajaa 80:in alueella 90-100km/h? Se nyt vaan on niin, että suomessa nopeusrajoitukset on todella mielivaltaisesti keksitty rahastus mielessä. Tiet on hyväkuntoisia, mutta rajoitukset tuulesta temmattuja. Itse en ainakaan kyyrää mitään hyvää moottoritietä 100km/h tai 80km/h valtatiellä, jossa voi täysin varmasti ajaa myös sitä letkeää satkua.

      Jos joku on kyyrä ja tämä harmittaa, niin siinäpähän kyyräätte ja aiheutatte itse niitä vaaratilanteita.
      Juurikin näin. Ihmisiltä menee loppukin kunnioitus rajoituksiin, kun ne säädetään mielivaltaisesti ja ilman järkeviä perusteita. Taajamissa ajelen kyllä nätisti ja pyrin noudattamaan erityistä varovaisuutta, kun on esim. koulu lähistöllä. Jollain valtatiellä keskellä metsää en varmasti köröttele sitä 80km/h, mikä rajoitus entistä useammalla tienpätkällä on.
      f22 220i

      Comment

      • Remotion
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 15229
        • Ajamisen Iloa

        Originally posted by ReiluReiska View Post
        Ketju on pitkä ja en jaksanut kuin lukea sieltä täältä. Itse näen niin, että kamerat ottavat kuvia autoilijoista, jotka ajavat ylinopeutta eikä se ole mitään isoveljen pahaa valvontaa vaan rangaistusta ylinopeudesta KAAHAILIJOILLE. Taitaa suurin osa tolppien vastustajista olla oikeasti kaahailijoita ja vituttaa kun heidän itsekkyyttään "mun on päästävä nopeasti perille, muiden turvallisuudesta viis!!" rajoitetaan??? Mielestäni liikennettä pitää edes jotenkin valvoa tai muuten niitä kusipää kaahareita kyllä riittää. Kävin etelä-afrikassa viime syksynä ja siellä ajettiin aika hurjaa vauhtia (lähes tiellä kuin tiellä 20-30km suuremmat rajoitukset+ylinopeudet vielä päälle), joten sitä osasi arvostaa, että yleisturvallisuuteen teillä edes yritetään suomessa panostaa. Jos kamerat ovat joillekkin punainen vaate, niin pitäisikö sitten poliiseille perustaa erillisiä useita tutkaryhmiä, jotka päivystävät suurimmissa onnettomuuspaikoilla? Jos kaikki valvonta lopetettaisiin, niin eiköhän nämä samat kaahari vastustajat sitten itke kun joku ajaa ylinopeutta heidän päälleen kun tulevat kolmion takaa itse päätielle.

        Lyhyesti: Kannatan, että lakisääteisiä sääntöjä noudatetaan ja VALVOTAAN, jotta yhteiskunta voi toimia. Nopeusrajoitusten ideana on oikeasti panostaa sinun ja minun turvallisuuteen.
        Entä jos ajaa rajoituksen sallimaa nopeutta kolmion takaa sun päälle? sit voidaan olla onnellisia? ku ei ollu ylinopeutta.

        Oikeen hienoa että oot oppinut sanan KAAHAILIJA. Valitettavasti sut on aivopesty ja argumenttisi ovat jonninjoutavaa shaissea.

        Mielestäni rikos on tapahtunut siinävaiheessa kun rikoksella on kärsijä.
        Auton ajaminen hieman reippaammin ei ole sitä. Päin vastoin antaa tilaa muille kun ei tarvitse kupata ja kerätä ruuhkaa taakseen.

        Mutta esim se että tiet ovat ihan paskana ja ne korjausrahat laitetaan noihin peltipönttöihin. Siinä on rikos jossa jokainen tienkäyttäjä on kärsijä.
        Z3 coupé individual

        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

        Comment

        • BeemeR1
          Bimmer Fanatic
          • May 2008
          • 310
          • Junttilan mutka

          Originally posted by ReiluReiska View Post
          Nopeusrajoitusten ideana on oikeasti panostaa sinun ja minun turvallisuuteen.
          Aika monien mielestä turvallisuuden parantaminen ei enää ole sopivassa suhteessa nopeusrajoituksien alentamiseen. Jos nopeusrajoitukset olisivat oikein mitoitetut, ei ylinopeutta ajettaisi. Nyt ylinopeutta ajaa 60-90 % autoilijoista, mikä on selkeä merkki siitä, että nopeusrajoitusten mitoitus on monin paikoin alakantissa "tien luonnolliseen nopeuteen" verrattuna.

          Nykyinen liikenneturvallisuuspolitiikka on silkkaa fasismia ja rahastusta, jolla vain kiusataan ja syyllistetään autoilijoita. Totalitarismia haluavat virkamiesnaiset ja muut sääntöuskovaiset varmaan saavat tyydytystä nykylinjasta. Omilla aivoillaan ajattelevia täydessä sielun ja ruumiin voimissa eläviä se joko naurattaa tai vituttaa.

          Comment

          • Anselmo H
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2003
            • 942
            • Vantaa

            Originally posted by ReiluReiska View Post
            KAAHAILIJOILLE..
            Huoh... Pöntöt järkiään "ansapaikoissa", joita ei ilman paikallistuntemusta osaa varoa. Navi onneksi auttaa. Pönttöjen idis on yksiselitteisesti kerätä rahaa. Tutkapartioilla voi ehkä olla jotain harkintaakin näissä asioissa. Pönttö ei pysäytä rattijuoppoa, autovarasta, huumeveikkoa tai ketään muutakaan.

            Pönttösakkojen ansiosta useampi köröttelijöiksi tunnettu kamu on menettänyt korttinsa. Kyseessä paljon ajavia ihmisiä, jotka vahingossa nasauttavat tolppiin silloin tällöin muutaman kilsan ylityksiä. Näitä sitten vuoden sisään muutama ja kortti kuivumaan.

            Niin tai näin, tolpista ei ole kuin riesaa, ihmiset jarruttelevat kaiken varalta tolpan kohdalle reilusti alle rajoituksen - ymmärrettävistä syistä tosin. Oudommilla laduilla pakko jarrutella alle 60 km/h:n jos ei ole varma vallitsevasta rajoituksesta. Ihan hanurista koko touhu.

            Oletko kenties poliisin edustaja, kun tuollainen näkemys asiasta?
            F11 523iA Touring
            E93 325i cabrio
            E81 116i
            Triumph Daytona 955i

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15229
              • Ajamisen Iloa

              Kyllä itse mielummin asuisin vapaassa maassa.
              En ymmärrä edes miksi liikennekuolemia nykyiseltä tasolta pitää enää yrittää "kitkeä"
              Jokainen ihminen kuolee joskus.
              Kollektiivinen rangaistus tekemättömästä rikoksesta tai sellaisesta jossa ei kärsi kuin tekijä itse on väärin.
              Miksi suomeen ruvettiin kehittämään sujuvaa moottoritieverkostoa jos niillä ei saa liikkua. Moottoritien tarkoitushan on nimenomaan että saa painaa menemään tehokkaasti. Että jää aikaa muuhunkin kuin tiellä kitkuttamiseen. Ei kai se voi olla niin ihanaa edes sillä priuksella ajaa?
              Itseasiassa jos ajaisin jollain ekopullalla niin koittaisin karsia vielä enemmän matka-aikoja. Bemarilla sentään voi nautiskellakin.

              Itse mielummin toteuttaisin itseäni vapaasti ja kuolisin muutaman tovin nopeammin kuin kitkutan ikeen alla ja toteutan poliisivaltion käsikirjoitusta siitä mitä ihmiselämän tulee olla ja mitä se ei saa olla.
              Mutta todennäköisempää on että kuolee nopeammin tuossa jälkimmäisessä.


              Tuli tässä kaiken paskanjauhamisen ohessa mieleen että mitäköhän vaadittaisiin että saataisiin joku ministeri tahi poliisiylijohtaja paatero luovuttamaan pallinsa kansalaisten riiston takia? Voisi laittaa tuon päättävän portaankin hetkeksi miettimään että "entäs jos teoillani on sittenkin seuraamukset"...
              Last edited by Remotion; 20-02-2011, 23:06.
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by ReiluReiska View Post
                Lyhyesti: Kannatan, että lakisääteisiä sääntöjä noudatetaan ja VALVOTAAN, jotta yhteiskunta voi toimia. Nopeusrajoitusten ideana on oikeasti panostaa sinun ja minun turvallisuuteen.
                Olet siis sitä mieltä että kaikki yhteiskunnan alammaisilleen säätämät lait, asetukset ja määräykset ovat oikeita ja tehty vain ja ainoastaan yksilön turvaa ajatellen?
                Oletko myös samaa mieltä että näin on ollut Suomessa koko sen lainsäädännöllisen historian aikana?
                Eli tutkimalla Suomalaista lainsäädännöllistä historiaa taakseppäin, on laki ollut aina oikea ja hyväksi sitä pelkäävälle kansalaiselle?
                Ok, jos ei ole, niin nytkö sitten vihdoin on?
                Uskot siis 100%:sti siihen että nykyisillä päätierajoituksilla on selkeä ja merkittävä korrelaatio nimenomaan juuri ihmishenkien pelastajana, eikä suinkaan valtion kirstuntäyttäjänä?
                Minkäsuuruinen ylinopeus antaa aiheen käyttää nimitystä "kaahari"?
                Miksi heikkokuntoisilla mutkaisilla jopa hiekkapäällysteisillä sivuteillä on 80kmh yleisrajoitus kun samaa maksiminopeutta käytetään jo lähes puolella lentokenttää muistuttavilla pääteillä? Siis kesät talvet 80kmh?
                Isovelikö sen kulloinkin oikeasti tietää sinua paremmin onko jonkin päätieosuuden oikeasti turvallinen ajonopeus 80kmh vai 90kmh?
                Eli onko kyse pelkästään herranpelosta rankaisun uhalla vai oikeasta turvallisuudesta. Kannattaa kuitenkin muistaa että alentenuut ajonopeudet lisäävät liikennetiheyttä ja sitä kautta myös väistämättömästi onnettomuustiheyttä.
                Eli pelätäänkö tässä oikeasti kasvattavamme onnettomuusriksin kasvua vai sanktioita jotka seuraavat isoveljen määräysten rikkomisesta?
                Pitääkö typerää määräystä koskaan kunnioittaa?

                Paikallislehdestä poimittuna:

                ...ja ne tolppien kaatamisien vaikutukset Sastamalassa olivat:


                ......"Rikostilastot kaunistuivat, koska kameratolppia kaadettiin

                Poliisin alustavien tilastojen mukaan rikosten määrä väheni Sastamalassa viime vuonna peräti yli tuhannella rikoksella. Komisario Pauli Pitkäkosken mukaan suurin selittävä tekijä on automaattisen liikennevalvonnan vähentyminen, koska valtatie 12:n kameratolppia kaadettiin.

                Vuonna 2009 Sastamalassa tapahtui 2 211 liikennerikkomusta, kun viime vuonna niitä todettiin enää 1 110. Eli kaikkien rikosten huiman vähentymisen selittänevät kameratolppien kaatamiset. Myös törkeät liikenneturvallisuuden vaarantamiset vähenivät viime vuonna".......

                Sastamalan alueella ei liikenneonnettomuustilastot puuttuneesta kameravalvonnasta suinkaan 2010 lisääntyneet, vaan hieman vähenivät?

                Totalitarismin yksi peruspilareistahan on tehdä kaikista Pentti Peruskansalaisista "rikollisia", jolloin
                valtaapitävä eliitti voi käyttää rangaistus ja rajoitusvaltaansa kaikiin sen alammaisiin ja samalla se on erinomainen tulonlähde.
                Eli nyt tehdään aivan tavallisista kansalaisista "rikollisia" puhtaasti valtaeliitin rahastuksen vuoksi.
                Se mitä sanotaan syyksi, uskoo vain kaikkein lapsenmelisimmät jo alistuneet raukat.
                Last edited by Hemi; 20-02-2011, 23:21.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Pienessä Sastamalassa siis oli vuonna 2010 TUHAT RIKOLLISTA vähemmän kuin edellisvuonna vain sen vuoksi että seutukunnan kameratolpat kaadettiin+tuhottiin useaan otteeseen.
                  Pistää miettimään kuinka monta RIKOLLISTA tässä maassa oikeasti on tätä tahtia 10-vuoden kuluttua ja mitä valtiolla on suunnitteilla näille RIKOLLISILLE?

                  Comment

                  • r.w.
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2510
                    • Länsirannikko

                    Originally posted by Kadunvaltaaja View Post
                    Pönttösakkojen ansiosta useampi köröttelijöiksi tunnettu kamu on menettänyt korttinsa. Kyseessä paljon ajavia ihmisiä, jotka vahingossa nasauttavat tolppiin silloin tällöin muutaman kilsan ylityksiä. Näitä sitten vuoden sisään muutama ja kortti kuivumaan.
                    Heh, juuri näin. Minä jopa väittäisin, että ainoat autoilijat jotka noista tolpista eivät sakkoja ota ovat juurikin ne kaikkein kovimmat ja paatuneimmat "KAAHARIT." Kaikki muut tielläliikkujat matkustavat ratin takana tasaisen sikeässä puolihorroksessa, satoi tai paistoi. Kaahari luotaa tarkkaan tien kummankin reunustan, varoo notkelmia, pimeitä kurveja, risteyksiä sekä seuraa liikennemerkkejä. Tarkkailee muuta liikennettä, nopeuseroja, turvallisia ohituspaikkoja ja herkullisia mutkia. On varautunut arvaamattomiin tielläliikkujiin, haistelee jatkuvasti keliolosuhteita ja tienpinnan kuntoa sekä on valppaana kaikille autonsa käytöksessä ilmeneville poikkeavuuksille.

                    Mun puolesta kaikkien pitäisi kaahata. Surkeista autonhallintataidoista johtuvat kolarit ja ulosajot vähenisivät murto-osaan, kun kaikki opettelisivat innolla oikeita kaahaustekniikoita Aaltosen, Alenin ja muiden suuruuksien jalanjäljissä. Peräänajot ja risteysonnettomuudet olisivat nekin enää muisto vain, kun ihmiset keskittyisivät ajaessaan yksinomaan kaahaamiseen, eivätkä Novaan tai mummon lettureseptiin.
                    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by ReiluReiska View Post
                      Lyhyesti: Kannatan, että lakisääteisiä sääntöjä noudatetaan ja VALVOTAAN, jotta yhteiskunta voi toimia. Nopeusrajoitusten ideana on oikeasti panostaa sinun ja minun turvallisuuteen.
                      Jos tässä Suomen valtiossa haluttaisiin turvata ihmisten turvallinen liikkuminen, niin silloin varmaankin käytettäisiin siitä liikenteestä saatavasta veropotista vähän enemmän takaisin liikenteen hyväksi. Nykyinen meininki on se, että 10% liikenteestä kerätyistä veroista menee takaisin liikenteen hyväksi. Tämä prosenttiosuus ei edes riitä pitämään teitä nykyisessä kunnossaan. Eli missä näkyy se panostus meidän turvallisuuteemme?

                      Originally posted by Hemi View Post
                      Pienessä Sastamalassa siis oli vuonna 2010 TUHAT RIKOLLISTA vähemmän kuin edellisvuonna vain sen vuoksi että seutukunnan kameratolpat kaadettiin+tuhottiin useaan otteeseen.
                      Ja aivan takuulla eivät ole liikenneonnettomuudet tuolla tieosuudella kasvaneet tippaakaan.

                      Briteissä on jo jonkin aikaa ollut osa kameroista sammutettuina ja tulos on se, etteivät onnettomuudet olleet kasvaneet tippaakaan. Kertoo jotain kameravalvonnan hyödyllisyydestä liikenneturvallisuutta kohtaan. TÄSSÄ yksi uutinen. Haluaisin todella kuulla viralliselta taholta TÄYTTÄ FAKTATIETOA, vähentävätkö nopeusvalvontakamerat oikeasti liikenneonnettomuuksia, kun kerran maailmalla on saatu päinvastaisia tuloksia. Kiinnostaisi todella tietää, minkälaisia tekosyitä sitä saa kuulla.

                      Comment

                      • Rockford
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 8028
                        • Pinsiö

                        Originally posted by r.w. View Post
                        Heh, juuri näin. Minä jopa väittäisin, että ainoat autoilijat jotka noista tolpista eivät sakkoja ota ovat juurikin ne kaikkein kovimmat ja paatuneimmat "KAAHARIT." Kaikki muut tielläliikkujat matkustavat ratin takana tasaisen sikeässä puolihorroksessa, satoi tai paistoi. Kaahari luotaa tarkkaan tien kummankin reunustan, varoo notkelmia, pimeitä kurveja, risteyksiä sekä seuraa liikennemerkkejä. Tarkkailee muuta liikennettä, nopeuseroja, turvallisia ohituspaikkoja ja herkullisia mutkia. On varautunut arvaamattomiin tielläliikkujiin, haistelee jatkuvasti keliolosuhteita ja tienpinnan kuntoa sekä on valppaana kaikille autonsa käytöksessä ilmeneville poikkeavuuksille.

                        Mun puolesta kaikkien pitäisi kaahata. Surkeista autonhallintataidoista johtuvat kolarit ja ulosajot vähenisivät murto-osaan, kun kaikki opettelisivat innolla oikeita kaahaustekniikoita Aaltosen, Alenin ja muiden suuruuksien jalanjäljissä. Peräänajot ja risteysonnettomuudet olisivat nekin enää muisto vain, kun ihmiset keskittyisivät ajaessaan yksinomaan kaahaamiseen, eivätkä Novaan tai mummon lettureseptiin.
                        Nimenomaan näin. Stereotypia-kyyrä ei näe ympärilleen ja aistit ovat yhtä kohmeessa vrt. ajotaitoihin. He myöskään eivät ymmärrä, että kaikki ei ole samanlaisia. Kaikki, jotka tätä teiden tulppaa ovat nopeampia ja sujuvampia -> ovat automaattisesti hulluja kaahareita ja rikollisia saatananpalvojia. Tästä muistutetaan iloisesti töötillä tai pitkillä.
                        Näkee aina kun tuollaisen toopen ohittaa, niin rystyset valkoisena kaksin käsin rattia puristaen ja katse tiukasti naulittuna suoraan eteen. Vaikka säkillistä tonnin seteleitä heiluttelisi alasti, niin eivät huomaisi mitään. Peileistä katsottiin viimeksi -90-luvulla. Välillä hermostuksissaan harotaan pöheittynyttä kuontaloaan. Ilmeisesti näillä myös pyörii jotenkin päässä, kun meno on pientareelta keskiviivalle ramppausta ja nopeus heittelee 40km/h - 70km/h - välillä 80-alueella. Auta armias, kun saavat puhelun, niin loppuu se vähäinenkin ajamisen taito. Ironista sekin, että puhelimessa on heidän mielestään laillista lörpötellä, vaikka pelkkä ajaminen tuottaa tuskaa. Noh, kyyrä nyt ei tajua olevansa kyyrä, niin suokaamme se puhelu heille. Hieno vaan arpoa tuollaisen perseilijän takana ja tähdätä jalka suorana ohi, kun ei tiedä mihin on menossa.

                        Tokihan se muiden menokin näyttää hurjalta, kun itse kyyrätään alinopeutta.

                        Mikäpä tässä on sitten palkinto? Kun tähtäät ohi -> saat kunnon tuurilla sopivasti sakot törkeästä liikenteen vaarantamisesta, olenhan nuorisovandaali tappaen melkein kaikki holtittomalla säädyttömällä käytökselläni ja toinen vaihtoehto on sulautua kyyrän imuun, niiden kymmenen muun tumpun kanssa. Kiroat perässä ja saat verenpurkauman ahteriin. Suomessa on helvetin hienoa ajaa autolla
                        Last edited by Rockford; 21-02-2011, 00:33.
                        -Dodge Charger -73
                        -Mercedes-Benz GLK
                        -VW Transporter

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Pienessä Sastamalassa siis oli vuonna 2010 TUHAT RIKOLLISTA vähemmän kuin edellisvuonna vain sen vuoksi että seutukunnan kameratolpat kaadettiin+tuhottiin useaan otteeseen
                          Originally posted by Ramzez View Post
                          Ja aivan takuulla eivät ole liikenneonnettomuudet tuolla tieosuudella kasvaneet tippaakaan.
                          Ei, eivät nimenomaan kasvaneet, vaan ennakkotietojen mukaan vähenivät useita prosentteja, eli tismalleen maan keskiarvon tasossa.
                          Turvallisuus siis tilasollisesti LISÄÄNTYI tolppien poistuessa katukuvasta!!!
                          Kameratolppien poistumisella ei siis ollut lainkaan onnettomuustiheyttä kasvattavaa vaikutusta.
                          Miksiköhän, mikäli tolpat ovat olemassa nimenomaan vain liikenneonnettomuuksia vähentääkseen?

                          Comment

                          • BeemeR1
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2008
                            • 310
                            • Junttilan mutka

                            Originally posted by Rockford View Post
                            Nimenomaan näin. Stereotypia-kyyrä ei näe ympärilleen ja aistit ovat yhtä kohmeessa vrt. ajotaitoihin. He myöskään eivät ymmärrä, että kaikki ei ole samanlaisia. Kaikki, jotka tätä teiden tulppaa ovat nopeampia ja sujuvampia -> ovat automaattisesti hulluja kaahareita ja rikollisia saatananpalvojia.
                            Tiivistettynä kahteen sanaan: kädetön puusilmä.
                            Varmaan näitä aisteiltaan ja koordinaatioltaan puutteellisia on myös valtion hallinnossa ja virkamiesnaiskunnassa. Luulenpa juuri sen takia meidän liikennesäännöt mitoitetun "sokealle reetalle".

                            Comment

                            • kmn
                              Moderator
                              • May 2009
                              • 6022
                              • Sipoo

                              Originally posted by r.w. View Post
                              Heh, juuri näin. Minä jopa väittäisin, että ainoat autoilijat jotka noista tolpista eivät sakkoja ota ovat juurikin ne kaikkein kovimmat ja paatuneimmat "KAAHARIT." Kaikki muut tielläliikkujat matkustavat ratin takana tasaisen sikeässä puolihorroksessa, satoi tai paistoi. Kaahari luotaa tarkkaan tien kummankin reunustan, varoo notkelmia, pimeitä kurveja, risteyksiä sekä seuraa liikennemerkkejä. Tarkkailee muuta liikennettä, nopeuseroja, turvallisia ohituspaikkoja ja herkullisia mutkia. On varautunut arvaamattomiin tielläliikkujiin, haistelee jatkuvasti keliolosuhteita ja tienpinnan kuntoa sekä on valppaana kaikille autonsa käytöksessä ilmeneville poikkeavuuksille.

                              Mun puolesta kaikkien pitäisi kaahata. Surkeista autonhallintataidoista johtuvat kolarit ja ulosajot vähenisivät murto-osaan, kun kaikki opettelisivat innolla oikeita kaahaustekniikoita Aaltosen, Alenin ja muiden suuruuksien jalanjäljissä. Peräänajot ja risteysonnettomuudet olisivat nekin enää muisto vain, kun ihmiset keskittyisivät ajaessaan yksinomaan kaahaamiseen, eivätkä Novaan tai mummon lettureseptiin.
                              Oho, taisin tunnistaa itseni tuosta.. En kuitenkaan tunnusta itseäni kaahariksi.. Olenko sitten hullu kaahari, kun en edes huomaa itse kaahaavani? :think

                              Liikenneturvallisuuspäällikkö Auli Forsberg: "Keskinopeusvalvonta on tienkäyttäjän kannalta oikeudenmukaisempi kuin yhdessä pisteessä mitattu nopeus, hän sanoo. Kun nopeutta mitataan vain yhdessä pisteessä, saattaa kuljettaja ajaa juuri siinä kohdassa vahingossa ylinopeutta. Keskinopeusvalvonnassa vahinkoja ei pääse sattumaan."


                              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                              --
                              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                              Comment

                              • ZNI
                                BTCF Member
                                • Jan 2011
                                • 802
                                • Kontiolahti

                                Kaahari luotaa tarkkaan tien kummankin reunustan, varoo notkelmia, pimeitä kurveja, risteyksiä sekä seuraa liikennemerkkejä. Tarkkailee muuta liikennettä, nopeuseroja, turvallisia ohituspaikkoja ja herkullisia mutkia. On varautunut arvaamattomiin tielläliikkujiin, haistelee jatkuvasti keliolosuhteita ja tienpinnan kuntoa sekä on valppaana kaikille autonsa käytöksessä ilmeneville poikkeavuuksille.
                                Originally posted by kmn View Post
                                Oho, taisin tunnistaa itseni tuosta.. En kuitenkaan tunnusta itseäni kaahariksi.. Olenko sitten hullu kaahari, kun en edes huomaa itse kaahaavani? :think

                                Kaahaamisesta ja kaahareista tulee itselle ainakin sellainen mielikuva, että kuvitellaan itsestä ja autosta liikoja, ajetaan yli sen mitä oikeasti osataan, rutataan autoja ja pahimmassa tapauksessa omalla ajamisella aiheutetaan sivullisille vahinkoja. Se on minusta kaahaamista, eikä silloin puhuta välttämättä tuntirajoitusten ylittämisestä vaan vaaratilanteiden aiheuttamisesta. En sitten tiedä, mitkä lienee näiden kaahareiden omat näkemykset ajamisestaan, ajatteleeko he ajelevansa juuri kuten r.w. kuvaili
                                E39 528i ///M-sport
                                E30 "316"
                                E38 740iA
                                E34 M5


                                ex.

                                E34 525iA touring
                                E34 525i
                                E30 316


                                Originally posted by beemers
                                sanoo nainen joka ajaa e30:llä
                                Kuvia kaikennäköisistä pirsseistä http://zni.kuvat.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎