Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wuoma
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 519
    • Espoo

    Originally posted by Lakeson View Post
    Mistä tilasit? Harkinnassa tehdä siirtosarjat itse, kun ovat hävyttömän hintaisia.
    Tosi rivon hintaisia ovat kyllä paikallisissa liikkeissä ja monissa nettipaikoissakin, monta sataa euroa muutamasta ruuvista ja palasta metallia...
    Tilasin ebayn kautta jostain Singaporessa sijaitsevasta putiikista, hintaa tuli kotiovelle postitettuna luokkaa 40€, 5,5" siirtävä sarja. Olin kertaamassa sotimista viikon verran ja eilen kun palasin kotiin oli sarja tullut jo postissa, eli ihan nopeaa toimintaa.

    Kyllä se ajo vaan maistuu, ajelin ~600km sotimaan ja takaisin, ainoa syy pysähdellä oli customin maltillisesti mitoitettu tankki, joka pakottaa tankkaamaan n. 190km välein
    M6 E63

    Comment

    • Jistad
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2008
      • 443
      • Pohjanmaa

      Moottoripyöräkuumetta pukkaa... Jos vaihtais Hondan Suzukiin. Joku kyykky se pitää olla kuitenkin. Riittäskö 500 kuutioisen jälkeen 750 kuutiota hetken?
      e36 328iA Touring -97 Moreagrün Metallic
      R171 SLK 230K -99
      W202 230C -96
      Triumph Daytona 955i -03

      ex e30 316 (1.8) -87 Alpinweiss
      ex e36 320 -94 Diamantschwartz Metallic
      ex e36 328 touring -96 Bostongrün Metallic
      ex e38 740 -95 Ascotgrün
      ex e30 316 (1.8) -87 Alpinweiss
      ex e36 320 cabriolet -95 Montreal Blau

      Comment

      • Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

        Menkää ajamaan niillä mopoillanne rataa, niin alkaa kuutiot riittämään. Kai suoralla tiellä teho loppuu aina kesken, osti kuinka ison hyvänsä. 90% näistä riittääkökän zx12r mulle jannuista ei pystyisi hyödyntämään kokonaan edes perus 600cc kyykyn tarjoamaan kyytiä radalla. Siinä touhussa riittää haastetta, se on pirun hauskaa, eikä tuu sakkoja, eikä lähde kortti. Suosittelen Eri juttu on sitten se, jos tykkää reissata vaikka eukon kanssa ja rontata tavaraa samalla mukanaan yhden peräkärryn verran. Silloin ne kuutiot tulee kyllä tarpeeseen, mutta eipä sitä enää millään supersport tyyppisellä kyykyllä tehdäkkään (tai ei oo ainakaan järkevää).

        Comment

        • dieseljussi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 592
          • Suomi

          Originally posted by Juppe View Post
          Menkää ajamaan niillä mopoillanne rataa, niin alkaa kuutiot riittämään. Kai suoralla tiellä teho loppuu aina kesken, osti kuinka ison hyvänsä. 90% näistä riittääkökän zx12r mulle jannuista ei pystyisi hyödyntämään kokonaan edes perus 600cc kyykyn tarjoamaan kyytiä radalla. Siinä touhussa riittää haastetta, se on pirun hauskaa, eikä tuu sakkoja, eikä lähde kortti. Suosittelen Eri juttu on sitten se, jos tykkää reissata vaikka eukon kanssa ja rontata tavaraa samalla mukanaan yhden peräkärryn verran. Silloin ne kuutiot tulee kyllä tarpeeseen, mutta eipä sitä enää millään supersport tyyppisellä kyykyllä tehdäkkään (tai ei oo ainakaan järkevää).
          On meinaan pikkusen verran puuduttavaa hommaa ajella kyykyllä maanteitä sen jälkeen, kun on radalla ajanut sitä vauhtia mitä siellä pystyy ajamaan...

          Comment

          • ruupanen
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 5147
            • Joensuu

            Originally posted by dieseljussi View Post
            On meinaan pikkusen verran puuduttavaa hommaa ajella kyykyllä maanteitä sen jälkeen, kun on radalla ajanut sitä vauhtia mitä siellä pystyy ajamaan...
            Niihän se varmasti ois. Itelle kävin hyvin tod.näk seuraavanlaisesti: kilvellinen myyntiin ja kilvetön tilalle. Tuosta johtuen en olekkaan radalla käynyt ajamassa, enkä tiedän mänenkökkään. Riski suuri, et menee harrastus "pilalle"..
            Last edited by ruupanen; 17-06-2011, 13:25.
            E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

            Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

            Comment

            • Juza
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 275
              • Washington D.C.

              Originally posted by ruupanen View Post
              Niihän se varmasti ois. Itelle kävin hyvin tod.näk seuraavanlaisesti: kilvellinen myyntiin ja kilvetön tilalle. Tuosta johtuen en olekkaan radalla käynyt ajamassa, enkä tiedän mänenkökkään. Riski suuri, et menee harrastus "pilalle"..

              Tuo on vähän sellasta soutamista ja huopaamista, naapuri myi pari vuotta sitten kilvellisen GSX-R 1000:n pois ja osti ratapyörän tilalle. Nyt ratamopo lähti pari päivää sitten ja kilvellistä 10R:ää katsellu tilalle

              Itellä tuli ajettua kevarikortti v.96, ja sen jälkeen onkin pääsääntöisesti ollut pyörä alla. Nykyisin löytyy 10R -06. Pikkusen laiteltu, mm. Akrapovic sliparit, Power Commander, Öhlinsin ohjausiskari, Puigin pleksi jne.. Ostin huhtikuussa, sen jälkeen vajaa 2000km tullu ajettua ja on kyllä hauska laite Hinta-hauskuus suhde on kohillaan noissa käytetyissä kilosissa!
              Last edited by Juza; 17-06-2011, 14:15.
              2024 X7 xDrive40i M Sport
              2011 E93 335i M Sport
              1998 E39 528i
              2003 Boxster

              Comment

              • Gemmi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 3355
                • Espoo

                Jos ny kaikki menee putkeen niin lähi viikkona pitäs tulla yamaha yzf-r

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  Niihän se varmasti ois. Itelle kävin hyvin tod.näk seuraavanlaisesti: kilvellinen myyntiin ja kilvetön tilalle. Tuosta johtuen en olekkaan radalla käynyt ajamassa, enkä tiedän mänenkökkään. Riski suuri, et menee harrastus "pilalle"..
                  Ei se mihkään pilalle mee, siitä tulee vaan kehittävää ja järkevää toimintaa. Ei ne taidot tuolla tiellä pöristellessä juuri parane. Itselle ainakin kehittyminen kuskina on asia, joka kiinnostaa. Toinen on sitten rakentaminen ja kun jotain sa valmiiksi ja pääsee testaamaan radalle, ei sen hauskempaa puuhaa olekkaan.

                  Comment

                  • Masatus
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 867
                    • Haukipudas

                    Autoilijoiden keskuudessahan tuommonen 300tkm alkaa olla jonkinlainen kipukynnys, eli sen verran ajetun auton ostaminen aiheuttaa jonkin verran mietintää.
                    Mikähän mahtaa olla näissä 1000cc rr-pyörissä kuten suzuki gsx-r1000 ja vastaavissa se kipukynnys?

                    Comment

                    • Gemmi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 3355
                      • Espoo

                      Originally posted by Masatus View Post
                      Autoilijoiden keskuudessahan tuommonen 300tkm alkaa olla jonkinlainen kipukynnys, eli sen verran ajetun auton ostaminen aiheuttaa jonkin verran mietintää.
                      Mikähän mahtaa olla näissä 1000cc rr-pyörissä kuten suzuki gsx-r1000 ja vastaavissa se kipukynnys?
                      Litrasista en osaa sanoo, mut noilla vanhemmilla hondilla on ainakin ajettu vitukseen, mutta silti vaa mennä porskuttaa perus huolloilla. yks honda cr ollu ja sitäkään ei ajamalla rikki saano kun vaan huolsi sen mitä tarvitti. Ktm:ää saikin sit huoltaa jatkuvasti=ei ainuttakaan päivää ollu ettei tarttis jotain tehdä

                      Comment

                      • eri-ernesti
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2009
                        • 241
                        • Hämeenlinna / Mikkeli

                        Originally posted by Masatus View Post
                        Autoilijoiden keskuudessahan tuommonen 300tkm alkaa olla jonkinlainen kipukynnys, eli sen verran ajetun auton ostaminen aiheuttaa jonkin verran mietintää.
                        Mikähän mahtaa olla näissä 1000cc rr-pyörissä kuten suzuki gsx-r1000 ja vastaavissa se kipukynnys?
                        Itse olen pyrkinyt aina ostamaan suht vähän ajettuja, mutta kyllä ihan huoletta voi ostaa 40-50tkm ajettuja. Kannattaa vaan kattoo mitä siihen on tehty "suurempia" huoltoja eli ketjuratas paketteja, venttiilien säätöjä jne. Eipä nuo suurimpienkaan huoltojen hinnat kuitenkaan mitään päätä huimaavia ole vrt. autoihin...

                        Minkäs vuotista kiksutinta kiikarissa?
                        VOOORT
                        K7 gsx-r 1000 rata

                        Comment

                        • ruupanen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 5147
                          • Joensuu

                          Originally posted by Masatus View Post
                          Autoilijoiden keskuudessahan tuommonen 300tkm alkaa olla jonkinlainen kipukynnys, eli sen verran ajetun auton ostaminen aiheuttaa jonkin verran mietintää.
                          Mikähän mahtaa olla näissä 1000cc rr-pyörissä kuten suzuki gsx-r1000 ja vastaavissa se kipukynnys?
                          60 000 km alkaa olla mopossa kuin mopossa "kipukynnys" myynnin suhteen. Toki nein menee, mutta hieman huonommin ja hinnan pitää olla kohillaan. Huollettuinahan noi kestää helposti sen + 100 000 km, harvoin sellaisia vain myynnissä, joten aika usein näissä(kin) taidetaan harrastaa mittarinruuvausta.
                          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                          Comment

                          • Juppe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4541
                            • TURKU

                            Toi on niin tapauskohtaista, että tosi paha mennä mitään yleistystä antamaan. Joillain bemareilla vetää satkun ihan helposti. Guzzeillakin ajettu tosi paljon. Perus japsivehkeilläkin mennään tosi pitkälle, jos on pidetty nätisti. Toisaalta 40tkm ajettu voi olla ihan paska ja valmis joka suhteessa. Todella tapauskohtaista siis.

                            Comment

                            • Masatus
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 867
                              • Haukipudas

                              Ajattelinkin että jokin tuommonen 50-60tkm alkaa hidastamaan jälleenmyyntiä. Kyllä ite uskaltaisin tuommosen vielä ostaa, ja jälleenmyynti on helppoa kun laittaa hinnan oikein. Mutta sitä persnettoahan tässä yritetään minimoida kun tarkoitus on mahdollisesti myydä syksyllä pyörä pois.

                              Originally posted by eri-ernesti View Post
                              Minkäs vuotista kiksutinta kiikarissa?
                              No periaatteessa K5 kiikarissa, sieltä hintahaitarin alapäästä kiinnostaa, ihan sen jälleenmyynninkin takia. Uskon että syksyllä -05:sen saa myytyä paremmin 6300-6800eurolla kuin jonkin -07:an tonnia kalliimmalla. Ihan kuten autoissakin se halvin e60 käy paremmin kaupaksi kuin parivuotta uudempi ja siistimpi joka ei olisi edes paljon kalliimpi kuin se korisarjan halvin.
                              Kelpaa minulle K3:kin kun sopiva tulisi markkinoille(väri,hinta,km). Nyt vaan noita 30-40tkm ajettuja K3:sia puskee nettimotoon järkyttävillä lähes yli 7ke hinnoilla.Elokuu kun tulee niin niistä tekee tiukkaa saada edes se 5000e. Esim. viime heinäkuussa moni yli 6ke maksavat K3:nen jurnutti nettimotossa joululle asti, kun ne 5000-5500e hintaiset katosi parissa viikossa.


                              Kajaanissa olisi muuan 2-kilpinen K5 mattamusta 7400e, mutta ei vielä ole kauheaa ostointoa aiheuttanut koska samanlaisia kamppeita yksikilpisenäkin on myyty alle 6700e joitakin kappaleita tänä keväänä.
                              No on tässä vielä muuan viikko aikaa katella ennen kuin lomareissu alkaa painaa päälle.

                              Comment

                              • bayern
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 1109
                                • Tuusula

                                Originally posted by juho-85 View Post
                                Itsellä ollut omistuksessa zetoista sekä 1000 että 750 ja voisin kyllä etenkin tonnisen uudestaankin ostaa.
                                Ajeltua on tullut myös superdukella ja onhan toi duke v-koneensa ansiosta aivan huikea laite. Jarrut on hyvät ja vääntö on jotain aivan uskomatonta. Jotain kai kertoo se että lähtee 80-100 vauhdista vielä vitosella kuivalla asfaltilla jarrua vasten piirtään viivaa.
                                1000 zetalla sain saman tehtyä tuskaisesti juuri ja juuri 3 vaihteella.

                                zetassa nimenomaan on hyvä tuo takapenkki/jalkatappien korkeus matkustajalle. Näin ainakin kyydissä olleet ovat sanoneet. Penkissä pysyy helposti ja jalat ei nyt ainakaan millään 170 cm ole liian koukussa. Omaa silmää zeta ehkä miellyttää hiukan enemmän ja onhan toi duke myöskin vähän kalliimpi. Niin ja lisätään nyt vielä että oma 1000 zeta oli -04 mallinen ja toi duke millä ajelin oli joko vm 06 tai 07.
                                Toi Duke kiinnostaa just sen takia et se on niin erilainen ja se moottori... Eikä voi kieltää sitäkään että on kiva jos jskus lapsettaa, viimeset polkupyörälenkitkin on mennyt käytännössä 25km, josta 15 eturengas ei ole koskenut maahan.
                                Toisaalta, emännän kanssa on nyt pyöritty 12 vuotta enkä sitä aikanaan vienyt pyöräilemään. Nyt jos sen lyö ekaa kertaa Duken kyytiin ja saman tien hytti pystyssä, voi olla ettei se ainakaan kauheasti lämpeä hankinnalle Eli harkitaan vielä...

                                Originally posted by eri-ernesti View Post
                                Ainakin mitä itse olen ajanut pleksittömiä pyöriä ni kyllähän ne pitkät matkat on vielä raskaampia kun kyykyllä. Ja oma mielipide noista kyytsäys hommista on vähä semmone, että pitäs olla gold wingi tai joku muu vastaava sohva että se saatas ees jollain tavalla miellyttäväks kyytiläiselle. Ei muutaku gold wingi alle ja peräkärry ja sivuvaunu siihen
                                Kyllähän toi totta on, mutta kuitenkin mun ajeluista varmaan se 90-95% olis yksin, eli ei viittiis omasta nautinnosta sen 5-10% takia tinkiä! Goldwingistä mä oon aina ollut sitä mieltä, että jos haluaa olla karavaanari, voi saman tien homma ne kaikki neljä pyörää ja lasikuitukioskin, ei se pyöräilyyn kuulu (kuten ei peruutusvaihdekaan)
                                EVERYBODY likes a little bit of ass, but NOBODY likes a smart-ass!


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎