Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    Kajaanissa olisi muuan 2-kilpinen K5 mattamusta 7400e, mutta ei vielä ole kauheaa ostointoa aiheuttanut koska samanlaisia kamppeita yksikilpisenäkin on myyty alle 6700e joitakin kappaleita tänä keväänä.
    Mä en kuuna päivänä ostais kaksikilpistä. Kaadetun voisin ottaa korjattavaksi itselle, mutta toisen tekemää en uskaltaisi ottaa. Noita on leivottu melko kyseenalaisella tavalla nippuun, että riski paskan saamisestaon kova, varsinkin jos ei oo jaksanut perehtyä mopohommiin paremmin. Jos rungosta on mittauspaperit se ei tarkoita mitään muuta kuin sitä että etu ja taka-akseli on linjassa. Etupään kulma voi olla silti mitä sattuu ja runko voi olla painunut kasaan senttejä. Sitä ei katsastajakaan tiedä, kun ei noiden akselivälit oo sillätavalla selvillä. Yhtä kaksikilpistä gikseriä kävin katsomassa muutama vuosi sitten. Ihmettelin, kun etupyörä oli vähän lähellä alakatetta. Se oli saakeli vamaan 5cm läjässä ja hienosti oli katsastusmies siihenkin vaan kilvet antanu.

    Mikäs siinä jos mopo on menny vaan naarmuisten muovien taia lunnaiksi, mutta kun sen selvittäminen voi olla tosi hankalaa. Yleensä noissa kyseenalaisemmissa jutuissa ne projektikuvatkin on jossain "kadoksissa".

    Comment

    • Masatus
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 867
      • Haukipudas

      Originally posted by Juppe View Post
      Mä en...........
      Juu en ole vielä tarkemmin kyselly ko. laitteesta, ilmoituksessa lukee että etulamppu, etuhäkki, ja katteita sekä vanne vaihdettu. Tuo vanne hieman arveluttaa, onhan se voitu vaihtaa pelkkien naarmujenkin takia mutta jos se vanne onkin särkynyt jotenkin niin silloin voisi olettaa että jokin muukin paikka on mahdollisesti saanut iskua vastaan.
      Last edited by Masatus; 17-06-2011, 23:42.

      Comment

      • Tenox
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 1732

        Tohon tehojuttuun pitää kantaa korsi kekoon. Takana on n. +80tkm mopojen satulassa ja ainakaan mulle se hv lukema ei ole se juttu. Tai on siinä mielessä, että jonkinlainen hv/nm alaraja on mullakin - vaan on myös yläraja.. Tavallaan.

        Eli ei minusta Suomen teille, rajoituksiin ja rangaistuksiin tarvita kuin 100hv mp. Noin suurin piirtein. RSV R on tehokkain omistuksessa ollut (143hv/n. 200kg) ja se oli mulle jo hiukan liikaa. Tuntui, ettei kortti pysy tai henki syksyllä pihise. Johtunee järjen vähyydestä. Toisessa ääripäässä 750cc Shadowin (45hv) tai 900cc Scramblerin (58hv) kanssa ei enää saanut riittävää mp elämystä esim. kurvista ulos kiihdyttämisessä. TRX850 (omassa yksilössä n. 90hv), Buell XB9S:n (+90hv) ja nykyisen HD XR1200 (n. 95hv) kanssa voimaa riittää jo ihan täysin mutkatieajoon. Toki kiihtyvyys loppuu laitteesta riippuen +/-200km/h kohdalla, mutta se ei ole minulle merkityksellistä.

        Tuosta perspektiivistä katsoen tehoa on 600cc luokassa riittävästi alkaen 90-luvun alun CBR:stä... Toinen juttu on se, etten tykkää vinguttaa. Siksi olen pääosin suosinut Twinejä. Yamahan MT-01 Stage 3 olisi unelmapyöräni, jos siinä olisi kardaani- tai edes hihnaveto. Nykypyörässä käytännön tehoalue on 3-7trpm ja se on minusta aika jees.

        Eli ei kaikki ole hvnarkkareita. Vaikka Busan (08) koeajo olikin aika hauska kokemus...
        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          Sama vika. Jos satku tulee takaselta se piisaa oikein hyvin. Jos se tuotetaan kahdella sylinterillä aina parempi

          Comment

          • S^X
            BTCF Member
            • Oct 2007
            • 933
            • Muurame

            Se on mitä kukin hakee moottoripyöräilyltä.

            Paljon helpompi se on maantienopeudesta "kuljettajan käyttää moottoripyörää niin kovilla kierroksilla että takarengas menettää pidon ja heitellä perää holtittomasti puolelta toiselle" jos tehoa on enemmän

            Ja ei,en ole ajanut rataa enkä 1/4-maila,enkä aja.
            W208
            W638
            E36

            Comment

            • Eetu
              Banned
              • Oct 2008
              • 2843

              Originally posted by bavaria:39 View Post
              Mä ostin ekaks pyöräks suoraan R1, enkä ole kertaakaan katunu päätöstä

              On muuten myös myynnissä jos kiinnostaa

              Är ykköstä meinannutkin.

              Enkä mä pyörällä uskalla silleen lentää.. Eikä enää uskalla autollakaan, kun juuri oli kortti 2kk pois.

              Comment

              • zanta
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 2908
                • Oulu

                Last edited by zanta; 25-06-2013, 01:11.
                LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                eksälista:
                E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                Comment

                • Tuoppo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 558
                  • Joensuu

                  Originally posted by Tenox View Post
                  Tohon tehojuttuun pitää kantaa korsi kekoon. Takana on n. +80tkm mopojen satulassa ja ainakaan mulle se hv lukema ei ole se juttu. Tai on siinä mielessä, että jonkinlainen hv/nm alaraja on mullakin - vaan on myös yläraja.. Tavallaan.

                  Eli ei minusta Suomen teille, rajoituksiin ja rangaistuksiin tarvita kuin 100hv mp. Noin suurin piirtein. RSV R on tehokkain omistuksessa ollut (143hv/n. 200kg) ja se oli mulle jo hiukan liikaa. Tuntui, ettei kortti pysy tai henki syksyllä pihise. Johtunee järjen vähyydestä. Toisessa ääripäässä 750cc Shadowin (45hv) tai 900cc Scramblerin (58hv) kanssa ei enää saanut riittävää mp elämystä esim. kurvista ulos kiihdyttämisessä. TRX850 (omassa yksilössä n. 90hv), Buell XB9S:n (+90hv) ja nykyisen HD XR1200 (n. 95hv) kanssa voimaa riittää jo ihan täysin mutkatieajoon. Toki kiihtyvyys loppuu laitteesta riippuen +/-200km/h kohdalla, mutta se ei ole minulle merkityksellistä.

                  Tuosta perspektiivistä katsoen tehoa on 600cc luokassa riittävästi alkaen 90-luvun alun CBR:stä... Toinen juttu on se, etten tykkää vinguttaa. Siksi olen pääosin suosinut Twinejä. Yamahan MT-01 Stage 3 olisi unelmapyöräni, jos siinä olisi kardaani- tai edes hihnaveto. Nykypyörässä käytännön tehoalue on 3-7trpm ja se on minusta aika jees.

                  Eli ei kaikki ole hvnarkkareita. Vaikka Busan (08) koeajo olikin aika hauska kokemus...
                  Itselläni on hyvin samanlainen näkemys pyöräilystä. Ensimmäinen isopyöräni oli 44hp honda yksimukinen katupyörä. Harvassa pyörässä on niin paljon luonnetta kuin tuossa pyörässä oli ja sillä pystyi harrastamaan todella laidasta laitaan. Talvella ajoin piikeillä ja kesällä rataa/matkoja. Nyt vaihdoin keväällä pyörän Kawan Versykseen, joka on vähän saman tyylinen multipurpose tyylin pyörä. Tehoa on twinistä lähtee 65hp, mutta se on alueen keskellä. Samoin alusta ja ajoasento on aivan mahtavat. Busa ja 1200 Bandit on ajettu, mutta en sellaista itselleni ostaisi. Samoin 600 cbr hondaa olen ajanut pari kertaa, mutta siihen teho alueen kapeuteen kyllästyin muutaman kilometrin koeajolenkillä.
                  G30 530e xDrive iPerformance -20
                  E70 X5 xDrive40d -10

                  Comment

                  • bmw528
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 210
                    • keskisuomi

                    Originally posted by Tenox View Post
                    Tohon tehojuttuun pitää kantaa korsi kekoon. Takana on n. +80tkm mopojen satulassa ja ainakaan mulle se hv lukema ei ole se juttu. Tai on siinä mielessä, että jonkinlainen hv/nm alaraja on mullakin - vaan on myös yläraja.. Tavallaan.

                    Eli ei minusta Suomen teille, rajoituksiin ja rangaistuksiin tarvita kuin 100hv mp. Noin suurin piirtein. RSV R on tehokkain omistuksessa ollut (143hv/n. 200kg) ja se oli mulle jo hiukan liikaa. Tuntui, ettei kortti pysy tai henki syksyllä pihise. Johtunee järjen vähyydestä. Toisessa ääripäässä 750cc Shadowin (45hv) tai 900cc Scramblerin (58hv) kanssa ei enää saanut riittävää mp elämystä esim. kurvista ulos kiihdyttämisessä. TRX850 (omassa yksilössä n. 90hv), Buell XB9S:n (+90hv) ja nykyisen HD XR1200 (n. 95hv) kanssa voimaa riittää jo ihan täysin mutkatieajoon. Toki kiihtyvyys loppuu laitteesta riippuen +/-200km/h kohdalla, mutta se ei ole minulle merkityksellistä.

                    Tuosta perspektiivistä katsoen tehoa on 600cc luokassa riittävästi alkaen 90-luvun alun CBR:stä... Toinen juttu on se, etten tykkää vinguttaa. Siksi olen pääosin suosinut Twinejä. Yamahan MT-01 Stage 3 olisi unelmapyöräni, jos siinä olisi kardaani- tai edes hihnaveto. Nykypyörässä käytännön tehoalue on 3-7trpm ja se on minusta aika jees.

                    Eli ei kaikki ole hvnarkkareita. Vaikka Busan (08) koeajo olikin aika hauska kokemus...
                    Samoilla linjoilla...Juuri eräs mies yllättäen tuli ja osti pyöräni 660 xtx yamahan pois ja tässäkään mallissa ei hv päätä huimaa mutta liikkuu mielestäni ihan riittävästi kun ei lentokentälle sillä työnnä itseään...Ensi kevään pyörä on sitten samoilla linjoilla pidän näitten 1/2 pyttyisten moottoreiden luonteesta tod näköisesti ktm 990 duke tai supermoto 990 on seuraava...
                    on löylyä!!!

                    Comment

                    • Tukisuksi
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 73
                      • FIN

                      Tästä jollekkin näpräämistä


                      Taitaa vaan tulla hinnoilleen ennenkuin on orkkis kunnossa,ellei tee fighteria :think
                      MB 300D -88
                      KTM 690SMC -08

                      ex e36 325 cabrio -94
                      e36 320 -91
                      e30 325E


                      "Mies,joka voi hymyillä asioiden mennessä pieleen,on tullut keksineeksi jonkun,jota voi syyttää"

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        Tästä vaan kisakatteet ja niistä askartelemaan:

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          Originally posted by Tenox View Post
                          Tohon tehojuttuun pitää kantaa korsi kekoon. Takana on n. +80tkm mopojen satulassa ja ainakaan mulle se hv lukema ei ole se juttu. Tai on siinä mielessä, että jonkinlainen hv/nm alaraja on mullakin - vaan on myös yläraja.. Tavallaan.

                          Eli ei minusta Suomen teille, rajoituksiin ja rangaistuksiin tarvita kuin 100hv mp. Noin suurin piirtein. RSV R on tehokkain omistuksessa ollut (143hv/n. 200kg) ja se oli mulle jo hiukan liikaa. Tuntui, ettei kortti pysy tai henki syksyllä pihise. Johtunee järjen vähyydestä. Toisessa ääripäässä 750cc Shadowin (45hv) tai 900cc Scramblerin (58hv) kanssa ei enää saanut riittävää mp elämystä esim. kurvista ulos kiihdyttämisessä. TRX850 (omassa yksilössä n. 90hv), Buell XB9S:n (+90hv) ja nykyisen HD XR1200 (n. 95hv) kanssa voimaa riittää jo ihan täysin mutkatieajoon. Toki kiihtyvyys loppuu laitteesta riippuen +/-200km/h kohdalla, mutta se ei ole minulle merkityksellistä.

                          Tuosta perspektiivistä katsoen tehoa on 600cc luokassa riittävästi alkaen 90-luvun alun CBR:stä... Toinen juttu on se, etten tykkää vinguttaa. Siksi olen pääosin suosinut Twinejä. Yamahan MT-01 Stage 3 olisi unelmapyöräni, jos siinä olisi kardaani- tai edes hihnaveto. Nykypyörässä käytännön tehoalue on 3-7trpm ja se on minusta aika jees.

                          Eli ei kaikki ole hvnarkkareita. Vaikka Busan (08) koeajo olikin aika hauska kokemus...
                          sama juttu täälläkin, sopivimmalta teholta itselle on tuntunut 600cc ja 750cc 100-120hv, kun painoa on itsellä reilut 70kg. tonniset yli 140hv pelit vähän turhan rajuja yksin ajaessa. toki kertoo jotain myös kokemuksesta... ehkä sitä tehoa sitten kaipaa aina vain lisää, jos jatkuvasti ajaa.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Micce///M
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2008
                            • 3552
                            • Hämeenlinna

                            Ei itsellänikään olisi mitään ongelmaa ajaa uudehkon 600cc voimilla, kyllähän sekin jo liikkuu varsin sulavasti ja ohikin pääsee tarvittaessa. Mutta se voima tulee niin kapealla alueella ja liian ylhäällä, että vaatii normaali ajossa vähintäänkin pari pykälää pienempää aina sisään että pääsee kaikista karavaanareista jne. tientukkeista ohi sulavasti.

                            Isompi pyörä jaksaa vetää huomattavasti paremmin koko alueen läpi, normaaleilla käyttökierroksilla tapahtuu jotain muutakin kun imuäänien voimistumista.

                            Seiskapätkistä ei mitään isompia kokemuksia ole, oletettavasti kuitenkin parempi käytökseltään kuin kusiainen.


                            Kortinhan saa pois vaikka 250cc rebelin voimin, sitä ei tarvitse miettiä pyörää ostettaessa. Oli alla 600cc tai 1000cc kyykky, niin molemmilla saa kyllä kortin vuodeksi kuivumaan kun ohittaa letkan kesämökkiläisiä jossain valtatiellä vähän sulavammin.

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              Originally posted by Micce///M View Post
                              Ei itsellänikään olisi mitään ongelmaa ajaa uudehkon 600cc voimilla, kyllähän sekin jo liikkuu varsin sulavasti ja ohikin pääsee tarvittaessa. Mutta se voima tulee niin kapealla alueella ja liian ylhäällä, että vaatii normaali ajossa vähintäänkin pari pykälää pienempää aina sisään että pääsee kaikista karavaanareista jne. tientukkeista ohi sulavasti.

                              Isompi pyörä jaksaa vetää huomattavasti paremmin koko alueen läpi, normaaleilla käyttökierroksilla tapahtuu jotain muutakin kun imuäänien voimistumista.

                              Seiskapätkistä ei mitään isompia kokemuksia ole, oletettavasti kuitenkin parempi käytökseltään kuin kusiainen.


                              Kortinhan saa pois vaikka 250cc rebelin voimin, sitä ei tarvitse miettiä pyörää ostettaessa. Oli alla 600cc tai 1000cc kyykky, niin molemmilla saa kyllä kortin vuodeksi kuivumaan kun ohittaa letkan kesämökkiläisiä jossain valtatiellä vähän sulavammin.

                              riippuu tosiaan viritysasteesta. miedompi viritteiset 100-120hv 600cc pyörät menee paremmin alakierroksillakin, eikä tarvi niitä +10000 kierroksia.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • Micce///M
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2008
                                • 3552
                                • Hämeenlinna

                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                riippuu tosiaan viritysasteesta. miedompi viritteiset 100-120hv 600cc pyörät menee paremmin alakierroksillakin, eikä tarvi niitä +10000 kierroksia.
                                Mitäs nämä miedommat 100-120hp pyörät sitten tarkemmin ottaen ovat?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎