Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    Originally posted by Micce///M View Post
    Mitäs nämä miedommat 100-120hp pyörät sitten tarkemmin ottaen ovat?

    no ei nyt joka merkiltä jaksa kaivaa ja luetella, mutta yleensä se alempi touring/naku luokka. kireät kierroksilla ajettavat kyykyt sitten erikseen.

    edit: itsella ollut esim. Yamaha YZF600 Thundercat ja Honda VFR 750, niin noissa oli kivasti vääntöä jo alhaalla. uusista ei ole paljoa tietoa. taitaa Kawan Z sarja olla samaa luokkaa.
    Last edited by bemu2000; 20-06-2011, 00:43.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Micce///M
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2008
      • 3552
      • Hämeenlinna

      Useampaa -90 luvun loppupään ja 2000-luvun alkupään 600cc pyörää on tullut kyllä koeponnistettua, niin kyykkyä kuin nakupyörääkin. Mutta ei kyllä yhdessäkään ole sitä voimaa vielä ollut tarjolla keskialueella, eli normaaleilla käyttökierroksilla tai vähän ylemmillä. Sellaista tuskin on vielä valmistettukkaan, kun 600cc on vaan auttamatta liian pieni moottori että sitä voimaa saataisiin muutenkin kun kovilla kierroksilla.

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        Originally posted by Micce///M View Post
        Useampaa -90 luvun loppupään ja 2000-luvun alkupään 600cc pyörää on tullut kyllä koeponnistettua, niin kyykkyä kuin nakupyörääkin. Mutta ei kyllä yhdessäkään ole sitä voimaa vielä ollut tarjolla keskialueella, eli normaaleilla käyttökierroksilla tai vähän ylemmillä. Sellaista tuskin on vielä valmistettukkaan, kun 600cc on vaan auttamatta liian pieni moottori että sitä voimaa saataisiin muutenkin kun kovilla kierroksilla.
        riippuu ihan mihin vertaa. ei 600cc pyörää mihinkää tonniseen voi tietenkään verrata, eikä siitä ole ollut puhekaan. meinasin vaan että 600cc ja 750cc pyöriä on tehty eri viritysasteilla. kireämmät ei väännä alhaalta ja matalampi viritteiset ei kierrä ylös, mutta vääntää kivasti alempaa. toi Thundercatin moottori oli kyllä hieno tapaus.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Anselmo H
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2003
          • 942
          • Vantaa

          Originally posted by Micce///M View Post
          Sellaista tuskin on vielä valmistettukkaan, kun 600cc on vaan auttamatta liian pieni moottori että sitä voimaa saataisiin muutenkin kun kovilla kierroksilla.
          Hear hear. Totta on, että kyllä sillä 600cc:lläkin ehtii ja saa tarvittaessa kortin hyllylle jne. mutta sellainen ripeä ajaminen vaatii vinguttamista ja se, jos mikä, on ikävää.

          Jos automaailmaan vertaa niin tuo 600cc vastaa autoissa kutakuinkin 2000cc:tä. Valikoimasta saattaa löytyä jokin 2,0i auto, joka kulkee jotenkuten riittävästi, kun oikein osaa huudattaa ja vaihdot menee putkeen mutta kuitenkin meno on väkinäistä tökkimistä, mikäli puuhaan ei varta vasten keskity. Jalkoihin ei jää mutta ei se käsistäkään (tehon takia) lähde.

          750cc:t ovat jo eri luonteisia pelejä (esim. GSX-x ja VFR). Itse tein sen virheen, että lähdin mp-harrastukseen ZZR 600:lla ja sehän kävi tylsäksi ensimmäisenä kesänä. Olisi pitänyt ostaa suosiolla se hiukan kalliimpi VFR. Taitaa olla kuitenkin 1l raja riittävälle mopolle.
          F11 523iA Touring
          E93 325i cabrio
          E81 116i
          Triumph Daytona 955i

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            Originally posted by Kadunvaltaaja View Post
            Hear hear. Totta on, että kyllä sillä 600cc:lläkin ehtii ja saa tarvittaessa kortin hyllylle jne. mutta sellainen ripeä ajaminen vaatii vinguttamista ja se, jos mikä, on ikävää.

            Jos automaailmaan vertaa niin tuo 600cc vastaa autoissa kutakuinkin 2000cc:tä. Valikoimasta saattaa löytyä jokin 2,0i auto, joka kulkee jotenkuten riittävästi, kun oikein osaa huudattaa ja vaihdot menee putkeen mutta kuitenkin meno on väkinäistä tökkimistä, mikäli puuhaan ei varta vasten keskity. Jalkoihin ei jää mutta ei se käsistäkään (tehon takia) lähde.

            750cc:t ovat jo eri luonteisia pelejä (esim. GSX-x ja VFR). Itse tein sen virheen, että lähdin mp-harrastukseen ZZR 600:lla ja sehän kävi tylsäksi ensimmäisenä kesänä. Olisi pitänyt ostaa suosiolla se hiukan kalliimpi VFR. Taitaa olla kuitenkin 1l raja riittävälle mopolle.

            on niitä eri luonteisia 600cc moottoreitakin. Thundercatin kone on verrattavissa VFR:ään, kun taas CBR:n konetta saa kierrättää reilummin. uudehkot tehokkaat 600 kuutioiset on kaikki todennäköisesti tehty koville kierroksille. Thundercat oli kyllä mukava tapaus ja ottaisin edelleen sellasen. ajoasentokaan ei ole liian kyykky.

            jos automaailmaan verrataan, niin kyllä 2 litraisista löytyy vaikka mitä. korkealle kiertäviä kilpamoottoreita mitkä ei väännä alhaalta, tai sitten matalaviritteisiä matalammalta vääntäviä.

            pointti nyt oli se että kaikki 600cc pyörät ei ole tehty korkeilla kierroksilla ajettavaksi... jos tarvii +140hv ja vääntöä, niin kyllähän se pitää silloin olla tonninen tietty.
            Last edited by bemu2000; 20-06-2011, 13:11.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16418
              • Asikkala

              Originally posted by Kadunvaltaaja View Post
              Hear hear. Totta on, että kyllä sillä 600cc:lläkin ehtii ja saa tarvittaessa kortin hyllylle jne. mutta sellainen ripeä ajaminen vaatii vinguttamista ja se, jos mikä, on ikävää.

              Jos automaailmaan vertaa niin tuo 600cc vastaa autoissa kutakuinkin 2000cc:tä. Valikoimasta saattaa löytyä jokin 2,0i auto, joka kulkee jotenkuten riittävästi, kun oikein osaa huudattaa ja vaihdot menee putkeen mutta kuitenkin meno on väkinäistä tökkimistä, mikäli puuhaan ei varta vasten keskity. Jalkoihin ei jää mutta ei se käsistäkään (tehon takia) lähde.

              750cc:t ovat jo eri luonteisia pelejä (esim. GSX-x ja VFR). Itse tein sen virheen, että lähdin mp-harrastukseen ZZR 600:lla ja sehän kävi tylsäksi ensimmäisenä kesänä. Olisi pitänyt ostaa suosiolla se hiukan kalliimpi VFR. Taitaa olla kuitenkin 1l raja riittävälle mopolle.
              2000 cc auto 0 - 100 km/h alle 3s... :think
              Catin moottori on hieno, ex. -97, nyt -99 600 cbr ja moniko bemari pysyy kyydissä mukana ? Totta on että kierrättää saa mutta ei normiajossa tarvi kokoajan pienempää tarjota, 5000 rpm/100 km/h. Montako autoa tuosta vauhdista isoimmalla vaihteella lähtee paremmin ? No joo, sateella auto on mukavampi.

              Comment

              • dieseljussi
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 592
                • Suomi

                Nusnus:

                Korkeaviritteinen kierroskone Yamaha YZF-R6: takarenkaalta 109 hp, litrateho 182 hp.
                Matalaviritteinen, vääntävä tonni: BMW S1000RR (Tai ZX-10R -2011); takarenkaalta 185 hp, litrateho 185. :think

                Kaikissa kyykkymopoissa on karkeasti ottaen noin 200 hp litrateho kampuralta mitattuna. Tonnisessa vaan sattuu olemaan tehoja ja vääntöä enemmän suuremmasta iskutilavuudesta johtuen.

                Comment

                • BeemeR1
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2008
                  • 310
                  • Junttilan mutka

                  Nopea eteneminen kireällä kusiaisella vaatii aktiivista vaihdelaatikon käyttöä. Mutkatiellä osaava kaveri karkaa keskiverrolta kilosen kuskilta helposti. Suoralla kusiainen alkaa jäämään selvästi vasta 150 km/h jälkeen.
                  Suomessa ei todellakaan tarvitse tuhatta kuutiota hauskanpitoon, mutta onhan se tonnisen voima vaakuuttavaa, vaikka uudet mallit alkavat olla kierroskoneita nekin ja tehopiikki on selkeä 8.000 rpm ->.
                  Ja kyllä ne kireät kusiaisetkin lähtee (autoon verrattuna) hyvin alle 10.000 kierroksen. Todellinen vimma alkaa sitten vasta sen jälkeen.

                  Ja se teho hallitaan ranteella. Täysipäinen aloittelija, jolla on oikean käden koordinaatio kunnossa, voi ostaa tonnisen, jossa on mopoa moneksi vuodeksi. Kesympään saattaa kyllästyä kesässä...

                  Comment

                  • Babitzin
                    BTCF Member
                    • Jul 2009
                    • 463
                    • Kuopio

                    Itse kaksi kesää ajoin K4 600 gixxerillä. Ja jos auton saisin myytyä niin ostaisin välittömästi uudemman vastaavan. Pari viikkoa oli toissa kesänä lainassa zx-10r, lyhennetyillä välityksillä, yms palikoilla. Kyllähän sillä kerkesi, ei siinä mitään. Eturengas ei meinannut kestää maassa millään. Mutta silti, mikään ei voita 16000 rpm saundia. Ei edes tonnisen ja isompien vääntö. Mutta, sehän on makuasia ja siitä ei voi kun kiistellä!
                    F20 118i M-sport
                    E63 M6
                    Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.

                    Comment

                    • Micce///M
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2008
                      • 3552
                      • Hämeenlinna

                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      on niitä eri luonteisia 600cc moottoreitakin. Thundercatin kone on verrattavissa VFR:ään, kun taas CBR:n konetta saa kierrättää reilummin. uudehkot tehokkaat 600 kuutioiset on kaikki todennäköisesti tehty koville kierroksille. Thundercat oli kyllä mukava tapaus ja ottaisin edelleen sellasen. ajoasentokaan ei ole liian kyykky.
                      Mutta mitä sieltä catin moottorista löytyy normaaleilla käyttökierroksilla? 60hp ja 40nm? Mielipideasioitahan nämä on, mutta edellä mainittu voima nyt ei vaan riitä saamaan sitä massaa liikkeelle niin että on toivoakin päästä letkasta ohi tai ajaa mutkatietä vähän kovempaa, ilman että kokoajan aski paukkuu.

                      Kilonen pyörä kun ei tosiaan ole niin nuuka mikä vaihde on pesässä, vaan ohi pääsee kaasua kääntämällä. Ja silti reserviin jää vielä 100hp.

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        Superdukea ulkoilutettu tänään Apparalla. Hienosti meni. Jos laiskotti, ei tarvinnut vaihtaa kuin pari kertaa koko kierroksen aikana. On kyllä ihan helvetin hauska laite ajaa radalla. Mutkiin sai ajella sisään vaikka 3000r kellossa ja aina se sieltä ponkaisi pystyyn kun veti torven selälleen. 4-8krpm alueella ei oo oikeestaan yhtään mitään väliä missä kiekkaneula seilaa. Aina lähtee samalla tavalla. Mitä koneen kokoon tulee, niin hankkikaa sitä haastetta siihen ajeluun. Suoralla kiihdyttely on ihan samaa kuin turboruuvin säätäminen. Jossain kohtaa aina loppuu tehot ja kokoajan saa olla mopoa vaihtamassa. Hetken se uusi jaksaa innostaa ja kohta siihen jo tottuu. No joo, jollain turbobusalla varmaan tulee savet housuun joka kerta, kun kääntää tupen nurin, mutta ne onkin vähän eri juttu.
                        Last edited by Juppe; 21-06-2011, 01:22.

                        Comment

                        • Smistik
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2009
                          • 1130
                          • Kanta-Häme

                          [QUOTE=Juppe;2405783]QUOTE]

                          Affenistolla itsekkin ajaneena, siellä ei teholla mällätä näin kokemattomana kuskina. Kun osaa ja uskaltaa vetää mutkat oikein, niin pärjää vaikka supermotolla. Itseasiassa varmaan kokemattomampi kuski saisi motolla parhaat ajat, jos on asiantuntijoita uskominen.

                          Nimim. joku vetomies ajeli moottorijarrulla kovempaa kuin mä... Suorilla pysyin mukana.
                          ex E91 320d käsiaskilla
                          ex E46 330dat
                          japski
                          ranu

                          ex E30 316i 4d

                          Comment

                          • Lakeson
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 649
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by wuoma View Post
                            Tosi rivon hintaisia ovat kyllä paikallisissa liikkeissä ja monissa nettipaikoissakin, monta sataa euroa muutamasta ruuvista ja palasta metallia...
                            Tilasin ebayn kautta jostain Singaporessa sijaitsevasta putiikista, hintaa tuli kotiovelle postitettuna luokkaa 40€, 5,5" siirtävä sarja.
                            Jep, sarjoissa on kilohinta kohdallaan.. mutta mitä ilmeisemmin moni Seppo 60v on kuitenkin valmis niistä maksamaan mitä vaan. Täytyypäs surffailla ebaylla itään, tuohon hintaan ei kyllä ole kannatusta alkaa itse pakertamaan.
                            Ei mopolla mahottomia..

                            Comment

                            • smeagul
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2010
                              • 334
                              • Salo

                              Onko monella ollu läheltä piti tilanteita? Mulla oli eile ensmäne, ku yks seniili hyökkäs kolmion takaa etee. Se tais kyl pelästyy yhtä paljo ku minäki, ku se jäi sen puntos kans keskelle tietä ja tärisi niin ku sokee homo makkara kädes siel ratin takana.
                              My BMW is using what your hybrid is saving

                              E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
                              ex E34 520i 24V -91

                              Originally posted by Rockford
                              Kiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.

                              Comment

                              • ruupanen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 5148
                                • Joensuu

                                Originally posted by smeagul View Post
                                Onko monella ollu läheltä piti tilanteita? Mulla oli eile ensmäne, ku yks seniili hyökkäs kolmion takaa etee. Se tais kyl pelästyy yhtä paljo ku minäki, ku se jäi sen puntos kans keskelle tietä ja tärisi niin ku sokee homo makkara kädes siel ratin takana.
                                Joka kevät kotiloista johtuvia, yleensä ei enää näihin aikoihin. Mut eteen on tultu kolmion takaa monesti (ite löysään kaasun aina varmuuden vuoksi, jos ajan "isoa" tietä ja näen, että pikkutieltä tulee auto), kiilattu jalkakäytävälle, ohitettu samaa kaistaa käyttäen, jonka jälkeen lähdin seuraa autoa ja kuski uhkasi lyödä lyödä turpaan kun lopulta pysähtyi.
                                E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                                Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎