Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikeDry
    BTCF Member
    • May 2006
    • 6168
    • Helsinki

    Husqvarna Nuda 900R

    http://www.asphaltandrubber.com/bike...a-900r-photos/:think:think

    Kuulostaa aika mielenkiintoiselta, ainakin tekniikka...tietysti jos moottorin viritys aste on korkella niin tuolla kuutiolla/akselivälillä/painolla voi olla ilkee ajaa
    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

    Comment

    • joko
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1964
      • Seinäjoki

      Originally posted by Juppe View Post
      No ei nyt välttämätä niinkään. Katesrja ebaystä 300e ja esim hondiin saa jenkeistä todella halvalla osia.
      Niin jos tekee harrastamisen ilosta. Se katesarja joo, saahan niitä sillä hintaa, mutta päälle sitten yleensä aika palion muutakin osien uusimista jos hyvän haluaa. Lisäksi rungonmittauspaperit oltava aina (hintaluokka kai 100e=>), sekä rekisteröintikatsastukset yms. päälle. Monesti olen nuota tutkinut avk:lta, mutta jokakerta karkeiden laskelmien teonälkeen niin olen todennut että järkevämpi ostaa yksityiseltä ehjä. Ja lisäksi vielä sitten se 2.kilpisyyden tuoma rasite pyörää myydessä on otettava huomioon, vaikeampi myydä ja yleensä hinta on alempi kuin vast. 1 kilpisellä.
      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
      W906 319 sprinter - 14

      Comment

      • S^X
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 933
        • Muurame

        Toi 2-kilpisyys karsii turhat lampaat ja joojoilijat poies.
        W208
        W638
        E36

        Comment

        • Babitzin
          BTCF Member
          • Jul 2009
          • 463
          • Kuopio

          Mullakin oli kaksikilpinen pyörä taannoin. Ei ollut kolaroitu, vaan kilpi lähti silloisesta kilpitelineestä mäkeen ja sitä ei enää löytynyt. Konttorilta ei sitten saanut enää samalla tunnuksella uutta kilpeä, vaan piti rekisteröidä uudelleen. No, itseä tämä ei luonnollisesti haitannut, mutta edelleen myytäessä tuntui ostajat olevan harvassa. Tuntui olevan älytön rasite..:think
          F20 118i M-sport
          E63 M6
          Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            Niin jos tekee harrastamisen ilosta. Se katesarja joo, saahan niitä sillä hintaa, mutta päälle sitten yleensä aika palion muutakin osien uusimista jos hyvän haluaa. Lisäksi rungonmittauspaperit oltava aina (hintaluokka kai 100e=>), sekä rekisteröintikatsastukset yms. päälle. Monesti olen nuota tutkinut avk:lta, mutta jokakerta karkeiden laskelmien teonälkeen niin olen todennut että järkevämpi ostaa yksityiseltä ehjä. Ja lisäksi vielä sitten se 2.kilpisyyden tuoma rasite pyörää myydessä on otettava huomioon, vaikeampi myydä ja yleensä hinta on alempi kuin vast. 1 kilpisellä.
            Totta. Sillä ei oo niin väliä jos hommaa pitkäaikaista pyörää itselle, mutta jos sen meinaa myydä kesän jälkeen, niin pitää paikkansa.

            Toi 2-kilpisyys karsii turhat lampaat ja joojoilijat poies.
            Ja jättää jäljelle persaukiset onnenonkijat ja muuten rahattomat ostajat jäljelle. Nim. Ostanko -85 gpz kawan vai -95 rytty gsxr:n... K

            Comment

            • huupi
              BTCF Member
              • Aug 2007
              • 1196
              • Tyrnävä

              Originally posted by joko View Post
              Ne tulee järjestään kalliimksi kuin ehjät. En tiedä miksi porukka niitä sieltä vetää itelleen. Fighteri aihioksi ymmärrän, mutta että alkuperäiseksi kunnostaa oikeilla osilla niin ei mitään järkeä.
              Höpsistä.

              Originally posted by joko View Post
              Niin jos tekee harrastamisen ilosta. Se katesarja joo, saahan niitä sillä hintaa, mutta päälle sitten yleensä aika palion muutakin osien uusimista jos hyvän haluaa. Lisäksi rungonmittauspaperit oltava aina (hintaluokka kai 100e=>), sekä rekisteröintikatsastukset yms. päälle. Monesti olen nuota tutkinut avk:lta, mutta jokakerta karkeiden laskelmien teonälkeen niin olen todennut että järkevämpi ostaa yksityiseltä ehjä.
              2 pyörää, edellisen ja nykyisen, olen mällimarketista hakenut ja itse ehyeksi läjännyt. Molemmat ovat tulleet huomattavasti halvemmaksi kuin ehyen vastaavan ostaminen. Tein varsin kesällä 2009 nykyistä ehjätessä ao. laskelman, josta käy kaikki kulut ilmi. Hankitut osat ovat käytettyjä alkuperäisiä tai parempia. Osat hankin 2 viikon aikana pääosin ebaystä, ajan kanssa etsiessä olisi saanut varmasti vielä edullisemmin. Pyörä on siis zx10r -05, ehyet maksoivat tuolloin hinnat alkaen 6500€.

              pyörän ostohinta 4 100 €
              rungon mittaus 150 €
              moottorin vasen poski 159 €
              moottorin tiivistesarja vasen 20 €
              peilit 21 €
              jalkatapit 25 €
              jalkatapin runko vasen 37 €
              clipon vasen 45 €
              clipon päätypaino 8 €
              vaihdepoljin 46 €
              alakate vasen 45 €
              keskikate vasen 58 €
              yläkate vasen 50 €
              takakatteet 105 €
              öljy + suodatin 37 €
              tarrat 18 €
              rekisteröinti + kilpi 101 €

              yhteensä 5 025 €

              Originally posted by joko View Post
              Ja lisäksi vielä sitten se 2.kilpisyyden tuoma rasite pyörää myydessä on otettava huomioon, vaikeampi myydä ja yleensä hinta on alempi kuin vast. 1 kilpisellä.
              Originally posted by Juppe View Post
              Totta. Sillä ei oo niin väliä jos hommaa pitkäaikaista pyörää itselle, mutta jos sen meinaa myydä kesän jälkeen, niin pitää paikkansa.
              Eihän se myynti vaikeaa ole, kun hinnan voi laittaa alemmas heti alkuunsa kuin 1-kilpisillä, kun on itsekin pyörää hankkiessa halvemmalla päässyt, vai? Mulla ei ainakaan ollut mitään ongelmaa edellisen myynnin kanssa, sain mitä pyysin. Toki uudehkoissa ja kalliissa pyörissä (>10k€) varmaan on vaikeampaa saada kaupaksi. Eikä tuon nykyisenkään myynti pelota yhtään, eipä sillä, että olisin myymässä.

              Originally posted by S^X View Post
              Toi 2-kilpisyys karsii turhat lampaat ja joojoilijat poies.
              Samoilla linjoilla. Seuraavakin pyörä tulee olemaan avk-kierrätetty.
              I01 i3s 94

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1964
                • Seinäjoki

                Asiallisesti korjatun -04 gsx-r 1000 k4 myin viimesyksynä 4600e hinnalla, enempää siitä ei vain saanut irti. Minusta se on paritonnia vähemmän kun vastaava 1.kilpinen. Se mitä ihmiset pyytävät, ei ole se hinta yleensä millä pyörät vaihtavat omistajaa.

                Ostin tähän parhaaseen pyöräkauppa aikaan tänävuonna yksityiseltä, joka halusi oikeasti myydä pyörä asunnon oston vuoksi niin minusta hyvään hintaan. Eli -06 1000rr honda, repsol värityksellä ja akran putkella, 1.kilpinen ja juuri iso huolto tehty mm. venttiilien säätö(tarkistus tässätapauksessa), tulpat vaihdettu ja aika paljon muutakin. Hinta alkasi seiskalla ja toinen numero ei ollut kovin iso. Laskeskelin että edes saksasta tuomalla ei saa tuohon rahaan vastaavaa.
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • KuPa
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 282
                  • suomi

                  Originally posted by wuoma View Post
                  Tämmöinen setti oli se minulle tullut.
                  Ilmossa lukee, että sopisi vain -97-07 pyöriin, otin kuitenkin riskin tuolla hinnalla, oma pyöräni siis -92.
                  Ihan hyvin sopi paikalleen, jarruvivun jatkopalan toinen reikä oli liian pieni joten sitä piti vähän porata auki ja vaihdevivun jatkoon tarkoitettu kierretanko oli 2-3cm liian pitkä eli rälläkällä siitä pätkä pois.
                  Muutoin sopii hyvin ja nyt on ajo tosi mukavaa kun ei tarvitse kyyhöttää polvet koukussa, tuo 5,5" siirtää ne jalat justiinsa sopivaan paikkaan. Tosin yhtään 174cm lyhyempi kaveri ei enää yllä vaihtamaan vaihdetta tämän jälkeen....
                  Jos ei siitä oo hirveesti vaivaa, niin viittisitkö napata kuvat ton satsin kiinnityksistä ja heittää tänne? Itellä nääs -88 ja ois kiva nähä se kiinnitys ennen ku tilaan..vaikka hinta ei oo paha, niin ei kuiteskaan ihan hupiin viittis tilailla. Kiitokset jo näin etukäteen!
                  "530da touring -00"

                  Comment

                  • |auri
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2010
                    • 198
                    • Helsinki

                    Tiistaina menee oma pärrä pajalle. Vetelin rullaavaa purnista ja poks. Ykkönen toimii normaalisti, mutta kakkosesta ylöspäin kuuluu älytön kolina koneen käydessä. Valuttelin öljyt pihalle ja sieltähän tuli vaihteiston rattaita pihalle. Pistetään nyt vielä yks motosladi kuva B-illasta:

                    Comment

                    • S^X
                      BTCF Member
                      • Oct 2007
                      • 933
                      • Muurame

                      Tänään pitää niellä ylpeys ja hakea jonkun toisen ihmisen rakentama fighter talliin.

                      Omat prokkikset kusee niin perkeleesti että tuskin niillä tänä kesänä ajetaan

                      No tuosta halvalla valmis paketti talliin ja ainoat osat mitä siihen vaihdan on takarenkaat!
                      W208
                      W638
                      E36

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16418
                        • Asikkala

                        Originally posted by S^X View Post
                        ainoat osat mitä siihen vaihdan on takarenkaat!
                        Montako takarengasta siinä on ?

                        Comment

                        • Antti O
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6935
                          • N/A

                          Mistähän tuohon ajamiseen hakis motivaatiota kun ei vaan kiinnosta..

                          Comment

                          • Ape
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 474
                            • Savonlinna

                            Originally posted by Antti O View Post
                            Mistähän tuohon ajamiseen hakis motivaatiota kun ei vaan kiinnosta..
                            En tiedä minkälainen pyörä siulla on mut käy kokeilemassa toisen tyyppistä/ tehokkaampaa pyörää?
                            Id.4
                            ex: Toyota avensis
                            Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
                            ex:Audi a6 avant 1.8t
                            ex: Suzuki gsx-r750 k6
                            ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
                            ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
                            ex: e36 320 coupe -93

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              Originally posted by Antti O View Post
                              Mistähän tuohon ajamiseen hakis motivaatiota kun ei vaan kiinnosta..
                              Myy pois ja ostaa uuden sitten kun joskus motivaatio palaa :think
                              Nimimerkillä neljäs kesä prätkättä menossa.
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • Antti O
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6935
                                • N/A

                                Kawan er-5 on minulla, eikä se tehosta jää kiinni mutta kun ei vaan oikein napostele tuo homma. Kyllä se avoauto oli vaan paljo enempi mun juttu kesäajeluun.. Tarvii nyt harkita jos tota myisi enskeväänä vaikka pois, harmi vaan kun tuli nuo ajokamatki ostettua mutta jos ne myisi myös.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎