Koita ottaa se ESP pois kun ajat seuraavan kerran talviliukkailla etuvedolla. Niillä joko ohjataan tai annetaan hanaa. Ei molempia samaan aikaan.
Kuten kirjoitin , ohjauksen vetelyn saa kyllä pois "oikealla" pyöräntuennan geometrialla , samalla vaan hävitetään ohjaustuntuma.
Ompa noilla tullut ajettua joku satatuhatta kilometria.
Ja eise nyt ihan noin mene että joko tai.
BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
e. joskus muistan lukeeni, että joku isohko kiho bemarilla oli vannonut, että bemarilta ei ikinä etuvetoisia tule.. :(
Itsekin muistelen vastaavaa, eikä tuostakaan lausahduksesta kovinkaan pitkä aika pitäisi olla.. Jostakin täältä foorumin syövereistä sekin lausahdus taisi tulla ilmi?
Oikeestaan aivan sama. Nykybemarit nyt ei niin mahtavilta edes näytä. Keulilla pitää olla 4 erillistä umpiota ja kromia puskurissa. Lisäksi jos joskus olisikin varaa ostaa uusi etuvetobemmi niin ehkäpä ostaisin kuitenkin jonkun vanhan paskan ja laittelisin sitä.
BMW:hän on valmistanut etuvetoista Miniä jo 10 vuotta. Nyt vaan mahdolliseti lyödään samaiseen koppiin BMW:n emblemit.
No joo... Mutta mini on mini! Vaikka BMW sen on valmistanut. Eli jos vastaava koppi olisi BMW logolla, niin kyllähän se harmittais. Itsekkin olen aina mielellään etuveto yms yms merkkikeskustelussa vedonnut tohon että "BMW:llä ei ole etuvetoja". Tulevaisuudessa pitää siis perustella paremmin oma valintansa...
Mitä vitun väliä sillä on vaikka bemarin moottori ois V6 ja pyörät vetäisi vaan toiselta sivulta. Tässä on kuitenkin kyse bemarin city-autosta, jollaista tuskin kovin monin tämän foorumin käyttäjistä olisi ostamassa.. ei täällä kauheata ruuhkaa ole MINI-kuskeistakaan.
Ihan samalla tavalla ne bemarit ykkösestä ylöspäin tulevat olemaan taka- tai nelivetoisia vielä ainakin seuraavat 10 vuotta, kunnes seuraava ykkönen tulee markkinoille.
Sikäli kun ihmisten mielipiteitä täällä lukee niin pystyynhän täällä haukutaan kaikki E30 uudemmat, tai ainakin E46 uudemmat, joten ei kai sillä liene paskankaan väliä millainen vetotapa uusissa bemareissa on käytössä, kun ette niistä tunnu pitävän kuitenkaan
Itsekkin olen aina mielellään etuveto yms yms merkkikeskustelussa vedonnut tohon että "BMW:llä ei ole etuvetoja". Tulevaisuudessa pitää siis perustella paremmin oma valintansa...
Eihän bemarilla ollut pitkään aikaan bensaturbojakaan, mutta nyt on. Ensin oli kauhea itkeminen ja nyt ne on jo arkipäivää. Toivotaan jopa bensa nelosta turbolla.
Audillakin neliveto oli ennen yhtä kuin torsen, ei ole enää. Maailma muuttuu ja autovalmistajat sen mukana, hyvä niin jos meinataan markkinoilla pysyä.
Ja oikeesti tarviiko omaa autovalintaa perustella sillä, että "bemarilla ei ole etuvetoja". Eikö se kuitenkin ole tärkeintä mikä se oman auton vetotapa on, eikä se olisiko saanut jollakin toisellakin?
Itsekin muistelen vastaavaa, eikä tuostakaan lausahduksesta kovinkaan pitkä aika pitäisi olla.. Jostakin täältä foorumin syövereistä sekin lausahdus taisi tulla ilmi?
Kuin myös sanottiin ettei edellisestä Z4.stä tule M-mallia... ja kuinka kävikään. Kukaan tuskin valitti tuota ratkaisua?
No joo... Mutta mini on mini! Vaikka BMW sen on valmistanut. Eli jos vastaava koppi olisi BMW logolla, niin kyllähän se harmittais.
Enemmän luultavasti harmittais jos yrittäs pitää MINIn akselivälillä olevaa takavetoista autoa tiellä. Kyllä varmasti on parempi etuvetona, oli se BMW tai MINI.
Kyllä tällaisella toiminnalla on tapana pahentua. Ensiksi aloitetaan jostain pikku citypelistä, lopulta ei saa enää edes 7-sarjaa takavetoisena. Vapareistakin osaltaan luovuttiin kukkahattutätien meuhkaamisen vuoksi, koska päästöt olivat niin "järkyttäviä". Eikös tämän takia uusi M5 ole V8 turbolla V10 vaparin sijaan? Jeremy Clarkson taisi tätä nykymeininkiä jo miettiä Aston Martin Vantage V12:n arvostelussa. Clarkson juuri pelkäsi, ettei vastaavia kulkupelejä enää nähtäisi tulevaisuudessa.
Eiköhän nää polttomoottoriautot ala pikkuhiljaa häviämään muutenkin niin aika sama mistä päästä ne sitten vetää. Varmasti kuitenkin asiallista kalustoa on BMW:ltäkin tarjolla vielä pitkään ja tietysti takavetoisena, ei haittaa jos joku pikkumalli vetää edestä kun sellaista ei tule kuitenkaan hankittua (kauppakasseihin etuveto kyllä sopiikin)
No en pidä tätä mitenkään kauheana asiana. Tuskin ne takavedon tuottamista lopettaa koskaan. Tämähän on vähän sama asia kun porsche alkoi valmistaa dieseleitä ja katumaastureita koska kysyntää ilmeisesti oli. Enemmän minua huolestuttas se että jonkun hyötyajoneuvon nokalla on bmw merkki.
Ikinään en ole etuvetoa omistanut mutta heti tulee mieleen muutama erinomainen etuveto auto, esim. golf gti, m-b A ja Mini, joista golf ja mini ovat jopa hauskoja ajaa.
Mielestäni erittäin huonolla talvikelillä etuvedolla esim. rekan ohittaminen on aina hieman turvallisempaa kuin takavedolla, vaikka molemmissa autoissa olisi kaikki mahdolliset ajonvakautus avut. Toisekseen talvella etuvedollakin pystyy kikkailemaan mielestäni ihan riittävästi, toki se on takavedolla paljon hauskempaa ja helpompaa, mutta talvea varten on 4x4 joka on aivan lyömätön. Kesä kelillä jos tahdot takavedolla "leikkiä" niin siihen tarvitaan vähintään se 250hv tai jopa enemmän ja lukkoperä, nämäkin leikit voi jättää sinne radalla. Joten ei jää kauheasti mitään mikä puolustaisin takavedon ylivertaisuutta normaali liikenteessä.
Joo ja tulipas tekstiä mutta ei se vetotapa ole se tärkein vaan mielestäni auton kokonaisuus ja ominaisuudet ratkaisevat. :P
Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
-----------------------------
VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
Ford Sierra Cosworth Sapphire -90
mukavasti asiasta näköjään kritiikkiä jo tullut , mutta eipä tuo merkittävä asia ole koska ei nuo pienemmät bmw:t erikoisemmin muutenkaan kiinnosta , mutta oma ostaja kunta noille pienille etuvetoisillekkin on ja menekkiä uskon olevan :think raha tässä varmastikkin ratkaisee!
Voihan paska - olisipa ollut aprillipäivä Kun tähän päivään asti ovat kautta aikojen saaneet pidettyä malliston takavetoisena (ja nelivetoisena), niin siitä on alkanut muodostua jo ihan periaatekysymys - BMW ei valmista etuvetoisia autoja. Vähän sama asia, kun Bemari on pysytellyt kunnioitettavasti pois tila-auto, pakettiauto ja lava-automarkkinoilta. Toivottavasti julkaisisivat nuo pikkuautot edes jollain muulla brändillä, kuten Mersu Smarttina.
Comment