Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW alkaa valmistamaan etuvetoja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JiPe
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2010
    • 2548
    • Kuopio

    Originally posted by Zessor View Post
    Voihan sen niinki ottaa, köyhällä ei oo varaa paskaan ni siks en aja bemarilla, vaan autolla joka kestää ja toimii ja jonka kulut ei päätä huimaa, se on sellanen 15v vanha, mutta ruostetta ei juurikaa näy ja kone hyrrää ilosesti, vasta vajaa 180t km mittarissa, maililla kelaa 240km/h ja lisää potkua sais helposti, mutta käyttiksessä on hyvä pitää sopivan kokonen ahdin niin ajelee muuallaki ku lentokentällä.
    Vakuutusmaksu esimerkkejä samasta teholuokasta.
    Nää nyt 20% bonareilla ja 70% kaskobonareilla ja hinnat tapiolasta:
    E36 M3 liikennevakuutus 820.81 € + laaja osakasko 266.05 € = 1086.86€
    540 vm.96 liikennevakuutus 844.10 € + laaja osakasko 316.89 € = 1160.99€
    Oma kulkine liikennevakuutus 518.12 € + laaja osakasko 132.22 € = 650.34€
    Säästän siis vuodessa jo pelkissä vakuutuksissa reilu 500€

    Siinähän laitatte niihin vapareihinne "peltipakosarjaa ja magnaflown putkistoa" saatte hurjasti lisää tehoa
    Älä nyt pidä tyhmiä bemaristeja jännityksessä, vaan kerro millä autolla ajelet. Osataan mekin sitten vaihtaa oikeaan.

    E: Ei varmaan kauheita tehoja kannata siitä etuvedosta ottaa, vetelee muuten niin ikävästi.
    Last edited by JiPe; 07-10-2012, 10:53.
    MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
    MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
    MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
    Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

    Comment

    • Guest's Avatar

      Zessorilla on huimat 5 postausta, joista leijonan osa riidan haastamista :think

      Pitäiskö herra zessorin mennä pätemään sinne oman automerkin harrastajafoorumille, jos sellaisella merkillä yleensäkään on foorumia? Vähän tuntuu ettei ole, kun pitää tulla tänne huuteleen


      Comment

      • Sievälä
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 529
        • Mänttä

        No eihän tää nyt oo mitenkään vaikee ees arvata. Volvo V40/S40 sitä ekaa koppaa. Millä tuo ajelee.
        G11 740e msport-17
        G21 320D xdrive msport -19 TAXI

        www.taksisakarisievala.com

        Comment

        • Marttyyri
          Bimmer Rookie
          • Jul 2012
          • 108
          • Finland, Lohja

          Nuf said
          EX e46 316 peruskäyttis. Sillä tehottomimalla myllyllä :<
          EX e36 325i vanokseton pikkulohko.
          EX e34 535i kuningaskoppa kuningasmoottorilla.
          NYT e39 535i V8 mörkömoottori
          NYT e28 518 kaasaritykki ehkäpä projektiksi :think

          Originally posted by Alpina E34
          Tosiasiahan on se että autoissa on takaveto ja muissa on sitten mitä on.
          Mikään ei poista sitä seikkaa, että etuveto sopii autoon yhtä hyvin kuin sialle rusetti.

          Comment

          • r.w.
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2007
            • 2510
            • Länsirannikko

            Originally posted by Zessor View Post
            Voihan sen niinki ottaa, köyhällä ei oo varaa paskaan ni siks en aja bemarilla, vaan autolla joka kestää ja toimii ja jonka kulut ei päätä huimaa, se on sellanen 15v vanha, mutta ruostetta ei juurikaa näy ja kone hyrrää ilosesti, vasta vajaa 180t km mittarissa, maililla kelaa 240km/h ja lisää potkua sais helposti, mutta käyttiksessä on hyvä pitää sopivan kokonen ahdin niin ajelee muuallaki ku lentokentällä.
            Onneksi me kaikki ei olla persaukisia ja voidaan korjailla vaikka useampaakin rikkinäistä Penaria.

            Ja jos ihan rehellisiä ollaan, niin Penarin 4.4l V8:n kuluttaa polttoainetta saman verran kuin ne taloudelliset turbo-Volvot - kolmelitraisista puhumattakaan. Todellista laatua.
            1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

            Comment

            • Ishvan
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 254

              Originally posted by Mr.Speed View Post
              Zessorilla on huimat 5 postausta, joista leijonan osa riidan haastamista :think

              Pitäiskö herra zessorin mennä pätemään sinne oman automerkin harrastajafoorumille, jos sellaisella merkillä yleensäkään on foorumia? Vähän tuntuu ettei ole, kun pitää tulla tänne huuteleen


              Mä voin tulistunutta turboheimoveljeä vähän neuvoa


              Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi


              Tuolla voi näistä Volvon ylimaallisista ominaisuuksista paasata oikeen urakalla.
              -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

              Comment

              • duuk
                Moderator
                • Dec 2006
                • 10494
                • Saaressa

                Hra Zessor lopettaa provoamisen tässä topicissa ja kuin myös tällä foorumilla yleisestikkin.


                Ja jatketaan sitä asiallista keskustelua.

                duke's garage:
                Suzuki R50
                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                S38 S54 S62

                instagram: _duuk

                Comment

                • Ishvan
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 254

                  Originally posted by lkanasuo View Post
                  mielipiteitä on monta ja mun on bmw:n kohdalla hyvinkin suppea-> vehintään 6 pyttynen vapaasti hengittävä bensa ja takavedolla
                  Käväseppä ajamassa vaikkapa uusi 328. N20 Saattaa vahvasti häpeään kyllä perus vaparikutoset. Ainut miinus äänistä...niistä ei juuri kannata puhua. Muuten kyllä mielestäni todella loistava moottori eritoten automaattina. Mielestäni yksi hienoimpia tällä hetkellä myynnissä olevia tavallisten tallaajien "voimalinjoja".
                  Last edited by Ishvan; 08-10-2012, 21:31.
                  -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

                  Comment

                  • r.w.
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2510
                    • Länsirannikko

                    Originally posted by Ishvan View Post
                    Käväseppä ajamassa vaikkapa uusi 328. N20 Saattaa vahvasti häpeään kyllä perus vaparikutoset. Ainut miinus äänistä...niistä ei juuri kannata puhua. Muuten kyllä mielestäni todella loistava moottori eritoten automaattina. Mielestäni yksi hienoimpia tällä hetkellä myynnissä olevia tavallisten tallaajien "voimalinjoja".
                    Samaa sanoivat N54B30-koneesta ja niin on saanut kerta toisensa jälkeen todeta kuinka paljon hienompi moottori N53B30 kuitenkin on. Voiman puolesta ollaan toki eri viivalla, mutta se vaste ja kierrosherkkyys, sillä kulutuksella ihan luonnollisesti hengittämällä. Pitkän matkan on saastelaitetekniikka kulkenut sitten 80-luvun, mutta paljon on vielä matkaakin. Odotan kyllä innolla, että pääsee tuon nelimukisen koeajamaan. Siinä olet varmasti oikeassa, että arkiajoon saattaa paremman "kompromissin" löytäminen tuottaa vaikeuksia.

                    Ihmettelen silti vähän ylitsepursuavaa turbohehkutusta. Selkeä fakta kuitenkin on, että ainoa kortti jonka nuo uuden sukupolven ahdetut tuovat pöytään on ylivoimainen hyötysuhde, muilta osin voidaankin ynnäillä lähinnä miinuspisteitä.
                    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      Originally posted by r.w. View Post
                      Samaa sanoivat N54B30-koneesta ja niin on saanut kerta toisensa jälkeen todeta kuinka paljon hienompi moottori N53B30 kuitenkin on. Voiman puolesta ollaan toki eri viivalla, mutta se vaste ja kierrosherkkyys, sillä kulutuksella ihan luonnollisesti hengittämällä. Pitkän matkan on saastelaitetekniikka kulkenut sitten 80-luvun, mutta paljon on vielä matkaakin. Odotan kyllä innolla, että pääsee tuon nelimukisen koeajamaan. Siinä olet varmasti oikeassa, että arkiajoon saattaa paremman "kompromissin" löytäminen tuottaa vaikeuksia.

                      Ihmettelen silti vähän ylitsepursuavaa turbohehkutusta. Selkeä fakta kuitenkin on, että ainoa kortti jonka nuo uuden sukupolven ahdetut tuovat pöytään on ylivoimainen hyötysuhde, muilta osin voidaankin ynnäillä lähinnä miinuspisteitä.


                      Jo koeajamatta voisin veikata, että pienen viiveen omaava hajuton ja mauton sähkömoottoria vastaava ajokokemus. Varmaan automaatin kanssa toimii paremmin. Itse tykkään myös tosi paljon oman N53B30 koneen luonteesta. Voi ajaa esim. 1000rpm kierroksilla kutosella ja heti lähtee kiihtymään kun painaa kaasua ja vetää 7000rpm asti.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Ishvan
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 254

                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        Jo koeajamatta voisin veikata, että pienen viiveen omaava hajuton ja mauton sähkömoottoria vastaava ajokokemus. Varmaan automaatin kanssa toimii paremmin. Itse tykkään myös tosi paljon oman N53B30 koneen luonteesta. Voi ajaa esim. 1000rpm kierroksilla kutosella ja heti lähtee kiihtymään kun painaa kaasua ja vetää 7000rpm asti.
                        Pieni viive on totta aina kun puhutaan ahdetuista koneista. Voimaahan tuossa sitä vastoin on mukavasti, mutta alhaalla ei väännä kuitenkaan ihan samalla innolla kuin diesel. Vaatii siis hieman kierroksia herätäkseen.

                        Eikös sähkömoottorimainen juuri nimenomaa tarkoittaisi tuota samaa miten kuvailet N53B30:stä: välitöntä nopeaa reakointia, tasaista voimaa heti tyhjäkäynnilta aina rajoittajalle asti .
                        -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          Originally posted by Ishvan View Post
                          Pieni viive on totta aina kun puhutaan ahdetuista koneista. Voimaahan tuossa sitä vastoin on mukavasti, mutta alhaalla ei väännä kuitenkaan ihan samalla innolla kuin diesel. Vaatii siis hieman kierroksia herätäkseen.

                          Eikös sähkömoottorimainen juuri nimenomaa tarkoittaisi tuota samaa miten kuvailet N53B30:stä: välitöntä nopeaa reakointia, tasaista voimaa heti tyhjäkäynnilta aina rajoittajalle asti .

                          En tarkoittanut sähkömoottorilla tuota tyhjäkäynniltä vetoa, vaan ehkä lähinnä äänimaailmaa. Ei väännä dieselikään heti tyhjäkäynniltä asti, niin kuin uudet vapari bensakoneet. Olis kyllä toki mielenkiintoista käydä tyypittämässä uusi 328
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • tonnizi
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2007
                            • 1501
                            • Mäntsälä

                            Originally posted by Zessor View Post
                            Nuorison rälläysvekotin jolla vähän iäkkäämmätki herrat yrittää pönkittää egoa, ku ei siihen muuten pysty mutta unohti että nykyään 3 litranen vapariki on aivan onneton vekotin verrattuna turbolaitteisiin.

                            Nyt voi siis olla vaara, että ihan "tavalliset" ihmiset ja kukkahattutäditkin rupeis ajamaan bemarilla? No ei huolta, kyllä te osaamattomat teiden ritarit pidätte huolen, että vakuutusmaksut ovat 2-5 kertaa enemmän ku muilla merkeillä, joten ennemmin ajaa vaikka laadukkaalla volvolla, jolla tulee ajaminen kaikinpuolin halvemmaks.


                            Vetotapa on ihan se ja sama jos osaa ajaa tilanteen vaatimaa nopeutta säähän sopivilla renkailla, etuvedolla pärjänny kohta 7 vuotta, että en sitte tiedä mikä ongelma teillä on liikenteessä jos ette osaa etuvetosella ajaa.


                            Täs on kyllä fiksusti sanottu!
                            Se on se ku jotkut ei suosi näittä veikkauksen uusia peleijä ja toiset taas suosii. ja btw: laskes muutes ne sun vakutus juttus oikein jos kaverin E34 540i:ssä on vakutukset kuukaudessa vähän alle 500 e siis huom laitettu vakutukset 4 erään. Eli 4 erään laitettu vuoden vakutus, jolloin se on vähän alle 500 e sillä.

                            ja sitten tohon kyllä te osaamattomat teiden ritarit juttuun sen verran. Sinäkö sitten osaat aijaa? Älä vaa tuu sitten tänne itkee ku tulee talvella se oho reaktio ku autos on lepees, todennäköisesti vituillaan tästä: kyllä te osaamattomat teiden ritarit.

                            Mutta eikös se sanonta menny jotenkin näin, Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä, kolmas molemmista.

                            Originally posted by Zessor View Post
                            Voihan sen niinki ottaa, köyhällä ei oo varaa paskaan ni siks en aja bemarilla, vaan autolla joka kestää ja toimii ja jonka kulut ei päätä huimaa, se on sellanen 15v vanha, mutta ruostetta ei juurikaa näy ja kone hyrrää ilosesti, vasta vajaa 180t km mittarissa, maililla kelaa 240km/h ja lisää potkua sais helposti, mutta käyttiksessä on hyvä pitää sopivan kokonen ahdin niin ajelee muuallaki ku lentokentällä.
                            Vakuutusmaksu esimerkkejä samasta teholuokasta.
                            Nää nyt 20% bonareilla ja 70% kaskobonareilla ja hinnat tapiolasta:
                            E36 M3 liikennevakuutus 820.81 € + laaja osakasko 266.05 € = 1086.86€
                            540 vm.96 liikennevakuutus 844.10 € + laaja osakasko 316.89 € = 1160.99€
                            Oma kulkine liikennevakuutus 518.12 € + laaja osakasko 132.22 € = 650.34€
                            Säästän siis vuodessa jo pelkissä vakuutuksissa reilu 500€

                            Siinähän laitatte niihin vapareihinne "peltipakosarjaa ja magnaflown putkistoa" saatte hurjasti lisää tehoa
                            Se on siitä kuskita kiinni, meneekö niitä paikkoja autosta rikki vai ei. Eli tästäkin sanonta, se vika ei ole autossa, vaan siinä penkkin ja rattin välissä.
                            Last edited by tonnizi; 18-11-2012, 08:43.
                            Social Media:
                            - Twitter
                            - Instagram
                            - Twitch

                            - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                            Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                            Nykyinen:
                            E61 530d -04
                            Ex:
                            E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                            Comment

                            • tonnizi
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2007
                              • 1501
                              • Mäntsälä

                              Hups!
                              Social Media:
                              - Twitter
                              - Instagram
                              - Twitch

                              - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                              Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                              Nykyinen:
                              E61 530d -04
                              Ex:
                              E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                              Comment

                              • opTA
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2011
                                • 924
                                • Suomi

                                Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                                pemarin pittää valmistaa kuorkkeja. Saapi sitten ajella rahti-sonnit pimmerillä kesoilille puukengät jalassa, dimexien alta pyllyvako iloisesti hymyillen ja henkselit paukkuen möhisemään ja syömään höyrymakkaraa.
                                Siinä onkin sitten minun tulevaisuusnäkymä.. bimmerillä töissä että siviilissä, hyötyajoneuvo ja haitta-ajoneuvo.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎