Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • holmes
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 351
    • Porvoo Connection

    Ääni ehdottomasti e32, mallina ajattoman kaunis. Itsellä 2xe34 ja faijalla e32.
    Sir! I have a plan.

    Comment

    • coupebemaristi
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 220
      • 03

      540 iA:ta ostamassa

      Terve! Olen kiinnostunut kyseisestä automallista. Mitä kaikkea kannattaa huomioida ennen kaupantekoa? Eli mitä tyyppivikoja ja heikkouksia noissa on? Miten vaihteisto oireilee jos siinä on kuulakehä rikki? Auto on siis E34-koppainen.
      E30 325 iX -90 touring
      Vw Passat 1.8 T -01
      Ex BMW:t
      E36 320 i -92 coupe
      E36 328 i -95 coupe
      E36 325 iA -94 sedan
      E34 520 i 24V -95 touring
      E34 540 iA -94 sedan
      E39 525 TDS -98 touring

      Originally posted by TareJR
      Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19175
        • -

        Automaattivaihteiston venttiilikoneisto täytyy remontoida, jos pilipali muovikuulat on vielä alkuperäiset. Moottorin öljypumpun kiinnityspultit irtoaa ja öljypumppu irtoaa paikoiltaan. Vaatii siis kiristyksen. Alustassa ne samat puslat, nivelet ja tukivarret kuin muissakin Bemareissa aiheuttaa täristyksiä. Ovien alalaidat, takaluukun alaosa ja bensatankin luukun ympäristö ruosteessa. Siinäpä jo jotain tarkisteltavaa.
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • coupebemaristi
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 220
          • 03

          Kävin autoa katsomassa ja ei ollut ruosteinen noiden vakiopaikkojen osalta, onneksi. Öljypumppua ei ole kiristetty, joten sen tiesin olevan edessä.
          Myös vaihteisto on alkuperäinen mutta toimi mielestäni hyvin. Itselläni on tosin valitettavan vähän kokemusta automaateista. Onko tuo kuularemontti siis varotoimenpide, ennenkuin tapahtuu jokin iso vaurio vai enteileekö laatikko jotenkin mahdollisesta tulevasta remontista? Ja onko iso ja kallis homma? Onko tietoa pulttien kiristyksen hinnoista ja laatikon huoltamisesta merkkikorjaamolla? Myös laatikon öljyt olisi hyvä vaihtaa. Mikä on näiden vaihtoväli?
          E30 325 iX -90 touring
          Vw Passat 1.8 T -01
          Ex BMW:t
          E36 320 i -92 coupe
          E36 328 i -95 coupe
          E36 325 iA -94 sedan
          E34 520 i 24V -95 touring
          E34 540 iA -94 sedan
          E39 525 TDS -98 touring

          Originally posted by TareJR
          Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11680
            • Kouvola

            Vaikka tuosta alkuun kuulista:

            Comment

            • jsa014
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1651
              • Turun Pallivaha

              Originally posted by coupebemaristi View Post
              Kävin autoa katsomassa ja ei ollut ruosteinen noiden vakiopaikkojen osalta, onneksi. Öljypumppua ei ole kiristetty, joten sen tiesin olevan edessä.
              Myös vaihteisto on alkuperäinen mutta toimi mielestäni hyvin. Itselläni on tosin valitettavan vähän kokemusta automaateista. Onko tuo kuularemontti siis varotoimenpide, ennenkuin tapahtuu jokin iso vaurio vai enteileekö laatikko jotenkin mahdollisesta tulevasta remontista? Ja onko iso ja kallis homma? Onko tietoa pulttien kiristyksen hinnoista ja laatikon huoltamisesta merkkikorjaamolla? Myös laatikon öljyt olisi hyvä vaihtaa. Mikä on näiden vaihtoväli?
              Pulttien kiristys ei maksa öljynvaihdon yhteydessä paljoakaan. Samalla voi putsata öljypohjan ja tarkistaa myös pumppublokin ruuvien kiristyksen lohkoon. Siellä on paksu tiiviste joka ajan mittaan vähän saattaa antautua ja päästää painetta takaisin öljypohjaan.

              Kuulavikainen laatikko saattaa varoitella ennen isoa pamahdusta. Laittaa auton tasaiselle maalle ja laatikon vapaalle. Jos kuulavikaa, niin auto voi lähteä jonkin ajan päästä ryömimään liikkeelle. Toinen oire on se, että pakin päälle laittaessa joutuu painamaan kunnolla kaasua ennenkuin liikahtaa, usein pienen pamauksen säestämänä. Eli pikatarkistuksena auto käymään, laatikkoa vapaalle ja kahveelle. Jos auto on samassa paikassa kuin lähtiessä, ja pakin päälle laittaessa lähtee heti jarrun nostaessa liikkeelle niin laatikko lienee ainakin sillä hetkellä ok. 2-3t maksaa laatikko, kuularemontin teettää halvemmalla. En lähde arvaamaan sen tarkkaa hintaa.

              Laatikon öljynvaihdosta on paljon keskustelua, ja vaihtamista ei aina pidetä hyvänä jos ei tiedä historiaa. Eli laatikko josta ei ole koskaan vaihdettu öljyjä saattaa hajota öljynvaihtoon paskojen lähtiessä liikkeelle.
              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

              Comment

              • coupebemaristi
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 220
                • 03

                Originally posted by jsa014 View Post
                Pulttien kiristys ei maksa öljynvaihdon yhteydessä paljoakaan. Samalla voi putsata öljypohjan ja tarkistaa myös pumppublokin ruuvien kiristyksen lohkoon. Siellä on paksu tiiviste joka ajan mittaan vähän saattaa antautua ja päästää painetta takaisin öljypohjaan.
                Kumman öljypohjan alta sen pumpun löytää kun käsittääkseni öljypohjia on moottorissa 2 kpl?
                Last edited by coupebemaristi; 14-06-2010, 18:20.
                E30 325 iX -90 touring
                Vw Passat 1.8 T -01
                Ex BMW:t
                E36 320 i -92 coupe
                E36 328 i -95 coupe
                E36 325 iA -94 sedan
                E34 520 i 24V -95 touring
                E34 540 iA -94 sedan
                E39 525 TDS -98 touring

                Originally posted by TareJR
                Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7061
                  • Turenki

                  Originally posted by coupebemaristi View Post
                  Kumman öljypohjan alta sen pumpun löytää kun käsittääkseni öljypohjia on moottorissa 2 kpl?
                  Pienemmän jossa on öljyproppu.

                  E: ennemmin ottaisin asian niin, että ihan yksi öljypohja löytyy. jossa on tollainen luukku
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • coupebemaristi
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 220
                    • 03

                    Originally posted by Peltsii View Post
                    Pienemmän jossa on öljyproppu.

                    E: ennemmin ottaisin asian niin, että ihan yksi öljypohja löytyy. jossa on tollainen luukku

                    Ok. Asiasta kolmanteen kun en pysty jostain syystä aloittamaan uutta threadia... Läppärin asetukset perseellään? Eli kysymys kuuluu: Kuinka saan vaihdettua auton ulkopeiliin uuden lasin? Vanha on haljennut ja häiritsee minua. Uusi on jo ostettu ja odottaa asennusta. E36:ssa ilmeisesti samanlaiset peilit kun lasi myytiin samalla osanumerolla... Jos joku tietää miten vanha irtoaa niin auttakee... :think
                    E30 325 iX -90 touring
                    Vw Passat 1.8 T -01
                    Ex BMW:t
                    E36 320 i -92 coupe
                    E36 328 i -95 coupe
                    E36 325 iA -94 sedan
                    E34 520 i 24V -95 touring
                    E34 540 iA -94 sedan
                    E39 525 TDS -98 touring

                    Originally posted by TareJR
                    Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16340
                      • Leppävirta

                      Originally posted by coupebemaristi View Post
                      Ok. Asiasta kolmanteen kun en pysty jostain syystä aloittamaan uutta threadia... Läppärin asetukset perseellään? Eli kysymys kuuluu: Kuinka saan vaihdettua auton ulkopeiliin uuden lasin? Vanha on haljennut ja häiritsee minua. Uusi on jo ostettu ja odottaa asennusta. E36:ssa ilmeisesti samanlaiset peilit kun lasi myytiin samalla osanumerolla... Jos joku tietää miten vanha irtoaa niin auttakee... :think
                      Kurkkaat peilin alle(siis jos autossa paikoillaan), siellä on reikä. Sohit reikään esim. pienellä sokeripalameisselillä, siellä on sellainen "ratas" jota toiseen suuntaan pyöräyttämällä peili irtoaa ja toiseen suuntaan se kiinnittyy. Tuohon en osaa sanoa mitään onko E36 ja E34 samat peilit.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • coupebemaristi
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 220
                        • 03

                        Originally posted by Haju69 View Post
                        Kurkkaat peilin alle(siis jos autossa paikoillaan), siellä on reikä. Sohit reikään esim. pienellä sokeripalameisselillä, siellä on sellainen "ratas" jota toiseen suuntaan pyöräyttämällä peili irtoaa ja toiseen suuntaan se kiinnittyy. Tuohon en osaa sanoa mitään onko E36 ja E34 samat peilit.

                        Jos asia on tosiaan noin niin tämäpä oli hyvä vinkki! Kiitoksia! Täytyypä tarkistaa heti kun joudan puuhastelemaan auton pariin. Muistaakseni tyrkytti samalla osanumerolla peilin lasia E36:een ja E34:ään vuosimallista -93 alkaen...
                        E30 325 iX -90 touring
                        Vw Passat 1.8 T -01
                        Ex BMW:t
                        E36 320 i -92 coupe
                        E36 328 i -95 coupe
                        E36 325 iA -94 sedan
                        E34 520 i 24V -95 touring
                        E34 540 iA -94 sedan
                        E39 525 TDS -98 touring

                        Originally posted by TareJR
                        Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

                        Comment

                        • coupebemaristi
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 220
                          • 03

                          Originally posted by Haju69 View Post
                          Kurkkaat peilin alle(siis jos autossa paikoillaan), siellä on reikä. Sohit reikään esim. pienellä sokeripalameisselillä, siellä on sellainen "ratas" jota toiseen suuntaan pyöräyttämällä peili irtoaa ja toiseen suuntaan se kiinnittyy. Tuohon en osaa sanoa mitään onko E36 ja E34 samat peilit.
                          Jassoo. Tuossa autossani on jo ne uudemmat peilit (-93:sta eteenpäin), joten ei siellä alapuolella reikiä näkynyt. Kellään muita ehdotuksia peililasin irroittamiseksi?
                          E30 325 iX -90 touring
                          Vw Passat 1.8 T -01
                          Ex BMW:t
                          E36 320 i -92 coupe
                          E36 328 i -95 coupe
                          E36 325 iA -94 sedan
                          E34 520 i 24V -95 touring
                          E34 540 iA -94 sedan
                          E39 525 TDS -98 touring

                          Originally posted by TareJR
                          Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

                          Comment

                          • eldrin
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 521
                            • Espoo

                            Originally posted by coupebemaristi View Post
                            Jassoo. Tuossa autossani on jo ne uudemmat peilit (-93:sta eteenpäin), joten ei siellä alapuolella reikiä näkynyt. Kellään muita ehdotuksia peililasin irroittamiseksi?
                            Tilttaat peilin näyttämään ihan ylös, lasin alakulmasta tukeva ote ja vedät irti. Ovat neljällä pienellä muoviklipsillä kiinni, eli sikäli kannattaa olla varovainen, ettei kynnet murru.

                            E: ei siis omat kynnet, vaan ne auton
                            Last edited by eldrin; 24-05-2010, 20:10.
                            e60 530iA -04 Olivine Grün
                            e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
                            e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
                            e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
                            e34 540iA -94 Arktissilber
                            ///ex

                            Comment

                            • Ssaannttttuu
                              Newbiemmer
                              • Apr 2010
                              • 19
                              • Joensuu

                              e34 525 m tech

                              mites kellään tietoa tämmösestä http://www.nettiauto.com/bmw/525/3273262 penarista? Näyttäs hintaansa nähden olevan asiallisessa kunnossa ja tehon määrä kiihottas aivan ristuksen paljon opiskelijan budjettiin soveltuvassa paketissa. Jos joku vaan osais sanoo, onko tekniikka miten pommi ym. yleistä ettei tartteis lähtee 300 km suuntaansa ajelee turhaan. Ja sit mietin tuota ämmä tecciä tuossa, että liekkö miten ehta ja alkuperäinen sovellus?

                              Comment

                              • eldrin
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2007
                                • 521
                                • Espoo

                                Originally posted by Ssaannttttuu View Post
                                mites kellään tietoa tämmösestä http://www.nettiauto.com/bmw/525/3273262 penarista? Näyttäs hintaansa nähden olevan asiallisessa kunnossa ja tehon määrä kiihottas aivan ristuksen paljon opiskelijan budjettiin soveltuvassa paketissa. Jos joku vaan osais sanoo, onko tekniikka miten pommi ym. yleistä ettei tartteis lähtee 300 km suuntaansa ajelee turhaan. Ja sit mietin tuota ämmä tecciä tuossa, että liekkö miten ehta ja alkuperäinen sovellus?
                                Se nyt ainakin lienee selvää, et jos (varsinkin tuon ikäselle, noin paljon ajetulle) koneelle ei oo muuta tehty ku lastu ja vapaavirtaussuodatin niin tehot ei todellakaan ole 188kW tietämillä, vaan ehkä lähempänä sitä 188hv..

                                Onhan tuo muuten ihan kohtuuhintanen jos on hyvässä tikissä. Kuskin penkki näytti repeilleen reisituesta, miten mahtaa olla istuimen laita. Pyydä lisäkuvat sisustasta ja moottoritilasta, miksei ympäri autoa muutenkin. Jos vaikuttaa siistiltä niin miksei sitä vois käydä katsomassa jos mieli tekee. Omaan makuun tossa on aivan kuitenkin liian kehno varustelu että lähtisin edes katsomaan. Samaan rahaan saa jo muutakin. Toki ehdottomasti kannattaa ottaa se ehjempi vähän kalliimmalla, kuin se nettiauton halvin joka räjähtää kotimatkalla kappaleiksi. Tehojen takia tuota jos mietit, niin dynolappu noiden väitettyjen teholukemien tueksi olis ihan mukava nähdä.
                                e60 530iA -04 Olivine Grün
                                e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
                                e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
                                e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
                                e34 540iA -94 Arktissilber
                                ///ex

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎